Mainos

Yleinen F1-keskustelu

  • 372 902
  • 2 264
Suosikkijoukkue
HIFK
Linkki

Linkin takaa löytyy jonkinlainen "highlightsit" Kimin illasta. Erityiseti naurattaa lyhyt pätkä, jossa sikari kädess' ja silmät seipäinä heiluttelee käsiään.
On kyllä Hallintopäällikkö kova jätkä.

Toki hauskaa on myös se, että Kimi on ainoa ukko tuolla, jonka oleminen umpijurrissa on "hyväksyttävää". Hamilton kun olisi ollut, niin varmaan jengi valittelisi kuinka on epäkunnioittavaa ja Vettelillä ei pää kestä jne.
Kimi on cool, mutta toki maine on ansaittava.

Hamilton voitti muuten FIA:n vuoden persoonan palkinnon.
Hyvää työtä Lewikseltä. Ei sitä turhaan kiitelty parhaita faneja joka kisassa ja polvistuttu auton viereen luojaa kiitellen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki hauskaa on myös se, että Kimi on ainoa ukko tuolla, jonka oleminen umpijurrissa on "hyväksyttävää". Hamilton kun olisi ollut, niin varmaan jengi valittelisi kuinka on epäkunnioittavaa ja Vettelillä ei pää kestä jne.
Kimi on cool, mutta toki maine on ansaittava.

Toisaalta eniten pistää silmään että vaikka kimi oli "umpijurrissa" niin oli lähinnä vain hilpeä eikä mitenkään varsinaisesti hölmöilyt. En muista muistinko ihan oikein että jossain mediassa uutisoitiin kimin sekoileen kännissä tai jotain vastaavaa. Kaukana kuitenkin että olisi jotain hölmöilyt tai vastaavaa.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Linkki

Linkin takaa löytyy jonkinlainen "highlightsit" Kimin illasta. Erityiseti naurattaa lyhyt pätkä, jossa sikari kädess' ja silmät seipäinä heiluttelee käsiään.
On kyllä Hallintopäällikkö kova jätkä.

Toki hauskaa on myös se, että Kimi on ainoa ukko tuolla, jonka oleminen umpijurrissa on "hyväksyttävää". Hamilton kun olisi ollut, niin varmaan jengi valittelisi kuinka on epäkunnioittavaa ja Vettelillä ei pää kestä jne.
Kimi on cool, mutta toki maine on ansaittava.

Hamilton voitti muuten FIA:n vuoden persoonan palkinnon.
Hyvää työtä Lewikseltä. Ei sitä turhaan kiitelty parhaita faneja joka kisassa ja polvistuttu auton viereen luojaa kiitellen.
Siinä on myös eroa, otetaanko vitutukseen vai viihtyäkseen :D
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itsekin pohdin, että Kimi on varmasti ainoa kuski, jonka lärvit kyseisessä gaalassa ei aiheuta sen suurempia kohuotsikoita. Itseasiassa jossain oli "Kimi hurmasi yleisön Pietarissa - katso video!" -tyylisiä kotimaisia uutisia aiheesta, eli hyvinkin positiivissävytteisiä. Nopeasti on muuttunut suomalaismedian suhtautuminen Räikköseen tässä viime vuosien aikana.

Vai että Hamilton vuoden persoona...Ilmeisesti robottimaiset litaniat kaiken kiittelystä ja tekopyhistä itkuista paalunro 96 kunniaksi menee läpi vielä jollekin taholle. Eihän tuota kaveria kukaan voi oikeasti tosissaan ottaa, kun mikrofoni pannaan suun eteen. 99% tietää, että ne litaniat on suoraan Mersun / F1:n toivomia sanoja. Voittaa muuten ensi vuonnakin palkinnon, jos omanlaisia persoonia formuloihin ei tosiaan haluta.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Huomenna maikkari aloittaa näyttämään Maxilta uusintana aika-ajot ja kisat kuluneelta kaudelta. Ihan kiva homma, mutta toivoisi maksavana asiakkaana, että voitaisiin näyttää oikeasti vanhempia kisoja esim. kausilta 1990-2015, tai milloin nyt maikkari oikeutensa noihin Formuloihin sai. Ovat aina selitelleet jollain lisenssijutuilla, mutta en niitä kyllä ihan osta. Kumma juttu että esim, ruotsissa ja oikeastaan jokaisessa muussa maassa voidaan näyttä klassikkokisoja, mutta eihän suomessa nyt toki sentään. Nyt Max on tilattuna jo ensi vuoden loppuun, joten käytännössä tyhjästä maksetaan koko pre-season. Sekin oli pakko tilata vuodeksi eteenpäin, että sai vanhaan 25€/kk hintaan, eikä hinnankorotus päässyt iskemään.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei nyt suoraan otsikkoon, mutta Formuloita kuitenkin. W Series eli naisten formulat avaa tänään kisakautensa ja Viaplaysta tulee lähetykset. Selostuskopissa legendaarinen kaksikko Matti Kyllönen & Jyrki Järvilehto!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei nyt suoraan otsikkoon, mutta Formuloita kuitenkin. W Series eli naisten formulat avaa tänään kisakautensa ja Viaplaysta tulee lähetykset. Selostuskopissa legendaarinen kaksikko Matti Kyllönen & Jyrki Järvilehto!

Joo ja ilmeisesti Saksassakin on tullut lunta yöllä että ihan mielenkiintoisissa olosuhteissa taidetaan päästä ajamaan, kenties ainakin kosteaa ja viileä keli?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Iltalehessä on tarinaa että Brasilian uusi resirentti olisi siirtämässä F1 kisaa jo ensi vuodelle Rio De Janeiroon jonne tulisi uusi rata ?

Onhan toi Sao Paulo aika legendaarinen rata, mutta onhan Riossakin ajettu ennen ?

linkki uutiseen
 

BaronFIN

Jäsen
Riiossa on ajettu ainakin Commodore64 ajan Grand Prix Circuitissa. Eli 90-luvun alkuun pitänee mennä ja jopa Keken aikakaudelle saakka.

Eli aika kauas saadaan mennä.
 
K

Kiekkokatsoja

Samat ongelmat olleet jo kymmenisen vuotta. Autokilpailu, jossa ohittaminen on vaikeaa. Ja on maksumuurin takana.
Muutoin kyllä seuraisin kisoja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samat ongelmat olleet jo kymmenisen vuotta. Autokilpailu, jossa ohittaminen on vaikeaa. Ja on maksumuurin takana.
Muutoin kyllä seuraisin kisoja.
Kyllä nykyään ohi pääsee kohtuu hyvin. Riippuu radasta toki. Ja jos ohittaminen olisi tosi helppoa, niin autothan olisi muutamassa kierroksessa löytäneet nopeusjärjestyksen ja sitten vaan ajeltaisiin kasvavin eroin maaliin (tämä oli yksinkertaistus).
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä nykyään ohi pääsee kohtuu hyvin. Riippuu radasta toki. Ja jos ohittaminen olisi tosi helppoa, niin autothan olisi muutamassa kierroksessa löytäneet nopeusjärjestyksen ja sitten vaan ajeltaisiin kasvavin eroin maaliin (tämä oli yksinkertaistus).

Tällä hetkellä taitaa isompi ongelma jopa olla että joillakin radalla ohittaminen on liian helppoa kun että olisi liian vaikeaa. Aika vähän on puolustusmahdollisuuksia jos kaveri vetää pitkää suoraa 30km kovempaa ja yhden kerran saa linjaa vaihtaa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tällä hetkellä taitaa isompi ongelma jopa olla että joillakin radalla ohittaminen on liian helppoa kun että olisi liian vaikeaa. Aika vähän on puolustusmahdollisuuksia jos kaveri vetää pitkää suoraa 30km kovempaa ja yhden kerran saa linjaa vaihtaa.
Joka toisessa kisassa valitetaan, että liian helppoa ja sitten taas että liian vaikeaa. Tuo se trendi on ollut. Kausina 2011-2016 kisaaminen oli mielestäni parasta, mitä se on koskaan ollut ja nykyiselläänkin se on ihan ok, poislukien Monacot ja muut. Suurin ongelma ei siis ole mikään ohittaminen vaan tasoerot.
Jos katsotaan vaikka kautta 2009 niin jossain Spa:ssa saattoi 20 autoa olla helpostikkin sekunnin sisällä. Tuolla kaudella oli mahdollista ajaa podiumille millä tahansa autolla. Suuntauksen pitäisi olla se, että tasoeroja oikeasti saataisiin pienemmäksi.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Nykyisillä tasoeroilla tilanne on melkein niin, että jos sijoilta 15-20 lähtisivät Red Bullit, Ferrarit ja Mercedekset niin uskoisin silti jonkun noista kolmesta tallista vievän voiton Monacon kisaa lukuun ottamatta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joka toisessa kisassa valitetaan, että liian helppoa ja sitten taas että liian vaikeaa. Tuo se trendi on ollut. Kausina 2011-2016 kisaaminen oli mielestäni parasta, mitä se on koskaan ollut ja nykyiselläänkin se on ihan ok, poislukien Monacot ja muut. Suurin ongelma ei siis ole mikään ohittaminen vaan tasoerot.

Samanlaista toki se on melkein läpi historian ollut mutta nykysäänöillä yhden tallin/tallien valtakausi on ehkä pitempi kun aikaisemmin ja lisäksi se että vaikka joku hallitsisi niin nykyään keskeytyksiä ei juurikaan tule, ohittamisesta rangaistaan helposti ja autoista tehty tekniikalta niin kestäviä että autoista ei tarvitse kaikkia ottaa irti kuten ehkä ennen, jossakin mielessä varmaan ihan hyvä että joidenkin osien pitää kestää pitempään, mutta se taas vähentää yllätysmomentteja mellkoisesti.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Aika ikoniseksi miehen punainen lippis oli jo noussut omissa muistikuvissa, mutta toi kuva puku päällä ja sama lippis päässä veti kyllä voiton kotiin. Mikä sai miehen rakastamaan lippistään, vai oliko miehellä elinikäinen sponsorisopimus lakistaan?

Pää sen verran hyvin palanut, että lätsä oli päässä käytännössä aina. Toki tämän nyt varmaan tiesitkin + teki siitä hyvän bisneksen itselleen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
https://www.suomif1.com/2019/05/hurja-huhu-italiasta-charles-leclerc-saanut-tarpeekseen-ferrarista/

Ihan jännä tämä Ferrarin tilanne kun tuntuu hirveä sota olevan vähän joka suunalla, niin kuskien kun myös taustahenkilöiden osalta. Ihan jännä myös nähdä miten tulevaisuudessa menee nuo kuskivalinnat, jos kuljettajilla alkaa pinna palaa ja luotto tallilla alkaa mennä varsinkin Vettelin otteisiin. Ensikaudelle ei varmaan kärkitalleissa isoja muutoksia mutta en yllättyisi jos Ferrarilla ajaisi muutaman kauden päästä tyyliin Verstappen ja tallikaverina Bottas tai joku muu joka on nopea mutta ei liian nopea kuitenkaan.

Ainakin nyt näyttäisi että Ferrari tehnyt aika isoakin mokaa kun ei tehnyt vielä vuoden jatkoa Kimille ja antanut Leclerin rauhassa kasvaa vielä alfalla. Nyt kun Vettelin asema uhattu ja Leclerin otteet ailahtelee niin tallin vaikea keskittyä rauhassa välimatkan kuromiseen.
 

HaZekki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans,Suomi
Menneillä kausilla Kimi saanut ihan turhaan lokaa niskaansa noista tallin mokailuista, vaikka noi italian pojat mokailee ihan yhtä lailla Leclercin kanssa. Että ihmettelen miten tuo talli on noin epä tasapainossa joka vuosi toisensa jälkeen. Että jotain pitäs tehdä! Vähän mennyt jo maku koko lajia kohtaan.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Siirrän keskustelua tänne suoraan tuon traagisen Span F2-onnettomuuden jälkimainingeissa. Mikä mahtaa olla legendaarisen Eau Rougen tulevaisuus tämän jälkeen? Ei ole ensimmäinen kerta, kun huikean mutkayhdistelmän jälkeisessä Raidillonissa jollain lähtee auto lapasesta, josta seuraa pahaa jälkeä. Eikä viimeinen, ellei tuohon tehdä jotain muutoksia.

Auto kevittää tuossa juuri ylämäen nypyn jälkeen ikävästi, olkoonkin, että tässä Hubertin onnettomuudessa kyse taisi olla siitä, että joutui väistämään Alesia, joka lähti luisuun jo Rougen ulostulossa. Raidillonin ulkomutkan puoleinen turva-alue on varsin vaatimaton, eikä ole ensimmäinen kerta, kun sieltä tullaan hallitsemattomasti 300km/h ohi kiitävien ohjusten sekaan. Nykykuskeista ainakin Magnussenilla on muistaakseni tästä kokemusta. Villeneuve taisi aikanaan lentää samaiseen seinään. Puhumattakaan varmasti kymmenistä muista monissa muissa luokissa.

Kaikissa onnettomuuksissa on tietysti omat osatekijänsä ja juurisyynsä, mutta Eau Rougen haastavuuden ja kapeiden turva-alueiden vuoksi, veikkaan vahvasti, että mutkalle joudutaan nyt jotain tekemään. Toivottavasti turvallisuutta kyetään lisäämään jonkin muun kuin klassikkomutkan itsensä kustannuksella.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@Siivu Tottahan se mutta onko tämä nyt kuitenkaan mikään vaarallisin kohta koko kalenterissa? Kun miettii niin, jollain Bakun kaltaisella radalle on oikeasti mahdollisuus lentää jonnekkin kerrostaloon päin, jossain Gasly & Hartley tyylisessä tilanteessa. Nythän pahin tuho taisi tulla siinä, että toinen auto osui Hubertin kylkeen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tuossa onkin se juttu, että autot lentävät takaisin ajoradalle, kun ei ole käytänössä minkäänlaista turva-aluetta kyseisen kaarteen loppuosassa. Tässä samassa kohdassahan tapahtuu eri sarjoissa rajuja ulosajoja ja autot kimpoilevat vallista muiden kilpailijoiden eteen.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
@Siivu Tottahan se mutta onko tämä nyt kuitenkaan mikään vaarallisin kohta koko kalenterissa? Kun miettii niin, jollain Bakun kaltaisella radalle on oikeasti mahdollisuus lentää jonnekkin kerrostaloon päin, jossain Gasly & Hartley tyylisessä tilanteessa. Nythän pahin tuho taisi tulla siinä, että toinen auto osui Hubertin kylkeen.

Täysin totta tuokin, Sophia Floerschin viimevuotinen Macaussa ihan konkreettisena esimerkkinä tämänkaltaisesta. Turvallisuuden eteenhän on tehty loistavaa duunia aina Sennan kuolemasta lähtien, mutta veikkaan kyllä vahvasti, että kun jotain näin ikävää sattuu, tragediaan johtaneet tekijät skannataan tarkalla suurennuslasilla, kuten tietysti pitääkin.

Sikäli kun paikan päältä muistan, turva-alueiden leventäminen Radillonin kohdalla ei pitäisi olla suuren suuri ongelma ja koko kombo säilyttäisi silti kiehtovuutensa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös