Yleinen F1-keskustelu

  • 381 123
  • 2 295

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HS: Raha | Suomalaismiljardööri sanoo tukeneensa Valtteri Bottasta 20 miljoonalla – ihmettelee nyt F1-tähden käytöstä kuulostaapa Bottas kiittämättömältä tämän jutun mukaan, hyi hitto! Ei siis edes tervehdi Wihuria enää.

Jos en väärin muista, Aarnio-Wihuri lausui aika vähätteleviä kommentteja Bottaksesta silloin kun oli todella vaikeaa. Muistaakseni antoi ymmärtää että yhteistyö päättyi huonojen suoritusten takia.

Enpä ihmettele jos on mennyt Valtterille ihon alle, kun lyödään hetkillä kun on todella vaikeaa. Wihurin yrityskulttuuri on kuulemani mukaan sellainen että omaa mielipidettä ei saa kertoa potkujen uhalla, vanha ukko ei varmaan edes ymmärrä ongelmaa koska on aina voinut puhua mitä sylki suuhun tuo.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings, , Newcastle United
Jos en väärin muista, Aarnio-Wihuri lausui aika vähätteleviä kommentteja Bottaksesta silloin kun oli todella vaikeaa. Muistaakseni antoi ymmärtää että yhteistyö päättyi huonojen suoritusten takia.

Aikanaanhan esitettiin epäilys että Bottaksen "Fuck you"-viesti tiimiradiossa Australian voiton jälkeen oli esitetty AAW:lle. Itse muistelen että AAW oli aika suoraan vihjannut että kyllä Valtterinkin se Hamilton pitäisi voittaa kun Kekenkin poika sen teki.

E: Tätä asiaa on jo ruodittu muuten Bottaksen omassakin ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikanaanhan esitettiin epäilys että Bottaksen "Fuck you"-viesti tiimiradiossa Australian voiton jälkeen oli esitetty AAW:lle. Itse muistelen että AAW oli aika suoraan vihjannut että kyllä Valtterinkin se Hamilton pitäisi voittaa kun Kekenkin poika sen teki.

Kun tukija rupeaa arvostella höperehtimään julkisuudessa silloin kun tarvittaisiin tsemppausta, niin vi#uttaahan se. Itse kutakin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Siinä se on. Cadillac tulee formuloihin jo ensi kaudeksi. Koneet ja vaihdelaatikot tulevat Ferrarilta ensimmäisten kausien ajan, kunnes Cadillac saa oman mottinsa valmiiksi.

Bottas vai Perez? Cadillac tarvitsee kokemusta, jota molemmilla riittää. Itse lähtisin ilman sinivalkolasejakin Bottaksella, jos puhtaasti suoritustasoa ajatellaan (markkina-arvohan Checolla on aivan järjetön): loistava aika-ajaja, edelleen motivoitunut eikä aiheuta sisäistä häiriötä. Perez ehti jo hyvinä päivinään puhua lopettamisesta, joten Cadillacissä olisi aika vahva rahastuksen katku.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups

Siinä se on. Cadillac tulee formuloihin jo ensi kaudeksi. Koneet ja vaihdelaatikot tulevat Ferrarilta ensimmäisten kausien ajan, kunnes Cadillac saa oman mottinsa valmiiksi.

Bottas vai Perez? Cadillac tarvitsee kokemusta, jota molemmilla riittää. Itse lähtisin ilman sinivalkolasejakin Bottaksella, jos puhtaasti suoritustasoa ajatellaan (markkina-arvohan Checolla on aivan järjetön): loistava aika-ajaja, edelleen motivoitunut eikä aiheuta sisäistä häiriötä. Perez ehti jo hyvinä päivinään puhua lopettamisesta, joten Cadillacissä olisi aika vahva rahastuksen katku.

Rehellisesti sanottuna en usko hetkeäkään että Bottas on edes top5 kun siellä pyöritellään nimiä. Toki formulat on viheliäinen maailma, jos siellä nyt se Kimi Andrea esimerkiksi floppaa ja Valtteri koppaa muutaman podiumin niin äkkiä se status on taas kirkas
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings, , Newcastle United
Toisaalta, jos ja kun Kimi Antonelli kostautuu höyryäväksi kasaksi sitä itseään, niin miksi Mersu haluaisi päästää Paaluttajan pois?
 

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Mercedeksellähän löytyy kovasti itseluottamusta tuohon heidän 2026 pakettiinsa. Siksi luulen, että Antonellin mahdollisia törttöilyjä katsotaan vielä hieman sormien läpi, jos niitä tulee. 2026 on se vuosi, kun Kimistä halutaan se kaikki irti. Eihän kukaan (ehkä Hamiltonia 2007 lukuunottamatta) ole ensimmäisellä kaudella vielä täysin valmis formula ykkösiin ja tasaisesti kamppailemaan voitoista ja mestaruudesta. Pitää näyttää potentiaalia, väläytellä ja sitten siitä rakentaa sitä kokemusta ja tasaisuutta tuleville kausille.

Paaluttajan taso on nähty, ja välivuosi harvoin helpottaa ketään pysymään vauhdissa. Joku Alonso on poikkeus, koska puhutaan ihan eri tason lahjakkuudesta ja kuskista.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Toki ymmärrän miksi kaveria suomessa pidetään keskusteluissa mukana, mutta miksi ihmeessä Cadillac edes miettisi Valtteria?

Kaveri on tämän vuoden lopussa jo 36 vuotias. Joo näyttöjä löytyy aikaisemmilta vuosilta, mutta niistäkin alkaa olla jo aikaa. Ihan sama homma kuin Ricciardolla. Hieno ura ja saavutukset, mutta ei kyllä oikein kukaan hyödy pitemmän päälle enää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki ymmärrän miksi kaveria suomessa pidetään keskusteluissa mukana, mutta miksi ihmeessä Cadillac edes miettisi Valtteria?

Kaveri on tämän vuoden lopussa jo 36 vuotias. Joo näyttöjä löytyy aikaisemmilta vuosilta, mutta niistäkin alkaa olla jo aikaa. Ihan sama homma kuin Ricciardolla. Hieno ura ja saavutukset, mutta ei kyllä oikein kukaan hyödy pitemmän päälle enää.
Valtteri on nähnyt vuosien ajan erittäin läheltä menestyvän tallin toimintaa, joka nostaa hänen arvoaan uudelle tallille.

Kokeneita kuskeja ei ihan hirvittävästi ole tarjolla ja yhden sellaisen Cadillac todennäköisesti haluaisi.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Valtteri on nähnyt vuosien ajan erittäin läheltä menestyvän tallin toimintaa, joka nostaa hänen arvoaan uudelle tallille.

Kokeneita kuskeja ei ihan hirvittävästi ole tarjolla ja yhden sellaisen Cadillac todennäköisesti haluaisi.

Nojoo on tuossa toki pointtiakin. Mersuvuosista alkaa kuitenkin olla aikaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valtteri on nähnyt vuosien ajan erittäin läheltä menestyvän tallin toimintaa, joka nostaa hänen arvoaan uudelle tallille.

Kokeneita kuskeja ei ihan hirvittävästi ole tarjolla ja yhden sellaisen Cadillac todennäköisesti haluaisi.

Joo ja pitää muistaa että siinä tulee kaksi kokonaan uutta tallipaikkaa, että ei niitä nuoria tähtiäkään ihan jonoksi asti ole. On tuossa varmaan vaihtoehtona ainakin yhdessä Schumacherin, Tsunadan, Perezin ja Guanyun kanssa. Noista ainakin Schumacherillä alkaa jo olemaan välivuosia välissä useampi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings, , Newcastle United
Joo ja pitää muistaa että siinä tulee kaksi kokonaan uutta tallipaikkaa, että ei niitä nuoria tähtiäkään ihan jonoksi asti ole. On tuossa varmaan vaihtoehtona ainakin yhdessä Schumacherin, Tsunadan, Perezin ja Guanyun kanssa. Noista ainakin Schumacherillä alkaa jo olemaan välivuosia välissä useampi.

Jo ihan tallin toiminnan ylösajaminen puoltaa sitä että toisen kuskin olisi syytä olla ns "veteraani". F1-tasoista henkilöstöä ei kuitenkaan ole olemassa ihan rajoittamattomasti työkkärissä, mutta kokenut kuski voi auttaa tuomaan tarvittavan vaatimustason.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Rehellisesti sanottuna en usko hetkeäkään että Bottas on edes top5 kun siellä pyöritellään nimiä.
Sarjassa, jossa Kevin Magnussen ja Nico Hülkenberg ovat palanneet kisakuskeiksi, ei mikään ole mahdotonta.

Selvää on, että Cadillac haluaa jenkkikuskin toiseen autoon. F1-kokemusta on viime vuosilta ainoastaan Sargeantilla, jota kukaan ei halua ajattaa. Kahdella tulokkaalla uusi talli ei voi lähteä ykkösiin.

Ilman sopimusta kaudelle 2026 ovat Wikipedian mukaan nykyisistä kuljettajista Doohan, Russell, Antonelli, Tsunoda, Hadjar ja Lawson. Ei noista kuin Tsunoda ole realistinen vaihtoehto, ja jotainhan se kertoo, että Red Bull ei ole miestä tainnut edes harkita ykköstiimiin.

Jos katsotaan 2020-luvulla ajaneita mutta ykkösistä tällä hetkellä sivussa olevia, ei sieltä esiin huhuissa ole nostettu kuin Bottas, Perez, Schumacher, Giovinazzi ja Zhou. Kaksi viimeistäkin lähinnä Ferrari-linkkinsä (sekä Zhoun tapauksessa sponssirahojensa) vuoksi. Mick taas ajaisi vaikka 1997 MasterCard Lolaa, jos sillä voisi osallistua ykkösiin. Ricciardo ehti jo sanoa lopettaneensa formuloissa.

Eli kaiken järjen mukaan valinta käydään Bottaksen, Perezin ja Tsunodan välillä, ellei sitten joku nykyisistä kuskeista halua sitoutua projektiin. En kyllä äkkiä keksi ketään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli kaiken järjen mukaan valinta käydään Bottaksen, Perezin ja Tsunodan välillä, ellei sitten joku nykyisistä kuskeista halua sitoutua projektiin. En kyllä äkkiä keksi ketään.

Niin ja kyllähän jos siihen joku nykykuskeista lähtee projektiin niin joku sen tilalle täytyy tulla ajamaan. Eikä niitä sopivia juniorikuskeja myöskään aina jonoksi ole.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Niin ja kyllähän jos siihen joku nykykuskeista lähtee projektiin niin joku sen tilalle täytyy tulla ajamaan. Eikä niitä sopivia juniorikuskeja myöskään aina jonoksi ole.
Kyllä niitä aika paljon on joita voidaan pyöritellä. Pourchaire, Maloney. Vips ja Lindblad. Lisää tulee joka vuosi. Taponen voi olla ykkösissä vuoden päästä jos vetää voitosta voittoon kolmoset läpi.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Valtteri on nähnyt vuosien ajan erittäin läheltä menestyvän tallin toimintaa, joka nostaa hänen arvoaan uudelle tallille.

Kokeneita kuskeja ei ihan hirvittävästi ole tarjolla ja yhden sellaisen Cadillac todennäköisesti haluaisi.
Kuinka paljon tollanen kokemus sitten lopulta painaa valinnan hetkellä, jos vastaan asettuu Perezin rahasäkit?

Tossa tilanteessa en usko hetkeäkään Bottaksen valintaan, vaikka kokemus ja kyvyt meniskin Bottaksen puolelle.

Money talks, bullshit walks jne
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisi kyllä erittäin surullista Cadillacilta tulla vuosien änkeämisen jälkeen sarjaan ja sitten ottaa maksukuski. En sano että Bottaskaan on paras valinta mutta Perez olisi tragikomedia.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Olisi kyllä erittäin surullista Cadillacilta tulla vuosien änkeämisen jälkeen sarjaan ja sitten ottaa maksukuski. En sano että Bottaskaan on paras valinta mutta Perez olisi tragikomedia.
En sanoisi ihan noin. Perez on todistetusti hyvä keskikastin kuljettaja ja tiimipeluri. Pisteet lie kiven alla, joten talli tarvitsee tilaisuudet hyödyntävän kuskin - sitä Perez Force Indialla todistetusti oli. Red Bull -stintin jälkipuolisko toki meni pieleen, mutta tuskin Cadillac mitään staraa kuvittelee hankkivansa. Näitä hasbeenejähän projekteissa on aina ollut, kuten Barrichello (Honda) , Coulthard (RB) tai Trulli (Lotusham), koska henkilökunnassa on väkisinkin kokemattomuutta.

Itse sanoisin että pahin vitsi olisi lähteä jollain Herta-Giovinazzi - kaksikolla, mitä kai pidetään varsin mahdollisena. Gio ei ole ajanut ykkösissä vuosiin ja hävisi parhaat päivänsä aikoja sitten nähneelle Räikköselle, eiköhän se kertonut riittävästi. Zhou sentään toisi muhkean sponsoripaketin, Giovinazzi "vain" alentaisi materiaalikustannuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös