Mainos

Yleinen F1-keskustelu

  • 372 930
  • 2 264

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uusi talli myös voi aina olla vaihtoehto, jos säänöt vaihtuu ja joku tulee mukaan niin eihän sitä tiedä mitä tapahtuu. Moni huippukuskeista on pitkällä sopimuksilla kiini omissa talleissa, moni junnu taas jonkun valmistajan listoilla jne.. maailmanmestarin taakse on helpompi lähteä tallia rakentamaan ja houkutella sponsoreita.
Nimenomaan. Kimi on monella tapaa houkutteleva nimi uusille talleille. Sieltä saatetaan rahaakin tarjota siihen tyyliin, että Kimiäkin kiinnostaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja aika vaikea nähdä miksi uusi talli palkkaisi 41-vuotiaan kuskin, vaikka olisi maailman paras autonkehittäjä. Todennäköisempää on maksukuskien ottaminen, jotta saa taloutta tasapainotettua.

Eiköhän Räikkösen laulut ole ykkösissä laulettu alkavan kauden jälkeen. Voisihan sitä vielä kertaalleen mennä jonnekin katsomaan jos matkustaminen on fiksua syksymmällä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pidän todennäköisempänä että Kimi jatkaa uraansa vielä muutaman vuoden eri motorsportin parissa tämän kauden jälkeen. On se sitten Nascar, WRC, Rallycross tai Motocrossia huvin vuoksi, vaikea sanoa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veikkaan että Kimi ei kyllä tee tätä enää rahan takia. :)

Yllättävän moni ihminen käy töissä vaikka rahan takia ei olisi tarvinnut vuosiin käydä. Siinä toki hyvässä tilanteessa että ei mitään Williams sopimusta tarvitse tehdä kuten Rubens Barrichello teki Brownilla ajetun kauden jälkeen. En siis ihan kokonaan sulkisi mahdollisuutta jatkoon tai uuteen talliin jos vain sopimus on mielekäs rahallisesti ja muilta ehdoilta. Todennäköistä toki että lopettaa ja alkaa harrastaa toista lajia, mutta miksipäs lopettaa jos edelleen kulkee ja saisi uusia haasteita, samalla tienaa vielä rahaa lisää :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kimin ei tarvitse enää ajella Formuloita ansaitakseen elantonsa, mutta eipä se siellä ilmaiseksikaan ajelisi, joten siinä mielessä tekee tätä kyllä rahan takia. Näissä ympyröissä pienempikin palkka on ihan merkittävä määrä rahaa, vaikka sitä rahaa olisi jo valmiiksi ehtinyt hyvin kertymään.

Todennäköisesti Kimi saa parhaat rahat ajamalla nimenomaan F1:ssä. Jos rahaa ei merkittävästi tule, niin tiedä vaikka Rallycross olisi Kimille sopiva laji. Siinä pääsee tosissaan kilpailemaan muiden kanssa radalla, eikä tarvitse ajella yksin kuten WRC:ssä. Jotenkin en usko, että Nascar on Kimille ominaisin juttu, jos ei sitten vähän rahan perässä sinne lähde. Tietysti DTM on aina vaihtoehtona myös.

Veikkaisin, että Kimi jatkaa vielä 1-2 kautta Alfalla.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotenkin luulen, että Kimiä kutkuttaa nuo tulevat sääntöuudistukset jossain määrin. Tallilla ei niin väliä, mutta lähtenee kokeilemaan tuota "uutta" F1-maailmaa vielä, on niin moottoriurheilija henkeen ja vereen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin luulen, että Kimiä kutkuttaa nuo tulevat sääntöuudistukset jossain määrin. Tallilla ei niin väliä, mutta lähtenee kokeilemaan tuota "uutta" F1-maailmaa vielä, on niin moottoriurheilija henkeen ja vereen.

Joo ja tuntuu että Kimi on suhteelisen hyvä sopeutumaan sääntömuutoksiin ja ei tuntunut paljon haittaavan vaikka piti välivuottakin. Lisäksi aina uudet säänöt voi tehdä sen että ei tiedä mikä talli on se uusi Brawn talli. Alfallakin on kuitenkin lopulta nykyään resursseja enemmän kun vaikka Sauberilla aikoinaan, että tiedä vielä mihin voi yltää Samassa kastissa muiden keskikastin tiimien kanssa.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Tietysti DTM on aina vaihtoehtona myös.
Kimi Räikkönen klubittamassa gorillapuvussa pilkkuun asti. Se olisi kyllä aikamoista. Tirsk.
Mutta Nascarin en kyllä mitenkään usko sopivan Räikköselle.

Onko muuten mitään muita hyviä F1-managerointipelejä kuin GPRO ja Motorsport Manager?
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Bahrainin osakilpailu ajetaan sitten tyhjille katsomoille. On tää nyt vähän ankeeta urheilutapahtumien kannalta tämä virus-hässäkkä. Saapi nähdä mitä tästäkin vielä aiheutuu.

Linkki YLE:n uutiseen asiasta: Kova päätös: Bahrainin F1-osakilpailu ajetaan tyhjille katsomoille
Pääasia toki, että kisa ajetaan, mutta onhan tuo silti melko tyly temppu katsojille joilla liput jo on. Ehdottomasti olisi vain pitänyt lopettaa lisälippujen myynti ja päästää heidät katsomoon joilla se jo on taskussa.
Toivottavasti Vietnam ei tee samaa ratkaisua, koska ei olisi ihan sitä mitä uusi kisa tarvitsee.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Olette katsoneet Netflixistä tuota Formula 1 sarjaa?
Hyvin toteutettu juttu.

Antaa aika mielenkiintoisen kuvan formuloista ja ainakin itseäni alkoi jo vähän kiinnostaa tuleva formulakausi, vaikka katson kisoja muuten hyvin satunnaisesti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
E. Sitä odotellessa, että seuraavan kerran kaudella on 8 eri voittajaa...
Kaudella 2012 taisi myös olla kahdeksan eri voittajaa. Seitsemässä ekassa kisassa jokaisessa eri voittaja ja Räikkönen oli sitten Abu Dhabissa se kahdeksas eri voittaja. Toki onpa tuostakin jo kahdeksan vuotta.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Kaudella 2012 taisi myös olla kahdeksan eri voittajaa. Seitsemässä ekassa kisassa jokaisessa eri voittaja ja Räikkönen oli sitten Abu Dhabissa se kahdeksas eri voittaja. Toki onpa tuostakin jo kahdeksan vuotta.
Häkkisen kultavuosista lajia seuranneena tämä 2012-kausi on itselleni ollut se kaikista mielenkiintoisin. Mestaruuskin ratkaistiin viimeisessä kisassa Interlagosissa, eikä missään muovisessa öljymaassa.

Ja joo kyllähän noita V10-koneita Monzassa mielellään kuuntelee YouTubesta silloin tällöin, mutta vielä pahempaa jonoajelua se oli Schumin ja Ferrarin kulta-aikaan. Kovin moni ihminen ei edes halua ymmärtää kuinka tasaväkiseksi F1 on mennyt noista ajoista.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Samoin 2009 oli hieno kausi. Brawn ja Button hallitsivat alkukauden, mutta kauden keskivaiheilla Red Bull nousi nopeammaksi ikään kuin osoituksena siitä, mitä oikein on tulossa Vettelin käsissä. Ferrari ja McLaren olivat aivan hukassa alkukaudesta ennen kuin Ferrari alkoi Kimin käsissä kulkea (mistä Kimi tietysti sai palkkioksi potkut) ja Hamilton nosti McLarenin suurin piirtein parissa viikossa kärkitaistoon. Siihen vielä päälle Fisicon urotyö Belgiassa sekä se fakta, että Toro Rossoa lukuun ottamatta jokaisella autolla otettiin podium.

Toki kauden päätös oli niin suomalaisittain kuin ylipäätään ikävä BMW:n ja Toyotan jätettyä sarjan. Sinne meni mm. Suomussalmen kuhan tallipaikka. Tai no, "pääsihän" Heikki Lotukselle.

Kullekin aikakaudelle mahtuu omat huippuhetkensä ja heikot kohtansa. On totta että Mercedes on ollut hybridikoneilla aivan ylivertainen, mutta toisaalta se toi faneille Prost vs Senna vol 2:n Hamiltonin ja Rosbergin muodossa. Kovin moni niitä Sennan ja Prostin videoita kelaavista ihan kiitettävästi unohtaa, kuinka 88 Mäkki voitti yhtä lukuun ottamatta kaikki kisat. Mutta olihan ne aikoja...
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
5holen tube-linkin kanavalla onkin valtavasti tavaraa täyttämään formulanälkää. Pari kisaa kaudelta 1987 tullut jo katsottua ja nyt pyörii Suzuka 1989. On tämä hienoa aikaa sen osalta, että autot ovat väritykseltään melko persoonallisia ja toisistaan poikkeavia, nämä tunnistaa jo kaukaa vaikkei kuva mitään hoodeetä olekaan. Kuskit ei ole sponsorin mannekiinejä ja tallikaverit tunnistaa myös loistavasti toisistaan, kun kypärät on omien värien mukaan maalattu eikä sponsorin. McLareneissa on Senna ja Prost. Selvästi erottuu ilman puolen auton kokoista numerointia ja jokainen tuon ajan seuraaja voi varmasti nimetä myös mm. Bergerin, Mansellin, Piquet'n etc kypärädesignit. Sama juttu kuin änäriveskareiden maskeissa, miksi ei voi pitää ehkä pikkutuunauksilla samaa mallia läpi uran? Tämä nykymeno kypärien kanssa on onnetonta. Schumi vielä piti ison osan uraa samaa perusmallia vaikka väri vaihtui, mutta sanokaapa jonkun muun pohjamalli? Nii-in.

Draamaakin kisoista löytyy, vaikka tasoerot on kyllä kovat. Muistuu hyvin mieleen se useana sunnuntaina pintaan noussut vitutus, kun Maranellon punainen savuaa jossain päin rataa ja pikkupojan suosikki Berger keskeyttää podium-sijalta. Aina kisan jälkeen kun on tuloslistan wikistä tsekannut, niin enemmän sääntö kuin poikkeus, että puolet lukuisasta osallistujakaartista on keskeyttänyt. Kärkitalleja myöten. Ei entistä aikaa takaisin saa, mutta lähemmäs sitä voisi päästä sääntöjen avulla. Mainitaan myös, että onhan nämä autotkin klassisen kauniita etenkin näihin nykyhirvityksiin verraten. Ferrari tietty upein.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Ja nykyiset turva-alueet on kyllä syöpää. Mukava katsoa noita kun ajovirhe oikeasti vie aikaa tai aiheuttaa keskeytyksen.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Ecclestone huhuilee Toto Wolffin siirtyvän Racing Pointin, tai siis seuraavana vuonna Aston Martin-nimeä kantavan tallin johtoon. Ecclestonen jutuille nyt ei yleensä kannata laittaa mitään painoarvoa, mutta huhunahan tuo on todellakin mielenkiintoinen. Mersulla kun on kaikki jo saavutettu, historian kirjat laitettu uusiksi ja kun tuohon yhdistää huhut siitä, että Mersulla olisi intressejä hypätä sähköformuloiden pariin, niin en pitäisi ollenkaan hullumpana kuviona Wolffille siirtyä nostamaan Aston Martinia kärkeen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Go Bernie, vanha pukki.
On se kova. Hurjempaa on kyllä tuo kun Ecclestonen vanhin lapsi on 65-vuotias eli voisi helposti olla tämän uuden tulokkaan mummo tai jopa isomummo.

Semisti kyllä tuli yllärinä tuo ett Börnie on jo pian 90-vuotias. Jotenkin kuvittelin sinne ehkä korkeintaan pari vuotta päälle 80-vuotiaaksi, mutta perkele sentään.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Nyt katselussa maikkarilta tuo 2003 kausikooste. On tuo vanhempi Verstappen melko ärsyttävän oloinen tyyppi vaikka ajeleekin pelkästään Minardilla hännillä. Voin vain kuvitella millainen mulkku olisi kärkitallissa.
Olisi kyllä jälkikäteen ajateltuna melko outoa jos Räikkönen olisi saanut mestaruuden napattua jo tällä 2003 kaudella. Lähellähän se oli
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös