Aina vähän huvittaa puheet siitä kuinka ammattimiesten pitäisi pystyä ajamaan noilla autoilla vaikka joessa. Ei se ole ajotaidoista oikein kiinni, että autoja ei ole tehty ajamaan radoilla, joissa on seisovaa vettä. Ei noita renkaita ole suunniteltu oikeasti märkiin olosuhteisiin. Vesiliirtoa ei voi välttää oli sitten millainen rattisankari vain. Kuka sitten haluaa nähdä, kun Formulat ajavat monsuunissa 80 km/h? Tuskin kukaan. Toisekseen autojen aerodynamiikka on sellainen, että jos ajat n. 50m sisällä edelläajavasta niin olet sokea. Helvetinmoinen vesiruisku. Ehkä jonkun mielestä kuskien pitäisi pystyä ajamaan kuulon varassa side silmillä jäällä, mutta tuskin tapahtuu ja vauhdit olisivat häpeällisen hitaat formulakisaan.
Autoja ei ole nykyään enää suunniteltu vesikeliin. Ei ole kuskien vika ja on ihan hyvä, että radalla tämä tiedetään, eikä laiteta kuskeja tappamaan itseään meidän viihdykkeeksi. Eikä ne oikeasti vesikelin kisat olisi edes kovin viihdyttäviä nykyautoilla, koska kuten sanottua ei noilla nakeilla ja autoilla pysty siellä ajamaan.
Ocon teki edellisessä kisassa rangaistusennätyksen ajovirheiden (driving penalties) osalta.
RB on voittanut nyt myös 10 kisaa putkeen ja on kisan päässä McLarenin ennätyksestä.