Tässäpä nimenomaan se oleellisin: itse asiaa, eli laittomien maahanmuuttajien muodostamaa ongelmaa, ei todellisuudessa haluta ratkaista "parhain päin", vaan tärkeämpää on kerätä poliittiset pisteet ja rakentaa magalaisia sekä itse herra presidenttiä suosivia käytäntöjä.
Rikollisuuden karsimisesta olen samaa mieltä, mutta kuten sanottua, tuo laiton työvoima on varsinkin etelävaltioiden maataloudella ja muutamille muillekin aloille elinehto. Laiton maahanmuutto tullee siis jatkumaan edelleen, mutta muuttaa ehkäpä muotoaan - esimerkiksi vain kaikkein raaimmat ja härskimmät hyväksikäyttäjät voivat rahaa vastaan rahdata duunareita rajaan yli - ja siirtyy vielä enemmän alamaailman ihmiskaupaksi, johon liittyy myös valtavasti muita lieveilmiöitä.
Ensin aiheutetaan ongelma, sitten muka ratkaistaan se ongelma heittämällä bensaa liekkeihin, ongelma lakaistaan maton alle. Oi kuinka tutulta tämä taas vaikuttaa.
Totta. Ja kuten totesitkin, rikollisuuden karsimen on tärkeää. Trump saa siksi paljon kannatusta sanoessaan, että laiton maahanmuutto tai maahanmuutto on [yksi] syy rikollisuuteen.
Sinänsä sattui jännästi, että Trumpin tavoin Ruotsin pääministeri katsoo globalisoituneen maahanmuuton olevan suuresti kytköksissä rikollisuuteen. Ruotsi | Pääministeri Kristersson syyttää Ruotsin rikosaallosta maahanmuuttoa
”Olemme saaneet globalisoituneen rikollisuuden, joka on suuresti kytköksissä maahanmuuttoon. Meillä on ollut hyvin suuri maahanmuutto Ruotsiin pitkän aikaa. Olemme nyt tiukentaneet sitä selvästi.”
USA:ssa on iso kannatus maahanmuuton kiristämiselle ja laittomien maahanmuuttajien heittämiselle ulos. Ruotsin, Saksan ja monen muun maan tapaan. Liittyy vain osin Trumpiin (koska hän on osittainen esimerkkinä), mutta Euroopan tulevissa vaaleissa laitaoikeisto ja laitavasemmisto ottaa yhä enemmän listalleen maahanmuuton. Suomi ei ole poikkeus. PS on tehnyt tutkimusta ja tuo esille maahanmuuton kalleuden ongelmat kunnille tulevissa vaaleissa. Vilkaisin sitä, ja siinä on sekä asiaa että ohituskaistan käyttöä.
Viimeksi muokattu: