Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 287 509
  • 28 700

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Kuten aikaisemmassa viestissä sanoin, kannattaa aina välillä miettiä, onko se käsitys oikea. Itse huomasin aikanani miettiväni koulunkäyntiä aina erityisopetuksen kautta. Tästä syntyi vääristynyt kuva koulusta, erityisopetus on vähemmistö, "prosenttijengi", valtaosa ikäluokasta on fiksua väkeä. Ihan vastaavasti sinä luot karrikoidusti sanottuna maailmankuvasi rosvojen maailman kautta.

Tarkoitatko siis, että asioiden kanssa paljon tekemisissä olevat ihmiset ovat väärässä ajatuksineen? Soveltuuko tähän vanha lainaus, että kun merellä sattuu onnettomuus, niin parhaat asiantuntijat löytyvät tämän jälkeen maalta?
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
No missä en ole kirjoittanut asiaa? Olen nähdäkseni suurimmassa osassa viestejäni arvostellut nykyistä turvapaikanhaku -tutkintaa.
Jos olen asian suhteen väärässä, niin varmaan oikaiset minua?
Sinä aloit kyseenalaistamaan vastapuolen mielenterveyttä kun omat argumenttisi loppuivat. Se, että nyt vaihdoit puheenaihetta vahvistaa epäilykseni. Et siis tiedä mikä ero on asialla ja henkilöllä? ota asioista selvää.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Minusta turvapaikanhakijoiden hakemusten käsittely on paljon tehokkaampaa ja laadukkaampaa nykyään, kun se siirtyi pois poliisilta. Kaveri Migristä kertoi näin.

Olen samaa mieltä, koska poliisihallituksesta ohjeistettiin poliisia purkamaan jonot suurinpiirtein nimen tiedustelulla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarkoitatko siis, että asioiden kanssa paljon tekemisissä olevat ihmiset ovat väärässä ajatuksineen? Soveltuuko tähän vanha lainaus, että kun merellä sattuu onnettomuus, niin parhaat asiantuntijat löytyvät tämän jälkeen maalta?

En, mutta yleistettäviin faktoihin tarvitaan muutakin kuin yksittäisen työntekijän kokemukset.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Sinä aloit kyseenalaistamaan vastapuolen mielenterveyttä kun omat argumenttisi loppuivat. Se, että nyt vaihdoit puheenaihetta vahvistaa epäilykseni. Et siis tiedä mikä ero on asialla ja henkilöllä? ota asioista selvää.

En ole missään viestissä kyseenalaistanut kenenkään mielenterveyttä. Enkä ole vaihtanut puheenaiheetta.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Unelmaöyhötys on saanut erittäin hyvän jalansijan toimijoiden joukossa, minkä pystyy tarkastamaan jo siitä, minkälaista henkilökuntaa migri on syksyn ja alkuvuoden aikana rekrytoinut.

Saatan toki olla väärässä, mutta mulla on sellainen kuva, että Migrissä usein vaaditaan korkeampaa korkeakoulututkintoa. Se saattaa osaltaan selittää miksi rajat kiinni -poppoo ei sinne sankoin joukoin työllisty.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Saatan toki olla väärässä, mutta mulla on sellainen kuva, että Migrissä usein vaaditaan korkeampaa korkeakoulututkintoa. Se saattaa osaltaan selittää miksi rajat kiinni -poppoo ei sinne sankoin joukoin työllisty.

Nimenomaan. Migrissä työskentelee vain yhteiskunnan aateli.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Opetusministeri tiukkana: "Maahanmuuttajat koulunpenkille"

"Kunnat saatetaan velvoittaa järjestämään perusopetusta myös oppivelvollisuusiän ylittäneille turvapaikanhakijoille.

Ministeriön alustavan arvion mukaan Suomessa oleskelee tällä hetkellä tuhansia oppivelvollisuusiän ylittäneitä turvapaikanhakijoita, joilla on puutteita lukemisessa, laskemisessa, yhteiskuntatiedossa ja muussa yleissivistyksessä. Tarkempi osaamiskartoitus valmistuu maaliskuussa.

Suomeen saapui viime vuonna 32 500 turvapaikanhakijaa. Heistä 16–18-vuotiaita oli noin 3 000. Turvapaikanhakijoiden sekä jo oleskeluluvan saaneiden täydentävää perusopetusta ei rajattaisi vain alaikäisiin, vaan opetuksen pääasiallinen kohderyhmä olisivat alle 25-vuotiaat.

Valtaosa varsinkin 16–18-vuotiasta yksin tulleista turvapaikanhakijoista saa Suomesta oleskeluluvan.
– On tärkeää varmistaa, että tänne integroituva ikäluokka, jolla on huomattavia puutteita perusopetuksessa, ei jää tyhjän päälle, vaan heille tarjotaan samat valmiudet kuin muillekin samanikäisille, johtaja Kirsi Kangaspunta opetus- ja kulttuuriministeriöstä sanoo."

