Aika huvittavaa. Nyt jo toista päivää sulla menossa virheeni käsittely, vaikka myönsin sen virheeksi kun huomautettiin. Tässä minun alkuperäinen teksti:
Et myöntänyt. Kysehän on siitä, että sinä väitit (ja väität nähtävästi edelleen), että vastaanottorahan leikkauksilla olisi mitään tekemistä positiivisen syrjinnän kanssa.
Positiivinen syrjintä edellyttää tilannetta, jossa samaan asemaan/virkaan/tukeen on kaksi tai useampi hakijaa, joita kohdellaan eri tavalla. Näinhän ei tässä tapauksessa ole, vaan vastaanottoraha ja toimeentulotuki ovat kaksi eri tukimuotoa. Jos maahanmuuttaja saa Suomen kansalaisuuden ja hakee toimeentulotukea, häntä kohdellaan samoilla kriteereillä kuin kantasuomalaista.
Lisäksi sinulle on kerrottu seuraavat asiat:
Suomen kansalainen nauttii korkeampaa tukien tasoa, vaikkei tekisi muuta kuin pyörittelisi peukaloita kotisohvalla. Tämä siitäkin huolimatta, että tukea leikattaisiin 20% kahdeksi kuukaudeksi.
Positiivista diskriminaatiota harjoitetaan pääsääntöisesti tilanteissa, joissa johonkin tehtävään hakee kaksi yhtä pätevää hakijaa. Tällöin voidaan suosia sitä hakijaa, jonka katsotaan olevan taustansa takia alakynnessä tai jonka voidaan katsoa lisäävän diversiteettiä.
Kahta tukimuotoa tarkasteltaessa kyse ei ole positiivisesta diskriminaatiosta. Suomen valtio ei harjoita positiivista diskriminaatiota maksaessaan viljelijöille tukia, joita putkimiehelle ei myönnetä. Sen sijaan jos Suomen valtio maksaisi mustille viljelijöille korkeampia tukia kuin valkoisille viljelijöille, kyseessä olisi positiivinen syrjintä, joka pitäisi pystyä perustelemaan mm. yhdenvertaisuusvaltuutetulle.
Ja korjasi väärin käyttämäni termin kahdestikin myöntämällä, että positiivinen syrjintä ei olisi oikea määritelmä terminä:
No et kyllä korjannut, vaan yritit sekoittaa keskustelua mm. haukkumalla keskustelukumppaniasi ääriajattelijaksi, vaikka mitään viitteitä sellaisesta ei ollut nähtävillä.
Yritit myös pyöristellä kulmia sen suhteen, mitä olit väittänyt.
Kovin outoa on keskustelu osaltasi. Varsinkin, kun väitteesi kantasuomalaisten perusturvasta, josta ei sinusta vähennyksiä voi tehdä, ammuttiin alas
@moby ja Kelan toimesta. Siitä siis hiljaisuus, tietenkin.
Tuosta kun scrollaat ylöspäin, havaitset, että vastasin minulle esitettyyn kritiikkiin ja myönsin, että olin siltä osin puhunut läpi pääni.
Sinällään perusturvan leikkaaminen on tässä kuitenkin vain side plot.
En tuota keskustelua sen jälkeen seurannut, kun kerran laitoin alkuperäiseen ketjuun oikeat luvut. En ota siihen enempää kantaa tässä. Mutta osaltani olen huomannut, että tekemäni virheen myöntäminen ja korjaaminen aiheuttaa muutamassa Jatkoajan kirjoittajassa reaktion, jossa käyttäydytään kuin en koskaan olisi virhettäni myöntänyt ja oikaissut. Kuten nyt nähtiin, tämä ei koske pelkästään saman päivän keskustelua, vaan seuraavaa päivää.
Olet osaltasi toisinaan myöntänyt virheitä, mistä olet saanut kiitosta. Olen myös pannut sen merkille ja pitänyt sitä suoraselkäisenä toimintana. Tässä keskustelussa jatkoit kuitenkin jankkausta positiivisesta syrjinnästä, vaikka se ei liittynyt tai liity millään tavalla keskusteluun vastaanottorahan leikkauksista.