Lähinnä tasapuolisuusharhan tarkoitushakuisena ylläpitona. DT on ihmisperse mutta Biden lääppii naisten käsiä niin molemmat on ihmisperseitä eikä kumpikaan toista huonompi tai parempi.
Mitä sinä nyt et ymmärtänyt vertauskuvasta "hiv vai aids"? Vaikuttaa tarkoitushakuiselta väärinymmärtämiseltä. Toki tuo nyt ei ihan pelkästään naisten käsien lääppimistä ole ollut, mutta sen varmaan jo tiesitkin. Minun pointtini on ollut koko ajan se, ettei minun tarvitse pitää kummastakaan, eikä sillä ole väliä, koska en voi näissä vaaleissa äänestää. Ei ole tarvetta ajatella mustavalkoisesti tai kaksinapaisesti, eikä propagoida toisen puolesta äänten toivossa. Toki olen täälläkin jo vuosia ennen Trumpia tuonut esille kritiikkiäni Yhdysvaltain kaksipuoluejärjestelmää, ja molempien puolten "establishmentiä" kohtaan. Monessa mielessä samaa paskaa hieman eri paketissa. Juuri tästä Trumpin kaltaiset ilmiöt juontavat, ja Berniellä ei ole oikeaa mahdollisuutta demokraattien ehdokkuuteen. Harmi vaan, että se "establishmentin ulkopuolinen" ehdokas sitten oli juurikin Trump, mikä luultavasti pikemminkin johtaa ainakin lyhyellä aikavälillä noiden rakenteiden vahvistumiseen molemmin puolin.
Mielestäni on myös hyvä tuoda esiin niitä negatiivisia puolia. Tuollainen "isä Aurinkois"-tyylinen ylistys muutamalta kirjoittajalta kai sitten triggeröi minut. Mutta jos Bidenin ketjussa myös Bidenin negatiivisten puolten esiintuonti on mielestäsi tasapuolisuusharhan ylläpitoa, niin voit olla vapaasti sitä mieltä (itse Trumpista olen jo sanottavani aikoja sitten sanonut, ja keskustelu on tässä ketjussa modepäätöksen takia). Minusta tuo kuitenkin kuuluu ihan olennaisena osana kokonaiskuvan luomiseen. Enkä minä siihen kaikkea edes laittanut, kuten vaikkapa raiskaussyytöstä. Hashtagilla believewomen...
Donald Trumpin rinnalla Yhdysvaltain demokraattipuolueen presidenttiehdokas Joe Biden näyttää pyhäkoulupojalta, jos verrataan miesten käytöstä ja skandaaleja.
www.is.fi
No Jenkkien politiikka nyt sattuneesta syystä on melko paljon sitä, kumpi vähemmän heikosta aineksesta olisi kuitenkin presidenttinä edes jotenkin siedettävä. Heikkoudet ja vahvuudet on varmasti molemmilla, mutta kyllä tuo istuvan presidentin tapa murentaa demokratian peruspilareita ja retoriikallaan on ollut kaikessa hilpeydessään kuitenkin todella raskasta seurattavaa. Uskon kuitenkin, että presidenttinä Biden pystyy edes hiukan paremmin yhdistämään kansaa ja palauttaa ulkopoliittisen uskottavuuden ja ottaa askelia vihreämmän ajattelun puolesta. Edellämainitut seikat tulevat olemaan koronan hoidon ja talouden kanssa rtärkeimpiä tehtäviä seuraavalle neljälle vuodelle. Terveydenhullon uudistukseen en usko demokraatien kykenevän, nyt kun sisinen aalto jäi toteuttamatta.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Olen ylläolevasta pitkälti samaa mieltä. Minua Bidenin politiikassa ja valinnassa kiinnostaa eniten se, miten valinta tulee vaikuttamaan Suomen tilanteeseen. Maalailluista kauhukuvista huolimatta kahdenväliset suhteet kuitenkin pysyivät ihan hyvällä tolalla Trumpin kaudella. Koettiinpa myös suomalaisittain harvinaislaatuinen vierailu valkoisessa talossa. Palataanko Bidenin kaudella Obaman ulkopolitiikkaan, vai onko muutoksia luvassa, ja mitä tämä tarkoittaa Suomelle? Nämä eivät mielestäni ainakaan kunnolla vaalikampanjassa selvinneet, ja arviot luonnollisesti heittelevät myös medioissa. Jos olisimme Natossa, tuntuisi Bidenin valinta selvemmin turvalliselta. Nyt se fakta että Biden on tosiaan aiemmin lupaillut turvatakuita Ruotsille, samalla kun kaikki muut ovat Natossa, herättää ainakin minussa hieman epäselvyyttä Suomen tilanteesta.