Sinänsä ihan hyvä, että mamut laitetaan kouluun, jotta saavat vähän uutta näkemystä siihen yksipuoliseen ja vääristyneeseen maailmankuvaansa ja ihan perustaitoja, joilla pärjää elämässä.
Kunhan heitä ei laiteta 24-vuotiaina sinne 15-vuotiaiden sekaan opiskelemaan. Siinä on Irakin pojilla halut herkissä, kun 15-vuotiaat tyttöset istuvat vieressä.

Ensiksi voitaisiin kuitenkin tehdä ikätestit kaikille, jotka väittävät olevansa alle 18-vuotiaita. Käytäisiin ensin totuus vai tehtävä-vaihe läpi.
Vastaanottokeskuksista puhuttiin kunnille "kustannusvapaina paikkoina", joista ei aiheudu lisäkuluja lähinnä jopa päinvastoin. Nyt kuitenkin kunnat joutuisivat kattamaan osan näiden yli-ikäisten mamujen peruskoulutuksesta. Miten siinä taas näin kävikin hupsista heijaa?

Kiva jollain köyhällä pikkukunnalla ottaa taas tälläisiä kulueriä vastaan, kun niihinhän näitä mamuja olisi tarkoitus tasaisesti laittaa, ettei tule ghettoutumista Helsinkiin ja muihin suurkaupunkeihin.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Tottakai voi mutta nyt oli puhe näistä länsirajan kautta tulleista. Olisiko Suomen pitänyt vaatia että Ruotsi perustaa Suomen vastaiselle rajalleen pakolaisleirejä josta Suomi sitten poimii ne joilla on oikeus turvapaikkaan? Ensinnäkin myöhästyimme hieman, toisekseen en usko että Ruotsilla olisi ollut suurta halua moisten leirien pystytykseen. Kerro nyt sinäkin puolestasi miten tuolla länsirajalla olisi pitänyt toimia jotta kukaan,joka ei ole oikeutettu turvapaikkaan, ei olisi päässyt maahan?

Olisi, joko Suomen rajalle tai Tanskan rajalle, mistä ko. ihmiset tulivat. Miksi Suomen olisi pitänyt poimia ko. leireiltä yhtään turvapaikanhakijaa? Ruotsin olisi pitänyt tutkia ko. ihmiset ja antaa heille turvapaikka, jos heillä kerran oli siihen oikeus. Myöhästyimmekö? Minusta meidän viranomaiset olivat tilanteessa munattomia vätystelijöitä, jotka eivät uskaltaneet toimia asian vaatimalla tavalla. Eli rajatarkastukset käyttöön ja Ruotsille noottia että hoitaa omat paskansa, eikä lykkää niitä meidän niskaan. Ruotsi on turvallinen maa, joten jokainen asylum-huutelija olisi pitänyt palauttaa takaisin Ruotsiin ja samalla kertoa turvapaikanhakijoille, että menkää sinne vinkumaan ja kertokaan kaikille kavereillekin, että tänne Suomeen on turha tulla valittamaan ja kyselemään turvapaikkaa, jos on sitä ennen matkannut useamman turvallisen maan läpi.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Joko muuten Itävallan paskamaalle on laitettu sanktiot ja lopetettu kaupankäynti kun päivässä pääse vain 80 hätää kärsivää taikasanalla sisään?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Joko muuten Itävallan paskamaalle on laitettu sanktiot ja lopetettu kaupankäynti kun päivässä pääse vain 80 hätää kärsivää taikasanalla sisään?

Luulisin että kohta on, Rajat kiinni tarkoitti siis sitä, että kukaan ikinä missään ei pääse maasta ulos tai sisään, mutta unelma kaikille avoimesta Suomesta tarkoitti vain höpsösti sitä, että vain oikeasti turvapaikkaa hakevat pääsevät tähän armaaseen kotimaahamme.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Eipä kuulu mulle, mutta tällä hetkellähän tuo on täysin vitsi. Unelmaöyhötys on saanut erittäin hyvän jalansijan toimijoiden joukossa, minkä pystyy tarkastamaan jo siitä, minkälaista henkilökuntaa migri on syksyn ja alkuvuoden aikana rekrytoinut. Teillä menee hyvin.

Eli kun kysyy miten asiat voisi hoitaa paremmin on vastaus "eipä kuulu mulle". Sinulla on varsin kummallinen käsitys maahanmuuttoviraston henkilöstöstä, oletko oikeasti sitä mieltä että he ovat kykenemättömiä hoitamaan virkaansa? En usko että tavallisella passipoliisilla on kompetenssia arvioida turvapaikan hakuprosessin tehokkuutta tai onnistumista ylipäätään.
 

Jeffrey

Jäsen
Saatan toki olla väärässä, mutta mulla on sellainen kuva, että Migrissä usein vaaditaan korkeampaa korkeakoulututkintoa. Se saattaa osaltaan selittää miksi rajat kiinni -poppoo ei sinne sankoin joukoin työllisty.

Se on muuten hauska, miten näissä massiivisissa rekryissä migrille työskennelleet entiset suvakit, ovat alkaneet kääntyä maahanmuutto vastaisiksi. Ainakin omassa kaveripiirissä käynyt näin. Toisaalta tämä oma entinen suvakki kaverini omistaa maailman suurimman sydämen lisäksi myös erittäin terävän pääkopan.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Se on muuten hauska, miten näissä massiivisissa rekryissä migrille työskennelleet entiset suvakit, ovat alkaneet kääntyä maahanmuutto vastaisiksi. Ainakin omassa kaveripiirissä käynyt näin. Toisaalta tämä oma entinen suvakki kaverini omistaa maailman suurimman sydämen lisäksi myös erittäin terävän pääkopan.

Suuresta sydämmestä kun on puhetta niin paljonko palstan myönteiset tekee konkreettisesti edes jotain turvapaikanhakijoiden parissa? Vai ratsastatteko turviksilla muuten vaan ?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mitå tulee Itävallan maahantulorjoituksiin. niin huomatkaa, että: "Vastedes Itävalta aikoo ottaa vastaan enintään 80 turvapaikkahakemusta päivässä. Maan läpi saa kulkea päivittäin korkeintaan 3 200 siirtolaista". Eli niistä. jotka ilmottavat rajalla, että eivät halua anoa turvapaikkaa Itävallasta, saa 3200 päivässä jatkaa eteenpäin pohjoiseen.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Eli kun kysyy miten asiat voisi hoitaa paremmin on vastaus "eipä kuulu mulle". Sinulla on varsin kummallinen käsitys maahanmuuttoviraston henkilöstöstä, oletko oikeasti sitä mieltä että he ovat kykenemättömiä hoitamaan virkaansa? En usko että tavallisella passipoliisilla on kompetenssia arvioida turvapaikan hakuprosessin tehokkuutta tai onnistumista ylipäätään.

Juu ei, tavallisella passipoliisilla ei olekaan mitään kompetenssia arvioida mitään, toisin kuin bebetolla.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Eli kun kysyy miten asiat voisi hoitaa paremmin on vastaus "eipä kuulu mulle". Sinulla on varsin kummallinen käsitys maahanmuuttoviraston henkilöstöstä, oletko oikeasti sitä mieltä että he ovat kykenemättömiä hoitamaan virkaansa?.

Olen.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Oikeastaan haluaisin kuulla Bepeton kompetenssin tähän asiaan? Vaikkapa vaan sen, että kuinka moonta turvapaikkatutkinta - haastattelua Bepeto on tehnyt?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Itse lähdin syksyllä Tornioon muutamaksi viikoksi, kun sinne vapaaehtoista porukkaa hyvällä palkalla kaivattiin. Muutama sata haastatteluja takana, ja olihan tuo yhtä suurta diipadaapaa. Palkka oli kyllä kohdillaan, kun viikossa tuli tyoaikaa yli sata tuntia ja kahden viikon ajalta sataprosenttiset paukku huolella.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Itse lähdin syksyllä Tornioon muutamaksi viikoksi, kun sinne vapaaehtoista porukkaa hyvällä palkalla kaivattiin. Muutama sata haastatteluja takana, ja olihan tuo yhtä suurta diipadaapaa. Palkka oli kyllä kohdillaan, kun viikossa tuli tyoaikaa yli sata tuntia ja kahden viikon ajalta sataprosenttiset paukku huolella.

Eli sinulla on kompetenssia moittia turvapaikanhakijoiden haastattelijoita epäpäteviksi kun olet itse noita hommia tehnyt. Näin hieman arvelinkin. MOT.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Oikeastaan haluaisin kuulla Bepeton kompetenssin tähän asiaan? Vaikkapa vaan sen, että kuinka moonta turvapaikkatutkinta - haastattelua Bepeto on tehnyt?

Tekeekö poliisi muka noi haastattelut, eikö se olekkaan Migri?
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Eikö todellakaan löydy yhtään hyväntekijää joka tekisi edes jotain pientä pakolaisten hyväksi? Siis muutakin kun kiilottaisi kilpeään foorumilla tai fakta Anssin tavoin jeesustelemalla..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös