Varmasti Trump on haukkunut Bideniä, mikä sinällään jo on väärin.
Joo. Saattaa olla, että on tullut senverta tymästi tehtyä. Että on saattanut jopa haukkua Bideniä. Ehkä. Ja väärinhän se on nimitellä
Trumpin koko esiintyminenhän oikeastaan perustuu muiden mollaamiseen. Sellaiseen klassiseen "Osoittelen sormella tässä kaikkien ja kaiken vikoja, enkä edes yritä korjata niitä, mutta lällislää"-politiikkaan, jota täälläkin on harrastettu yllättävän jytkähtävästi.
Neljästä vuodesta ei ihan kauheasti jäänyt käteen.
Mutta toisaalta, millaista kohtelua Trump on itse saanut medialta ja poliittisilta vastustajiltaan. Ihan samaa haukkumista se on.
Tämä on just se tasapuolisuusharha, mistä on aikaisemminkin syytelty. "Trump joo vähän haukuskelee, MUTTA! Muutkin haukkuu Trumppia! Se on kaikki Ihan. Täysin. Samanlaista."
Mutta!
Ensinnäkin - miten? Miten Trumppia on tarkalleen saanut "ihan samaa haukkumista" takaisin? Siis tää jätkä, joka pilkkaa puhevikaisista lähtien ihan kaikkia, vittuilee ja lällättelee. Että oikeasti väität, että koko USA:n poliittinen ilmapiiri = tuo mitä Trump touhuaa? Ja että koska sai sontaa niskaansa, niin jakaa sitä sitten ihan samassa mitassa takaisin? Että oikeastaan Donnie on se uhri tässä, eiksje?
Siis nyt puhutaan
johtajasta, joka kehoittaa kansalaisia rännittämään käsidesiä ja politisoi kasvomaskit ja muuta mukavaa. Ei suostu tuomitsemaan äärioikeistolaisia tyyppejä (tai mitä näitä qanoneita on) ja ja ja...
Oikeastaan en mä jaksa. Mulla ei ole kauheasti listata niitä kertoja, kun tuo tyyppi on toiminut kuin USA:n presidentin kuuluisi. Niitä toisenlaisia tempauksia löytyykin sitten niin paljon, että menee ikä ja terveys niitä listatessa.
Jos sun mielestä tosiaan oli kaksi täysin samanlaista paskakasaa vaaleissa vastassa, niin toivotan onnea ja moikataan kun sukellat syvästä päästä ylös haukkaamaan happea.
Suomessakin ollaan ikävä kyllä menty samaan suuntaan viime vuosina. Ainakin kun Perussuomalaiset ovat toisena osapuolena.
Tähän on varmasti joku sanonta makaamisesta, petaamisesta, huutamisesta ja puurykelmistä mutta mä en nyt mitenkään muista niitä tarkalleen. Oispa kaliaa.
Mutta onneksi Donald voitti!
EDIT:
Mikä sitten ylipäänsä edes on viisauden tai tyhmyyden kriteerit.
Niin. Kuka ne sanatkaan määrittelee? Kuka tässä hullussa maailmassa enää tietää, mikä on oikea ja mikä on vasen? Mikä on minkään kriteeri? Voiko mitään, niinku, sillee oikeesti tietää?