Yöketju (klo 24:00–06:00)

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, República Argentina, CAR
No niin. Juhlista päästy, kävin myös Kontulassa ”muutamalla”. Kaveri käskenyt useaan kertaan, nyt tottelin. Onhan tuo ihan eri maailma verrattuna tähän espoolaiseen lintukotoon. Ei siinä mitään, ihan kivaa oli. Mutta olen erittäin tyytyväinen kun olen tässä lintukodossani. Ja kohtuulliseen aikaan. Öitä.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, jääkiekon SM-liiga
On aika pistää pillit pussiin tämän yön osalta. Riitti siinä jälleen vauhtia ja iloa, mikä on valvomisesta huolimatta piristävää.

Kaatosade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Leijonat, Mikkelin Palloilijat
Eipä tänä yönä tullut uni taaskaan ajoissa. No, eipä se enää nykyisin yllätä. Ei ole yllättänyt aikoihin. Onneksi nyt on sentään viikonloppu, joten ei tarvitse murehtia aikaista aamuherätystä töihinmenon vuoksi.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
On luvassa 200. viesti yöketjuun. Uusi rajapyykki paukahtaa nyt rikki. Meno on tällä hetkellä uupunut, mutta onnellinen. Uusi viikko on käynnistynyt, ja viimeinen kokonainen lomaviikko on samalla historiaa. Kolme päivää on aikaa tehdä asioitaan kotona, kunnes torstaina alkaa taas toiminta viimeisen lukuvuoden muodossa. Kesäloma on ollut virkistävä ja täynnä mukavia hetkiä, mutta kaiken kivan on päätyttävä joskus. Alkavaan kolmosvuoteen on kerättävä lisää vauhtia. Sitä saa tästä kappaleesta: Speed Demon. Musiikin antamalla voimalla tämäkin lukiovuosi päättyy nopeammin kuin voisi kuvitellakaan. Musiikista puheen ollen, pian on taas mahdollisuus käydä koulun musiikin luokassa. Ja on enemmän kuin hyvin tiedossa, mitä siellä on luvassa.

Biisi loppuun ja sitten petiin. Kiitos Jackson huikeasta musiikista, kiitos Ässät lupaavasta meiningistä ja kiitos koulu, että alat vihdoin ja viimein. I'm a speed demon, let's turn the heat on! Woo!

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
As you may know, I always love to visit here
I turn the music on, and mood becomes real
So here I finally am, back on the stage
And while I rock my knees, I fill the new page

Yöketjussa on aina yhtä mukavaa olla, vaikka joskus tuntuu siltä, että pitäisi olla keräämässä unta aivoihin kirjoittamisen sijaan. Yksi lysti, yritykset muuttaa tapoja eivät ole niin kovin helppoja. Taidan mennä syömään jotain. Onneksi vesipullossa on sentään vettä.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, LA Kings
22 asti olin töissä, joten eipä ole vielä kiire sänkyyn pyörimään. Jännä homma, että ainakin itselläni menee useampi tunti töiden jälkeen, että unen päästä saa kiinni.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nautin tästä, kun saa kerrankin olla töissä omassa rauhassa.

Glove

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Suomi, Liverpool FC
Yötä vaan kaikille yöketjulaisille. Aamulla pitäisi olla yhdeksältä laboratoriossa. Olisi ihan kiva nukkuakin ennen sitä. Vaikuttaakohan tämä nukkumattomuus tuloksiin?

Senaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Liverpool, AS Roma
Yötä vaan kaikille yöketjulaisille. Aamulla pitäisi olla yhdeksältä laboratoriossa. Olisi ihan kiva nukkuakin ennen sitä. Vaikuttaakohan tämä nukkumattomuus tuloksiin?
Riippuu mitä labroja otetaan, mutta ei vaikuta.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kylläpä mua väsyttää. Pepsi on juotu ja farkut ovat yhä sängyllä. Valvominen on taas alkanut olemaan houkuttelevaa. Nyt on käynnissä viimeinen lomapäivä kesällä 2019. Nyt se on koittanut. Loma oli täynnä iloa, naurua, kokemuksia, valvomista ja musiikkia. Kavereiden kanssa UEFA Champions Leaguen finaalin katsominen. Reissu samojen kavereiden kanssa Tampereelle kesäkuun alussa futisottelua Suomi-Bosnia varten. Kaksi käyntiä Helsingissä. Viikon ajan asuminen yksin äidin asunnolla kesäkuun puolivälissä. Musiikintäytteinen pyöräretki Yyteriin kesäkuun 16. päivä, kestoa kolmisen tuntia ja yhteispituus 50 kilometriä. Kuukauden mittainen tauko Jatkoajasta.

Hyvin keskeinen osa lomaa on ollut musiikki. Olen kuunnellut hemmetin paljon materiaalia ja kirjoittanut runoja sekä varsinaisia biisejäkin. Pyöräily on ollut myös isossa roolissa. Monena päivänä on tullut kuljettua pyörän selässä niin keskustassa, Isomäessä, kotikonnuilla kuin Yyterissäkin. Heinäkuun lopulla löysin sattumalta metsäaukion muutaman kilometrin päässä keskustasta, jossa kävin viikon verran lähes päivittäin. Täällä Jatkoajassa on tullut kirjoiteltua usein kaikenlaista sekalaista ja kävinpä myös isoisän kanssa katsomassa lasten ynnä nuorten yleisurheilukisoja kesällä, kun veljeni harrastaa juoksua.

Kavereiden kanssa on vietetty aikaa, Jazzeillakin tuli käytyä ja olen saanut uusia suosikkeja musiikissa: Toton ja Michael Jacksonin. Äidinkin kanssa on tullut oltua, paahdettu Yyterissä nahkaa ja ylipäätään kylvetty lämmössä ja auringossa. Elokuun alkua ovat täydentäneet Pitsiturnaus ja kirjoituksiin lukemisen aloittaminen.

Täynnä tunteiden vuoristorataa, tekemistä sekä kirjoittamista ollut kesäloma on saapunut päätepysäkilleen. Joudun taas odottamaan pitkään, ennen kuin voin maata auringossa T-paita päällä, ilman koulua. Harmittaa jo valmiiksi kesän lähestyvä loppuminen, mutta asian kanssa on vain elettävä. Puolen vuoden kesä olisi minulle unelma. Realiteetti vaan on se, että Suomen kesä on lyhyt ja kulkee ohi nopeasti. Harmin paikka, mutta minkäs teet.

Nyt motivaatio koulua kohtaan on palannut ja lukion päätösvuosi saa alkutahtinsa huomenna. Nyt mennään eikä meinata. Kahden viikon kuluttua täytän 18, ja edessä on niin kirjoitukset, kannattajamatkoja kuin paljon lisää juttelua ja kirjoittamista mukavien ihmisten kanssa. Menen ilomielin takaisin luokkaan. Tänään teen vielä yhden pyörälenkin ennen kuin on aika keskittyä opiskeluun. Kesää on vielä jäljellä, kyllä, mutta...

Kiitän tässä kohtaa palstalaisia hauskasta ja antoisasta kesästä. Pian on aika taas aktivoitua myös kiekkopuolella. Koskee meitä kaikkia. Suomalaiset kiekkomiehet ja -naiset ovat kohta taas elementissään. Ja joukkueet pelivermeissään.

Smitty#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars
Ajattelinpa pitkästä aikaa sepustaa jotain tänne yöketjuun. Tilaisuuksia olisi ollut vaikka millä mitoin, ei se siitä ole ollut kiinni vaan lähinnä en ole kai keksinyt mitä sitä tänne kirjoittelisi.

No aloitetaan niistä iloisimmista aiheista. Minä tosiaan sain viime torstaina kuulla, että olen saanut työpaikan. Tästä tarinasta tekee hienon oikeastaan sekin, että lähettämäni hakemus ko. paikkaan oli multa ns. viime hetken päätös. Piti kyllä alun perinkin hakea tähän yritykseen, mutta aluksi olin suunnittelut hakevani eri toimipisteeseen, jonka haku olisi ollut käynnissä vielä jokusen viikon pidempään.

Tuumin siinä kuitenkin illan ratoksissa että hei, miksi en yrittäisi tännekin? Ja niinhän siinä sitten kävi että pari päivää tästä hakemuksen lähettämisestä olin tradeilemassa pokemoneja Helsingin keskustassa Esplanadinpuistossa kunnes yllättäen minulle soitettiin jostakin. Minut kutsuttiin ryhmähaastatteluun joka oli luojan kiitos vasta kahden viikon päässä sillä olin tuona kyseisenä viikkona lähdössä perjantaina kaveriporukalla viettämään hauskaa Tuusulan Jokelaan puoleksi viikoksi.

Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, niin mulla oli jo haastattelua edeltävänä iltana hyvä kutina työllistymisen suhteen ja noh... sanotaanko että ennusmerkitkin olivat kohdillaan. Valmistauduin haastatteluun kunnolla ja itse haastattelutilanteessa olin yllättävänkin rento ja itsevarma. Toisin kun joskus aiemmin, en sortunut yrittämään liikaa ja oikeastaan kaikki vastaukset tulivat luontaisesti.

Reilun viikon jouduin pidättelemään jännitystä kunnes viime viikon torstain aamuna minut herätettiin soittoon ja kysyttiin kiinnostaako tämä paikka mua yhä ja vastasin että "Kiinnostaa, ehdottomasti!". Olen perjantaina menossa kirjoittamaan työsopparia ja tällä hetkellä jännittää oikeastaan enää se, että toivottavasti ne tilaamani henkkarit tulisivat perille siihen mennessä. Viime perjantaina siis lähetin hakemukseni heti aamusta ja faijalla oli kuulemma viimeksi mennyt kolme arkipäivää että oli saanut. Huomenna olisi kolmas arkipäivä sitten hakemukseni lähettämisen...

Niitä bändituotteita odotan tietysti yhä myös malttamattomasti. Sepäs vasta olisikin varsinainen win-win jos saisin molemmat huomenna! Harvemmin muuten joutuu uudet henkkarit JA Kela-kortin tilaamaan viikon sisään toisistaan. Piru vie piti mennä se Kela-kortti putoamaan lompsasta täysin huomaamattani. Lompsa meni kyllä vaihtoon heti tuon jälkeen. Nyt pitäisi pysyä kaikkien korttien visusti tallessa.

Niin ja olisihan niistä uusista henkkareistakin voinut jättää sen hakemuksen vaikka jo pari viikkoa sitten heti passikuvan otattamisen jälkeen, mutta jotenkin sitä kai ajatteli että tilaan vasta sitten kun tarviin niitä johonkin. Toivottavasti tulevat nyt kuitenkin tämän viikon aikana. Uskon ja toivon niin...

Pokemon Go:hon tuli viime viikolla pitkästä aikaa itselleni kiinnostava legendaarinen Pokemon raidattavaksi ja olenkin raidannut sitä nyt kuuden päivän aikana noin 55 kertaa... Rahaa palaa jne. No ei mut nyt kun mä sain ton duunipaikan niin ei ole silleen hävettänyt ostella noita paketteja vähän enemmänkin. Mä haluun nauttia tästä mun todennäköisesti viimeisestä "loma"viikosta täysin siemauksin viettämällä paljon aikaa ulkona kiertämällä raidilta raidille ja onhan PoGo kuitenkin hyvä liikuntaharrastus ja paljon terveellisempää ku joku baareissa keikkuminen! Ja väitän että kaikesta huolimatta halvempikin.

Olen siis liikkunut sen noin 6-8 tuntia virtuaalimonstereiden perässä per päivä pois lukien maanantai, jolloin lepäsin ja en kadu päivääkään. Nyt kun on vielä näin hienot säätkin ollut niin olen imenyt lämmöstä ja mukavasta raidausseurasta kaiken irti. Ja kun jäi tuo vuotuinen ruotsinristeilykin ilmeisesti tältä kesältä toteutumatta. Harmittaa vähäsen, mutta toisaalta pääsinhän mä sinne kaverin kämpille puoleksi viikoksi. Vaikka tuo menikin kotimaan matkailusta niin viihtyisä lomareissu se tuokin oli!

Nyt tykitän Spotifyn New Core-listaa ja kohta ajattelin siirtyä telkkarin ääreen yön rikosdokkarisarjojen pariin. Nuo ovat mulle öisin, siis silloin kun valvon kaikki kaikessa. Poliisit - kotihälytys on pyörinyt viimeisen viikon joka yö 1-2 jakson voimin ja lisäksi Friiltä tulee myös joka yö mielenkiintoisia rikosdokkarisarjoja kuten Murhaaja kotonani ja Suomurhat.

Vähän pitempi viesti tuli tällä kertaa. Halusin saada kaiken kerralla ulos.

Ai niin, kaveri muuten kysyi multa tänään että vieläkö haen töitä. Oli sääli tuottaa kaverille pettymys, olisihan se tavallaan ollut nastaa työskennellä samassa duunipaikassa kahden lapsuusystävän kanssa mutta toisaalta arvostan uusia tuttavuuksia yhtä paljon kuin vanhoja ja tuo paikka mihin pääsin kiinnosti mua alusta alkaen aidosti tosi paljon ja olen iloinen että pääsin tähän firmaan viimein neljännellä yrittämällä. Kyllä, neljännellä! Jos sulla on unelma ja visio, älä todellakaan anna periksi. Sitkeys palkitaan, ennemmin tai myöhemmin.

Viimeksi muokattu:

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämä Toton entinen rumpali Jeff Porcaro on kyllä pirullisen hyvä pistämään rytmiä kehiin. Pakko koittaa oppia tuolta virtuoosilta jotakin. Nyt mä menen nukkumaan, edessä on hieno päivä. Peukkua @Smitty#41 valoisasta elämäntilanteesta. Sulla pyyhkii nyt jätkä aika hyvin. Ja hyvä niin.

Smitty#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämä Toton entinen rumpali Jeff Porcaro on kyllä pirullisen hyvä pistämään rytmiä kehiin. Pakko koittaa oppia tuolta virtuoosilta jotakin. Nyt mä menen nukkumaan, edessä on hieno päivä. Peukkua @Smitty#41 valoisasta elämäntilanteesta. Sulla pyyhkii nyt jätkä aika hyvin. Ja hyvä niin.
Kiitti peukuista ja öitä sinne Porin suunnalle! On kyllä kieltämättä mennyt viime aikoina elämässä pitkästä aikaa asiat tosi hyvin ja eihän tästä enää puutu kuin se kuuluisa tyttöystävä. Noh, ei kait se universumi kaikkiin ihmeisiin kuitenkaan kerralla pysty *hymiö*

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitti peukuista ja öitä sinne Porin suunnalle! On kyllä kieltämättä mennyt viime aikoina elämässä pitkästä aikaa asiat tosi hyvin ja eihän tästä enää puutu kuin se kuuluisa tyttöystävä. Noh, ei kait se universumi kaikkiin ihmeisiin kuitenkaan kerralla pysty *hymiö*
Ok, en mä menekään ihan vielä nukkumaan. Riittää kun joku sanoo sanan "tyttöystävä" tai "nainen", niin mulla herää taas mielenkiinto. On se hauskaa olla nuori mies uusien haasteiden ja elämän edessä.

Isä kysyi jonkin aikaa sitten saunassa luettuaan tulostamiani sanoituksia, että "kuka on tämä Jessica?" Mä selitin sitten, että ei ole kukaan tyttöystävä, vaan pelkkä fiktiivinen hahmo, joka on osana yöllä sanoitettua rakkaustarinaa. Tokaisin, että "kunpa oliskin mahdollisuus kirjoittaa oikeesti jollekin tytölle". Meikällä pyörii naiset mielessä nykyisin todella paljon. Enkä todellakaan valita, koska tässä on ihan oma taikansa, kun on vähän vajaa 20. Valehtelisin, jos toteaisin etten mieti sitä, millaista olisi viettää aikaa rakkaudessa. Se tuntuu todella houkuttelevalta ja ihanalta. Mutta ei ole osunut vielä kohdalle.

Sitä odotellessa, kun se tapahtuu. Lupaan kyllä kirjoittaa sille neidille yhden tai kaksikin runoa, ja lyödä sellaiset sanat paperille, että graniittikin sulaisi. Mutta toistaiseksi elän tyytyväistä elämää nuorena miehenalkuna, joka haaveilee paljon ja pohtii mahdollisuuksia. Koulussa näkee huomenna pitkästä aikaa kavereita. Pääsen samalla esittelemään heille uutta vaatetustani. Laitan tänne kuvan aamulla ennen kuin pyrhällän kouluun.

Pidän teosta "Flaming Heart" toistaiseksi parhaimpana tuotoksenani, mitä tulee sanoituksiin. Toivottavasti tulee luotua vielä lisää samanlaisia tarinoita. Aikaa on, ja tahtoa tehdä lisää.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei oikein malta nukkua tänä yönä. Kelaa vaan tuota eilispäivän elämäni polttavinta ja kuuminta asiaa eli asunnon löytymistä. Eihän vuokralle pääsemisessä varmaan mitään ihmeellistä ole, mutta kyllä se sittenkin tuntuu hienolta kun on tehnyt työn ensin asunnon löytämisen eteen ja sitten se vihdoin tärppää! Ja minunkin taustallani ei asunnon etsiminen ja löytäminen sittenkään ollut se helpoin rasti.

Kesän yksi kovimmista tavotteista oli löytää uusi vuokra-asunto. Minun taustallani kun on merkintöjä luottotiedoissa ja ne ei eivät ole kunnossa ja velkaakin ulosotossa niin asunnon etsiminen ei ollut varmaan helpoin mahdollinen tehtävä, mutta yllättävänkin nopeasti sitten kuitenkin onnistuin missiossani. Nyt on yksi kesän tavotteista saavutettu ja kyllähän se tuntuu ja maistuu hyvältä.

Kyllä silloin heti kun uusi vuokranantajani alkoi puhumaan vuokrasopimuksen tekemisestä niin tuli melkoinen huojentunut olo. Nytkö se sitten tärppäsi? Ja olo oli heti melko iloinen. Ja iloisemmaksi ja vapautuneemmaksi se olo sitten tuli vain kun pääsin sieltä asunnosta omiin oloihini. Ja pystyin paremmin näyttämään tunteeni. Sain kuullakin palautetta muun muassa että noin maireaa hymyä en ole tainnut koskaan nähdä. Hymyilee kuin Naantalin aurinko!

Asunnon vuokrasta olen myös saanut kuulla kahta erilaista näkökantaa. Toisten mielestä asunnon vuokra on edullinen ja toisten mielestä korkea. Minä pidän sitä hieman korkeampana kuin yleinen vuokrataso. Vaikka mitään tilastotietoa minulla ei ole näkemykseni tueksi, mutta jotain vähän yli 500 euroa saisi usein vuokra-asunnon vuokrana pulittaa täällä Hämeenlinnassa. Tässä asunnossa vuokran suuruus on 470 euroa ja siihen noin 26 euron veroinen vesimaksu joka kuukausi päälle. Sekä neliöitä asunnossa on tosiaan se 28 neliötä.

Nyt se sitten tärppäsi. Ja olo on ollut tosiaan sekä huojentunut että iloinen. Tämä taisi olla ensimmäinen kerta kun löysin itse itselleni vuokra-asunnon. Noloakin myöntää mutta aiemmat vuokra-asuntoni ovat osittain ainakin hommanneet minulle sekä äitini että täältä kuntoutuskeskuksesta minulle asunto hommattiin sairaalasta. Mutta olisihan tuohon vuokran määrään varmaan voinut kiinnittää enemmän huomiota ja voinut tarkemminkin katsastaa asunnon mutta en sitten tiedä tosiaan kuinka tarkka ja ronkeli minunkaan taustoilani pystyi olemaan.

