Mainos

Yleinen F1-keskustelu

  • 372 916
  • 2 264
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Räikkönen oli kolme kertaa kakkonen kisoissa, jotka Schumi voitti. Noista kun olisi yhden saanut käännettyä niin ei olisi tarvinnut spekuloida edes Nürren konerikolla.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Räikkönen oli kolme kertaa kakkonen kisoissa, jotka Schumi voitti. Noista kun olisi yhden saanut käännettyä niin ei olisi tarvinnut spekuloida edes Nürren konerikolla.
Joo nyt perään katselen tuota 2005 koostetta. Katkera filmi, kuten Suomi - Ruotsi Torinossa. Kolme kertaa taisi Kimi keskeyttää johtoasemasta, jos oikein muistan. Hiukan paremmalla tuurilla olisi Räikkönen voinut ottaa viisi voittoa putkeen heti kisoissa 4-8. Sen jälkeen USA:n kisa, jossa Räikkönen starttasi eturivistä, mutta Alonson ja monien muiden tapaan vetäytyivät kisasta. Sitten vielä loppukesästä Saksan keskeytys teknisen ongelman vuoksi, josta Alonso totta kai ottaa voiton. Myös paljon oli huonoa tuuria ja pari omaa virhettä alkukauden aika-ajoissa Kimillä joista kärsi.
Tämä on kyllä omasta mielestäni Räikkösen paras kausi.

Huomenna ajetaan muuten taas virtuaalikisa ja tällä kertaa taisi olla muutama nykyinen kuski enemmän. Ainakin Leclerc, Norris, Giovinazzi, Albon, Russel ja Latifi. Paljon myös entisiä kuskeja, kuten Herbert, Button, Gutierrez Davidson ja Vandoorne. Davidsonille voisi melkein laittaa rahat, kun mieshän taitaa olla mukana Codemastersin tiimissä. Verstappen ei suostu tulemaan koska pelkää häviämistä ja näin ollen itsensä nolaamista. Saataisiinko me lappiinkin internetyhteys, jotta Vale pääsisi joskus mukaan geimeihin. Keke tai Salo olisi myös kova.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on kyllä omasta mielestäni Räikkösen paras kausi.
Samaa mieltä. 2005 oli Kimin kausi. Tuo auto sopi Kimin näppeihin aivan täydellisesti ja tulos oli sen mukaista. Teknisiä vikoja vain oli muuta liikaa. Kärjestä Kimi keskeytti tuona kautena Imolassa, Nurburgringillä ja Hockenheimissä. Noiden lisäksi aika-ajoissa tuli 10 ruudun lähtöruuturangaistus Ranskassa, Britannissa ja Monzassa. Pisteitä noissa hävittiin paljon, mutta jossittelu on jossittelua. OIisihan Alonsokin ajanut erilailla, jos Kimi olisi noissa maalin päässyt ja pistetilanne olisi ollut erilainen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tässä kun on sattuneista syistä tullut katsottua vanhoja pätkiä, niin oikein harmittaa kuinka vähän Sebastian Vetteliä enää arvostetaan. Red Bullilla Vettel loisti jatkuvasti ja nimenomaan kovissa paikoissa (nämähän Ferrarilla ovat tuottaneet ongelmia) pystyi nostamaan tasonsa muiden yläpuolelle vrt. esim. Abu Dhabi ja Brasilia 2012. Ferrari-ajaltakin pitäisin hyvänä suorituksena tallin nostamista takaisin kärkeen katastrofaalisen hybridiavauksen jälkeen, vaikkei mestaruuksia ole tullutkaan (enkä suoraan sanoen usko niitä Vettelin aikana tulevan).

Kaikkein suurimpien mestareiden joukkoon (Prost, Senna, Hamilton, Schumacher, Fangio) Vetteliä ei tulla laskemaan, mutta sinne seuraavaan kategoriaan menee heittämällä.
 

BaronFIN

Jäsen
No Bernie setähän on ollut ikuisesti mukana F1-maailmassa. Pyrki 1958 mukaan kahteen kilpailuun, mutta jäi aika-ajoihin kiinni. SIIS 1958 !!!!!! Jumalauta!

Jäi sitten siitä elämämään manageri-tallipäällikkönä maailmaan ja häntä yksinään on kiittäminen siitä, että F1 on sitä mitä se on ollut kaikkine hyvine ja huonoine puolineen. Voisi sanoa, että hattu päästä, oli miehestä mitä mieltä hyvänsä...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Berniehän teki F1:stsä rahasammon ja bisneksen, eikös neuvotellut näitä miljoonien tv-sopimuksiakin. Jos vähän oikoo lauseissaan niin ilman Bernie-setää ei ykköset olisi sellainen miljoonabisnes ja sirkus mitä se nyt on. Tai oli parhaimmillaan 70-luvulta nykypäivään.

Hieno mies, ja niitä harvoja jotka on elännyt melkein koko ikänsä, tai ainakin seitsemällä eri vuosikymmennellä kuninkuusluokalle.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Berniehän teki F1:stsä rahasammon ja bisneksen, eikös neuvotellut näitä miljoonien tv-sopimuksiakin. Jos vähän oikoo lauseissaan niin ilman Bernie-setää ei ykköset olisi sellainen miljoonabisnes ja sirkus mitä se nyt on. Tai oli parhaimmillaan 70-luvulta nykypäivään.

Hieno mies, ja niitä harvoja jotka on elännyt melkein koko ikänsä, tai ainakin seitsemällä eri vuosikymmennellä kuninkuusluokalle.
Bernie on formuloiden Juhani Tamminen. Silla erotuksella ettei saavutuksia tarvitse liioitella
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Milloin viimeeksi muistaa kukaan nähneensä ruutuun jääneen auton kisoissa? Muistelisin että 2000-luvun alussa tuo ei järin harvinainen näky ollut.
Sopii paremmin tänne.

Häkkinenhän jämähti 2001 kolmesti ruutuun, oisko ollu Brasiliassa, Itävallassa ja Ranskassa. Itävallassa jämähti itseasiassa useampikin(5-6?) auto ruutuun.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Sopii paremmin tänne.

Häkkinenhän jämähti 2001 kolmesti ruutuun, oisko ollu Brasiliassa, Itävallassa ja Ranskassa. Itävallassa jämähti itseasiassa useampikin(5-6?) auto ruutuun.
Joo, Häkkisen surullisenkuuluisan kauden 2001 muistankin. Koko kausi oli kyllä yhtä kärsimystä Mikalle, vaikka kaksi voittoa nappasikin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Viime yönä oli melko karu painajainen. Kalenteria oli muokattu niin, että päästiin aloittamaan keväällä Brasiliassa. Maikkarilla kuitenkin oli tapahtunut muutos selostuskopissa, kun Oskari Saari oli korvannut Juuselan. Osku sanoi vielä ylimielisesti haastattelussa hänen paluunsa olevan "helvetin kova juttu". Saaren heikkoudet tulivatkin heti esiin kun hän hehkutti ja hämmästeli suuresti Perezin 5 sijaa aika-ajoissa vaikka Racing Pointin hyvä vauhti radalla oli odotettua. Tämähän on ollut Saaren heikkous aina, eli on ihan pihalla keskikastin ja peräpään talleista ja ihmetteli suuresti aina vaikkapa sitä jos Wehrlein ylsi hyviin suorituksiin Manorilla radoilla jossa Mersun moottorista oli hyötyä. Myös silmien edessä tapahtuneet kolarit menivät usein häneltä ohitse.

Painajainen ei päättynyt tähän vaan lämmittelykierroksen jälkeen todettiin ettei ajaminen ole turvallista yleisön kannalta ja kaikki autot vetäytyivät kisasta Indianapoliksen 2005 tapaan. Tämä kyllä kirpaisi ja fanit olivat syystäkin pettyneitä. Itsekkin mietin kotikatsomossa, että miksi tämä kisa siirrettiin kevääseen jos lopputulos on tämä.
 
Viimeksi muokattu:

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, Häkkisen surullisenkuuluisan kauden 2001 muistankin. Koko kausi oli kyllä yhtä kärsimystä Mikalle, vaikka kaksi voittoa nappasikin.
Kruununa vielä keskeytys Barcelonan gp:ssä ylivoimaisesta johdosta moottorivikaan viimeisellä kierroksella. Taisipa vielä aikalailla kierroksen puoliväliin asti raahustaa.

Nuo kaksi voittoahan (Silverstone ja Indianapolis) olivat sitten juuri ne, jotka Mika halusikin vielä voittaa. Silverstonessa Mika oli lähellä voittoa jo kaudella -98, mutta hieman kyseenalaisesti Schumacher voitti kisan jonkun rangaistushässäkän ansiosta. Indianapoliksessa taisi Mikalla laueta kone kaudella 2000 (en muista hajosiko kärjestä mutta voittokamppailussa kumminkin) ja siihen suli unelma kolmannesta maailmanmestaruudesta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Silverstonessa Mika oli lähellä voittoa jo kaudella -98, mutta hieman kyseenalaisesti Schumacher voitti kisan jonkun rangaistushässäkän ansiosta.

Schumi sai stop-and-go rangaistuksen muistaakseni oikaisusta aivan kisan loppukierroksilla ja painui varikolle kärsimään tuota viimeisen kierroksen lopuksi. Ironisesti ylitti samalla maalilinjan, sääntöihin kun oli jäänyt porsaanreikä joka tuon mahdollisti ja tuolloin ei säännöissä ollut kohtaa "rangaistusaika lisätään kilpailijan kokonaisaikaan kisan jälkeen".
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Schumi sai stop-and-go rangaistuksen muistaakseni oikaisusta aivan kisan loppukierroksilla ja painui varikolle kärsimään tuota viimeisen kierroksen lopuksi. Ironisesti ylitti samalla maalilinjan, sääntöihin kun oli jäänyt porsaanreikä joka tuon mahdollisti ja tuolloin ei säännöissä ollut kohtaa "rangaistusaika lisätään kilpailijan kokonaisaikaan kisan jälkeen".
Muistaakseni tuo rike ei edes järin lopussa tapahtunut, vaan tuomarit viivyttelivät tuomion kanssa. Taisivat jotain sanktioita saada jälkeenpäin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Viikon päästä tulevia klassikkokisoja Cmorella. Jokainen näistä on kyllä ihan must see. Huomionarvoista on, että välistä on jätetty pois Espanjan GP 2008, jonka Kimi taisi voittaa ihan ylivoimaisesti ja jossa Heikki ajoi kovemman kaliberin kolarin.

Pe 24.4. Australian GP 2013
Ma 27.4. Abu Dhabin GP 2012
Ti 28.4. Belgian GP 2009
Ke 29.4. Unkarin GP 2008
To 30.4. Malesian GP 2008
Pe 1.5. Brasilian GP 2007

Lisäksi 26.4. Studiossa Juusela ja Vilander muistelevat tätä Abu Dhabin kisaa, sekä 3.5. Juusela ja Mika Salo muistelevat Mikan tallimääräystä.
 
Viimeksi muokattu:

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Huomionarvoista on, että välistä on jätetty pois Espanjan GP 2008, jonka Kimi taisi voittaa ihan ylivoimaisesti ja jossa Heikki ajoi kovemman kaliberin kolarin.
Näköjään yritetään maksimoida CMore Maxin katselijat laittamalla Kimin mestaruusvoitto vappupäivälle, jos olisi näytetty myös Espanjan GP 2008 niin silloin tuo mestaruusvoiton näyttäminen olisi siirtynyt maanantai-iltapäivään.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Huomionarvoista on, että välistä on jätetty pois Espanjan GP 2008, jonka Kimi taisi voittaa ihan ylivoimaisesti ja jossa Heikki ajoi kovemman kaliberin kolarin.
Sanoisin että oli Kimin uran paras viikonloppu. Grand Slam -tyylillä suvereeniin voittoon ilman mitään uhkaa. Kimihän itsekin sanoi, kuinka olisi voinut ajaa kovempaa, muttei tarvinnut. Sen jälkeen kaikki alkoikin mennä Kimin osalta pieleen, osin miehen itsensä, osin tallin jääräpäisten ratkaisujen vuoksi.

Salaliittoon Räikköstä vastaan en ollenkaan usko, miksi ihmeessä Ferrari olisi pidentänyt sopimusta sellaisen kuljettajan kanssa josta se haluaisi samaan aikaan eroon. Toki Ferrari oli tiiminä niin sekaisin jo tuolloin joten mistäpä näitä tietää...
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanoisin että oli Kimin uran paras viikonloppu. Grand Slam -tyylillä suvereeniin voittoon ilman mitään uhkaa. Kimihän itsekin sanoi, kuinka olisi voinut ajaa kovempaa, muttei tarvinnut. Sen jälkeen kaikki alkoikin mennä Kimin osalta pieleen, osin miehen itsensä, osin tallin jääräpäisten ratkaisujen vuoksi.

Salaliittoon Räikköstä vastaan en ollenkaan usko, miksi ihmeessä Ferrari olisi pidentänyt sopimusta sellaisen kuljettajan kanssa josta se haluaisi samaan aikaan eroon. Toki Ferrari oli tiiminä niin sekaisin jo tuolloin joten mistäpä näitä tietää...
Eikös tuo sopimuksen jatko ollut Räikkösen oma päätös. Muistelen, että Kimillä oli optio vuoten 2010 ja tämän sitten käyttivät Robertsonien kanssa.

Tuo on kyllä mystinen kausi. Barcelona oli niin suvereeni suoritus, etä olin aivan varma Kimin laskettelevan siitä kohti toista mestaruutta. Meno oli silloion niin murhaavaa. Näinhän se ei sitten mennyt. Syitä on monia ja kuten sanoit, niin tallissa kuin Kimissäkin ja myös yllättävissä kisatapahtumissa. Silti vaikka tuntui, että tuon Espanjan kisan jälkeen lähti asiat menemään pieleen, ei Kimi lopulta pisteissä ollut niin paljon perässä kuin voisi luulla, kun kaudesta on puhuttu isona epäonnistumisena. Toki siellä sitten muutkin teki virheitä ja menettivät pisteitä.

Hassua muuten ajatella ettö Barcelonan voiton jälkeen Kimi nappasi urallaan enää 4 voittoa! Jos joku tuon kisan jälkeen tullut moista sanomaan olisin pitänyt häntä täytenä idioottina ja amatöörinä formuloiden suhteen.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Tähän on vedetty todella kattavasti yhteen, miten hommat eteni tuolloin Ferrarin kanssa. Lusikoita oli aika monta tässä sopassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Tuo on kyllä mystinen kausi. Barcelona oli niin suvereeni suoritus, etä olin aivan varma Kimin laskettelevan siitä kohti toista mestaruutta. Meno oli silloion niin murhaavaa. Näinhän se ei sitten mennyt. Syitä on monia ja kuten sanoit, niin tallissa kuin Kimissäkin ja myös yllättävissä kisatapahtumissa. Silti vaikka tuntui, että tuon Espanjan kisan jälkeen lähti asiat menemään pieleen, ei Kimi lopulta pisteissä ollut niin paljon perässä kuin voisi luulla, kun kaudesta on puhuttu isona epäonnistumisena. Toki siellä sitten muutkin teki virheitä ja menettivät pisteitä.
Räikkönenhän oli vielä Unkarin GP:n jälkeen pelissä mukana ja mestaruustaistelussa, tuon kisan jälkeen piste-ero Hamiltoniin oli ainoastaan viisi pistettä ja jäljellä oli seitsemän kilpailua. Sen jälkeen tulikin sitten kaksi keskeytystä putkeen, ensin (muistaakseni) konerikko Euroopan GP:ssä ja sen jälkeen se kuuluisa Span kisan keskeytys pari kierrosta ennen loppua ulosajoon kun kisasivat Hamiltonin kanssa kärkipaikasta vesisateessa. Näiden kisojen jälkeen ero olikin sitten Hamiltoniin nähden 19 pistettä ja Massaan 17 pistettä, joten loppukausi pelattiin sitten viimeistään täysin Massan pussiin.

Oli kyllä tosiaan erikoinen kausi. Jotenkin on jäänyt mielikuva siitä että sen Kanadan GP:n keskeytyksen (eli sen missä Hamilton ajoi varikolla Räikkösen takakonttiin) jälkeen Kimi ei saanut enää kunnolla juonesta kiinni, vaikka toki pisteitä keräsikin ja oli vielä yllättävänkin pitkään kiinni mestaruustaistelussa. Räikkösellä sattui sitten vaan se synkkä jakso tuohon Unkarin jälkeen missä tuli neljä pisteetöntä kisaa putkeen, tuon jälkeenhän Kimi oli sitten vielä kauden kolmessa viimeisessä kisassa jokaisessa kolmas.
 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tässä tullut vähän katseltua menneitä kisoja ja kausia paremman puutteessa, kun F1TV:n saa kuukaudeksi ilmaiseksi kokeiluun. Saisikohan 2010 kaltaiset asetelmat uudelleen. 5 kuskia taisteli lähes loppuun asti kannusta, voimasuhteet vaihtelivat todella paljon kisojen kesken, sadekisoja, kärkiautojen epäluotettavuudet sekä suht kilpailukykyinen keskikasti. Todella paljon elementtejä, joiden takia mahdoton ennakoida kisakohtaista suosikkia. Paljon hyviä mestaruustaistoja oli 2010-luvulla, mutta tämä mielestä kaikkein jännittävin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Juusela näköjään selostanut uudestaan tällä viikolla tulevan Hockenheimin 1999. Pitää ilmeisesti paikkansa, että maikkari on kadottanut alkuperäisen lähetyksen, jos noin "tuoreeseen" kisaan täytyy tehdä selostus uudelleen. Kommentattorina on Ossi Oikarinen. Olisivat nyt edes Mika Salon ottaneet mukaan selostamaan omaa juhlakisaansa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Budjettikattokeskustelu on käynyt viimeaikoina kuumana ja Ferrari saa taas raippaa vähempiarvoisiltaan. Lähdin vähän hassuttelemaan aiheella yhden suosikkielokuvani avustamana;)

McLaren: Does Ferrari get more money from F1 than any other team and is one of the few teams who is against the budget cap?

Ferrari: You want answers?

McLaren: I think I'm entitled to them.

Ferrari: YOU WANT ANSWERS?!

McLaren: I WANT THE TRUTH!

Ferrari: YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH! Son we drive in a competition that has many rival racing associations , and our place as the kings of motorsport have to be guarded by men with soulful cars. Whose gonna do it? You? You Lieutenant Williams? I have a greater responsibility that you can possibly fathom. You weep for lower budget cap and you curse the Maranellians.

You have the luxury. You have the luxury of not knowing what I know, that higher budget cap while tragic, probably saved teams; and my existence while grotesque, and incomprehensible, to you, saves teams. You don’t want the truth because deep down in places you don’t talk about at parties, you want me on that wall, you need me on that wall!

We use words like honor, code, loyalty. We use these words as the backbone of a life spent defending something, you use them as a punchline. I have neither the time, nor the inclination to explain myself, to a team who drives and gets rich, under the blanket of the very fortune that I provide, and than questions the manner in which I provide it! I’d rather you just said ‘thank you’, and went on your way. Otherwise I suggest you rise an army of tifosi of your own, and stand a post. Either way, I don’t give a damn, what you think you are entitled to!

McLaren: Did you build the RED CARS?!

Ferrari: YOU'RE GODDAMN RIGHT I DID!
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Nyt kun klassikkokisoja on tullut katseltua enemmänkin niin kyllä nousee arvostus DRS:ää kohtaan. Vaikka kuinka hehkutetaan jotain vanhoja kausia niin radalla kisailu on todella puuduttavaa. Tiedän että olen varmaan vähemmistössä, mutta kyllä moderneissa kisoissa on aina jännitysmomentti kun joku kuski pääsee DRS etäisyydelle toisesta. 2011-2016 kaudet ovat ratatapahtumien kannalta parasta Formulaa. Monille vain tuntuu riittävän, että autoista lähtee kova ääni ja joku V10 moottori on kisojen viihdearvoa tärkeämpää.
Jos sanotaan, että Juusela on välillä pihalla ratatapahtumista niin kyllä oli Oskari Saarikin ja pahimmillaan silloin kun Mustakari oli kopissa vieressä. Mieheltä saattaa jäädä silmien edessä oleva massiivinen kolarikin näkemättä kokonaan ja tämä on toistunut useaan otteeseen. Esim. Canadassa 2014 kun Perez ja Massa kolaroivat niin selostamossa eivät edes huomanneet koko tilannetta, vaikka siinä kamppailtiin podium paikasta ja oli lähellä, että olisivat vieneet Vettelinkin mukanaan. Sitten vain ihmeteltiin että hupsista. Monesti Saari myös luuli uusintakuvaa liveksi ja eilen esitetyssä Brasilian GP:ssä 2007 oli ihan pihalla Hamiltonin touhuista ja luuli, että hän törmäsi vaihdeongelmiin toistakin kertaa kisassa, kun tästä näytettiin uusintaa ja valitteli, että ei tulosluettelo voi millään pitää paikkaansa, koska Lewis "tippui juuri kisan hännille". Tässä myös hyvää esimerkkiä, youtuben maailmasta Saaren hommista.



 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JJ vähän vittuilee Saarelle tuossa alemmassa pätkässä. Tuo ylempi video sen sijaan. Ei hyvää päivää, miten voi selostajalta mennä koko tilanne ohi samoin kuin kommentaattori Salolta. On totta, että Juuselakin on välillä pihalla, mutta mielestäni silti Juusela on iso petraus Saareen verrattuna. JJ Lehtoa itse kaipaisin takaisin kommentaattorin penkille. Oli mielestäni erinomainen.

Olet @Bunder oikeassa siinä DRS on kyllä parantanut kisailua huomattavasti. 2000-luvun ensimmäinen vuosikymmen oli kyllä jonossa ajelun kulta-aikaa. Taitaa 90-luvun puolella olla ollut sitä aikaa kun ohitse vielä pääsi. Sen jälkeen rupesi tuota kaikenmaailman pikkusiipeä ilmestymään sinne tänne autoihin ja seuraaminen on auton perässä on oillut vaikeaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tuo ylempi video sen sijaan. Ei hyvää päivää, miten voi selostajalta mennä koko tilanne ohi samoin kuin kommentaattori Salolta.
Eivät muuten ole kuva ja ääni synkassa Massan ja Wurzin tilanteessa. Osku puhuu kisaa olevan jäljellä 50 kierrosta, vaikka ruudussa lukeekin 48. Sinänsä voisi "aidoksi" uskoakin, sen verran pihalla Saari usein oli. Kehittyi kyllä paljon alusta, jolloin mies tuli täytenä ummikkona F1-selostajaksi. Hybridiaikakaudella hän vaikutti niin järjettömän kyllästyneeltä koko hommaan, että ikävä ei jäänyt.

Juuselalla on omat rasittavat tapansa (manaaminen ja kummalliset teoriat) ollut jo YLE-ajoista lähtien, mutta onhan hän puhtaasti osaamisensa puolesta ylivoimaisesti paras suomalainen F1-selostaja. Matti Kyllönen on toki sitten se todellinen ikoni alallaan kaikista puutteistaan huolimatta, koska hän suhtautui aidolla intohimolla Häkkisen ajoihin ja loi Kolmoskanavasta/Maikkarista F1:n kodin, mikä väkisin on muovannut koko formulajournalismia Suomessa.

Iso kysymys onkin, millaisen tiimin Viasat kasaa. Kyllönen ja Järvilehtohan siellä ovat moottoriurheilua selostaneet, joten kommentaattori löytyisi jo. Selostajaksi voisi veikata Juuselaa, koska Viasat halunnee jonkun profiilinimen mukaan, eli millekään panumarkkasille tätä pestiä ei voi antaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös