"Valtteri pysäytti autonsa hieman liian aikaisin. Tämän vuoksi mekaanikko joutui käyttämään pulttipyssyä vinossa." Olisihan se pulttipyssypoika voinut varmaan vähän persettään siirtää ja muut siinä samalla jotta se olisi saatu suoraan sisään eikä lähteä vain suinpäin runnomaan kun varmasti näki että nyt ei ole merkki kohdallaan. Mutta hyvähän se on toki Valtterin syyksi laittaa, eihän se osaa muutenkaan tehdä mitään oikein. Hamiltonin kohdalle sama, niin tosiaan pulttipyssypoika olisi jo etsimässä uutta työpaikkaa ja kerrottaisiin miten tiimi petti Lewiksen.Valtteri Bottas sai syyt niskoilleen F1-fiaskosta – Mercedeksen tallipomo latasi tylyn näkemyksen suomalaisen toiminnasta
Toto Wolff puhui suoraan Monacon tapahtumista.www.is.fi
Saakeli Valtteri tää oli sun moka
Kyllä kaikki merkit ja lausunnot jo viittaavat siihen, että Bottas ei jatka enää ensi kaudella Mersulla. Muutenkin Bottas on joutunut, tai ollut jo pitkään täysin huutolaispojan asemassa tallissa. Kaikki on rakennettu täysin Hamiltonin ympärille ja pyörii hänen ehdoillaan. Toto Wolff on myös kaikessa täysin Hamiltonin takana ja ajoittain aina heittää Bottaksen bussin alle lausunnoillaan.
Tai Russell-Bottas pari saattaa olla tosi huono pari. Jos pitäisi veikata, niin huomattavasti tasaisempi pari kuin Ham-Bot, eli pahimmassa tapauksessa syövät toisiltaan pisteitä ja Verstappen pääsee hyötymään tästä. Ham-Rus menisi varmaan ekana yhteisenä vuonna selvästi Hamille ja uskoisin että tämä saataisiin tehtyä myös Russellille selväksi (että toisella kaudella Russell on ykkösheppa, kun Hamilton lopettaa).Se myös varmaan mersulla mietityttää jos Hamilton lopettaa niin kuka tuo mestaruuden. Sen takia varmaan annetaan osittain aiheettomastikin painetta Bottaksen suuntaan. Juuri se jos Hamilton lopettaa niin varmaan Russell- Bottas pari ei olisi huono vaihtoehto. Olettaen että esim. Verstappen ei ole saatavissa.
Tai Russell-Bottas pari saattaa olla tosi huono pari. Jos pitäisi veikata, niin huomattavasti tasaisempi pari kuin Ham-Bot, eli pahimmassa tapauksessa syövät toisiltaan pisteitä ja Verstappen pääsee hyötymään tästä. Ham-Rus menisi varmaan ekana yhteisenä vuonna selvästi Hamille ja uskoisin että tämä saataisiin tehtyä myös Russellille selväksi (että toisella kaudella Russell on ykkösheppa, kun Hamilton lopettaa).
Tarkentaisin että se on nykyautoista kiinni, eikä niinkään kuskeista. Nykyiset autot on niin viimeisen päälle viritettyjä, että niillä ei voi juurikaan ajaa ilman siipiä. Entisaikaan siivet olivat lisäapu, nykyään koko auto on rakennettu tietyllä tapaa siipien varassa toimivaksi.Hieno kisa kun tapahtuu noin paljon. Ei nämä nykykuskit taitaisi kovin paljon matkaa jatkaa jos autoista puuttuisi takasiipi niin kuin tuosta Williamsista puuttui. Ja lopultahan siitä puuttui toinen etusiipikin.
Niin ja saako sitä siivettömällä tai muuten kovin rikkinäisellä autolla edes jatkaa kisaa?Tarkentaisin että se on nykyautoista kiinni, eikä niinkään kuskeista. Nykyiset autot on niin viimeisen päälle viritettyjä, että niillä ei voi juurikaan ajaa ilman siipiä. Entisaikaan siivet olivat lisäapu, nykyään koko auto on rakennettu tietyllä tapaa siipien varassa toimivaksi.
Ei saa ei, sen verran vaarallisiksi muuttuvat rikkinäisenä.Niin ja saako sitä siivettömällä tai muuten kovin rikkinäisellä autolla edes jatkaa kisaa?
Nimenomaan kuljettajien tasohan on noussut älyttömästi vrt. vaikka 1995. Kärki on aina kova, mutta pohja oli oikeasti syvällä tuolloin. Taki Inoue, Domenico Schiattarella ja Jean-Denis Deletraz kuulunevat (Schiattarella on vähän siinä ja siinä) kaikki TOP10:een, kun puhutaan huonoimmista kuskeista ikinä.Tarkentaisin että se on nykyautoista kiinni, eikä niinkään kuskeista. Nykyiset autot on niin viimeisen päälle viritettyjä, että niillä ei voi juurikaan ajaa ilman siipiä. Entisaikaan siivet olivat lisäapu, nykyään koko auto on rakennettu tietyllä tapaa siipien varassa toimivaksi.
Jos Valtteri vielä 2023 ajaa, niin tuskin ainakaan missään kärkitallissa. Vaikuttaa varmasti suomalaisten F1-innostukseen jos ainoa suomalaiskuski ajaa sijoilla "ynnä muut".Paskalla munkilla tässä käy juuri se, että 2023 ei enää yhtään suomalaista tuolla ajele juuri kun oltaisiin saamassa "kotikisa".
Kimi nyt ei varmasti enää ja Valtterikaan ei mikään varma kortti ole.
Kyllä joo vaikuttaa satavarmasti. Pakko se on myöntää, että vähän jäisi jotain puuttumaan omastakin innostuksesta, jos ja kun suomalaisia ei enää ajaisi kärkitalleissa. Ollaan kuitenkin oltu siitä erityisessä asemassa, että lähes joka vuosi sellaiset 25v. putkeen on suomalainen ollut sarjan kärkitiimeissä (McLaren, Ferrari, Lotus (Kimi), Williams (kun oli hyvä).Jos Valtteri vielä 2023 ajaa, niin tuskin ainakaan missään kärkitallissa. Vaikuttaa varmasti suomalaisten F1-innostukseen jos ainoa suomalaiskuski ajaa sijoilla "ynnä muut".
Mulle tää ei oo ongelmia tuottanut kun Maxin tallissa mennään mutta helpottais ainakin kisojen kattomista kun ei tarvis kuunnellaa Juuselaa selittämässä Bottaksesta koko ajan.Mä luulen, että kisoja tulisi seurattua jopa fiksummalla tavalla kun ei tarvitsisi toivoa suomalaisten onnistumista (ja pettyä 9 kertaa 10:stä).
Kun suomalaiset poistuvat kuvioista, vähenee suomalaisten maksu-tv-tilausten määrä radikaalisti. Lopun alkua myös MTV3:lle?Kun suomalaisia ei ole lajissa huipulla, ehkä ollenkaan, vaipuu se meillä marginaaliin. Tosin voi olla, että ympäristö- yms. syistä F1 vetelee jo muutenkin viimeisiään.
Kun suomalaiset poistuvat kuvioista, vähenee suomalaisten maksu-tv-tilausten määrä radikaalisti. Lopun alkua myös MTV3:lle?