Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 286 302
  • 28 700

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Suomessa on tällä hetkellä satoja turvapaikanhakijoita, joita ei ole rekisteröity mihinkään. Syksyllä suurimman buumin aikana jokainen pääsi menemään minne halusi ilman viranomaisten puuttumista asiaan, koska resurssit olivat mitä olivat. Hyvän tilannekuvan näistä antaa esim lääkäripalvelujen kysyntä paperittomien hyväksi perustetulla klinikalla Helsingissä.
Tilastojen mukaan näitä ei Suomessa ole kuitenkaan yhtään, koska eihän näitä voi tilastoida.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Eikös sota lähi-idässä ole ihan normaali asiain tila? Miksi se pitäisi lopettaa, jos siellä jokainen jo vuosisatojen ajan on tottunut siihen, että soditaan? Siitähän tulisi paikallisille pahoja vieroitusoireita, jos normi muutettaisiin epänormaaliksi.

No ei ilmeisesti kaikki ole, kun sieltä niin moni haluaa lähteä sotaa pakoon. Mites sen selität?
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jenkeissä, kuten @kahden suunnan sentteri

Käsittääkseni uusi testamentti ei niinkään kumoa vanhan testamentin tekstejä, Jesse toki kehottaa kääntämään toisen posken.

Aijaa. Mä oon aina aatellu niin, että Jesse ikään kuin päivitti uskontomaailman tähän päivään ottamalla perisynnin omille harteilleen.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Minä tulkitsen tämän niin että sinulla ei ole vastausta, pelkästään asenteellisesti värittyneitä teorioita ja epäilyjä ilman todellista tietopohjaa.

Hyvä että tuli selväksi.

Voithan sinä tuon noinkin käsittää, mutta suosittelisin ottamaan asioista selvää. Itselläni ei ole latiakaan kiinni tuossa asiassa, mutta jostain kumman syystä näistä aika hyvin tietoa työyhteisööni kantautuu.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ja siksipä juuri teidän unelmaöyhöttäjien hyväuskoisuus niin naurattaakin. Tai ei oikeastaan naurata, vaan lähinnä saa aikaan hämmästystä siihen, että miten typeriä ja hyväuskoisia hölmöjä voi maapallo päällään kantaa.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voithan sinä tuon noinkin käsittää, mutta suosittelisin ottamaan asioista selvää.

Minä pyysin sinulta tarkempaa perustelua omalle mielipiteellesi, minun on hyvin vaikea ottaa omin päin selvää siitä mitä sinä oikeastaan tarkoitat kun kirjoitat esimerkiksi että Migriin palkatuista työntekijöistä näkee että "unelmaöyhötyksellä" on vahva jalansija Suomessa ja että tästä syystä koko prosessin luotettavuuteen ei pitäisi uskoa. Annat kovasti ymmärtää että sinulla parempaa tietoa asioista ja minua kiinnostaisi kovasti tietää että mitä se nyt sitten on, mihin väitteesei perustuvat. Vihjailu ilman konkretiaa ei johda mihinkään.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Minä pyysin sinulta tarkempaa perustelua omalle mielipiteellesi, minun on hyvin vaikea ottaa omin päin selvää siitä mitä sinä oikeastaan tarkoitat kun kirjoitat esimerkiksi että Migriin palkatuista työntekijöistä näkee että "unelmaöyhötyksellä" on vahva jalansija Suomessa ja että tästä syystä koko prosessin luotettavuuteen ei pitäisi uskoa. Annat kovasti ymmärtää että sinulla parempaa tietoa asioista ja minua kiinnostaisi kovasti tietää että mitä se nyt sitten on, mihin väitteesei perustuvat. Vihjailu ilman konkretiaa ei johda mihinkään.

Migrin värväys ja virat ovat aivan julkista tietoa, joten sieltä vaan selvittämään.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Näin. tosiaan ongelma ratkaistu. Minulla on vielä parempi ehdotus. Lopetetaan sota lähi-idässä niin ihmisten ei tarvitse lähteä mihinkään. Ongelma ratkaistu.

Sinun ratkaisussasi on sellainen ongelma, ettei meillä ole juurikaan mahdollisuuksia vaikuttaa sotimiseen Lähi-idässä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ja siksipä juuri teidän unelmaöyhöttäjien hyväuskoisuus niin naurattaakin. Tai ei oikeastaan naurata, vaan lähinnä saa aikaan hämmästystä siihen, että miten typeriä ja hyväuskoisia hölmöjä voi maapallo päällään kantaa.
Toinen merkki, että paukut on lopussa. Osoitetaan kommentit henkilöön, ei asiaan.
Ei muuten lopu, ja teikäläiset on antaneet argumentointiin rajattomat mahdollisuudet.
Sorry, "ota asioista selvää" kommentti ei oikein vakuuta.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei muuten lopu, ja teikäläiset on antaneet argumentointiin rajattomat mahdollisuudet.

Sinä olet tänään kertonut tarinoita omista ja työkavereiden kokemuksista. Lisäksi olet haukkunut muita kirjoittajia hyvä uskoisiksi hölmöiksi. Tämän päivän juttusi ovat mutua, jota yrität yleistää totuudeksi.

Lue aiheesta jotain, vaikka alasi tutkimuksia. Tämä toisi uskottavuutta juttuihisi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Migrin värväys ja virat ovat aivan julkista tietoa, joten sieltä vaan selvittämään.

Niin niin, mutta kun minä en edelleenkään tiedä mikä se ongelma tuossa on sinun näkökulmastasi. Millä perusteella turvapaikanhakuprosessiin luotettavuuteen ei pitäisi uskoa, mitä vikaa tuossa virantäytössä on?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Nähdäkseni kohdistin kommenttini kaikkiin unelmaöyhöttäjiin, en yksittäiseen henkilöön. Olinko väärässä?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Sinä olet tänään kertonut tarinoita omista ja työkavereiden kokemuksista. Lisäksi olet haukkunut muita kirjoittajia hyvä uskoisiksi hölmöiksi. Tämän päivän juttusi ovat mutua, jota yrität yleistää totuudeksi.

Lue aiheesta jotain, vaikka alasi tutkimuksia. Tämä toisi uskottavuutta juttuihisi.

Nähdäkseni olen kritisoinut unelmaöyhöttäjien hyväuskoisuutta, en yksittäisiä henkilöitä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Sinä olet tänään kertonut tarinoita omista ja työkavereiden kokemuksista. Lisäksi olet haukkunut muita kirjoittajia hyvä uskoisiksi hölmöiksi. Tämän päivän juttusi ovat mutua, jota yrität yleistää totuudeksi.

Lue aiheesta jotain, vaikka alasi tutkimuksia. Tämä toisi uskottavuutta juttuihisi.

Se on muuten jännä homma, että kun näiden asioiden kanssa on paljon tekemisissä, niin siitä muodostuu omia käsityksiä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
No henkilöön silti, etkä asiaan. Huomaatko eron? Jos et, niin ota asioista selvää.

No missä en ole kirjoittanut asiaa? Olen nähdäkseni suurimmassa osassa viestejäni arvostellut nykyistä turvapaikanhaku -tutkintaa.
Jos olen asian suhteen väärässä, niin varmaan oikaiset minua?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
No henkilöön silti, etkä asiaan. Huomaatko eron? Jos et, niin ota asioista selvää.

Eikös öyhöttäjä -sana ole ihan teikäläisten lanseeraama tälle palstalle? Miten se muuttuu henkilökohtaiseksi, jos siihen eteen liittää sanan unelma?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
- Jos työttömyysaste on 50, silloin työikäisistä puolet käy töissä.
Parahin sentteri, et tiedä nyt kuinka lasketaan työttömät tai työlliset. Työttömiksi ei lasketa esim. sairaseläkkeellä olevia 19-v romaneja. Varmaan itsekin ymmärrät nyt eron, tästä sinun ei kannata aloittaa väittelemään. Uskallan edelleenkin väittää, että työssä käy romaneista maksimissaan 10% ja näistä töistäkin suuri osa on esim. romanien parissa tehtävää valtion tukemaa työtä.

Oli muuten eräs mielenkiintoinen tapaus erään rikoksesta kiinni jääneen "pakolaisen" kohdalla. Henkilöllisyystodistusta ei tietenkään ole, sehän olisi raskauttavaa, mutta kaupungin jakamia avustuslappuja oli useammalla nimellä. Voihan siihen olla toki hyvä selityskin, toisaalta herää kysymys, että kuinka monella nimellä sama henkilö niitä voi kerätä, kun tuo kontrolli ei varmasti ole kovin toimiva tällä hetkellä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on muuten jännä homma, että kun näiden asioiden kanssa on paljon tekemisissä, niin siitä muodostuu omia käsityksiä.

Kuten aikaisemmassa viestissä sanoin, kannattaa aina välillä miettiä, onko se käsitys oikea. Itse huomasin aikanani miettiväni koulunkäyntiä aina erityisopetuksen kautta. Tästä syntyi vääristynyt kuva koulusta, erityisopetus on vähemmistö, "prosenttijengi", valtaosa ikäluokasta on fiksua väkeä. Ihan vastaavasti sinä luot karrikoidusti sanottuna maailmankuvasi rosvojen maailman kautta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No missä en ole kirjoittanut asiaa? Olen nähdäkseni suurimmassa osassa viestejäni arvostellut nykyistä turvapaikanhaku -tutkintaa.
Jos olen asian suhteen väärässä, niin varmaan oikaiset minua?

Minusta turvapaikanhakijoiden hakemusten käsittely on paljon tehokkaampaa ja laadukkaampaa nykyään, kun se siirtyi pois poliisilta. Kaveri Migristä kertoi näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös