Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 474 263
  • 5 184

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Venäläinen änärikaverini kehui Finlandiaa parhaaksi vodkaksi... Se vähän yllätti itseni.

Meneekö finlandia ihan lantraamatta jääkylmänä? Vai mikä on paras resepti?
Vodka luonnollisestikin raakana, mitä kylmempi, sen parempi, mutta menee myös taskulämpimänä. Ai joo, pakastepuolukoita kun muutaman heittää snapsiin niin aijai!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Venäläinen änärikaverini kehui Finlandiaa parhaaksi vodkaksi... Se vähän yllätti itseni.

Meneekö finlandia ihan lantraamatta jääkylmänä? Vai mikä on paras resepti?
Onhan tuo mennyt. Jos sotkea haluaa niin samat käy kuin kossussa. Vissy ja kolajuomat. Appelsiinituoremehu myös, tai puolukkamehu jos on saatavilla. Siis oikea puolukkamehu, ei mikään tehtaan esanssi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Sataa vettä. Mukavaa mielestäni.
Vesisade on ihan jees ja jopa rentouttavaa kuunneltavaa välillä, mutta ainakin täällä stadissa on satanut joka päivä vettä keskiviikosta alkaen, milloin enemmän ja milloin vähemmän. Alkais jo riittämään.
 
Alkuillasta väsytti ihan helvetisti ja meinasin nukahtaa pystyyn, mutta nyt kun kello on jo yli yksi niin ei nukuta yhtään. Joo-o huomenna on vapaa päivä ja sunnuntaina myös, mutta tylsää meinaa nyt olla niin ois kiva vaikka nukkua...
 
Pitää kai tässä lähteä melatoniinilääkkeitä ostamaan. Tai no ei nyt, mutta huomenna. Minne ihmeeseen on kadonnut minun unenlahjat. Kello on taas tuon verran ja ei nukuta. Ei sitten yhtään. Emäntä tuossa vieressä on jo nukkunut pari tuntia ja minä vain olen puhelimella Jatkoajan foorumeilla. Nukahdan luultavasti 2-3 välillä. Onneksi huomenna on vapaa päivä töistä. Taidanpa nukkua pitkään huomenaamuna.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se yö kun pitäisi nukkua hyvin että olisi virkeänä sitten muuttohommissa heti tänään siinä kymmenen aikoihin aamusta. Kymmenen aikoihin saan nimittäin avaimet uuteen asuntooni ja siitä heti perään muutto myös alkaa.

No, sen verran iso ja jännittävä päivä tänään edessä että nukkumisestakaan ei meinaa tulla mitään. Sitä vain jännittää ja odottaa tätä päivää. Asunnon avainten saamista, muuttoa, sitä hetkeä kun esimerkiksi myös isäni näkee uuden asuntoni ja niin edelleen.

Pitäisi kyllä olla tänään hyvässä vireystilassa muuton takia mutta nukkuminenkin sellainen juttu ettei sitä unta pakottamalla tule. Jotenkin odottelinkin tällaisen unettoman yön olevan nyt edessä. Olen aika innoissanikin tästä päivästä ja odotan aamu kymmentä malttamattomasti.

Vaikka eihän tästä sinänsä isoa numeroa tarvitsisi tehdä. Asunto vain vaihtuu mutta on se silti suuri muutos minun elämässä ja iso merkki siitä että kuntoutumiseni on edennyt hyvin.

Muuton pitäisi sujua hyvin. Suurimmaksi osaksi olen saanut jo kaikki irtotavarat pakattua, ainoastaan keittiössä vielä jotain astioita pakkaamatta. Muutosta aiheutuneet tarvittavat paperihommat on tehty. Loppusiivoustakin olen saanut jo hyvin tehtyä. Ja vaikka tavarat onkin pakattuna asunnossani niin ne on siistissä järjestyksessä seunustoila. Asuntoni on pysynyt siistinä.

Kaikki on toistaiseksi siis sujunut hyvin ja seuraavina päivinä ei tarvitse lähinnä kuin kanniskella tavaraa ja kampetta paikasta A paikkaan B. Paljon paremmat ennusmerkit tässä on nyt ilmassa kuin Kauhajoelta aikoinaan pois muuttaessani.

Tuolloin en ollut pakannut mitään valmiiksi ja oli se sitten kova työ, rumba ja sotkukin pakata kaikki tavarat kiireellä jätesäkkeihin. No siitä opin kantapään kautta sen että hyvä pakkaaminen on tärkeää muuttamisessa. Kauhajoelta kun oli vielä niin pitkähkö muuttomatka porukoitten nurkkiin takaisin Hattulaan että muutto piti hoitaa Kauhajoella nopeasti että pääsi ajamaan takaisinkin päin vielä valoisalla kelillä. Silloin olisi ollut tärkeää valmistella muuttoa mutta en tehnyt mitään etukäteisvalmisteluja tuolloin. Nuori ja tyhmä kun olin.

Mutta nyt kaiken pitäisi sujua paljon paremmin. Mitään hässäkkää ja sotkua ei pitäisi tulla vaan kaiken pitäisi sujua järjestelmällisesti. Kaikki etukäteisvalmistelut pitäisi olla kuitenkin sen verran hyvin tehty että nyt tarvitsee tosiaan vain kantaa tavaraa ja huonekalua paikasta toiseen.

Uskon tämän muuton kenties olevan jo parissa päivässä ohi, ehkä jopa jo päivässäkin. Muuttomatkakaan ei ole kuin parisataa metriä. Ja ei minulla tuota tavaraa nyt ihan ylen palttisesti ole.

Se minua vain suorastaan veetuttaa kun onnistun aina sotkemaan kaikki huonekalutkin. Edellisessä asunnossani känni-ja krapulapäissäni ja ryyppyvuosinani onnistuin jollain tavalla sotkemaan ulosteeseeni lainaan saamani sohvan ja tämä kannettiinkin sitten muuton yhteydessä kaatopaikalle.

Nyt taas noissa minulla lainassa olevissa nojatuoleissakin on jotain läikkiä, jos ne saisi jotenkin puhtaaksi niin olisi hyvä. Tai sitten pitäisi alkaa käyttämään suojapeitettä näissä tuoleissa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vituttaa suorastaan tämä allekirjoittaneen nukkuminen viime öinä ja tosiaan siis täällä uudessa asunnossa. En ole vielä kunnon pitkiä yöunia täällä nukkunut vaikka väsyttääkin. Nytkin tuntuu siltä aivan kuin uni olisi loppunut kesken. Nukuin hyvin siihen 2.50 asti jonka jälkeen heräsin ja nyt tuntuu siltä kuin nukahtaminen uudelleen olisi hankalaa.

Tekisi mieli nukkua pitkät yöunet mutta ei siitä tunnu tulevan mitään? Nytkin kyttäsin hieman kelloa välillä ja toivoin että se olisi mennyt nopeammin. Nyt kello on kuitenkin vasta kolme ja tässä ylhäällä hereillä kykitään.

Tuntuu oudolta myös sanoa tätä asuntoa uudeksi, sillä eihän tämä todellakaan uusi taida olla kuin korkeintaan minulle. Vanha asuntohan tämä on, en muista nyt tarkalleen rakentamisvuotta mutta joka tapauksessa.

Mutta miksi muuksikaan tätä asuntoa nimittäisit kuin uudeksi asunnoksi? Vai pitäisikö siihen liittää sana minulle uusi asunto? No oli mikä oli, niin johtuukohan tämä huono nukkuminen vielä siitäkin että en ole vain vielä tottunut nukkumaan täällä? Niin kuin jo todettua, niin väsyttää kyllä mutta kun ei silti vain saa nukuttua.

Vituttaa myös se kun eilen illalla jäi urheilun katseleminen pahasti kesken. Juuri sen kovan väsymyksen takia. Mutta taidan nyt sitten katsella jälkilähetyksinä eilen illalta ja yöltä katselematta jääneet urheilulähetykset?

Se tekee mielen iloiseksi että muutto on nyt tehty. Ja loppusiivouskin vanhassa asunnossa on tehty. Hiukan jännittää siivoustarkistus vanhaan asuntoon mutta senkin jälkeen onneksi saa vielä siivota jos tarvetta on. Helppoahan tuolla oli sitten lopulta lattiat pestä kun ei ollut lattioilla enää mitään "esteenä".

Tällä viikolla kuntoilu jäänyt kyllä vähemmälle. Tai olenhan kuntoillut muuttoa tehdessä mutta muuten. Sekin vituttaa. Ei ole kai ollut vain aikaakaan kun päivät on mennyt muuttaessa ja illat urheilua katsellessa?

Jos laittaisi kahvit tulemaan ja katselisi tosiaan ne tämän yön pelit ja muut urheilulähetykset jälkilähetyksinä? Kai ne katseltavissa on. En kuitenkaan tiedä lopputuloksia.
 

Glove

Jäsen
@Punamusta perfektionismi on kamala ominaisuus, jos se saa vallan. Mutta jos sitä pystyy hallitsemaan ja myöntämään itselleen, ettei olekaan ihan täydellinen eikä pysty ihan kaikkeen niin se voi olla positiivinen ominaisuus.

Omalla kohdalla oon jälkeenpäin huomannut, että oon ollut jo peruskoulussa jonkin asteen perfektionisti. Mulla oli yhden tytön kanssa koko yläasteen ajan kova vääntö siitä. Kumpi saa paremman todistuksen. Hirvee halu olla toista parempi. En kyllä edes muista, kumpi sitten oli useammin parempi, mutta yli ysin oppilaita kumminkin oltiin. Vuodet vieri ja Lopputulos oli sitten kunnon burnout kohta kolme vuotta sitten. Opin ainakin omat rajani joita voi sitten vältellä jos vielä joskus palaan työelämään.

En tiedä käynkö taas jollain ylikierroksilla kun ei puhettakaan, että uni tulis. Ei edes väsytä. Mutta päivälläpä sitten väsyttää senkin edestä. Nukkukaahan ihmiset hyvin kun vielä voitte.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Siitä on vierähtänyt aikaa kun tähän ketjuun viimeksi jotain raapustanut. Näköjään 37 viestiä kuitenkin aikoinaan tullut spämmittyä - erityisen laadukkaita tuskin olivat. Tästä tulee sitten viesti numero 38.

Sain kuin sainkin tutkimussuunnitelman palautettua, ja nyt voi ottaa viikonlopun rennosti. Töihin tosin pitäisi parin tunnin päästä herätä, mutta sama kai se on samoilla silmillä mennä. Onneksi vain muutaman tunnin vuoro ja Carolinankin peli alkaa ihan näillä näppäimillä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tämä biisi on siis "In My Dreams" ja päättyy tuossa tuokiossa. No, painan sen vaan uudelleen päälle ja peli jatkuu. Lokakuinen yö Porissa, jatkoaikalaisen nimeltään Punamustan kotikulmilla.
Hei! Annoit minulle juuri idean jakaa samalla nimellä kulkevan biisin, joka löytyy Tonight Aliven alkuvuodesta 2018 julkaisemalta albumilta Underworld. Tämä onkin aivan mahtava rakkauslaulu. Tuolta samalta levyltä löytyy myös vierailevana artistina yhdeltä biisiltä itse Corey Taylor. Suosittelen ehdottomasti tsekkaamaan albumin läpi, jos lyriikoiltaan vähän diipimpi naisrock maistuu! Tässä linkki kyseiseen kipaleeseen.




PS. Mä myös tykkään tuosta Telian nykyisestä pelikellosta enemmän kuin siitä vanhasta. Toki kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Kirjoitellaanpa tännekin kun kello ei ole vielä kuutta. Nukuin taas vaihteeksi ihan päin peetä, mutta saan tällä kertaa syyttää itseäni. Lääkkeet nimittäin loppui ja kuinkas sattuikaan, niitä ei sitten ollu apteekissakaan. Tälle päivälle pitäisi kuitenkin tulla, niin saan varmaankin nukuttua taas ensi yönä. Toinen asia mikä haittasi unta oli se, että peiton alla oli jostain syystä liian kuuma ja ilman peittoa tuli kylmä. Mutta jokatapauksessa, oikein hyvää huomenta kaikille.
 
En tiedä, pitäisikö ketjun nimeksi vaihtaa unettomuusketju. Sitä ongelmaa ainakin itsellä nyt kolmatta päivää putkeen. Herätyskin soi tuossa vajaan kuuden tunnin kuluttua niin osaan jo arvata huomisen työpäivän vireystilan. Olisi nyt edes toisten päin, että nukahtaisi kymmeneltä mutta heräisi vaikka neljältä. Voisi käyttää aamun johonkin hyödylliseen kuten opiskeluun tai urheiluun.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Huomenta. Tulihan nukuttua jopa 5 tuntia. No, kentälle. Päivän agenda on sitten HEL-FRA-YYZ-YVR.
perillä -ehkä- näkee matsin livenä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yö alkaa kohta taittumaan aamuksi ja tämä ihana rauha mennyttä on. Yö on siitä ihanaa aikaa, että silloin saa rauhassa keskustella itsensä kanssa kenenkään häiritsemättä. Pohtia syntyjä syviä, miettiä tulevaisuutta ja muistella menneisyyttä. Elämä on siitä kivaa, ettei se etene suoraviivaisesti tai nousujohteisesti alusta loppuun. Ei todellakaan. Kaikilla meillä on siinä matkan varrella jos jonkinlaista estettä ylitettäväksi tai kierrettäväksi. Sen olen oppinut oman elämäni aikana, että tärkeää ei ole se millaista elämä on vaan se, miten siihen suhtautuu. Ja ennenkaikkea, miten suhtautuu itseensä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai että, jälleen laatuaika menossa. Taitaa niin olla ja onkin, että tyhmät tarvitsevat enemmän unta kuin viisaat ja innovatiiviset ihmiset. Heikkolahjaisilla nuo aivot tarvitsevat enemmän aikaa latautuakseen. Tärkeintähän on unen laatu ja meillä joiden aivokapasiteetti on parempi, niin myös unen laatu on parempi ja vähempi silloin riittää. Niinhän sitä sanotaan, että viisas pääsee vähemmällä ja sama pätee näköjään myös nukkumiseen. Nukkukaa siis rakkaat palstaveljet ja kerätkää voimia, jotta jaksatte taas päivän laittaa Michael Jackson spoilereita vitsiketjuun.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taitaa olla aika sanoa hyvää yötä... Nälkä vähän vaivaa. Se on nyt kestettävä. Aamulla ei maistu kyllä mikään... vaikka nyt olisi nälkä.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Ovatko kaikki nukkumassa? Löytykö keskustelua The Game Changers - leffasta? Olen nimittäin kaksi viikkoa vältellyt eläinproteiineja ja energiatasot ovat ihan tapissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös