1994 F1-kausi olisi varmaan aivan täydellinen nyky-aikakauteen draaman ja tapahtumien osalta, jos toki otetaan kaksi kuolemaa pois:
- kauden alla ja aikana vähän epäselvää millä radoilla ajetaan, kisoja siirretään ja kalenteria muokataan
- uudet säännöt ennen kautta, sitten vielä pariin otteeseen sääntömuutoksia kesken kauden
- kauden aikana oli vain pari tallia jolla ajoi samat kaksi kuskia koko kauden, kaikkiaan 46 (!!) eri kuskia osallistui vähintään aika-ajoihin, mukana mm. kolme suomalaista. Varsinkin loppukaudella meininki oli kuin Liigan tyhjennysmyynneissä.
- oli syytöksiä koko kauden ajan laittomista autoista, varikkokäyntivälineistä jne
- usea kuski sai 1-3 kisan kilpailukieltoja, mm. tuleva maailmanmestari
- kolme eri moottorikonfiguraatiota käytössä: V8, V10 ja V12.
- tekniikkaongelmat jokaisessa kisassa pisti vähintään pistesijat uusiksi ja yllätyksiä käytännössä joka kisassa
- useita monen auton lähtökolareita, sekä kärkimiesten kolarointia kierroksella ohitettavien kanssa
- 4 eri voittavaa kuskia ja 3 eri autoa/tallia voitti kisoja. Mutta varsinkin sijoilla 2-10 oli paljon vaihtuvuutta
- maailmanmestaruus huipentui kolariin...
jne jne
Liveseurannat ja jälkipuinnit tuolloin olisi ollut mahtavaa seurattavaa.
- kauden alla ja aikana vähän epäselvää millä radoilla ajetaan, kisoja siirretään ja kalenteria muokataan
- uudet säännöt ennen kautta, sitten vielä pariin otteeseen sääntömuutoksia kesken kauden
- kauden aikana oli vain pari tallia jolla ajoi samat kaksi kuskia koko kauden, kaikkiaan 46 (!!) eri kuskia osallistui vähintään aika-ajoihin, mukana mm. kolme suomalaista. Varsinkin loppukaudella meininki oli kuin Liigan tyhjennysmyynneissä.
- oli syytöksiä koko kauden ajan laittomista autoista, varikkokäyntivälineistä jne
- usea kuski sai 1-3 kisan kilpailukieltoja, mm. tuleva maailmanmestari
- kolme eri moottorikonfiguraatiota käytössä: V8, V10 ja V12.
- tekniikkaongelmat jokaisessa kisassa pisti vähintään pistesijat uusiksi ja yllätyksiä käytännössä joka kisassa
- useita monen auton lähtökolareita, sekä kärkimiesten kolarointia kierroksella ohitettavien kanssa
- 4 eri voittavaa kuskia ja 3 eri autoa/tallia voitti kisoja. Mutta varsinkin sijoilla 2-10 oli paljon vaihtuvuutta
- maailmanmestaruus huipentui kolariin...
jne jne
Liveseurannat ja jälkipuinnit tuolloin olisi ollut mahtavaa seurattavaa.