Kaipa tännekin voisi kirjoitella pitkästä, pitkästä aikaa jotain. Sain nyt tiistaille ja huomiselle keskiviikolle ensimmäisen kahden päivän vapaan kahteen viikkoon! Tuntuu todella hyvältä ottaa pitkästä aikaa pari päivää rennommin. Viime aikoina olen paiskinut töitä niin kovalla tahdilla että työtilanteet ovat tulleet uniinkin asti.
Nukuin yöllä varsin riittoisat, noin 8,5h yöunet jotka olivat mulle pituudeltaan harvinaista herkkua. Alkupäivästä telkkaria katsellessani torkahdin vielä toviksi joten yhteensä mulle kertyi unta reippaasti yli 9 tuntia ja kaipa siksikin olen yhä kahdelta yöllä pirteänä kuin duracell-pupu.
Herättyäni noilta ns. päikkäreiltä, katselin Liviltä jakson Kielletty rakkaus -sarjasta, muokkasin paria eilen kiireessä ennen töitä väsäämääni kirjoitusta ja sitten lähdin ulos Pokemon raidille pyörän kanssa. Tämän jälkeen nälkä oli jo sen verran kova, että päätin toteuttaa aamulla saamani idean ja mennä vihdoin testaamaan mäkkärin Kimchi burgeria, tuo kun vaihtunee johonkin toiseen kampanjatuotteeseen viimeistään lähiviikkoina.
Joten heitin pyörän himan varastoon ja lähdin talsimaan jalan kohti bussipysäkkiä musiikit korvillani, kuinkas muutenkaan. Huomasin vasta perillä, että tästä Kimchistä on tarjolla vege-versio ja tajusin samalla, kuinka harvinaisia tällaiset kasvisversiot pikaravintoloiden kampanjaburgereista ovat joten päätin Beef-version sijasta testatakin tätä Kimchi Veggietä. Ja ihan hyväähän se oli, kastikkeesta etenkin isot plussat. Kyllä tuolla nälkä lähti ja jaksoi lähteä takaisin "pokemonmetsälle". Ostin vielä ns. jälkkäriksi Pumpkin Spice Latte -kahvin ja täytyy sanoa että oli kyllä yksi parhaista kahvinautinnoista ikinä, vaikkakin myös makea mikä johtunee osittain kanelista.
No suuntasin taas yhdelle raidille ja kerittiin siinä sen jälkeen pelikavereiden kanssa käydä oikein syvälliset sekä pitkät keskustelut niin pelistä kuin elämästä yleensä. Tuossa vierähti ainakin sellainen puolisen tuntia kunnes piti jatkaa jo seuraavalle tuplaraidille, joilta säntäsin taas toiselle minkä jälkeen ehdin sopivasti käydä pikaisella kauppareissulla ja sitten mentiin taas, tällä kertaa Etelä-Haagan puolelle.
Sieltä päädyin lähtemään Hämeenlinnanväylälle odottamaan taas dösää, jonka kuskilla taisi olla hieman huono päivä, kun tiuski minulle täysin tyhjästä sarkastisesti kettuillen silleen, että kannattaa kuulemma katsoa kännykkää niin näkee hyvin (katsoin siitä muuten Reittiopasta, että joo). Kävin Vantaan puolella vetäsemässä illan viimeisen raidin ja jatkoin sieltä vielä Konalan Lidliin pelikaverin "vanavedessä", josta tuli ostettua itselle huulirasva lähestyvää talvea varten. Tämän jälkeen mä vihdoin päätin, että nyt voisi kyllä jo mennä kotiin.
Kotona pääsin syömään erittäin myöhäisen ilta-aterian, jonka jälkeen tiirailtiin mutsin kanssa Areenaa tovi, jonka jälkeen tsekkasin vielä omassa huoneessani YLEltä tulleen mua kovasti kiinnostaneen dokumentin. Kun sen olin katsonut, niin tein sen mitä oli tehnyt mieli tehdä koko päivän mutta en ollut vain antanut itselleni siihen aikaa, eli aloin kirjoittaa.
Ja päädyinkin tekemään muistioon riviväleineen päivineen yhteensä 58-rivisen kirjoituksen, ylivoimaisesti pisimmän ikinä tähän. Multa löytyy viime vuodelta 59-rivinen, mutta tekstiä siinä oli todella paljon vähemmän per rivi, mikä paljastuu viimeistään tiedostokokoja vertailemalla (4KB vs. 6KB).
Olen varsin iloinen että sain tuon aikaiseksi, aikaa tuohon meni reilu tunti ja sen jälkeen yksityiskohtien muokkaamiseen ja lauseenrakenteiden korjailemiseen vielä jokunen tovi. Nyt olen aika lailla valmis yön änäreihin, mutta piru vie Dallas-Colorado alkaa vasta tunnin päästä. Voisinkin käydä ulkona tsekkaamassa aivan tuoreen Pokemon-salin tilanteen.
Kyllä, elämääni mahtuu paljon muutakin kuin PoGo, kirjoittelu, penkkiurheilu ja tv:n katselu mutta eittämättä tälllaisena täydellisen seesteisenä vapaapäivänä käytin suurimman osan ajastani tehden niitä asioita joiden parissa saan parhaiten ajatukset irti arjesta. Fiilis on hyvä ja vielä saa huomisenkin rellestää vapaana vailla huolta!