Yleinen F1-keskustelu

  • 329 998
  • 2 056

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
On tässä myös omat riskinsä Viasatille.

Viasatin omistaja NENT Group on viime aikoina hankkinut oikeuksia nimenomaan pakettina Pohjoismaihin. Käsittääkseni uudessa diilissä vain Suomi tuli uutena mukaan. Eiköhän se Suomen hankintahinta ole maltillinen osa tuota kokonaisuutta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tärkeintä tässä olisi se että näkyy televisiosta antennilla kaapelilla tv-kanavilta.
Hölmöintä on laittaa lajeja Viaplay Cmore palveluihin vain, toimii ehkä silloin kun samana päivänä monta lähetystä kuten lätkä mutta silloinkin aina "pääottelu" tv-kanaville, miksi eilen ei tullut Cmorelta telkusta mitään? Onko heidän sopimus juuri tälläinen vain nettiin appiin jne?

Eikö se oo ihan sama kattooko netistä vai letkusta, samalla laitteellahan niitä katsotaan. Tai itse ainakin katon Viaplayt ihan normisti töllöstä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sama täällä, katson todella harvoin tv-kanavia. Mutta pidän niitä edelleenkin paljon luotettavimpina kuin nettilähetyksiä.
Täälläkin on ketju täynnä Telia-TV:n tökkimisistä muun muassa. En muista koska minulla olisi tökkinyt tv-lähetykset, viimeisen 40 vuoden aikana ja nyt en puhu ip-tv:stä.
Kun tässä olen tosiaan lähemmäs kymmenen vuotta käyttänyt pelkästään nettilähetyksiä, niin voin hyvällä omalla tunnolla todeta, että ongelmia on äärimmäisen harvoin. Telian liiga-lähetysten kanssa on tainnut tässä kahden kauden aikana kerran käydä niin, että jäi puolet erästä näkemättä, mutta muutoin mitään merkittäviä ongelmia ei ole ollut.

Formulat olen katsonut netistä kymmenen vuoden ajan ja en muista yhtäkään katsomista estänyttä ongelmaa. Toki lähetyksessä on voinut olla häikkää, mutta se on näkynyt tv-kanavien puolella ihan yhtälailla.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Eikö näitä muuten jossain kohti rajoitettu ettei yhdellä toimijalla saisi olla montaa isoa samaan aikaan? eihän tuosta näin suomalaisittain puuttuisi enää kun melkein liiga?

Mutuna muistelen että tuo on lajikohtainen, eli esimerkkinä yksi taho ei voi hankkia kaikkien merkittävien Eurooppalaisten futissarjojen(Valio, La Liga, BuLi, Serie A, Ligue 1) ja UCL +/ UEL-oikeuksia.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Onpahan ainakin hintansa puolesta hyvä juttu. Laadusta en tiedä. Saa nähdä pudottaako maikkari kanavapaketin hintaansa tuon jälkeen vai vieläkö hypetetään mäkihyppyä ja futista. Nyt ei tulevaisuudessa periaatteessa tarvitse kuin tilata Viaplay tai Viasatin kanavapaketti. Tällä hetkellä käytössä Telian digiboksi, jonka kautta Viasat ja maikkarin paketti ainoastaan Formuloita varten. Läppäri ei pyöritä livelähetyksiä pätkimättä, joten vaihtoehdoiksi jää digiboksi tai Viaplay telkkarin tai pleikkarin kautta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onpahan ainakin hintansa puolesta hyvä juttu. Laadusta en tiedä. Saa nähdä pudottaako maikkari kanavapaketin hintaansa tuon jälkeen vai vieläkö hypetetään mäkihyppyä ja futista.

Itseasiassa hiihtolajit, alpihiihto ym.. siirtyy viasatille ja futiksen oikeudet joihinkin sarjoihin loppuu 2021 (en kaikista osaa sanoa). Käytännössä jää siis vain SHL ja CHL. Todennäköistä onkin että jatkossa Cmoreen myydään urheilupaketti jossa liiga ja nuo muutama muu mahdollinen urheilu ja siinä se.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikö se oo ihan sama kattooko netistä vai letkusta, samalla laitteellahan niitä katsotaan. Tai itse ainakin katon Viaplayt ihan normisti töllöstä.
Ei se kyllä ole. Ehkä nämäkin sitten makuasioita. Meillä vaimo operaattorilla töissä ja meillä kaikki maailman sovellukset, videovuokraamot ja maksukanavat ilmaiseksi käytössä. Niin on se vaan virheettomin vaihtoehto katsoa antenni tai kaapelikanavia.
Ei tämä sitä tarkoita etteikö Netflix näkyisi meillä täydellisesti jne, mutta kun otataan kaikki sovellukset, ip-tv:t, käyttöliittymät huomioon niin mun mielestä virheetömin lähetys tulee aina antenni/kaapelikanavilta. Jo pelkästään netin käyttö, paljonko saatavilla, kuinka tasalaatuista, onko koko perhe netissä(meillä maksimi on vain se 50mb/s) tekee ne erot mitä ei tarvitse miettiä antenni ja kaapelilähetyksissä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Viasatin omistaja NENT Group on viime aikoina hankkinut oikeuksia nimenomaan pakettina Pohjoismaihin. Käsittääkseni uudessa diilissä vain Suomi tuli uutena mukaan. Eiköhän se Suomen hankintahinta ole maltillinen osa tuota kokonaisuutta.

Okei, tämä oli uutta tietoa!

Tuossa olisi paikka uudistaa ja tehdä laadukasta tuotantoa. Oikarinen ja Vilander pöllölaaksosta mukaan, muut Maikkarin mukana pyörineet voivat jäädä pois.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Matti Kyllönen on muuten ollut Viasatilla erilaisissa johtotehtävissä viime vuosina ja on selostanut esim. naisten formuloita ja F1-veneitä. Tuli vaan mieleen...

Formulat olen katsonut netistä kymmenen vuoden ajan ja en muista yhtäkään katsomista estänyttä ongelmaa. Toki lähetyksessä on voinut olla häikkää, mutta se on näkynyt tv-kanavien puolella ihan yhtälailla.
Kyllä C Moren suoratoistopalvelussa on jotain hetkellisiä häiriöitä ollut viimeisen parin kauden aikana mutta kaapelikortin kautta katsoessa ongelmia ei ole ollut. Puhutaan toki siis ihan hetkellisistä ongelmista ja C Morella on se hyvä puoli että heillä on ns. varasuunnitelma eli lähetystä voi katsoa joko kanavan oman striimin kautta tai sitten sen erikseen tulevan formulalähetyksen kautta. Koskaan vika ei ole ollut samaan aikaan molemmissa.

Mutta puhutaan siis oikeasti ehkä kahdesta tai kolmesta kerrasta viimeisen parin kauden aikana. Kokemusta on koska DNA:n kaapleliasiakkaana C Moren suoratoistopalvelu on kuulunut perinteisen tv-kanavapaketin hintaan mukaan ja lähetyksiä on tullut käytettyä jopa yhtäaikaa.

Kaapelikortin kautta itsekin huomattavasti mieluummin ohjelmat katson, mutta kyllä tuohon C Moreen on voinut siinä mielessä luottaa että koskaan ei ole tosiaan kisa jäänyt kokonaan näkemättä sen kautta. Viaplaylla on ollut ongelmia useammin, toki sielläkin vain hetkellisiä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse en ole kyllä lineaarista tv:tä katsonut vapaaehtoisesti enää vuosiin. Aina applikaatioiden kautta eri laitteilla niin tosi vaikea kaivata jotain kanavia. Joku erillinen kanavapakettikin ollut 15 vuotta sitten viimeksi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Parastahan tässä on se että tuo F1 TV Pro avautuu samalla suomalaistenkin saataville.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Otan uutisen mielelläni vastaan. Formulat on ollut maikkarin hallussa käytännössä koko sen ajan, kun niitä olen seurannut. Viasatin touhuihin en ole hirveästi tutustunut, mutta uskoisin siellä kyhättävän laadukkaan lähetyksen formuloiden ympärille. Tulee ainakin vaihtelua ja ainahan se pieni piristysruiske on kun vaihtuu tekijät. Maikkarilla kaikkin on ollut periaatteessa okei, mutta ei sitten kuitenkaan. Asiantuntijat ovat hyviä. Vilander, Oikarinen, Salo (itse tykkään miehen tyylistä). Myös Aaro Vainiosta löytyisi huimasti potentiaalia ja onpahan mies ajanutkin viime vuosina, niin kosketuspintaa löytyy ja kokenut karvaasti, kun formulaunelma viedään nenän edestä. Se mikä maikkarin ongelmana on ollut, niin näistä asiantuntijoista ei sitten saada mitään irti. MItäänsanomatonta paskanjauhantaa käytännössä nuo studiolähetykset olleet viime aikoina, enkä niitä juurikaan ole katsonut.

Esimerkiksi Oikarisesta saataisiin huikean paljon irti ja miehen kanssa voisikin tehdä kunnon tekniikkaasioihin (miksei taktikka myös) liittyviä inserttejä. Saisi oikeasti lajiniilot mielenkiintoisia detaljeja selville, kun Oikarisen tietotaito on kuitenkin kovalla tasolla. Vilanderia ja Vainiota taas voisi käyttää paljon monipuolisemmin ja saada heistä irti ajamiseen liittyviä pieniä yksityiskohtia, joita tavan katsoja ei näe. Mutta ei maikkarilla vaan näin toimita jostain syystä. Ja varikkohaastattelijakin voisi ehkä olla hieman enemmän lajia ymmärtävä ihminen.

Toivotan Viasatin erittäin tervetulleeksi formulamailmaan myös Suomen osalta. Jään mielenkiinnolla odottamaan kiinnityksiä formulapuolelle. Selostajat nyt tärkeimpänä, mutta jos studioita tekevät, niin asiantuntijat voisi maikkarilta suoraan ottaa, mutta studioisäntä onkin sitten kinkkinen kysymys.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asiantuntijat ovat hyviä. Vilander, Oikarinen, Salo (itse tykkään miehen tyylistä). Myös Aaro Vainiosta löytyisi huimasti potentiaalia ja onpahan mies ajanutkin viime vuosina, niin kosketuspintaa löytyy ja kokenut karvaasti, kun formulaunelma viedään nenän edestä. Se mikä maikkarin ongelmana on ollut, niin näistä asiantuntijoista ei sitten saada mitään irti. MItäänsanomatonta paskanjauhantaa käytännössä nuo studiolähetykset olleet viime aikoina, enkä niitä juurikaan ole katsonut.
Pitkälti samaa mieltä. Salo on sellainen persoona, että osaa olla kohtalaisen mielenkiintoinen kaveri, vaikka studio olisikin muutoin hukassa. Vähän ihmettelen Salon saamaa negatiivista palautetta, mutta toki sillä tyylillä kun vetää, niin jakaa varmasti mielipiteitä.

Vilanderissa ärsyttää lähinnä se, että joskus tuntuu liian tosikolta. Joko ei ymmärrä tai arvosta sarkasmia ja pientä läppää, vaikka ajoittain toki lähtee niihin itsekin mukaan. Muutoin oikein hyvä asiantuntijan roolissa.

Oikarinen on hyvä paketti. Paljon tietoa, ammattimainen ote tekemiseen, mutta samalla myös sopivan rento kaveri. Oikarisesta olisi mahdollista saada paljon enemmänkin irti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Salon ongelma on iso ego. Hän on lähetystä ja sen katsojia isompi, ja tuo ylenkatsominen kuuluu läpi turhanpäiväisestä besserwisseriydestä ja yleisestä kyllästyneisyydestä. Salo ei osaa lukea tilanteita kisoissa ja kuvittelee tietävänsä asiat koska on ajanut n. 20 vuotta sitten formuloita.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä

Haas voi olla poistunut kuvioista kauden 2021 startatessa.

Sääntöuudistukset kuulostavat varsin mielenkiintoisilta ja nyt alkava kausi tuntuukin aikamoiselta välikaudelta. Mutta onpahan sinne 2021 negatiivisiakin asioita luvassa. Kimi lopettanee ennen sitä, Bottaksen talli on täysi arvoitus ja nyt vielä uhkaa tallienkin määrä kutistua. Nykyisestä määrästä ei saisi kyllä karsia enää yhtään. Päinvastoin, mukaan tarvittaisiin lisää talleja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös juuri uudet sääntömuutokset ole tuomassa uusia talleja mukaan? En nyt muista nimiä mutta mediassa paljonkin ollut juttua kiinnostuksesta nimenomaan kaudelle 2022->
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Haas voi olla poistunut kuvioista kauden 2021 startatessa.

Sääntöuudistukset kuulostavat varsin mielenkiintoisilta ja nyt alkava kausi tuntuukin aikamoiselta välikaudelta. Mutta onpahan sinne 2021 negatiivisiakin asioita luvassa. Kimi lopettanee ennen sitä, Bottaksen talli on täysi arvoitus ja nyt vielä uhkaa tallienkin määrä kutistua. Nykyisestä määrästä ei saisi kyllä karsia enää yhtään. Päinvastoin, mukaan tarvittaisiin lisää talleja.
En usko että Haas tai mikään muukaan talli poistuu tämän kauden jälkeen. Saattaa jopa tulla joku lisää, mutta sen suhteen pitäisi tietoa olla jo nyt, kun puhutaan 2021 kaudesta. Todennäköisemmin uutta verta saadaan tallirintamalle 2022 kaudelle.

En suoraan sanottuna ihmettelisi, vaikka Kimi vielä jatkaisi tämän kauden jälkeen. Riippuu siitä miten innostunut Kimi on sääntömuutoksista ja löytyykö mielekästä tallipaikkaa. Alfalla jatkaminen voi hyvinkin olla mahdollista, jos Kimi itse kokee sen mielekkääksi.

Bottaksen osalta on aika paljon kysymysmerkkejä ilmassa. En usko, että Mersu jatkaa samalla kaksikolla enää tämän kauden jälkeen, vaan Bottaksen ainoa toivo jatkosta lepää siinä, että Hamilton suuntaa muualle. Jos Bottakselle tulee lähtö, niin ei todellakaan ole helppoa löytää mielekästä paikkaa seuraavalle kaudelle.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kimihän on itse sanonut vain harrastavansa ajamista, joten tuskin kovin moni talli on valmis palkkaamaan seniorikuskia noista lähtökohdista. Alfahan on Räikköselle täydellinen fitti kun tehdas on kodin lähellä, ei tarvitse hirveästi panostaa verrattuna muihin.

Bottaksen kohdalla ajattelen Russelin sopimuksen olevan ratkaisevassa asemassa. Claire Williams on sanonut, että Russelilla on vielä 2 vuotta jäljellä sopparia. Jos tämä ajaa sopparinsa loppuun, voisi Hämis+Bottas-kaksikko jatkaa vielä -21, mutta sen jälkeen olisi kyllä Mersulta loogista nostaa Russell jo talliin. Ocon on joka tapauksessa ainakin 2 vuotta Rellulla ja voi hyvin jatkaa siellä sen jälkeenkin. Toki jos Bottas voittaisi maailmanmestaruuden, olisi jatko varmaan suht varma, mutta vaikea nähdä sen tapahtuvan ellei Hamiltonilla kerrankin kävisi kunnolla paska tsägä useammassa kisassa (pari moottoririkkoa, puhjennut rengas ja edes kerran vaikkapa huonosti osuva turva-auto voisi olla tilauksessa).
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kimihän on itse sanonut vain harrastavansa ajamista, joten tuskin kovin moni talli on valmis palkkaamaan seniorikuskia noista lähtökohdista. Alfahan on Räikköselle täydellinen fitti kun tehdas on kodin lähellä, ei tarvitse hirveästi panostaa verrattuna muihin.
Ei ne Kimin puheet harrastamisesta ole millään tavoin negatiivisia, jos Kimin palkkaavista harkitseva talli oikeasti tietää mitä tekee. Alfan edustajat ovat kilpaa kehuneet Kimin omistautumista ja työmoraalia, vaikka Kimi samaan aikaan puhelee harrastuksesta. Jos noin intohimolla suhtautuu "harrastukseen", niin sehän on tallin kannalta vain pirun hyvä asia.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Henkilökohtaisesti hyvin vaikea nähdä Kimin kisaavan enää missään muualla kuin Alfalla. Joko ura loppuu tulevaan kauteen tai sitten jatkaa tyyliin vuoden sopparilla Alfan kanssa. Ja ei mikään kärkitalli enää tule Kimille sopimusta tarjoamaan + Kimihän todennut että Alfalla hommat rullaa siinä mielessä että meno rennompaa ja tehdas lähellä kotia niin ei joudu niin paljon reissaamaan. Itse veikkaan että Kimi lopettaa tähän kauteen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Henkilökohtaisesti hyvin vaikea nähdä Kimin kisaavan enää missään muualla kuin Alfalla. Joko ura loppuu tulevaan kauteen tai sitten jatkaa tyyliin vuoden sopparilla Alfan kanssa. Ja ei mikään kärkitalli enää tule Kimille sopimusta tarjoamaan + Kimihän todennut että Alfalla hommat rullaa siinä mielessä että meno rennompaa ja tehdas lähellä kotia niin ei joudu niin paljon reissaamaan. Itse veikkaan että Kimi lopettaa tähän kauteen.
Todennäköisinta on että lopettaa ja seuraavaksi todennäköisintä on lyhyt jatko Alfan kanssa. Ei näissä ympyröissä kuitenkaan koskaan kannata sulkea muita mahdollisuuksia pois, kun tilanteet elävät jatkuvasti.

Eipä kukaan uskonut Kimin jatkavan Ferrarin jälkeen enää missään muualla, vaan toisin kävi.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tuskin Kimi muualle siirtyy, paitsi jos Vettel lopettaa kesken kauden tms. Ehdottomasti toiveissa nähdä Räikkönen vielä kaudella 2021, kun tulee sääntöuudistukset, niin kaikki olisi avoinna Alfallekkin. Kokeneesta kuskista olisi varmasti hyötyä tällaisessä tilanteessa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olisi kyllä kova jos Kimi vetäisi vielä yhden kauden. Olisi saman ikäinen kuin Mansell saadessaan kenkää Maclarenilta -95.
 

Tulevatähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vai että maikkari luopuu formuloista. Ehkä se oli jo aikakin. Taso on laskenut kyllä tasaisesti vuodesta toiseen ja enää jäljellä vain kultaiset muistot Ekistä ja Timpasta selostamassa vapaita harjoituksia, sekä Timpan gridwalkeista. Oi niitä aikoja.

En silti pomppisi riemusta Viasatin mukaan tulon tiimoilta. Käy äkkiä sillä tavalla, että kauden ratkaisevat kilpailut eivät sisällykään kuukausipakettiin vaan saat ne näkyviin edulliseen 49,95€ hintaan PPV-periaatteella, kuukausimaksun päälle luonnollisesti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuskin Kimi muualle siirtyy, paitsi jos Vettel lopettaa kesken kauden tms. Ehdottomasti toiveissa nähdä Räikkönen vielä kaudella 2021, kun tulee sääntöuudistukset, niin kaikki olisi avoinna Alfallekkin. Kokeneesta kuskista olisi varmasti hyötyä tällaisessä tilanteessa.

Uusi talli myös voi aina olla vaihtoehto, jos säänöt vaihtuu ja joku tulee mukaan niin eihän sitä tiedä mitä tapahtuu. Moni huippukuskeista on pitkällä sopimuksilla kiini omissa talleissa, moni junnu taas jonkun valmistajan listoilla jne.. maailmanmestarin taakse on helpompi lähteä tallia rakentamaan ja houkutella sponsoreita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös