Yhdysvaltain presidentinvaalit 2024 – sedät jaksaa heilua?

  • 203 171
  • 1 665

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ymmärrän tuon tietenkin. Selkeään valehteluun on median tehtävä puuttua.

Trump tietenkin erittäin taitavana esiintyjänä pystyy tällaiseen niin uskottavasti että voittanee vaalit. Pakkohan tuota on inhoten ihailla. Samoja konsteja toki historiassa on karmein seurauksin.

Juu, Trump on aidosti onnistunut edistämään yhteiskuntaa, jossa totuus on mielikuviin nähden toissijainen asia. Ja samaa mieltä, mitä todennäköisimmin Trump vaalit voittaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Trumpin kanssa tulee koko ajan WTF-hetkiä, mutta tuo palomiehen kamppeiden suuteleminen oli kyllä taas myötähäpeäasteikon yläpäästä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Itse olen jonkinsortin konservatiivi ja minusta vain on tuntunut jo pitkään että varsinkin suomalainen mediakenttä pitää lähes joka käänteessä konservatiiveja taantumuksellisina tai jotenkin muuten huonompina kuin liberaaleja ihmisiä/ajatuksia. Minua ärsyttää tämä huomio ehkä jopa vituttaakin välillä. Mitä hullummalta kuuluva uudistus liikennemerkkeineen tai jokaisen oikeuksineen niin sitä varmeemmin media sitä hehkuttaa.

Se on se vastareaktio mikä aiheuttaa monesti ulostuloni. Sillä Trumpkin äänensä kerää valtaosin.

Samoin. Olen varsin maltillinen ja poliittisella kartalla melko keskitien kulkija. Luonteeltani rauhallinen ja diplomatiaan pyrkivä. Se mikä minua risoo ja joskus jopa järkyttää on se miten niin somessa kuin perinteisessäkin mediassa nykyään jopa maltillinen leimataan välittömästi "trumpistiksi" ja taantumukselliseksi "epäihmiseksi" mikäli näkee yhtään mitään kritisoitavaa wokella makustelevassa vasemmistoliberalismissa.

Maltillisuus ei siis näille nykyajan "hipeille" riitä. Heille olet osa sitä "väärää porukkaa", jos olet maltillinen etkä kannata vasemmistoliberalismin ajamaa globaalia neososialistista liikehdintää.

E: Mikä yhdistää Kiinaa, Venäjää ja vasemmistoliberaaleja ja äärioikeistoa? Kaikki hakevat vallankumousta perinteiselle länsimaisen keskiluokan ylläpitämälle demokratialle. Se on vähintäänkin huolestuttavaa.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siellä on Hulk Hogan käynyt dominoimassa Trumpin tilaisuudessa. What you gonna do when Trumpamaniacs runs wild on youuuu, BROTHER?!?!

Nyt pitäisi Bidenin löytää joku vastaava hahmo taustalle.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ei nyt sinänsä liity aiheeseen, mutta tuo liberaali-konservatiivi lajittelu on mielestäni mennyt pieleen kun yritetään laittaa eri valtioiden/alueiden ihmisiä samalle janalle.

Esim. Yhdysvaltalainen konservatiivi eroaa varmasti aika paljon ajatuksiltaan ranskalaisesta tai suomalaisesta konservatiivista.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Siellä on Hulk Hogan käynyt dominoimassa Trumpin tilaisuudessa. What you gonna do when Trumpamaniacs runs wild on youuuu, BROTHER?!?!

Nyt pitäisi Bidenin löytää joku vastaava hahmo taustalle.
Rey Mysteriolla latinoäänet haltuun?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Siellä on Hulk Hogan käynyt dominoimassa Trumpin tilaisuudessa. What you gonna do when Trumpamaniacs runs wild on youuuu, BROTHER?!?!

Nyt pitäisi Bidenin löytää joku vastaava hahmo taustalle.
The Rock vaan kyselemään yleisöltä haistavatko he mitä keitetään?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Siellä on Hulk Hogan käynyt dominoimassa Trumpin tilaisuudessa. What you gonna do when Trumpamaniacs runs wild on youuuu, BROTHER?!?!

Nyt pitäisi Bidenin löytää joku vastaava hahmo taustalle.
Trumphan on itsekin vähän niin kuin joku wrestling-gimmick. Pukeutuu räväkkäästi, on kultaista tukkaa, tekorusketusta ja korot kengissä. Lisäksi esittää rikkaampaa kuin onkaan, pilkkaa vastustajaansa lempinimillä ja catchphraseillä joita yleisö toistaa perässä. Sitten vielä kauppaa tapahtumissa faneilleen krääsää ja ei muuta kuin seuraavaalle paikkakunnalle ja sama juttu.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Trumphan on itsekin vähän niin kuin joku wrestling-gimmick. Pukeutuu räväkkäästi, on kultaista tukkaa, tekorusketusta ja korot kengissä. Lisäksi esittää rikkaampaa kuin onkaan, pilkkaa vastustajaansa lempinimillä ja catchphraseillä joita yleisö toistaa perässä. Sitten vielä kauppaa tapahtumissa faneilleen krääsää ja ei muuta kuin seuraavaalle paikkakunnalle ja sama juttu.

Trumpin omaisuus on Forbesin mukaan 7,5 miljardia dollaria. Kuinka rikasta siis Trump esittää, jos multimiljardöörinä hän esittää rikkaampaa kuin on?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Sentään oli eilen juttua Elon Muskista joka muuttaa bisneksensä pois Kaliforniasta tiettyjen lakien tullessa voimaan kuten esimerkiksi ”lapsen aikomuksesta vaihtaa sukupuolta ei tarvitse enää kertoa koulun terkkarin vanhemmille”. Siis mitä vittua?

Piti ihan katsoa mistä tässä oli kysymys. Eli Kaliforniassa lapsi saa itse päättää, tietävätkö hänen vanhempansa siitä, että hän haluaa käyttää koulussa eri sukupuolipronominia. Eikö Suomessa lähtökohtaisesti laki turvaisi ihan saman asian ja on jo pitkään turvannut vai käsitinkö nyt jotain ihan väärin?
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
...etkä kannata vasemmistoliberalismin ajamaa globaalia neososialistista liikehdintää.

E: Mikä yhdistää Kiinaa, Venäjää ja vasemmistoliberaaleja ja äärioikeistoa? Kaikki hakevat vallankumousta perinteiselle länsimaisen keskiluokan ylläpitämälle demokratialle. Se on vähintäänkin huolestuttavaa.

Ei ole nyt aikaa eikä kiinnostusta lähteä väittämään itse asiasta, mutta avaan, miten itse vasemmistolaisena ajattelen ja miksi konservatiivisuus ärsyttää.

Esim. lainauksen sisältämää ajattelua on vaikea pitää maltillisena. Enemmänkin näkyy mielestäni konservatiivisille oikeistolaisille tyypillinen olkiukkojen rakentaminen. Vastaavalla tavalla esimerkiksi YouTube:n oikeistokanavat kuten Ivan Puopolo rakentavat keskeisenä sisältönään jostain ''vasemmistolaisesta'' ajatuksesta olkiukon, jota joko hän itse tai viisasteluklubilaiset sitten mätkivät. Varsinkin Onni Rostilaa minun on todella vaikea katsoa vakavalla naamalla. Joko ärsyttää tai naurattaa. Nimenomaan siksi, että taistelee niin vakavana ja analyyttisena mutta olkiukkoja vastaan. Kuin Don Quijote tuulimyllyjä vastaan.

(Jos Puopolo kiinnostaa, niin kannattaa katsoa, kun hän oli Futucastin vieraana, jossa sinänsä arvostettavasti mainitsi, että ei vain itse insinööriluonteena ymmärrä sosiaalitieteiden esittämää näkemystä sukupuolten moninaisuudesta (toisin kuin 'castin juontaja). Mutta omassa ohjelmassa esittää oman näkemyksensä kaikista sukupuoliasioista täysin objektiivisena totuutena. Ts. silloin kun häntä ei haasteta ja usein Rostila ja Sammallahti vain komppavat vieressä).

Edellä olkiukosta esimerkkinä väittäminen, että vasemmisto haikailisi vallankumouksen perään tai että kyseessä olisi neuvostososialismiin verrattava sosialismin muoto.

Ja nimenomaan tämä ärsyttää todella, koska kyse ei ole minun ja konservatiivien välillä arvoja vaan tosiasioita koskevista eroista.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Trumpin omaisuus on Forbesin mukaan 7,5 miljardia dollaria. Kuinka rikasta siis Trump esittää, jos multimiljardöörinä hän esittää rikkaampaa kuin on?

Viittasin tuolla nyt tähän. Lisäksi nuo Forbesin nettovarallisuuslistat ei taida kertoa täysin tarkkaa kuvaa henkilön rikkaudesta. Tuskin Trumpilla tuon verran rahaa on käytettävissä. Ja eikö se aikanaan juuri tuolle listalle itsensä huijannutkin kun esitti omistavansa isänsä kiinteistöimperiumin?
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura

Viittasin tuolla nyt tähän. Lisäksi nuo Forbesin nettovarallisuuslistat ei taida kertoa täysin tarkkaa kuvaa henkilön rikkaudesta. Tuskin Trumpilla tuon verran rahaa on käytettävissä. Ja eikö se aikanaan juuri tuolle listalle itsensä huijannutkin kun esitti omistavansa isänsä kiinteistöimperiumin?

No ei tietenkään Trumpilla ole 7.5 miljardia käytettävissä. Se on hänen omistamien asioidensa arvo.
 

Tuamas

Jäsen

Viittasin tuolla nyt tähän. Lisäksi nuo Forbesin nettovarallisuuslistat ei taida kertoa täysin tarkkaa kuvaa henkilön rikkaudesta. Tuskin Trumpilla tuon verran rahaa on käytettävissä. Ja eikö se aikanaan juuri tuolle listalle itsensä huijannutkin kun esitti omistavansa isänsä kiinteistöimperiumin?

Trump on tosiaan päässyt ihan hyvään nousuun Truth Socialin kuplautuneen arvon (liikevaihto viime kvartaalilla 0,7m$, tappio 300m$ ja valuaatio siinä 6mrd$ pinnassa) myötä, siinä on hyvin saatu monetisoitua kulttuurisota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös