Se yö kun pitäisi nukkua hyvin että olisi virkeänä sitten muuttohommissa heti tänään siinä kymmenen aikoihin aamusta. Kymmenen aikoihin saan nimittäin avaimet uuteen asuntooni ja siitä heti perään muutto myös alkaa.
No, sen verran iso ja jännittävä päivä tänään edessä että nukkumisestakaan ei meinaa tulla mitään. Sitä vain jännittää ja odottaa tätä päivää. Asunnon avainten saamista, muuttoa, sitä hetkeä kun esimerkiksi myös isäni näkee uuden asuntoni ja niin edelleen.
Pitäisi kyllä olla tänään hyvässä vireystilassa muuton takia mutta nukkuminenkin sellainen juttu ettei sitä unta pakottamalla tule. Jotenkin odottelinkin tällaisen unettoman yön olevan nyt edessä. Olen aika innoissanikin tästä päivästä ja odotan aamu kymmentä malttamattomasti.
Vaikka eihän tästä sinänsä isoa numeroa tarvitsisi tehdä. Asunto vain vaihtuu mutta on se silti suuri muutos minun elämässä ja iso merkki siitä että kuntoutumiseni on edennyt hyvin.
Muuton pitäisi sujua hyvin. Suurimmaksi osaksi olen saanut jo kaikki irtotavarat pakattua, ainoastaan keittiössä vielä jotain astioita pakkaamatta. Muutosta aiheutuneet tarvittavat paperihommat on tehty. Loppusiivoustakin olen saanut jo hyvin tehtyä. Ja vaikka tavarat onkin pakattuna asunnossani niin ne on siistissä järjestyksessä seunustoila. Asuntoni on pysynyt siistinä.
Kaikki on toistaiseksi siis sujunut hyvin ja seuraavina päivinä ei tarvitse lähinnä kuin kanniskella tavaraa ja kampetta paikasta A paikkaan B. Paljon paremmat ennusmerkit tässä on nyt ilmassa kuin Kauhajoelta aikoinaan pois muuttaessani.
Tuolloin en ollut pakannut mitään valmiiksi ja oli se sitten kova työ, rumba ja sotkukin pakata kaikki tavarat kiireellä jätesäkkeihin. No siitä opin kantapään kautta sen että hyvä pakkaaminen on tärkeää muuttamisessa. Kauhajoelta kun oli vielä niin pitkähkö muuttomatka porukoitten nurkkiin takaisin Hattulaan että muutto piti hoitaa Kauhajoella nopeasti että pääsi ajamaan takaisinkin päin vielä valoisalla kelillä. Silloin olisi ollut tärkeää valmistella muuttoa mutta en tehnyt mitään etukäteisvalmisteluja tuolloin. Nuori ja tyhmä kun olin.
Mutta nyt kaiken pitäisi sujua paljon paremmin. Mitään hässäkkää ja sotkua ei pitäisi tulla vaan kaiken pitäisi sujua järjestelmällisesti. Kaikki etukäteisvalmistelut pitäisi olla kuitenkin sen verran hyvin tehty että nyt tarvitsee tosiaan vain kantaa tavaraa ja huonekalua paikasta toiseen.
Uskon tämän muuton kenties olevan jo parissa päivässä ohi, ehkä jopa jo päivässäkin. Muuttomatkakaan ei ole kuin parisataa metriä. Ja ei minulla tuota tavaraa nyt ihan ylen palttisesti ole.
Se minua vain suorastaan veetuttaa kun onnistun aina sotkemaan kaikki huonekalutkin. Edellisessä asunnossani känni-ja krapulapäissäni ja ryyppyvuosinani onnistuin jollain tavalla sotkemaan ulosteeseeni lainaan saamani sohvan ja tämä kannettiinkin sitten muuton yhteydessä kaatopaikalle.
Nyt taas noissa minulla lainassa olevissa nojatuoleissakin on jotain läikkiä, jos ne saisi jotenkin puhtaaksi niin olisi hyvä. Tai sitten pitäisi alkaa käyttämään suojapeitettä näissä tuoleissa.