Gostisbehere
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Philadelphia City of Brotherly Love
Siirrän keskustelua tänne suoraan tuon traagisen Span F2-onnettomuuden jälkimainingeissa. Mikä mahtaa olla legendaarisen Eau Rougen tulevaisuus tämän jälkeen? Ei ole ensimmäinen kerta, kun huikean mutkayhdistelmän jälkeisessä Raidillonissa jollain lähtee auto lapasesta. Eikä viimeinen, ellei tuohon tehdä jotain muutoksia.
Auto kevittää tuossa juuri ylämäen nypyn jälkeen ikävästi, olkoonkin, että tässä Hubertin onnettomuudessa kyse taisi olla siitä, että joutui väistämään Alesia, joka lähti luisuun jo Rougen ulostulossa. Raidillonin ulkomutkan puoleinen turva-alue on varsin vaatimaton, eikä ole ensimmäinen kerta, kun sieltä tullaan hallitsemattomasti 300km/h ohi kiitävien ohjusten sekaan. Nykykuskeista ainakin Magnussenilla on muistaakseni tästä kokemusta. Villeneuve taisi aikanaan lentää samaiseen seinään. Puhumattakaan varmasti kymmenistä muista monissa muissa luokissa.
Kaikissa onnettomuuksissa on tietysti omat osatekijänsä ja juurisyynsä, mutta Eau Rougen haastavuuden ja kapeiden turva-alueiden vuoksi, veikkaan vahvasti, että mutkalle joudutaan nyt jotain tekemään. Toivottavasti turvallisuutta kyetään lisäämään jonkin muun kuin klassikkomutkan itsensä kustannuksella.
Itse muistan tuon Villeneuven mällin hyvin. Oliko
silloin juuri aika-ajot menossa. Taisi silloin ajaa BAR tallin väreissä. Auto lähti täysin hanskasta ja meni todellakin säpäleiksi. Siellä mekaanikot vain
nauroivat.