Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 288 131
  • 28 700

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suvaitsevaiset ovat olleet muuten aika hiljaa tuosta IS:n home coming-uutisesta. Mihin ovat jääneet hurmeiset puheet tuhosta, sodasta, hädästä, vainosta, ym..? Taitaa mennä saarnaaminen vaikeaksi, kun samaan aikaan fatserit nuoleskelee Baghdadin lentokentän lattioita onnessaan ja Akku Mannisen tyylikoulusta valmistuneet sotalapset heittävät yläfemmoja, kun turvallinen koti ja halvempi rööki odottaa.
Kerrotaan nyt sitten sullekin vielä ihan erikseen, vaikka se on noin 700 kertaa kerrottu ennenkin, että nuo palaajat kuuluu siihen kahteen kolmasosaan, joka ei saa turvapaikkaa, koska eivät sitä tarvitse. Helpottiko nyt?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Miten se ei toimi?

Ps. Puhutaako edelleen pakolaispolitiikasta vai oletko samassa tilanteessa Mikko Kivisen kanssa?

No joo, olen kyllä. Ylipainoa on kertynyt sen verran, että Turun terveysnatsi taluttaisi varmasti nokalle ja sohlolla perään. En nyt tiedä, miten tämä liittyy aiheeseen?

En pysty tuota enää selkeämmin tavaamaan. Lue uusiksi mjr:n ja minun viestini. Sitten pinnistät oikein kovasti, vähän kuten lapsena, jos oli kakka vähän kovalla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Veikkaan kuitenkin, että näin ei ole, ja mielessäsi saattaa olla muitakin kulttuurillisiin tai uskonnollisiin perusteisiin pohjautuvia asioita, joiden kohdalla tulisi joustaa ja tehdä erityisjärjestelyjä. Tällaisten esimerkkien pohjalta sitä perään kuuluttamaasi keskustelua voisi kyllä syntyäkin.

En oikein ymmärrä, miksi vaadit minulta esimerkkejä keskustelun pohjaksi, kun selkeästi tiedät mistä puhun. Mutta tarkoituksesi onkin taas kerran keskustelun sotkeminen, kysellä olemattomia, semanttista vääntelyä jne. Tästä ei nyt syntynyt keskustelua, ollaan näissä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tässä keskustelussa lienee ollut enemmänkin kyse siitä, että homma ei ole toiminut ja valvontakameroiden tallenteita on tutkinut väärää sukupuolta oleva henkilö.

Jotenkin luulisin, että tästä järkyttävästä holokaustista selviämme ihan kunnialla.
 
Suvaitsevaiset ovat olleet muuten aika hiljaa tuosta IS:n home coming-uutisesta. Mihin ovat jääneet hurmeiset puheet tuhosta, sodasta, hädästä, vainosta, ym..? Taitaa mennä saarnaaminen vaikeaksi, kun samaan aikaan fatserit nuoleskelee Baghdadin lentokentän lattioita onnessaan ja Akku Mannisen tyylikoulusta valmistuneet sotalapset heittävät yläfemmoja, kun turvallinen koti ja halvempi rööki odottaa.
Nähdäkseni suvaitsevaiset ovat puhuneet tuhosta, sodasta, hädästä ja vainosta osoittaakseen kriitikoille, miksi kriisialueilta on lähtenyt miljoonia pakolaisia jotka tarvitsevat suojelua. Tämä tuho, sota, hätä ja vaino ei ole kadonnut mihinkään. Jos saarnaus on kuitenkin loppunut, niin ehkä viesti on pikkuhiljaa menossa perille? Minäkään kun en ole kuullut enää niin paljon rajat kiinni -mölinää esim. tällä palstalla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No joo, olen kyllä. Ylipainoa on kertynyt sen verran, että Turun terveysnatsi taluttaisi varmasti nokalle ja sohlolla perään. En nyt tiedä, miten tämä liittyy aiheeseen?

En pysty tuota enää selkeämmin tavaamaan. Lue uusiksi mjr:n ja minun viestini. Sitten pinnistät oikein kovasti, vähän kuten lapsena, jos oli kakka vähän kovalla.

Tarkoitukseni oli tarkentaa sitä, että puhutaanko Lieksan tapauksesta vai yleensä yhteiskunnasta.

Sori edellisen viestin ps, oli vaan pakko, kun tuli tilaisuus.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Miten se ei toimi?

Saattaa liittyä siihen, miksi valvontavideoita ylipäänsä ryhdyttiin tihrustamaan, vaikka öyhöttäjät vääntävätkin vitsiä siitä, mitä muuta rainoilta havaittin.
 
Saattaa liittyä siihen, miksi valvontavideoita ylipäänsä ryhdyttiin tihrustamaan, vaikka öyhöttäjät vääntävätkin vitsiä siitä, mitä muuta rainoilta havaittin.
Meinaat, että kun ovi oli jäänyt auki, niin @Deen mielestä musliminaisten kansanryhmä tuomitaan siltä pohjalta kelvottomaksi sakiksi omaan uintivuoroon, sen sijaan että annettaisiin esim. mahdollisuus parantaa tekemistä? No joo, varmaan ihan realistinen katsaus hänen mielipiteestään. Itsehän olet vain neutraali tarkkailija, don't shoot the messenger.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
En oikein ymmärrä, miksi vaadit minulta esimerkkejä keskustelun pohjaksi, kun selkeästi tiedät mistä puhun. Mutta tarkoituksesi onkin taas kerran keskustelun sotkeminen, kysellä olemattomia, semanttista vääntelyä jne. Tästä ei nyt syntynyt keskustelua, ollaan näissä.

No, ehkä on tosiaankin turhaa ja perusteetonta kysyä sinulta, mitä kirjoittamallasi tarkoitat. Täytynee kääntyä jonkun toisen puoleen.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Minä nostin esiin, koska olen työssäni nähnyt heitä ja olen kanssasi eri mieltä.

Minäkin olen työssäni heitä nähnyt, ja olen kanssasi eri mieltä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saattaa liittyä siihen, miksi valvontavideoita ylipäänsä ryhdyttiin tihrustamaan, vaikka öyhöttäjät vääntävätkin vitsiä siitä, mitä muuta rainoilta havaittin.

Urheilupaikkojen vuoroilla tapahtuu vastaavia rikkeitä muuallakin. Näihin puututaan asia vaatimalla ankaruudella eli asiasta huomautetaan suullisesti. Lieksan tapauksessa unohdat aktiivisesti kaupungin ja somalinaisten sopimuksen lähtökohdan.

Hyvä esimerkki tilanteesta, jossa maan tapa ja maahanmuuttajien kulttuuri törmäsivät. Tilanne olisi vältetty, jos tallenne olisi katsottu läpi yhdessä somalinaisten edustajan kanssa. Hän olisi varmasti vaatinut kaupungin edustajaksi naista, mikä ei olisi ollut mahdoton vaatimus. Tälläisellä joustamisella tilanne olisi ratkennut ja somalinaisten luottamus Suomen yhteiskunnan järjestelmään olisi kasvanut.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Meinaat, että kun ovi oli jäänyt auki, niin @Deen mielestä musliminaisten kansanryhmä tuomitaan siltä pohjalta kelvottomaksi sakiksi omaan uintivuoroon? No joo, varmaan ihan realistinen katsaus hänen mielipiteestään. Itsehän olet vain neutraali tarkkailija, don't shoot the messenger.

En suinkaan. Kyseisen nimimerkkki vastatkoon itse näkemyksistään. Minulle tuo "homma ei toimi" tarkottaa vain sitä, että tallenteiden katseluun oli syy ja niiden tarkastelu osoitti, ettei touhu ollut mennyt muutenkaan aivan nappiin.

Koko jutun ydin lienee siinä kuka saa katsoa musliminaisten uimavuoron valvontavidoita, kuka ei tai saako niitä katsoa lainkaan.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Urheilupaikkojen vuoroilla tapahtuu vastaavia rikkeitä muuallakin.

Mutku muutkin vai mitä yrität sanoa?

Lieksan tapauksessa unohdat aktiivisesti kaupungin ja somalinaisten sopimuksen lähtökohdan.

Ei. En vain ollut tietoinen siitä, että turvatallenteita ei saa katsoa tai niitä saa syynätä vain (samaan uskontokuntaan kuuluva?) nainen. Jos näin kerran oli, niiin sitten on toimittu väärin ja asian pitäisi olla loppuun käsitelty..
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jotenkin luulisin, että tästä järkyttävästä holokaustista selviämme ihan kunnialla.

Kyllä, eivätköhän videoiden tihrustelusta pöyristyneet ymmärrä jossain vaihessa kuinka mitättömästä asiasta tässä koko jutussa on kyse.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutku muutkin vai mitä yrität sanoa?



Ei. En vain ollut tietoinen siitä, että turvatallenteita ei saa katsoa tai niitä saa syynätä vain (samaan uskontokuntaan kuuluva?) nainen. Jos näin kerran oli, niiin sitten on toimittu väärin ja asian pitäisi olla loppuun käsitelty..

Yritän sanoa, että somalinaisten tekemät rikkeet (reunalta hyppiminen, harja oven välissä ja vesikävelyvyön väärinkäyttö) ovat sellaisia, joita tapahtuu muillakin vuoroilla. Näihin puututaan puheella, eikä niistä kirjoiteta lehdissä, eikä niiden perusteella leimata ihmisryhmää.

Kerran vielä, jos kaupungin ja somalinaisten välisen sopimuksen lähtökohta oli se, ettei vieraat miehet NÄKISI naisia uimassa, luulisi työntekijöiden ymmärtävän, että tämä koskee myös tallennetta.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Tällä hetkellä poliisin turvapaikkatutkinta on suuri vitsi. Vielä syksyllä turvapaikkatutkinta oikeasti pyrki selvittämään valehtelijoiden tarinoita, mutta uusimman ohjeistuksen mukaan ( kun jonoa on muodostunut ja se pitää saada nopeasti pois) kysytään suurinpiirtein nimi ja puhelinnumero, ja eteenpäin...
Ei ole mitään tutkintaa.
 
En suinkaan. Kyseisen nimimerkkki vastatkoon itse näkemyksistään. Minulle tuo "homma ei toimi" tarkottaa vain sitä, että tallenteiden katseluun oli syy ja niiden tarkastelu osoitti, ettei touhu ollut mennyt muutenkaan aivan nappiin.
Selvä, nyt on siis sinun ja Deen toimesta kerrottu TosiFanille, ettei uintivuoro ole toiminut, mutta vain Dee on teistä sitä mieltä että uintivuoro on tämän vuoksi lopetettava. Perusteet ehdit kuitenkin Deen puolesta TosiFanille ilmoittaa, vaikka et olekaan mitään mieltä ja kukin vastatkoon omista näkemyksistään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyvä esimerkki tilanteesta, jossa maan tapa ja maahanmuuttajien kulttuuri törmäsivät. Tilanne olisi vältetty, jos tallenne olisi katsottu läpi yhdessä somalinaisten edustajan kanssa.
Eikös siellä uimahallissa ole ikkunat ihan ulos asti, jolloin kuka tahansa voi nähdä sisälle ilman somalinaisten edustajaakin. Valvoja teki vain duuniaan, johon se ei tarvitse minkään uskontokunnan edustajan lupaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös siellä uimahallissa ole ikkunat ihan ulos asti, jolloin kuka tahansa voi nähdä sisälle ilman somalinaisten edustajaakin. Valvoja teki vain duuniaan, johon se ei tarvitse minkään uskontokunnan edustajan lupaa.

Lue uutinen, ikkunoiden takana oli valvojat tirkistelijöitä varten. Valvoja teki työtään, mutta teki työssään jostain syystä virheen.
 

Jeffrey

Jäsen
Yritän sanoa, että somalinaisten tekemät rikkeet (reunalta hyppiminen, harja oven välissä ja vesikävelyvyön väärinkäyttö) ovat sellaisia, joita tapahtuu muillakin vuoroilla. Näihin puututaan puheella, eikä niistä kirjoiteta lehdissä, eikä niiden perusteella leimata ihmisryhmää.

Eikös tässä nyt ole niin, että somalinaiset (taustajoukot?) nostivat itse metelin tästä asiasta?

Itse ymmärrän oikein hyvin, että matalaan päähän hyppimiseen tartutaan kovin keinoin, varsinkin tällaisilla vuoroilla joissa uintivalvoja ei saa olla paikalla. Kuvittele hetki mielessäsi mikä paskahaloo siitä nousisi, jos somalinainen kuolisi, tai edes halvaantuisi tällaisen toiminnan seurauksena.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Yritän sanoa, että somalinaisten tekemät rikkeet (reunalta hyppiminen, harja oven välissä ja vesikävelyvyön väärinkäyttö) ovat sellaisia, joita tapahtuu muillakin vuoroilla. Näihin puututaan puheella, eikä niistä kirjoiteta lehdissä, eikä niiden perusteella leimata ihmisryhmää.

Olin siis väärässä, eikä lehtikirjoittelun ydin siis ollutkaan videoiden tarkastelusta seurannut pyöristyminen, vaan nuo mitättömät rikkeet.

Kerran vielä, jos kaupungin ja somalinaisten välisen sopimuksen lähtökohta oli se, ettei vieraat miehet NÄKISI naisia uimassa, luulisi työntekijöiden ymmärtävän, että tämä koskee myös tallennetta.

Eli kaupungin olisi pitänyt osoittaa kyseisen vuoron videotallenteiden mahdollinen tarkastelu joillekin tietyille henkilöille, eikä lähteä oletuksesta, että työntekijät ymmärtävät yskän itse.

Kun somalikulttuurissa on näin jyrkkä kanta vieraiden miesten katseisiin, niin onko somalimiesten itsensä käyminen yleisillä uimavuoroilla täysin ongelmatonta - Ihan vain katseiden loukkaavuuden ja ihmisten kunnioituksen kannalta katsottuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös