Käytin aivan tarkoituksella tuota korkeinta löytämääni asukkilukua, ettei jää sijaa vääristelyväittelle.
Ymmärrän tämän hyvin... Silti todelliset kulut kiipeävät todennäköisesti kirjoittamaani haarukkaan. Elleivät jopa ylitä sitä.
Käytin aivan tarkoituksella tuota korkeinta löytämääni asukkilukua, ettei jää sijaa vääristelyväittelle.
No mitä muuta ne sitten saavat, jos ei saivarrella niillä lapsilla, raskaana olevilla, vammaisilla yms?Mutta ei ainoastaan niitä.
Ainakin Turussa näköjään saa köyhimmät hoitoa terveyskeskuksista ilman terveyskeskumaksua (Lähde Turun kaupungin sivut: Terveyskeskusmaksut | Turku.fi )Minusta vähintään samantasoisen hoidon ilmaisuus yhdelle ja toiselle ei, ei ole saivartelua. No, ehkä vain tässä yhteydessä, jossa verrataan turvista vähänvaraiseen impivaaralaiseen. Siitä vassarit jaksavat kyllä vuodattaa kyyneliä, kun tämä ero ilmenee kantisten keskuudessa.
Huokaus. Sinä ihan itse kirjoitit näin (boldaus oma): "Et siis osaa sanoa ainoatakaan sellaista esimerkkiä kiireettömästä hoidosta, jota minä tällä hetkellä saan mutta turvis ei?"Mihin sinä tarvitset minun hoitohistoriaani kertoaksesi, että mihin palveluihin minä olen oikeutettu mutta turvis ei ole?
Huokaus. Sinä ihan itse kirjoitit näin (boldaus oma): "Et siis osaa sanoa ainoatakaan sellaista esimerkkiä kiireettömästä hoidosta, jota minä tällä hetkellä saan mutta turvis ei?"
Aika helvetin vaikea vastata, kun en voi tietää mitä hoitoja saat. Mutta listaa ihmeessä ne saamasi hoidot niin katsotaan.
Turvikset pääsee lääkärille käytännössä heti ja hoitoa saa, jos tarvitsee eikä siitä itse tarvitse maksaa senttiäkään mitään käyntimaksuja. Lääkärin määräämät reseptilääkkeet korvaa valtio ihan täysin. Vokeissa on oma terveydenhoitaja, jolla voi käydä vaikka joka päivä jos siltä tuntuu, ilmaiseksi tottakai. Jos lääkäri ja minä emme ymmärtäisi toisiamme, saisin tulkin mukaan, ilmaiseksi tietysti
No mitä muuta ne sitten saavat, jos ei saivarrella niillä lapsilla, raskaana olevilla, vammaisilla yms?
Osaan sanoa, mutta en viitsisi aina näitä itsestäänselvyyksiä teille kirjata. Turvis ei saa esim sellaista leikkausta, joka korjaisi pallopelissä satutetun polven siihen kuntoon, että sillä voi taas pelata pallopeliä, jos sillä polvella kuitenkin pärjäilee siedettävän hyvin. Yksi omista kavereista tuossa muutama kuukausi takaperin kävi tällaisessa leikkauksessa julkisella puolella. Joutuihan sitä odottamaan, mutta olisi ollut yksityisellä melko hintava. Eli tällaiset elämänlaatua kohottavat leikkaukset, jotka eivät kuitenkaan ole välttämättömiä terveyden kannalta. @tosifanin mainitsemista tekonivelistä ainakin osa menee tähän kategoriaan.No muotoillaan uudestaan. Et siis osaa sanoa ainoatakaan sellaista esimerkkiä kiireettömästä hoidosta, johon minä olisin oikeutettu mutta turvis ei? Saanko minä nyt ne 5 esimerkkiä vai pitääkö sinun vielä montakin sivua nussia pilkkua?
Omalta kohdalta tuli mieleen polven tekonivel leikkaus.
