Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 700
  • 5 190

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Voi helvetti. Just sättäilin naamakirjassa entisen kihlattuni kanssa. Erosta on jo yli kaksikymmentä vuotta, joten enää ei tunnu juuri missään, mitä nyt vähän välillä naurattaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Enemmän kuin haukkua Turkua, oli tarkoitukseni tuoda esiin Suomen paskimpia paikkoja.
Turkulaisia saa haukkua niin paljon kuin sielu sietää ja meille saa vittuilla päin naamaa - syytä nimittäin on. Me kyllä kestetään se, sillä kysehän on pohjimmiltaan vain kateudesta - kaikki eivät voi olla turkulaisia eikä aitoja turkulaisia enää edes synnykään. Heidekenin synnytyssairaala kun lopetettiin jo vuonna... 1995 (?).

Mä rakastan sitä, kun kuulen perinteisen lauseen: "Turku on Suomen perse!". Tähän mä tavallisesti muistutan, että mä olen sitten se tuote, joka tulee sieltä. "Paska jätkä", voisi joku sanoa - eikä varmasti ole niin hirvittävän väärässäkään.

- - - rannikon toiseksi kovin julkkis heti Lolan jälkeen.
Hop-hop-hop... ensin tulee Matti ja Teppo, sitten on helvetin pitkä väli ja tulee Matti aivan rinta rinnan Tepon kanssa - taas on vielä pidempi väli ja sitten tulee Ruohosen veljekset.

Vasta näiden jälkeen tulee: Timo Nummelin, Marko Kiprusoff, Jethro Rostedt, Janne Porkka, J-P Jalo, Tommi Läntinen, MC Nikke T, Ressu Redford, Heikki Salmela ja kumppanit. Ai niin... unohtamatta tietenkään Saija Palinia, Lola Odusogaa, Jenni Dahlmania, Janette Bromania, Ellen Jokikunnasta jne.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hop-hop-hop... ensin tulee Matti ja Teppo, sitten on helvetin pitkä väli ja tulee Matti aivan rinta rinnan Tepon kanssa - taas on vielä pidempi väli ja sitten tulee Ruohosen veljekset.

Vasta näiden jälkeen tulee: Timo Nummelin, Marko Kiprusoff, Jethro Rostedt, Janne Porkka, J-P Jalo, Tommi Läntinen, MC Nikke T, Ressu Redford, Heikki Salmela ja kumppanit. Ai niin... unohtamatta tietenkään Saija Palinia, Lola Odusogaa, Jenni Dahlmania, Janette Bromania, Ellen Jokikunnasta jne.

Kuka on Heikki Salmela, ja miksi hänet mainitaan ennen Ikeä? Tai siis, miksei Ikeä edes mainita? Littipeukku osoittaa ylöspäin mainitsemistasi nimistä vain Masan, Tepin ja the Kostajan kohdalla. Muuten on kyllä sellaista seurakuntaa, että sanattomaksi vetää.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Se, että kerran vuodessa järjestetään Sodankylässä punaviherkuplalaisten kokoontumisajot, ei tarkoita, etteikö Sodankylä olisi tämän valtakunnan paskin paikka 364 päivää vuodessa. Kyllä varmaan Vorssassakin on jotain valmettipulling-kisoja?

Oikeasti, Forssasta ei ole muita huonoja kokemuksia kuin yleinen paskanhaju. Sodankylän kohdalla loppuvat varpaatkin kesken.

Odota vaan, kyllä me punaviher-mädättäjät tuomme sen sirkuksemme myös Tampesteriin. John Cooper Clarken vierailu siellä oli vasta alkua. Ei aikaakaan, kun Nemo Niämisen miätelauseet muuttuvat Arhiksen teeseiksi ja Steen1:n totuuden kerronnaksi raffista laiffista.
 

Nick Neim

Jäsen
Lähdin ruman pillun takia nopeammin kotiin kuin oli tarkoitus. Tai en pillusta varmaksi osaa sanoa, mutta naamasta joo. Ei ole meikäläinenkään mikään saalien saalis, mutta vittu jokin raja. Kävi koko aika iholle, vaikka hyvin nätisti käskin poistumaan. Ei ymmärrä. Melkein kuin mies kännissä. Melkein kuin minä tänään.

