Noissa grid walkeissa Salo oli loistava. Meni kysymään kaikilta haastatteluja ja useimmiten sen myös sai. Timo Pulkkiseen kun vertaa niin ero oli kuin yöllä ja päivällä. Timppa sai tämän pirelli ukon Paul Hembery vai mikä olikaan haastatteluun ja siinä se oikeastaan oli. Ei puhettakaan, että Kimiltä tai keneltäkään muulta olisi kommentteja herunut.Salosta jäänyt parhaiten mieleen kausi 2012 kun teki ennakkolähetyksiin haastatteluja gridiltä, ei kumarellut sitten yhtään ketään. Piero Ferrarinkin kävi kiskomassa väkisin haastateltavaksi, vaikka Piero ei haastatteluja tuolloin antanut oikeastaan kenellekään.
Tässä myös hyvää esimerkkiä, youtuben maailmasta Saaren hommista.
Juusela näköjään selostanut uudestaan tällä viikolla tulevan Hockenheimin 1999. Pitää ilmeisesti paikkansa, että maikkari on kadottanut alkuperäisen lähetyksen, jos noin "tuoreeseen" kisaan täytyy tehdä selostus uudelleen. Kommentattorina on Ossi Oikarinen. Olisivat nyt edes Mika Salon ottaneet mukaan selostamaan omaa juhlakisaansa.
Innolla kyllä odotan miten hyvin selostuskopissa ollaan hereillä. Kaikki on mahdollista täydellisestä asiantuntevuudesta siihen, että siellä ollaan ihan pihalla kaikista säännöistä. Saa myös nähdä hehkutetaanko selostamossa tilanteita normaaliin tapaan vai käydään aneemista keskustelua. Voisikin olla melko myötähäpeää aiheuttava hetki kun Niki kiroaisi Ferrarin tallimääräystä niin kuin livekisaa katsottaisiin. Viihdyttävä setti voi joka tapauksessa olla tulossa ja vielä paremmaksi menee kun päästään katsomaan Keken aikaisia kisoja.Silloin kun tuo näytettiin klassikkokisana (oliko se 2007-08 offseasonilla) niin jäi mieleen että Kyllönen ja Mustakari eivät silloinkaan tienneet, miksi David Coulthardille tuomittiin stop/go-rangaistus. Saa nähdä, onko tuo tieto Juuselalla ja Oikarisella hallussa.
Jep, tänään Cmorelta klo 19.10.Milloin tämä hocken kisa tulee ja cmorelta vai?
Katselen tässä tuota Hockenheimin kisaa kaudelta 1999 ja ei tuolla kyllä paljon ohituksilla olla juhlittu. Coulthard ajoi kierroskaupalla Salon takapuskurissa kiinni mutta ei vaan pääse ohi. Eli kai se on enemmän tai vähemmän tällaista ollut jo ysärilläkin...2000-luvun ensimmäinen vuosikymmen oli kyllä jonossa ajelun kulta-aikaa. Taitaa 90-luvun puolella olla ollut sitä aikaa kun ohitse vielä pääsi. Sen jälkeen rupesi tuota kaikenmaailman pikkusiipeä ilmestymään sinne tänne autoihin ja seuraaminen on auton perässä on oillut vaikeaa.
Katselen tässä tuota Hockenheimin kisaa kaudelta 1999 ja ei tuolla kyllä paljon ohituksilla olla juhlittu. Coulthard ajoi kierroskaupalla Salon takapuskurissa kiinni mutta ei vaan pääse ohi. Eli kai se on enemmän tai vähemmän tällaista ollut jo ysärilläkin...
Ohituksissa haaste olisi kuitenkin löytää juuri optimaalinen vaikeustaso.
Kuljettaja A saa kuljettajan B kiinni, kun kilpailua on jäljellä 20 kierrosta. Minkä tuloksen näkisitte mieluiten. En puhu kuljettajien nimillä, jotta fanituksella ei ole mitään merkitystä valintaan.
a) Kuljettaja A menee heti ohi ja karkaa maisemaan
b) Kuljettaja A kyttää aikansa, huomaa missä B on haavoittuvaisin ja menee ohi noin kymmenen kierroksen kuluttua
c) Kuljettaja B ajaa täydellisen puolustustaistelun, ja kovasta taistelusta huolimatta ohitusta ei tapahdu.
Kyllähän se on näiden vaihtoehtojen yhdistelmä. Ei ohitse pidä liian helpolla päästä, mutta autojen pitäisi kuitenkin pystyä ajamaan lähekkäin toisiaan ja pidempiä aikojakin ilman, että renkaat on sitten kahden kierroksen jälkeen paskana. Kovia kamppailuja olisi mukavampi katsella kuin takasiipi auki ja seuraavalla suoralla ohi. Mutta vaikeaahan tuon toteuttaminen on toki.b) Kuljettaja A kyttää aikansa, huomaa missä B on haavoittuvaisin ja menee ohi noin kymmenen kierroksen kuluttua
c) Kuljettaja B ajaa täydellisen puolustustaistelun, ja kovasta taistelusta huolimatta ohitusta ei tapahdu.
Tosiaan Franco Nugnesin tietoihin perustuvaa huhua liikkeellä, ja suomalaisten kannalta Nugnes on arvostettu sekä yleisesti luotettava lähde ollut varikolla. Toki paljonhan tämä kuvio ilmeisestikin riippuu siitä, jatkaako Toto Wolff Mersun tallipäällikkönä vai ei. Nugnes nostaa Valtterin vaihtoehdoiksi Aston Martinin, Renaultin sekä Williamsin. Itse taas uskon, että sitten kun se lähtö Mersulta tulee, niin Valtteri siirtyy rallin puolelle.Mercedes 2021: Hamilton-Russell, Vettel non interessa
it.motorsport.com
Jos pesti mersulla loppuu kauden jälkeen niin mikä motivaatio on lähteä johonki rellulle tai alfalle ajelee sijoista +10. Rahaa toki ainakin rellulta saa mutta ei muuta. Kimi ja Valtteri kun aikanaan lähtee niin siihen loppuu SuomiF1. Ehtii koko perinteinen F1 loppua ennenku uutta mahdollista kuskia tulee tilalle. #Ilmastotalkoot.