No nyt kun mä listasin niitä teidän pyytämiä vaivoja, niin kerrotko vastaavasti mitä muuta, kuin kiireellistä tai välttämätöntä hoitoa turvikset saavat.Sinun väitteittesi kannalta olennaista on vain se, mistä turvapaikanhakija jäävät paitsi. Siitä olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että puheet turvapaikkaa hakevista lapsista, raskaana olevista naisista ja vammaisista on saivartelua.
No nyt kun mä listasin niitä teidän pyytämiä vaivoja, niin kerrotko vastaavasti mitä muuta, kuin kiireellistä tai välttämätöntä hoitoa turvikset saavat.
Turvis ei saa esim sellaista leikkausta, joka korjaisi pallopelissä satutetun polven siihen kuntoon, että sillä voi taas pelata pallopeliä, jos sillä polvella kuitenkin pärjäilee siedettävän hyvin.
Osaan sanoa, mutta en viitsisi aina näitä itsestäänselvyyksiä teille kirjata. Turvis ei saa esim sellaista leikkausta, joka korjaisi pallopelissä satutetun polven siihen kuntoon, että sillä voi taas pelata pallopeliä, jos sillä polvella kuitenkin pärjäilee siedettävän hyvin. Yksi omista kavereista tuossa muutama kuukausi takaperin kävi tällaisessa leikkauksessa julkisella puolella. Joutuihan sitä odottamaan, mutta olisi ollut yksityisellä melko hintava. Eli tällaiset elämänlaatua kohottavat leikkaukset, jotka eivät kuitenkaan ole välttämättömiä terveyden kannalta. @tosifanin mainitsemista tekonivelistä ainakin osa menee tähän kategoriaan.
Hammaslääkärin puolelta tulee mieleen esim se suuhygienisti ja hampaiden oikomishoidot. Oma tyttö sai nuorempana merkittävät oikomishoidot ja menee nyt täysi-ikäisenä kuukauden päästä kattelemaan, että tartteeko tehdä vielä jotain, kun viisaudenhampaat painaa taas hampaita vinoon.
Multa itseltäni terveyskeskuslekuri napsasi korvan takaa hiusrajasta sellaisen luomen tyyppisen pallukan, joka tuppasi vuotamaan verta, kun siihen tökkäsi kammalla. Ei kiireellinen, ei välttämätön, mutta ihan kiva, että ei pari kertaa viikossa tarvi pyöriä paidankaulus veressä työpaikalla tai kaupungilla.
Nyt voitte sitten saivarrella siitä ilmaisesta, kun näin työssä käyvänä joutuisin noista jotain terveyskeskus- tai muita lääkärimaksuja maksamaan.
Mikä sai sinut suostumaan tällaiseen ei-välttämättömäksi kokemaasi operaatioon?
Se mun tyttö, joka kuukauden päästä menee sinne julkisen puolen oikojalle on ihan täysi-ikäinen, kuten kerroin.Alaikäiset turvikset ovat oikeutettuja tasan samaan hoitoon ja palveluun kuin kantiksetkin. Tämäkin on sinulle tässä ketjussa jo moneen kertaan kerrottu.
Se ei ollut luomi, eikä tulehtunut. En enää muista mikä sen systeemin nimi oli eikä sillä ole väliä. Lääkäri totesi, että napsastaan pois, kun on tuollaisessa paikassa ja siitä on haittaa. Ei ollut siis sellainen näppylä, josta voisi kehittyä syopä.Meinaatko, että tuollaista operaatiota ei turvikselle tehtäisi vaan sen luomen annettaisiin tulehtua ja mahdollisesti kehittyä jopa syöväksi? Ihan tosissasi?
Noita tekonivelleikkauksia vastaavia on paljon muitakin. Parantavat elämänlaatua, mutta eivät ole välttämättömiä. Töissä on parilta tyypiltä leikattu esim olkapää, joka kyllä toimi, mutta tuppasi kipeytymään töitä tehdessä (tekevät työssään nostoja). Kaiken maailman tenniskyynärpäät ja vastaavat. Kyllä näitä riittää. Mä en tämän enempää lähde sulle näitä vääntämään. Näitä löytää helposti, kun vaan miettii mietä hoitoja omat sukulaiset, kaverit ja työkaverit on saaneet.Eli nyt on päästy siis siihen yhteisymmärrykseen, että tekoniveliä turvikset eivät saa. Muuten ei mitään eroa?
No nyt kun mä listasin niitä teidän pyytämiä vaivoja, niin kerrotko vastaavasti mitä muuta, kuin kiireellistä tai välttämätöntä hoitoa turvikset saavat.
Kiitos. Todistaisitko nyt oman väittesi, vaikka sitten yhtä huonosti.Täytyy kyllä antaa tunnustusta, koska onnistuit hienosti todistamaan kuinka surkealla tasolla turvapaikanhakijoille yksityiseltä sektorilta ostetut terveyspalvelut ovat verrattuna kantaväestön julkiselta puolelta jonottamiin hoitohin.
Kiitos. Todistaisitko nyt oman väittesi, vaikka sitten yhtä huonosti.
Hienoja esimerkkejä. Mistä nämä tiedot suuhygienistipalveluiden ja luomen poistojen epääminen turvapaikanhakijoilta ovat muuten peräsin? Julkisella puolella aikuisille kantiksille tarjotuista hampaiden oikomishoidoista minulla ei ole mitään käsitystä, mutta ilmeisesti niitäkin tehdään.
Väite, että nämä 800 000 ihmistä saavat parempaa terveydenhoitoa yhteiskunnalta kuin turvapaikanhakijat on lähinnä absurdi.
Vaikka köyhiä ja turvapaikanhakijoita ei tule asettaa vastakkain, raha asettaa heidät vastakkain.
Tässä viestissä se ensimmäinen väite, josta oilen jo pari kertaa kysynytkin:Linkki minun esittämääni väitteeseen, jonka tueksi haluat todisteita - kiitos jo etukäteen.
Aha. Kuukausi takaperin tyttö sinne julkisen puolen oikojalle soitti ja kysyi, että mitäköhän pitäis tehdä, kun viisaudenhampaat on alkaneet vääntää niitä aiemmin oiottuja uudestaan vinoon. Kyllä ne ajan sinne antoivat maaliskuun lopulle. Toivottavasti ne ei tiedä, että yksikään aikuinen ei hoitoa saa. Vaikka eihän se sitä ilmaiseksi saa, vaan tietysti se normimaksu siitä menee.Ei sitä oikomishoitoa saa ilmaiseksi yksikään aikuinen Suomessa julkiselta puolelta. Siis jos sille ei ole terveydellistä syytä. Kosmeettiset hommat hoidetaan omalla rahalla. Sen sijaan jos sille on olemassa terveydellinen syy, niin kyllä sen silloin saa myös turvis, sanokoon Anssi mitä tahansa.
Aha. Kuukausi takaperin tyttö sinne julkisen puolen oikojalle soitti ja kysyi, että mitäköhän pitäis tehdä, kun viisaudenhampaat on alkaneet vääntää niitä aiemmin oiottuja uudestaan vinoon. Kyllä ne ajan sinne antoivat maaliskuun lopulle. Toivottavasti ne ei tiedä, että yksikään aikuinen ei hoitoa saa. Vaikka eihän se sitä ilmaiseksi saa, vaan tietysti se normimaksu siitä menee.
Äitini kävi jo kauan sitten leikkauttamassa julkisella samantyyppiset "raskaat" silmäluomet, kuin mitkä Esko Aho leikkautti aikanaan (linkki iltalehteen: http://He tekivät kauneusleikkauksen järkisyistä | Pinnalla | Iltalehti.fi ). Ei nekään mikään varsinainen terveydellinen haitta ollut, mutta kyllähän se sitä elämänlaatua nosti, kun ei silmäluomet tunnu jakuvasti raskaina silmien päällä. En ole lääkäri, enkä tiedä missä se raja menee, mutta äitini tuon ainakin julkisella sai hoidettua.