Vitutti jättää ilta kesken, mutta tuossa olisi ollut syytteen nostamisen paikka. Ei jumalauta. Tällaiseen huomioon ei varmaan koskaan totu.

Menee ensimmäinen kuudesta Morganista (joo, olen jonne) tänään tyhjäksi. Sovin hyvin joukkoon, kun jonnet tämänkin on vallannut.
 

Nick Neim

Jäsen
Kaiken kruunaa muuten se, että siellä olisi pari tuttuakin pillua ollut tarjolla tänään. Kolmelle laitettu viestiä, montako vastausta? Tähän asti nolla. Taitaa nimimerkki olla saatanan osuva tänä yönä. Ei jumalauta.

Olisi edes mäkkäri lähellä, niin voisi tehdä petterit. Enkä perkele tägää, sä luet tätä ketjua kuitenkin. Hieno mies. Helkkarin hieno mies.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kuka on Heikki Salmela, ja miksi hänet mainitaan ennen Ikeä?
Heikki Salmela - Salmelan Hessu - kuuluisa nakkikioskiyrittäjä Turusta 60-luvulta... "Hesburger ja let's go in..."

Tai siis, miksei Ikeä edes mainita? Littipeukku osoittaa ylöspäin mainitsemistasi nimistä vain Masan, Tepin ja the Kostajan kohdalla. Muuten on kyllä sellaista seurakuntaa, että sanattomaksi vetää.
Voi kuule, täältä meitä riittää!

Tosiaan yksikään turkulaislista ei ole täydellinen ilman Ilkka Kanervaa. Onhan meillä jonon jatkoksi vielä Hannu Jortikka, Ilkka Nummisto, Markku Suonenvirta, Kimmo Elomaa, Dennis Rafkin, Mauno Koivisto, Tellervo Koivisto...
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kuinka moni teistä on tänään käynyt Battle Beastin keikalla? No meikä on. 1,5 tuntia pelkkää täydellisyyttä. Keikka siis alkoi viisi minuuttia yli puolen yön. Livenä tuo bändi, jonka nyt kolmannen kerran näin, on aivan uskomattoman mahtava. Ja selvinpäin olin keikalla, että tässä ei ole mitään kännifiilislisää. Heitä ennen lavalla oli Poisonblack, oli sekin ihan jees, Ville Laihialalla on hyvän laulannan lisäksi hyvät elkeet.

Joo, neljät festarit olen kolunnut juhannuksen jälkeen. Vielä olisi tälle kesälle kolmet edessä.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Noh, parempi laittaa 500. viesti nyt, etten odota että tulisi inspiraatiota...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Noh, parempi laittaa 500. viesti nyt, etten odota että tulisi inspiraatiota...

Yö on parasta aikaa inspiroitumiselle. Minulla on nyt soitatuksessa In Flamesin Clayman-albumi. Tiedä millaiset inspiraatiot tässä vielä kerkeää tulla.

Tämä juuri nyt soiva Only For The Weak on kyllä mahtava biisi. Aloittivat Tuskassa keikkansa samaisella kappaleella.

Oh, sell me the infection, it is only for the weak
No need for sympathy, the misery that is me
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Nyt alkoi In Flamesin Reroute to Remain -albumi. Ei tässä malta mennä nukkumaan, kun voi kuunnella näin hyvää musiikkia.

Samalla tutkiskelen CHL-joukkueiden kokoonpanoja. Alkavana päivänä tiedossa mm. rännien pesua, jee. Vähän hassu viikonloppu. Tänään en saanut mitään aikaiseksi, sää oli mielenkiintoinen. Välillä satoi, välillä paistoi.

Jospa alkanut lauantai olisi sisällöntäyteinen. Unien kanssa on mennyt hankalaksi, unta ei ole tullut parina viime yönä oikein millään. Unirytmikin sekaisin, yhtenä päivänä heräsin klo 14 jälkeen.

Menipä jaaritteluksi. Ajattelin vain ilmoittaa, että täällä ollaan, mikäli jollakulla on asiaa.
 
