Urheilupaikkojen vuoroilla tapahtuu vastaavia rikkeitä muuallakin. Näihin puututaan asia vaatimalla ankaruudella eli asiasta huomautetaan suullisesti. Lieksan tapauksessa unohdat aktiivisesti kaupungin ja somalinaisten sopimuksen lähtökohdan.
Hyvä esimerkki tilanteesta, jossa maan tapa ja maahanmuuttajien kulttuuri törmäsivät. Tilanne olisi vältetty, jos tallenne olisi katsottu läpi yhdessä somalinaisten edustajan kanssa. Hän olisi varmasti vaatinut kaupungin edustajaksi naista, mikä ei olisi ollut mahdoton vaatimus. Tälläisellä joustamisella tilanne olisi ratkennut ja somalinaisten luottamus Suomen yhteiskunnan järjestelmään olisi kasvanut.
Itse parin urheilujengin joukkueenjohtajana olen varaillut vuoroja Helsingin kouluista. Mitään erillistä sopimusta ei ole tehty koskaan, varaus on hoitunut netitse ja varauksen yhteydessä tilan varannut taho sitoutuu noudattamaan tiettyjä sääntöjä. Näin sen tulisi mennä. En lähtisi muuttamaan tuota käytäntöä, uskonnon, seksuaalisen suhtautumisen, sukupuolen, ym. asioiden takia. Ymmärrän jos niistä joudutaan poikkeamaan jonkun fyysisen rajoitteen, liikuntarajoitteiset, ikä ym. takia. En usko että tässäkään tapauksessa olisi tehty mitään erillistä sopimusta. No, tuossa lainaamassani viestissä et nyt enää puhu sopimuksesta vaan sopimuksen lähtökohdasta, mutta aikasemmin puhuit sopimuksesta. Sopimuksen lähtökohdalla ei ole kaupungin puolesta oikeastaan mitään väliä, se kiinnostaa tässä tapauksessa vain toista osapuolta, eli somalinaisia. Kaupunki voisi aivan hyvin elää ja olla ilman tuota vuoroakin, silloin halli olisi kaikkien käytössä.
Tämä koko juttu on kyllä aivan naurettava, siellä on uitu näemmä päin persettä, mutta mitä sitten? Videota on katsonut väärä henkilö, mutta oikeasti, mitä sitten? Ensi kerralla katsoo sitten ehkä joku muu, hyvällä tuurilla jopa molempien osapuolien hyväksymä henkilö.
TosiFanille heittäisin vielä loppuun kysymyksen: tuolla aikaisemmin olit itse aluksi skeptinen siitä onko tässä ääriuskonnollisessa uintivuorossa mitään järkeä. Lopuksi olit kuitenkin tullut siihen tulokseen, että se on hyvä koska sillä naiset pääsevät pikkaisen pois islamilaisesta maailmasta. Tai jotain sinnepäin. Mitähän tuo nyt oikein tarkoittaa, siis päästään pois islamilaisesta ajatusmallista sillä että mennään ääriuskonnolliseen uintivuoroon? Samalla logiikalla musliminaiset pääsevät ihmisten ilmoille menemällä moskeijaan.