Ja en osannut ja osaa asunnosta oikein sen ihmeellisempää tuumata. Tai kyllähän minäkin näen että onko asunto päällisin puolin millaisessa kunnossa vaikka isäni varmaan senkin osaisi paremmin sanoa. Repsottaako jotkut listat ja niin edelleen. Mutta minun näkemykseni mukaan tuo asunto on ihan hyvässä ja siistissä kunnossa. Eikä siinä nyt ihan hirveästi esimerkiksi asunnon ikä näkynyt.

Nyt sitten jään toivomaan että yhtä hyvä tuuri olisi tällä viikolla myös työmarkkinoilla. Pitäisi sen työkokeiluasiankin ratketa tämän viikon aikana, niin ainakin luulisin. Ei tiedä vaikka olisi jo heti tänään taas suuri päivä sen aiheen tiimoilta. Olisihan se nyt hienoa jos saisi melkein kerralla kaikki asiat kuntoon ja järjestykseen.

Nyt taidan ottaa kylmän cokiksen ja nauttia tästä kaikesta vielä. Saa nähdä tuleeko sitä unta tänä yönä enää vai oliko se tämän yön nukkuminen tässä? Ja yksi paras juttu on se että muuttoa varten ei tarvitse etsiä mistään pahvilaatikoita vaan saan yhdestä paikasta lainaan isoja muovilaatikoita.

Eiköhän tästä vielä hyvä tule. Eilen oli minulla myös pienimuotoiset juhlat. Sipsiä, limonadia ja hyvää musiikkia.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt on käynnissä viimeinen lomapäivä kesällä 2019. Nyt se on koittanut. Loma oli täynnä iloa, naurua, kokemuksia, valvomista ja musiikkia.
Onpa kiva kuulla, että kesälomasi on ollut varmasti osin nautinnollinen ja sisältänyt paljon erilaisia kokemuksia sekä elämyksiä. Viestejäsi on ainakin usein aina mielenkiintoista lukea ja vaikutat varsinkin ikäiseksesi olevan fiksu ja henkisesti kypsä sellain hyvällä tavalla. Kesälomasikin kuullostaa hyvin sujuneelta. Koulut vaan alkavat syksyllä yhä vain aikaisemmin kuin ennen.

Muistaakseni minun aikana koulujen kesälomat päättyivät ja koulut alkoivat vasta siinä 14.8 eli viikkoa myöhemmin. Ja mielestäni, sen sijaan että koulujen kesälomien päättymistä aikaistetaan niin niitä saisi kyllä myöhäistää. Elokuukin voisi olla vielä kokonaan kesälomakuukausi.

Minun yöni se taitaa kulua valvoessa joten mitä sitä muutakaan tekisi kuin kirjoitella yksinään tänne Jatkoajan keskustelupalstan Yöketjuun. Tai kohta jos se uni ei tule silmään, niin voisi taas alkaa pelaamaan NHL19-peliä. Nelisen tuntia tuossa sain nukuttua 22:sta aina kello kahteen saakka, mutta sen jälkeen heräsin. Vähän liian levoton on tällä hetkellä mieli nukkuakseen.

Minulla on sellainen tunne että aivan kuin elämäni olisi yhtä juhlimista nykyään. Kevät oli mestaruusjuhlia täynnä, ja nyt eilen tuli taas pienimuotoisesti juhlittua tuota asunnon löytymistä. Mutta elämäkin on omalta osaltaan opettanut minulle sen että aina kun on aihetta iloon, hymyyn ja juhlaan niin kannattaa se tilaisuus kunnolla hyödyntää. Elämässä tulee kuitenkin vääjäämättä eteen niitä karikoita ja alamäkiäkin että myös sitä poutasäätä elämässä on suositeltavaa osata arvostaa.

Jostain vastoinkäymisten ja rankkojenkin kokemusten kohtaamisesta kumpuaa minun optimistisuuteni ja positiivinen elämänasenteeni. Kun on kohdannut paljon suruakin elämän aikana niin ei osaa vain enää niin vain kaikkeen suhtautua niin negatiivisesti vaan on oppinut arvostamaan elämää ja koittaa olla ainakin melko positiivinen.

Ja mielestäni minulla onkin posiitivinen luonne. Innostun herkästi asioista ja ajattelen monesta asiasta ainakin ensin hyvää. Joskin positiivinen luonteeni voi olla haitaksikin kun ajattelen hyvää niin monesta asiasta heti ensipuremalla ja en kyseenalaista välttämättä niin paljoa eri asioita. Olen herkkäuskoinen ja hyvätahtoinen. Mutta tahdon uskoa kuitenkin että positiivinen elämän asenne on varsinkin sitten kuitenkin etu.

Tämä kirjoittaminen on lempipuuhiani kyllä mutta olen huomannut että minulla on sangen usein jaksoja kun kirjoittelen samoista asioista. Täytyisi olla vielä enemmän mielikuvitusta ja luovuutta että saisi lisää rikkautta tekstiensä sisältöihin. Kyllähän minä jaksan kirjoitella samoista mieltä polttavista asioista monia viestejä mutta kuka niitä jaksaa lukea?

Minulla osuukin tänä syksynä synttärit ja tuparit melkein samalle ajankohdalle. Synttärit ovat kahta viikkoa aiemmin kuin muutto uuteen asuntoon. Muutan siis tuonne uuteen vuokra-asuntooni viimeistään lokakuun ensimmäinen päivä. Ja syntymäpäiväni on siis (kai sen tiedon voi kertoa kun lukee kuitenkin omissa tiedoissanikin täällä) 14. syyskuuta. Pitää kai pitää yhdistetyt synttärit ja tuparit.

Uusi asuntoni on tosiaan 7 neliötä pienempi kuin tämä nykyinen asuntoni mutta koska asunto on pieni niin sen saa varmaan helpohkosti sisustettua mieleisekseen. En malta esimerkiksi olla odottamatta ja näkemättä millaisen joulutuvan minä siitä saan joulukuussa sisustettua. Ei tarvitse varmaan olla kovin montaa koristetta jo kun näkyy selvästi joulu noin pienessä asunnossa.

Joulu on minulle sellainen yksi vuoden kohokohdista ja tärkeimpiä juhlapyhiä, mutta vaikka tuolla yksi nimimerkki jo nosti joulun odottamisen esille eilen joulua koskevassa ketjussa niin en vielä itse sentään näin aikaisin ala jouluun valmistautumaan. Mielummin aloitan jouluun valmistautumisen myöhemmin ja jatkan joulun juhlintaa aina vaikka loppiaiseen saakka kuin se että aloitan joulun odotuksen aikaisin ja kerään koristeet jo Tapaninpäivänä pois.

Mutta se siitä joulusta. Vietetään nyt kesä ensin, sen jälkeen otetaan loppupeleissä varsin mukava syksy vastaan ja koitetaan nauttia elämästä. Ei liikaa odoteta tulevia aikoja vaan eletään hetkessä.

Nyt olisi varmaan hyvä aika kömpiä nukkumaan sänkyyn mutta ei se uni varmaan tule sieltä. Mutta hyvät loppuyöt kaikille.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kesäloma on ohi. Olen kirjoittanut tästä päivästä jo kaiken oleellisen, joten en ala tekemään pitkää selostusta. Sitä paitsi väsyttää sen verran, etten viitsi lähteä yrittämään.

Mennään ja tehdään se, mitä osataan. Ja katsotaan, mihin se riittää. Pienempi minäni tietää, että mä pystyn tähän. Isovanhemmat ja vanhemmat tietävät sen. Kaverit tietävät sen. Mutta tiedänkö minä sen?

Katsotaan. Enköhän.

Nyt hyvää yötä kaikille. Edessä on paluu arkeen. Myös Punamustalla.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möröllinen Jokerit
Punamustat ja muut palstan pienokaiset ovat nukkumassa, höyhensaarilla. Lampaat on laskettu ja unihiekat heitetty. zzzzzzzz. Kellon ollessa 04.00 hereillä on enää valtakunnan selkäranka. Tennistä katselen, Rogers Cupia torontosta.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Punamustat ja muut palstan pienokaiset ovat nukkumassa, höyhensaarilla. Lampaat on laskettu ja unihiekat heitetty. zzzzzzzz. Kellon ollessa 04.00 hereillä on enää valtakunnan selkäranka. Tennistä katselen, Rogers Cupia torontosta.
Tottakai me ollaan nukkumassa, kun nukkumaanmenoaika on kello kahdeksalta. Sitäpaitsi ei kai kukaan jaksa valvoa noin pitkään.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koska tässä tulee itsekin oltua parinkymmenen vuoden kuluttua yhteiskunnan väkevintä selkärankaa, siihen valmistautuminen on hyvä aloittaa ajoissa, kun on nuori sekä jaksaa painaa. Pyrin saamaan yhteiskunnassa roolin urheilusta, musiikista ja kirjoittamisesta. Muita osa-alueita en pahemmin kaipaakaan. Mainitut kolme ovat etevimmät osa-alueeni, luulisin.

Koulupäivä alkaa vasta klo 12. Toisin sanoen on yhä aikaa nukkua hyvin, vaikka kello on kohtapuoliin jo kaksi. Muu perhe on painunut pehkuihin jo ajat sitten. Talossa loistaa enää yhden huoneen valot, ja se on, yllätys yllätys, musiikkia kuuntelevan Punamustan huone. Kai mä voisin asettaa vaatteet tälle tuolille piakkoin ja mennä nukkumaan. Toivottavasti musiikin opettaja vastaisi aamulla eilen lähettämääni viestiin, jossa kirjoitin hänelle rummuttelusta, vaikeuksistani saada omaa settiä sekä siitä, voisinko tulla aamuisin musiikin luokkaan soittelemaan, kun päivät alkavat pääasiassa keskipäivän tienoilla enkä haluaisi pyöritellä päätäni kotona kovin paljon aamutunteina.

Hän tietää kyllä mitä olen tässä asiassa miehiäni, joten toivon että saisin jonkin kivan vastakommentin. Halajan kuitenkin päästä rummuttelemaan, ja mielestäni voisin toimia tunneilla jonkinlaisena apuna ja/tai viihdykkeenä. Kävisi mulle hyvin. Pääsisi lisäksi hiomaan taitoja paremmiksi.

Voi jösses, kun haukotuttaa. No niin, Open Your Heartin kertosäe pärähtää liikkeelle! Yeaaaah!

Smitty#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Punamusta alkoi muuten kiinnostamaan, että mitä fyysistä levyä sinä luukutit tänä menneenä mainiona päivänä?

Muuten vielä noihin fyysisiin levyihin liittyen.. taitavat olla valitettavasti katoamassa lähivuosikymmeninä kun kaikki digitalisoituu jatkuvasti. Minua tuo harmittaa, sillä kun törmään säväyttävään levyyn niin aina erittäin mieluusti ostan ko. CD:n fyysisenä levynä tukeakseni artistia ja osoittaakseni arvostukseni.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Punamusta alkoi muuten kiinnostamaan, että mitä fyysistä levyä sinä luukutit tänä menneenä mainiona päivänä?
Levy oli Volbeatin "Seal the Deal & Let's Boogie" vuodelta 2016, eli melko uusi albumi. Äitini osti sen minulle aikoinaan, kun innostuin parista levyn kappaleesta. En kuitenkaan tullut kuunnelleeksi sitä ja laitoin sen yhteen laatikkoon muun irtaimiston sekaan, jossa se lojui käyttämättömänä aina toissapäivään saakka. Soittokerta oli ensimmäinen. Pidin albumin materiaalista. Hyvä Volbeat!

Olen nykyisin niin hulluna Michael Jacksoniin ja Totoon, että ajattelin alkaa kirjoittamaan seuraavaksi materiaalia heidän inspiroimana. Juuri äsken sain tunnin mittaisen aivotyöskentelyn päätteeksi kasaan 10 erilaista sanoitusta, joihin pohdin tarkasti aiheet sekä niihin sopivat nimet. Nyt kyseiset otsikot kaipaavat enää varsinaista sisältöä. Ennen työn aloittamista valitsin viisi eri aihetta, yhden per kaksi kappaletta: rakkaus, seikkailu, rohkeus, luonto ja välittäminen. Katsotaan, koska aloitan kirjoitustyön.

Toton kappaleet "Africa" ja "Mushanga" soivat vuorotellen kuulokkeiden kautta korvakäytäviin. Haukotuttaa, mutta olotila on tyydyttynyt. Pohja on valmis.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En muista, koska olen viimeksi kirjoittanut tähän ketjuun, vaikka öitä kukunkin välillä hereillä.

Kuunnellaanpa nyt kaikki yhdessä Chisun aivan upea, viime yönä julkaistu "Ikävä"-biisi. Rohkeasti erilainen mutta silti heti tunnistettavalla, sydämellisellä tavalla lämmin ja aidosti koskettava kappale. Erityisesti kauniit säkeistöt, esim. kohta "mä en päästä irti", ovat kuin olisi tavannut hyvän ystävän pitkästä, pitkästä aikaa.

Hyvää yötä, hyvät kanssaeläjät!

Viimeksi muokattu:

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
No niin, lukion päätösvuosi on nyt käynnissä. Jäljellä olisi vielä kymmenkunta kurssia, kolme jaksoa ja muutama YO-koe. Tämä päivä tulee olemaan vasta neljäs kuluvaa lukuvuotta, joten moottoreita käynnistellään jonkin verran.

Musiikki kiinnostaa nykyisin. Rakastan rokkia, tyylisuuntauksia, rumpuja sekä lyriikoita. Jälkimmäisiä olisi mielellään tarkoitus alkaa viemään entistä tarkempaan suuntaan. Olen koonnut 10 kappaleen setin, jossa kaikille on luotu nimi sekä aihe. Seuraavaksi noita olisi tarkoitus työstää. Aiheina toimivat rakkaus, seikkailu, rohkeus, luonto ja auttaminen. Totolla on setin peruspohjassa vahva vaikutus. Näitä sanoja ei ole tarkoitus kehittää hetkessä, vaan ajan kanssa.

Mitä minä sitten hyödyn tästä? Aikaa olisi käytettävä myös läksyihin, kokeisiin ja urheiluun. Koitan jakaa sitä parhaani mukaan. Koulussa on ihan mukavaa olla, joten kaikki jää kiinni motivaatiosta. Juuri tällä hetkellä syvällinen ajatteleminen ei onnistu kovin helposti: en ole kahteen yöhön saanut kunnolla unta ja nyt jaksaminen alkaa olla aika tapissaan. Simahdan vielä täysin yllättävässä paikassa. No toivottavasti en sentään, mutta suunta ei ole ihan oikeakaan.

Välillä tekee hankalaa miettiä kunnolla. Kerään paljon paineita itseeni kaikesta, mitä teen. Vaadin tarkkuutta ja täsmällisyyttä, vaikka kumpaakin löytyy jo hyvissä mitoin. Koitan jaksaa kulkea eteenpäin vuorokausi kerrallaan, huolimatta satunnaisista kehnoista illoista. Tuntuu siltä, että joskus aiheutuu paniikkikohtauksia: ei pysty kunnolla kirjoittamaan tai ajattelemaan loogisesti ja fiksusti. Ne ovat ikäviä hetkiä, koska niistä tietää kuinka ne tuntuvat pahalta, mutta lukkoa ei saa avattua millään konstilla. Kun on kiinni, niin kiinni pysyy. Onneksi ne aukeavat aina jossakin kohtaa, ja pystyy jatkamaan tyytyväisen oloista elämää.

Tänään olisi tarkoitus mennä kouluun pari tuntia aikaisemmin soittamaan rumpuja. Sain opettajalta pyytämällä sellaisen lapun, jolla meikä päästetään sisälle aina aamuisin, jos haluan tulla harjoittelemaan sähköisellä setillä. Akustisesta tulee niin paljon ääntä, että sitä ei raaski käyttää yhtä paljon. Otan huivin mukaan ja lämmittelen aluksi. Sitten alkaa soittolistan pyörittäminen. Olen valinnut kuudelta yhtyeeltä kappaleen, jonka mä vedän niin hyvin kuin osaan. Tämä toimii vaihteeksi oikeana treenaamisena: ei tarvitse tyytyä tamppaamaan jalkoja tai sormia käytävällä. Alun perin piti soittaa viisi biisiä, mutta kuudes tulee soitettua vastikään kuolleen jatkoaikalaisen, pernaveikon, kunniaksi. Koitan vetää Guns N' Rosesin kauniin teoksen "Knockin' on Heaven's Door". Haluan ehdottomasti tehdä tämän, koska tilaisuus tuli vastaan, vaikkakaan en toivonut sellaista.

Viikko lähti käyntiin rauhallisissa merkeissä. Kavereita on mukavaa nähdä taas päivittäin. Viikonloppuna aion käväistä erään kaverin ekassa omassa kämpässä. Kutsun vielä meidän koplan kolmannen lenkin mukaan, niin pääsemme viettämään yhteistä aikaa. Muita suunnitelmia ei oikeastaan ole. Kauttakin tulee odoteltua, vaikkei erityisen liekehtivällä fiiliksellä. Tai no, ei se nyt ole liekehtivä. On varmaankin taas ensi viikolla, kun Ässät pelaa pari matsia Ruotsissa.

Lauantaina oli erittäin mukava matsikokemus Isomäessä, kun Pata pelasi tasaisen matsin Lukkoa vastaan. Seuraava kotiottelu on kuukauden kuluttua samaa jengiä vastaan. Ensi kaudesta odotan vierasmatkoja: yhteisiä pelireissuja sekä uusia matsikokemuksia. Tarkoitus olisi käydä ainakin Vaasassa, Mikkelissä, Lappeenrannassa ja Tampereella. Noin sinällään en odota talvea, koska rakastan kesää niin paljon. Talvella tulee taas jäätä, lunta, liukasta, kylmää, tarvitsee takkia ja pipoa, viiksikarvat huurtuvat ja pimeä saapuu aikaisin. Mutta niin joo, aivan: helmikuun alussa päättyy viimeinen jakso. Sen jälkeen saa olla melkein koko lopputalven ja kevään kotona, ei ole jäljellä enää kuin muutama YO-koe.

Odotan alkavalta kaudelta paljon hyvää. Mieluummin sitä kuin kaikkea negatiivista. Lätkä on loppukädessä pelkkää kumilätkän seuraamista. Maailma on täynnä selattavaa ja opittavaa. Onneksi on aikaa oppia. Kohtalo voi kuitenkin päättää toisin koska tahansa. Sille ei mahda mitään, koska ihmisiä me kaikki vain olemme. Teemme sitä minkä ajattelemme olevan oikein ja hyväksi. Toimimme sisäistettyjen arvojen ja ajatusten mukaan. Me olemme hauraita otuksia. Hauraita, mutta ainutlaatuisia.

On lahja syntyä hauraaksi mutta ainutlaatuiseksi ihmiseksi.

Hyvää yötä palstalaisille ja vielä kerran: lepää rauhassa jossakin rock-taivaassa, pernaveikko. Menettämisesi palstan vahvuudesta sattuu meitä kaikkia, minuakin. Viimeistään tässä kohtaa toivon, että HIFK voittaa alkavalla kaudella mestaruuden. Tai ainakin se kävisi todella hyvin. Nyt minunkin on aika mennä lepäämään. Aamulla on edessä uusi kappale elämänkaaressa.

Jatkoajan elo jatkaa kulkuaan, vinhana ja viisaana.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös Pohja