Viimeksi muokattu:

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Tänään tuli tehtyä paljon hyviä valintoja. Okei, opiskelusta aamulla ei kyllä tullut yhtään mitään, tuleekohan koskaan? Jotain piti tehdä kuitenkin samalla, kun halusin kuunnella musaa. Se on jännä, ettei siihen kyllästy vaikka kuuntelee päivisin 8 tuntia putkeen. Sit tuli fiilis, että pitäis lenkille lähteä. Yleensä ei tule sellaista fiilistä ja vaikka tulisikin, vastustan kiusausta ja yritän keksiä jotain tekosyitä ettei tarvitsis lähtee lenkille. No, tällä kertaa päätin lähtee. Vaatteet vaihtoon ja lenkille. Yleensä lenkki menee mallilla alkukiri - tuska - loppukiri, koska oon aina kärsimätön lenkkipolulla ja haluan sieltä vaan pois, mutta aattelin kerrankin juosta matkan ja mukavuuden takia, enkä ajan. Alotin siis vähän hiljempaa ja tuntu että on oikeesti kiva juosta. Ei räjähä pää, keuhkot tai jalat vaan pystyy nauttii säästä ja musiikista samalla kun juoksee.

Aluks aattelin juosta niin kauan kuin hyvältä tuntuu, mut sitten kun on 20 kilsan päässä ja tuntuu pahalta nii ikävä lähtee takasin päin :D Joten tuli tästäkin juoksusta suoritus, kun valitsin kääntöpaikan. Eihän siitä nyt tullut kuin vähän yli 15km, mutta on sekin paljon, kun en oo koskaan juossut yli 8km, yksin en koskaan yli 5km. Enkä nytkään ollut käynyt lenkillä yli kuukauteen, mut silti tuntu helpolta. Seuraavana sit puolimaraton?

Välillä tulee tehtyä hyviä valintoja kun vaan kuuntelee itteensä että mitä haluaa tehdä. Ongelmana on se, että teen liian selkeet aikataulut päiville ja siksi odottaminen on tuskaisinta mitä tiedän. Mutta ehkä lopulta teen aikataulut ja kiirehdin odottamaan tylsyyttä? Jos aina tekisi jotain kun tekee mieli, ehkei tulisi tylsä. Toisin kuin tekee mieli jotain mut aikataulut sanoo toista. Katotaan saisko muutettua elämäntapaa vai onko nää once in a lifetime -hetkiä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vihdoin, kehdannut taas avata peliä kun menisi koko ketju monologiksi. Onneksi toveri @LostHorizon oli niin sanotusti tilanteen päällä ja otti homman haltuun hienoin mietelmin.

En nyt tuohon lenkkeilyyn tartu, mutta hyvä lause oli tuo "Välillä tulee tehtyä hyviä valintoja kun vaan kuuntelee itteensä että mitä haluaa tehdä." Juuri noin se on. Turhat esteet pois, ei niitä kuitenkaan oikeasti ole. Vähän mielikuvitusta ja spontaaniutta ja toimeksi. Elämäntapaa saa muutettua, olen tietoisesti pyrkinyt optimistisempaan ja positiivisempaan elämään ja olen siinä uskoakseni onnistunut melkoisen hyvin. Jotkin asiat jäävät mainitsemiksesi once in a lifetime -hetkiksi, kokonaiskuvan muuttaminen on vaikeampaa, mutta sekin ihan mahdollista, kun muistaa pysähtyä ajattelemaan.

Menipä syvälliseksi. Tykkään mietiskellä tämmöisiä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
@Jaws mä olen kans mietiskellyt jo pitkän tovin kaikennnäköisiä, ja tullut siihen tulokseen, etteivät nyky-yhteiskunnan arvot/ihanteet juuri,puhuttele minua. Toki enemmän kuin eilispäivän yhteiskuntien, mutta kuitenkin. Mä haluaisin uskoa, että käydään kohti aikaa, jolloin emme puhu rahasta, elintilasta, öljystä, uskonnosta tai muusta sellaisesta ikävästä. Todellisuudessa valitettavasti uskon kansainvaellusten johtavan yleiseen elintason romahdukseen ja kurjuuteen, auktoriteettien tiukempaan puristusotteeseen. Silti olen paradoksaalisesti maahanmuuttomyönteinen. No joo, ei nyt taas pitänyt lähteä tuonne, jotenkin vaan tuntuu pienen kyvyttömän ihmisen paineet suuressa maailmassa liian isoilta, kun haluaisi vaan tehdä mitä huvittaa.

Ensi viikolla pääsee taas Norjaan, siihen olen tyytyväinen, siitä tykkään, siitä tulee positivinen fiilis. Sekä niin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Oomme kuomat varmaan ihan junnuja vielä, kun eivät vanhemmat parrat koskaan tämmöisiä mietiskele. Kiroavat elämänkokemuksineen partaansa, etteivät nuo puberteetti-iän ohittaneen kersat vielä mistään mitään ymmärrä. Mutta niin se on, virvelipoikaseni - materiaa ja kapitalistista "pakko omistaa" -ajatusmallia vastaan olemme taisteluinemme kovin yksin. Ei sitä tavan tallaaja osaa ymmärtää, ehkä tarvitsisi, ehkä ei. Yhteiskunta ja maailma pyörivät väärien arvojen ympärillä. Sitä ei moni mieti, että elämä tällä planeetalla on ainutkertainen kokemus. Ihminen arvottaa usein tärkeäksi asian, jonka uskoo olevan tärkeää toisen silmissä. Toisinaan pohdin, että osaavatko nämä kanssakansalaiset miettiä itse ja havainnoida tätä maailmaa.

Uskonto on pilannut monta asiaa tässä maailmassa, öljyn ja rahan niputan muuhun materiaan ja omistamisen pakkoon. Olemme pieniä ihmisiä isossa maailmassa, eikä meidän funktiomme lopulta ole niin iso, että meidän täytyisi elää alituisessa sosiaalisen paineen ja muiden meihin asettamien odotusten painostuksessa. Tuskallista se on, jos elää stressissä ja kiireessä ihan jatkuvasti. Joskus täytyy, mutta aina ei ole pakko.

Nyt on tämä hetki, tämä hetki on hyvä.

In Flamesin Sounds of a Playground Fading on sekä musiikillisesti että sanoituksellisesti erinomainen biisi. Tykkään muutenkin, jos kappaleen sanoituksissa on joku isompi merkitys, joku teema, jolla yritetään vaikuttaa ihmisen ajatteluun tästä ympäröivästä maailmasta. Musiikki on ollut yhtenä isona tekijänä siinä, että ajattelutapani on muuttunut. Toinen oli asepalvelus, joka avasi silmät täysin. Rajoitettu tila ja aika inspiroivat kummasti ajattelemaan porttien ulkopuolista elämää ja sen mahdollisuuksia.

Hyvää Norjan-matkaa, turskanpurija!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Se on hyvä, ettet ole maahanmuuttohyönteinen, koska muuten sinut liiskattaisiin kuin ketsuppi.

Täällä on muuten niin perkeleesti tullut hyttysiä sisälle. Tabletin valossa hankala poimia niitä, reilu kymmenen olen jo liiskannut. Selkä ja kädet syyhyää, en tykkää. Kaikesta muusta täällä Lapissa tykkään, mutten itikoista enkä sodankyläläisistä.

@Jaws ilta siinä hyvä viesti myös.

Tässä pitää tietää se, että vaikka olen alkanut suhtautua yhä nuivemmin noihin ns. kapitalisteihin, niin ns. kommunisteista toki tykkään vielä vähemmän. Huomaa "ns."
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kaljaa partsilla kitatessa tein top 10 listan karaokebiisestä faceen. Loppujen lopuksi aika kaukana omista suosikkibiiseistäni, mutta niitä on tullut hoilattua. Ja turha vetää mitään junteinta mitä tiedän juttua karaokesta tähän. Pesäpallo on, Gary Busey ei.
 
Se on kiva että ihmiset ovat poliittisesti heränneitä vaikka se näkemys ei omasta mielestä olisikaan kovin selkeä. Politiikka kun on vain sosiaalisessa vuorovaikutuksessa syntyvien konfliktitilanteiden ratkaisua, eikä siltä voi välttyä kuin lakkaamalla olemasta sosiaalinen. Kannattaa luottaa parempaan huomiseen ja laittaa omakin kortensa kekoon.

Kaikki mihin maikkari (ent. mainostelevisio nyk. bonnier) koskee, muuttuu paskaksi.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Se on kiva että ihmiset ovat poliittisesti heränneitä vaikka se näkemys ei omasta mielestä olisikaan kovin selkeä.

Politiikka, hyi. Minä en pidä politiikasta enkä koe ymmärtäväni siitä mitään. Voin yrittää vaikuttaa keskustelupalstalla ihmisiin omine ajatuksineni, mutta politiikkaa saavat muut nyhjätä. Koko politiikka on yhtä pelleilyä, on nyt ja tulee aina olemaan. En ymmärrä sitä, miten ja miksi ihmiset identifioivat itsensä jonkin puolueen tai aatteen kannattajiksi. Voisin minäkin sanoa, että olen demari, persu, kokoomuslainen tai mikä ikinä, mutta ajavat kuitenkin myös sellaisia asioita, joita minä en tahdo. Olen tähän asti äänestänyt, mahdanko jatkossa? Ehkä, mutta ehkä olisi parempi etten.

Yläasteella sain arvosanaksi 10- jostain eduskuntavaaleja käsitelleestä yhteiskuntaopin tutkimustyöstä. Kyllä joskus olen jotain politiikasta ymmärtänyt, ehkä ymmärrän nytkin, mutten halua tuoda julki ymmärrystäni.

With every concession another piece of us dies
Will we fight for nothing, if not our lives?
Apathy is our new messiah
Only he could let things get so dire


Architects - Naysayer
 
Voin yrittää vaikuttaa keskustelupalstalla ihmisiin omine ajatuksineni, mutta politiikkaa saavat muut nyhjätä.
No määritelmällisesti harjoitat silloin politiikkaa.

Koko politiikka on yhtä pelleilyä, on nyt ja tulee aina olemaan. En ymmärrä sitä, miten ja miksi ihmiset identifioivat itsensä jonkin puolueen tai aatteen kannattajiksi. Voisin minäkin sanoa, että olen demari, persu, kokoomuslainen tai mikä ikinä, mutta ajavat kuitenkin myös sellaisia asioita, joita minä en tahdo.
Tietenkin ajavat, eiväthän kymmenet tuhannet ihmiset voi millään olla kaikista mahdollisista asioista olla täysin samaa mieltä. Jääkiekkojoukkueessakin on liuta miehiä tai naisia joiden näkemys pelistä ja kyky toteuttaa sitä on kaikilla hieman eri, mutta ei se estä heitä pelaamasta samassa joukkueessa. Ellei politiikassa ja jääkiekossa olisi joukkueita, vaan jokaisella pelaajalla olisi oma maali, niin eihän siitä tulisi yhtään mitään.

Jos joukkue tekee eri tavalla kuin itse toivoisi, niin jälleen keino vaikuttaa tähän on... *drumroll*... politikoida. Eli pyrkiä ratkaisemaan se konfliktitilanne siellä joukkueen sisällä. Tai voihan sitä tietysti ottaa anneli avoinna vastaan kaikki mitä tarjotaan ja tehdä niin kuin tyhmät määrää.

Kyllä joskus olen jotain politiikasta ymmärtänyt, ehkä ymmärrän nytkin, mutten halua tuoda julki ymmärrystäni.
Sopiiko kysyä miksi?
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
No määritelmällisesti harjoitat silloin politiikkaa.

En tällöin harjoita kuitenkaan sellaista politiikkaa, joka olisi jonkin puolueen ajamaa sanomaa. Sanani ovat omista ajatuksistani, eivät mistään teennäisestä vaaliohjelmasta, jonka lupauksista varsin mittavaa osaa ei edes pidetä. Minä olen minä, eivätkä päätöksiäni ja ajatuksiani ohjaa mitkään puolueet, jotka asettuvat vasemmisto-oikeisto-akselille tai ajavat järjestelmällisesti tiettyä ajatusmallia ja ideologiaa.

Tietenkin ajavat, eiväthän kymmenet tuhannet ihmiset voi millään olla kaikista mahdollisista asioista olla täysin samaa mieltä.

Kannatan demokratiaa, koska nyky-yhteiskunnassa se on vähiten huono vaihtoehto kaikista huonoista vaihtoehdoista. Demokratian ongelma on, että sellaiset ihmiset saavat äänestää, jotka eivät oikeasti ole tarpeeksi asiantuntevia päättämään asioistaan. Päättäjät valitaan vaaleissa, joita edeltää kampanjointi, joka on lopulta häviävän pieni aika ja minimaalinen totuus poliitikon ja puolueen vaikutusvaltaan nähden. Minä en halua tehdä kompromisseja omassa elämässäni muiden ehdoilla, jos asiat ovat minulle tärkeitä. Politiikka on yhtä suurta kompromissia, kuten olemme nähneet myös Kreikan tilanteessa, eduskuntavaalien jälkeen ja niin monessa muussakin asiassa.

Sopiiko kysyä miksi?

En ymmärrä sitä, että ihmiset puhuvat jatkuvasti politiikasta. Ihmisten elämä pyörii politiikan ympärillä ja kaikki arkisetkin asiat mielletään nykyään politiikaksi. Jopa tämä keskustelumme on politiikkaa, ihan kuten sanoit. Toivoisin, että eläisimme joskus maailmassa, jossa ihmiset eivät ajattelisi olevansa niin riippuvaisia muiden päätöksistä. Tietoisesti vältän politiikasta puhumista. Se harvoin tietää mitään hyvää.

Tykkään lisäillä minua inspiroivia biisien sanoituksia viesteihini, ja tässä kappaleessa on kasattu aika hyvin pienen pojan mieli kivaksi kokonaisuudeksi:

You sold us all down the river
I hope you choke on the vows that you failed to deliver
You said you'd change the world, but death still flies east
The blind lead the blind, so we bomb for peace


Architects - Gravedigger
 
Viimeksi muokattu:
En tällöin harjoita kuitenkaan sellaista politiikkaa, joka olisi jonkin puolueen ajamaa sanomaa. Sanani ovat omista ajatuksistani, eivät mistään teennäisestä vaaliohjelmasta, jonka lupauksista varsin mittavaa osaa ei edes pidetä. Minä olen minä, eivätkä päätöksiäni ja ajatuksiani ohjaa mitkään puolueet, joka asettuvat vasemmisto-oikeisto-akselille tai ajavat järjestelmällisesti tiettyä ajatusmallia ja ideologiaa.
Poliittista valtaa (ällö sanapari, mutta tarkoittaa käytännössä vain kykyä vaikuttaa muiden ajatteluun) on mahdollista haalia myös liputtamatta puoluepoliittisia värejä. Äkkiseltään tulee mieleen vaikka nämä Gandhit, Kingit, Teresat jne. ja moderneilta ajoilta Kimdotcomit, Assanget, Richard Bransonit yms. He saavat ihmiset toimimaan oman tahtonsa mukaan, vaikka eivät tunnustaisi mitään tunnettua poliittista ideologiaa tai emme osaisi asettaa heitä nolanin nelikentälle.

Kannatan demokratiaa, koska nyky-yhteiskunnassa se on vähiten huono vaihtoehto kaikista huonoista vaihtoehdoista. Demokratian ongelma on, että sellaiset ihmiset saavat äänestää, jotka eivät oikeasti ole tarpeeksi asiantuntevia päättämään asioistaan. Päättäjät valitaan vaaleissa, joita edeltää kampanjointi, joka on lopulta häviävän pieni aika ja minimaalinen totuus poliitikon ja puolueen vaikutusvaltaan nähden. Minä en halua tehdä kompromisseja omassa elämässäni muiden ehdoilla, jos asiat ovat minulle tärkeitä. Politiikka on yhtä suurta kompromissia, kuten olemme nähneet myös Kreikan tilanteessa, eduskuntavaalien jälkeen ja niin monessa muussakin asiassa.
Puoluepolitiikka on kuitenkin se merkittävin vaikuttamisen muoto, ja monet hyväksyvät sen vaihtokaupan, että saavuttaakseen tärkeimpiä tavoitteitaan he joutuvat kannattamaan myös puolueen tai koalition tavoitteita joita eivät allekirjoita.

Järjestelmä on pakostikin paska, koska se on niin nuori. Koko ajatus keksittiin vasta pari tuhatta vuotta sitten, ja vasta painokone ja myöhemmin netti ja muu atk tekee siitä edes jokseenkin järkevää. Systeemi ei ole edes kaikkialla vielä käytössä.

Vaikka olemmekin vasta alussa, se on silti rationaalinen - jos kaikki poliittiset rakenteet nollattaisiin ja ihmisten muistit tyhjennettäisiin, niin melko pian anarkia vaihtuisi taas jokseenkin nykyistä vastaavaan demokraattiseen järjestelmään.

En ymmärrä sitä, että ihmiset puhuvat jatkuvasti politiikasta. Ihmisten elämä pyörii politiikan ympärillä ja kaikki arkisetkin asiat mielletään nykyään politiikaksi. Jopa tämä keskustelumme on politiikkaa, ihan kuten sanoit.
Minusta politiikasta puhutaan hyvin vähän, ja kansainvälisesti katsoen tämä taitaakin pitää Suomessa paikkaansa. Näin yleensä käy kun asiat ovat hyvin ja Maslow'n rappusilla istutaan korkealla. Se on paradoksaalista, sillä juuri edeltäjiemme poliittinen toiminta on meille tämän mahdollistanut. Ilman heidän yhteistyötään ja ponnistelua yhteisen hyvän eteen emme olisi mitään.

Siinä missä painokone ja muut tekniset keksinnöt ovat pienentäneet maailman yhdeksi, ovat ne myös lisänneet sen kompleksisuutta niin että kaikkea alkaa olla jo mahdotonta hallita. Esim. poliittisesta tyhjiöstä putkahtava lukija saa syynätä sanomalehden taloussivut aika tarkalla silmällä viikko- tai kuukausitolkulla ennen kuin ymmärtää edes vähää alusta mistä asioista tällä hetkellä ollaan päättämässä, eikä se sittenkään välttämättä onnistu ilman kattavia pohjatietoja, kuten sitä yleissivistävää 10-20v koulutusta jonka me suomalaiset saamme. Ja vaikka ymmärtääkin, niin se lehti tarjoaa vain pikaisen katsauksen. Lätkäanalogiaa käyttäen urheiluruudun maalikoosteen. Muu 59 minuuttia jää edelleen hämärän peittoon. Ja kuitenkin on niitä joiden mielestä tämäkin on liikaa eikä vapailla kanavilla tarvitsisi näkyä urheilua sitä minuuttiakaan.

Toivoisin, että eläisimme joskus maailmassa, jossa ihmiset eivät ajattelisi olevansa niin riippuvaisia muiden päätöksistä. Tietoisesti vältän politiikasta puhumista. Se harvoin tietää mitään hyvää.
Kaikki tämä poliittinen hapatus ja muut ihmisen ongelmat asettuvat helposti oikeisiin mittasuhteisiin kun menee korpeen. Niin että vähintään viiteen, mieluummin kahteen kymmeneen kilometriin suuntaansa ei ole ihmistä missään, ja eduksi on, jos sen tekee elo-syyskuussa niin että tähtitaivaskin näkyy. Kännykkä kiinni ja pari päivää siinä.
 
Viimeksi muokattu:
Yöketjus eka, yöketjus vika.

Luulin jo, että tylsän lastenvahtiviikon kohokohtiani olisivat olleet ne randomkohtaamiset vaivaispäästäisen, pöllönpoikien ja haikaraparin kanssa, mutta mitä vielä! Ensin kirjaa lueskellessa tuli valkohäntäinen metsäjänis muina miehinä apila-aterialle vajaan kymmenen metrin päähän. Ilmeisesti tuuli sopivasti. Okei, voin unohtaa sen vanhan haaveen antiloopin juoksemisesta afrikassa, otetaan uudeksi maltillisemmaksi lifetime killing goaliksi tuollaisen saaminen jousella hengiltä muuten kuin makuulle. Mutta ei tämä jänökään vielä ollut viikon kohokohta, vaan viimeisillä tunneilla viikko huipentui vielä lenkkiä kirittävään lehmälaumaan. Kyllä, kymmenkunta laukkaavaa lehmää kiritti juoksuani ojan ja sähköpaimenen toisella puolen, kuin maratonyleisö olympialaisissa ikään, innostuneina kuin koiranpennut! Onnekseni reitti kulki vielä takaisin päin, joten sama toistui vielä uudestaan. Ihan hulvaton jengi :D
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Hetken päähän pistosta tyhjensin paskahuussin hetki sitten. Työmaavalotkin piti viritellä poteron kaivamista varten. Oikeasti inhoan koko touhua ja nyt tein sen haastavimpaan mahdolliseen aikaan. Nyt juolahti mieleen meloa parin kilometrin päähän saareen nukkumaan riippumatossa. Mitä vittua?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös