Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 474 228
  • 5 184

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tänään ensimmäistä kertaa Toukokuun jälkeen paksu peitto käytössä, pelkän lakanan sijasta. Vaikuttaa melko virheeltä, sillä vaikka tuuletin kämppää ennen nukkumaanmenoa niin nyt on jo kuuma. Lakana oli muuten ihan jees, mutta vaarana oli mahdollinen nuhailu aamusta ja muutenkin aamulla nouseminen oli vaikeampaa kun oli kylmä.
Pitäisi varmaan jatkossa nukkua vapaapäivät lakanalla ja työpäivät läskipeitolla. Oispa aina elokuun alku ja lakana.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Olen tainnut olla viimeisen viikon ajan oikeastaan aktiivisempi eri liveseurantaketjuissa kuin itse täällä kierrätyskeskuksessa missä mun viestejä on kaiketi totuttu näkemään. Nyt kun Punis lähti kaiketi pysyvästi palstalta ulos, niin tuli lähes unohdettua tämä yksi suosikkiketjuistani, eli vanha kunnon rakas yöketju!

Mitäs omaan elämään viime aikoina? No ensinnäkin hemmetin siistiä että Starsin kausi jatkuu yhä edelleen. Ei ole ollut vaikeaa löytää motivaatiota tuikata Viaplayta auki öisin, kun "omien" taistelu Lord Stanleysta on yhä elossa.

Mitä tulee jääkiekon ulkopuolisiin asioihin, niin ihmissuhderintamalla pyyhkii tällä hetkellä paremmin kuin aikoihin. Pyyhin pari kuukautta sitten lopullisesti pölyt mitä tulee viime vuosien kaoottisimpaan kaverisuhteeseen omalla kohdallani. Olen joitain runoja meidän tulehtuneelle suhteelle ns. omistanut ja kiinnostuneet varmasti löytänevät ne tuolta "Omat runot" topiikista, ei niistä tässä sen enempää.

No lyhyesti sanottuna tämän kaverin arkirutiineihin kuului spämmiä mulle loputtomasti milloin tekstiä ja milloin kuvaviestejä, monesti vieläpä vain koska hänellä itsellä oli töissä "liian tylsää".

Meidän kaverisuhdehan rakoili jo vuodenvaihteessa. Olin joulukuun alkupuolella käytännössä heikoimmillani ja sain häneltä viestin joka meni "Ei ihme että xxx kyllästy suhun" (silloinen ihastukseni, jonka nimi on luonnollisesti sensuroitu).

Tämä siis siinä kohtaa kun kello oli ties mitä keskellä yötä, olin aivan rätti duuneista ja en lopulta vain enää jaksanut reagoida mitenkään hänen loputtomaan viestitulvaansa.

Niin ja enhän mä ollutkaan kuin auttanut häntä parhaani mukaan omissa naishuolissaan toimien hänelle vielä jonain hiton tinder-profiilianalyytikkona, samalla kun kulissien takana omat naisasiani olivat menossa suoraan sanottuna päin persettä.

Ja sitten hän pistää mulle tosiystävän ominaisuudessa tuollaisen "mukavan" viestin keskellä yötä kun en enää jaksanut vastailla kun olin niin väsynyt. Kypsää käytöstä... blokkasin hänet tuon jälkeen kolmatta kertaa whatsapissa. Tuon episodin jälkeen käsitin että meidän ystävyys oli kuopattu ja en ollut aikeissa puhua hänen kanssaan enää lainkaan.

Aikamatkustamme suoraan huhtikuun alkupuolelle. Tämä samainen kaveri oli aktivoitunut uudelleen Pokemon Go:ssa, pelissä jota ilman tämä kaoottisen dramaattinen ystävyyssuhde olisi tuskin edes alkanut. Olihan kyseessä kuitenkin vanha tuttu samalta ala-asteelta jota itsekin kävin ja olemme _valitettavasti_ lähes naapureitakin.

Hänen pelikaverinsa lisäsi (ilmeisesti pyynnöstä) hänet paikallisten Pokemon-pelaajien pölinäryhmään ja ajattelin mielessäni tuolloin heti "oh shit, here we go again". Yritin pitää chatissa tuon jälkeen ns. matalaa profiilia ja olla huomioimatta koko tyyppiä, mutta eihän kaltaiseni hölösyy osaa tietenkään loputtomiin olla täysin vaiti.

Päädyimme väittelemään lihansyönnistä (hän on kasvissyöjä) ylläri pylläri taas keskellä yötä. Päästiin siinä sitten kuitenkin vähän yllättäenkin välisopuun ja kas kummaa olimmekin taas puheväleissä.

Hetken aikaa siinä anteeksiantavaisena, ihmisten hyvyyteen uskovana naiivina pässinä luulin jo, että ehkä me saadaankin vielä tämä tulehtunut side elvytettyä ja parannettua, kun ei vaan olla koko ajan hengittämässä toistemme niskoihin milloin mistäkin syystä.

Hetken meni taas ihan "jees" kunnes joskus siinä kesä-heinäkuun vaihteessa huomasin että en saa hänen viestispämmiltään taaskaan rauhaa. Joten sen sijaan että vastailisin valikoivasti oman jaksamisen mukaan hänen viesteihinsä, lakkasin vastaamasta hänelle kokonaan kunnes hänellä olisi taas jotain oikeaa asiaa.

Viimeisin privaviesti häneltä tuli muistaakseni 12. heinäkuuta ja siinä hän kyseli, että mahdanko ehtiä venaamaan häntä raidilla, että hän voi tarjota mulle siiderin (hänellä oli siis jonkinasteinen alkoholiongelma ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun hän houkutteli mua alkoholin avulla johonkin).

No, tuo viesti meni multa osuvasti ohi kun oli siinä muuta tekemistä samalla ja toinen pelituttava saapui siihen mun viereen fyysisesti paikalle ja keskityin häneen.

Tuon päivän jälkeen hän pysyi raidiryhmässä vielä seuraavan kahden viikon ajan ja tasan kaksi viikkoa myöhemmin sunnuntaina laitoin sinne viestiä joka ei ollut mitenkään hänelle suunnattu ja hän ilmeisesti yritti jotenkin kettuilla mulle ja sanoi "Sunnuntaipelaaja" johon vastasin vain että "Olen". Se oli ikään kuin itseironinen vitsi koska oli sunnuntai ja olin aika lailla vain "pellaillut" viime ajat melko rennolla asenteella.

Herään seuraavana aamuna ja hän on poistunut yön aikana koko ryhmästä. En sitten tiedä oliko "tympeällä" vastuksellani mitään tekemistä päätöksen kanssa, mutta toisaalta enpä ole jäänyt murehtimaan asiaa. Sellanen fiilis on, että meidän kahden välillä paluuta entiseen ei enää ole ja se "ystävyys" on haudattu nyt vielä syvemmälle maan alle mitä se oli vuodenvaihteessa.

Tulipahan nyt sitten avattua tämäkin keissi jatkoajan yöketjuun. En ole tästä missään kellekään avautunut, että kaipa tämäkin oli vain saatava johonkin kerrottua pois omaltatunnolta...

---

Jätin myös tuossa jotain viikkoja sitten vanhan nettiyhteisöporukan Discordin puolella, jonka ilmapiiri oli muuttunut melko myrkylliseksi. Ei mitään henkilökohtaista, en vaan enää jaksanut olla siellä negatiivisuuden ja lämpimikseen vittuilun tyyssijassa.

Mutta niihin positiivisiin asioihin? Siis ihan oikeasti positiivisiin asioihin eikä vain, että olen päässyt siitä ja tuosta ihmisestä vihdoin irti. Noh, en oo tästä naisasiohin kirjoitellut ja totta puhuen en koe sitä edelleenkään millään muotoa tarpeelliseksi.

Totean vain että tuossa heinäkuussa, niihin samoihin aikoihin kun löin pillit pussiin tän kaverin kanssa, tapahtui sellainen tietty havahtuminen ja silmien avautuminen liittyen erääseen naiseen joka oli ollut jo jonkin aikaa samalla elämänpolulla. Tajusin siinä aivan puskista ja yllättäen, että mulla on häntä kohtaan aitoja tunteita jotka olin saattanut kieltää pitemmänkin aikaa.

Mutta joo, tämän enempää en edelleenkään aio asiasta vuotaa nettifoorumeille. Tää romanttisen elämänalueen privaattina pitäminen on oikeastaan jotain sellaista mihin vois jopa tottua. Se vanha Breeze puhui muutenkin aivan liikaa sokerikuorrutteista paskaa.

Do dii, tämä tästä. Tulipahan taas pitempi viesti rustattua....
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mutta joo, tämän enempää en edelleenkään aio asiasta vuotaa nettifoorumeille. Tää romanttisen elämänalueen privaattina pitäminen on oikeastaan jotain sellaista mihin vois jopa tottua. Se vanha Breeze puhui muutenkin aivan liikaa sokerikuorrutteista paskaa.
Tämmösistä jutuista ei kannata liikaa interwebsissä puhua muutenkaan. Exiä voi vähän kommentoida.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@Kaatosade Miten olisi herätyskello estämään liian pitkät unet? Vai kävisikö niin ettei tuossa tilanteessa uni tulisi ollenkaan.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä. Koulumatkat kuljen yleensä kävellen tai pyörällä, mutta nyt kun ei ole tarvinnut sinnekään raahautua paikan päälle pariin viikkoon niin olen korvannut sen liikkumisen kävelylenkeillä.

Välillä on käynyt mielessä, että tällä saattaa olla hyvin todennäköisesti jotain tekemistä pahenevan masennuksen kanssa, mutta silloin kun olin muutamia vuosia sitten ihan aidosti täysin pohjalla nukuin kyllä ihmeen hyvin eikä mitään tämän kaltaisia ongelmia ollut niin en tiedä.
Hyvä homma että ulkoilua on, se on tärkeää varsinkin jos on taipumusta masennukseen. En ole mikään asiantuntija mutta uskoisin näin.

Seurannut läheltä jo pitkään yhtä tuttua, jolla samanlaisia uniongelmia: Ei nuku öisin ja sitten kun nukkuu niin nukkuu todella pitkään.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@Kaatosade Taisi tulla viime yönä pahaa karmaa viestisi lukemisesta kun ei meinannut uni tulla sitten millään. Seitsemältä aamulla pyörittiin vielä sängyssä ja olin jo luovuttamassa yön suhteen, mutta sitten ajattelin pistää Urheilucastin päälle ja yhtäkkiä oltiinkin unessa ja nukuttiin johonkin kahteentoista asti. Loppujen lopuksi näin vielä unta siitä, että en saa unta, joten vaikea sanoa kuinka paljon oikeasti nukuttiin.
Myös Valko-Venäjän presidentti Lukasenka seikkaili unissa ja kun kysyin häneltä, että miksi ihmiset mellakoivat sielläpäin, antoi herra jäätävän vastauksen, jota en valitettavasti muista.
Itselläni kyllä on yleensä todella harvassa nämä huonosti nukutut yöt, mutta ehkä tämä oli verotusta kun on tullut nukuttua pitkiä unia tässä putkeen.

Onko Kaatosateella itsellä edessä uneton vai pitkäuninen yö?
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Täällä sitä vaan yöketjuun paukutellaan back to back to back öinä. Stanley cup finaalejakin olisi tarjolla, mutta en jaksa kikkailla striimien kanssa, eikä ole Viasattia tällä hetkellä kun joukkueet eivät niin hirveästi kiinnosta, mutta jos game seveniin mennään niin on Antti Mäkinen must.
Lauantaina olisi seuravaan kerran aamuvuoroon meno, joten vielä ehtii valvoa ja nukkua. Huomiseksi voisi tosin pistää herätyksen soimaan johonkin kahdeksan tai yhdeksän pintaan, tai ainakin viimeistään perjantaina tehdä tämä niin saa sitten käännettyä rytmin.
Jos perjantaina pistäisi kellon soimaan seitsemältä ehtisi käydä aamukävelyllä ja tämän jälkeen katsoa ensi viikon salkkarit Cmoresta, ennen F1-harjoitusten alkua. Saattaapa olla että tuo mene toteutukseen.
Anyway ilta ja yövuorojen jälkeen on jopa ihan piristävää tehdä yksi aamukin, vaikka se tietääkin rytmin kääntöä.

Lämmintä kahvia pääsee taas keittämään aamusta, eikä mitä tahansa kaffeeta vaan Löfbergsin vitosta with Cafe maito. God can't judge. En ymmärrä mikä siinä on, mutta mitä aikaisemmin aamukahvin keität niin sitä lämpimämpää se on. Kuumimmat kahvit hörpitään ehdottomasti 5-8 välillä aamulla, kun taas iltapäivällä ryystetyt Löfbergsit ovat lähes kädenlämpöistä settiä.
 
No terve terve. 62 sceneä listalla ja jokainen on paikkansa ansainnut hienoilla esityksillä. 38 sceneä pitäisi vielä miettiä ja löytää, mut ei nyt jaksa. Eiks tuo oo hyvällä mallilla.

EDIT: No kaks löytyi lisää eli nyt on 64 sceneä listalla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Mun ainut scene tällä hetkellä on tää vitun riitautuminen frendin kanssa eilen, joka on ärsyttänyt mua tänään läpi päivän, kun koen olevani pääsyyllinen tähän vallitsevaan tilanteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Harmi. Koittakaa saada asia sovittua ja muistakaa että tää on vaan elämää. Frendejä ei oo eikä tuu koskaan liikaa.
No koitapa tässä saada aikaan sovinto kun olemme olleet yhteydessä Discord-sovelluksen kautta ja hän blokkasi minut siellä. Turhauttaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Typerät revontulet eivät vain ilmesty ja nyt alkoi sataakin.
Siis nimenomaan typerää että eivät ilmestyneet vaikka lehdissä lupailtiin pari päivää sitten että saattaisi täällä etelässäkin asti näkyä.

Ja paskat. Kuu kyllä oli hyvin näkyvillä toissa yönä kun oli selkeää, nyt näkyy pelkkää pilvihattaraa...
 
No koitapa tässä saada aikaan sovinto kun olemme olleet yhteydessä Discord-sovelluksen kautta ja hän blokkasi minut siellä. Turhauttaa.

Tää on tätä nykyaikaa kun on kaikenlaisia ihme sovelluksia netti täynnä. No on miullakin facebook ja tili on instassakin, mut instassa käyn erittäin harvoin. Kaikki kuvat lisään ja päivitykset teen facebookiin. Facebook messenger on auki taustalla mut eipä sielläkään yleensä mitään asiaa oo kellekään. Jatkoaika on ylivoimainen ykkönen, muualta ei tarvia mitään uutisia edes etsiä. Tänne tulee kaikki tarvittava tieto nopeasti. Ja onhan se yksinkertaista näin, että ei tartte päivystää kymmenen sivuston ääressä samaan aikaan.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis nimenomaan typerää että eivät ilmestyneet vaikka lehdissä lupailtiin pari päivää sitten että saattaisi täällä etelässäkin asti näkyä.

Ja paskat. Kuu kyllä oli hyvin näkyvillä toissa yönä kun oli selkeää, nyt näkyy pelkkää pilvihattaraa...
Täysin ääliömäistä porukkaa nuo revontulet, ei voi muuta sanoa...

Tässä muutaman päivän toljottanut väliin taivasta, väliin avaruussäätä, väliin aurinkotuulimittareita.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tänä yönä ei runosuoni sykkinyt, vaikka aiemmin mietin jotain kirjoittavani. Kasasinphan sitten äsken tekemisen puutteessa Spotifyyn itselleni nostalgialistan metalcorelle... ja ehdin vielä tulla kertomaan siitä tänne yöketjuun ennen pilkkua. Jes!

Huomenta/öitä/valvomisia/missä ikinä vuorokausirytmissä kukakin menee tällä hetkellä. Oma rytminihän on edelleen päin pyllyä, täytyy yrittää korjailla sitä tässä nyt kun änärit on ohi taas toviksi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kuusi vuotta sitten tiedotettiin KooKoo-nimisen jääkiekkojoukkueen liigahakemuksen hyväksymisestä ja Kouvolan nousemisesta takaisin liigakartalle kaudeksi 2015-2016.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ei enää syys vaan loka. On lokakuun ensimmäinen päivä. Elämäni 19. lokakuu. Ollut minulle aina kohtuullisen mukava kuukausi. Ei suuria murheita eikä vammoja. Sama linja sitten jatkukoon.

Vai olisiko elämäsi lokakuu numero 20? Jos olet syntynyt vuonna 2001 ja ennen lokakuuta. Laske vuodet uudelleen, tulet yllättymään.
 
Aika humalassa oli taas naapuri kun äsken kävin kylässä ja edestakaisin kävelyä tuossa tuli minulle ainakin 6km. Kuka sitä tarkkaan miettii monta kilometriä tulee. Yhden karpalolonkeron (5,5%) join sekä yhden jonkun appelsiini-Breezerin (4%) lasipullosta. Muutaman sikarin sain ja kaik on mennyt. Pitää vaan mennä sänkyyn makaamaan ja odotella unta, tätä se on.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On se kumma kun ihminen ei vaan tajua muistisairaana nukkua. Kohta täytyy käydä lääkekaapilla.

Itse olisin hyvinkin mielelläni nukkumassa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ilta ja yö venähtivät pitkiksi joten tuli valvottua pitkään. Kaikki meni mallikkaasti ja hyvä niin. Lopuksi vähän musiikkia.
No tuohan menee ihan hyvin. Kunhan ei turhaan valvota. Muista ottaa D-vitamiinia aamulla ja pestä hampaat. Omassa elämässä oli nuo rutiinit noihin aikoihin, muuten vetelin ihan järjettömissä unirytmeissä. Pelattua tuli monen monta tuntia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös