Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 342
  • 5 190

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Voih, minä syvästi pahoittelen tätä ja lupaan yrittää tuoda aina niin söpöt ajatukseni selkeämmin esille jatkossa! Hymiö kyllä tuo viestiin heti jotain sympaattisuutta, tuokin lainaamani lause on mahdottoman sympaattinen, esittäisi sen sitten mies tai nainen, aikuinen tai lapsi, gemssi tai orava.



Numeroita saa olla, jos hymiö on kolmonen. :3

Täytyy muistaa hymiöt ensi kerralla! Ja sovitaan niin, että kolmonen käy, muut eivät! 8)
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Vielä noin viikko pitäisi tätä kaitsemishommaa tehdä. Karma on huora.

En nyt ihan selville päässyt hauvelin sukupuolesta pympykästä ja pippukasta huolimatta, mutta jos koira olisi nimeltään Karma (ei pidä sekoittaman mentalisti-Nooraan) ja vielä narttu, niin Karma is a bitch olisi mitä mainioin toteamus.

Tai voihan koira huorakin olla, mutta tohdin epäillä. Piä silimällä.
 

Snagari

Jäsen
Eli puheena on siis se, ovatko Lapin Kulta, Karjala, Foster's, Olvi III, Halko, Tuntematon sotilas, A le Coq, Karhu, Koff, Tuborg, Carlsberg tai kauppojen omat lagerit mistään kotoisin? Hyvä on, mutta miksi? Hintansa takia? Ja jos olette jo todenneet, etteivät ne miellytä teidän makuhermojanne, miksi joisitte niitä, ettekä kokeilisi jotain uutta ja toisenlaista?
Miksi itse joit noita kun olit nuori? Vai oletko sinä juuri se ainoa ketä on koko ikänsä tykännyt oluen mausta? Noita juodaan koska ne ovat halpoja ja "kaikki muutkin juo" silloin 15-vuotiaana. Siitä sitten siirrytään niihin "oikeisiin oluihin". Jotkut tietysti jäävät sille karjalalinjalle koko iäkseen, hyväksyttävää sekin.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joidenkin kanssa se homma kuitenkin toimii. Helposti ja vaivattomasti. Olisimme varmasti pystyneet puhumaan tunteja huomaamatta ajan kulkua. Harmi, että hänen piti sitten lähteä ajamaan takaisin kotiin. En usko, että seuraavaan tapaamiseen menee 3 vuotta, sen verran hyvät fiilikset tuntui molemmille jäävän. (Tämä kun on niitä ihmisiä, jotka viitsii edes vähän näyttää tunteitaan. Edes vähän.)

Kotiin kävellessä aurinkokin alkoi paistamaan. Se symbolisoi myös omia fiiliksiä siihen aikaan. Tuollaiset ex tempore-tapaamiset voivat tuoda niin paljon elämään. Näitä haluan lisää.

Olisihan tuota voinut koko viestinkin lainata, nyt otin olennaisimmat. Kouluajoilta ei jäänyt oikein yhtään tyyppiä pyörimään kuvioihin, harrastuksista sitten muutamia. Helvetin vähän on jaksanut (miksi?) panostaa näihin kaverisuhteisiin ja kyllä kaduttaa. On toki ihmisiä, kenen kanssa tiet erkanevat väkisin, mutta niihin parhaisiin ja läheisimpiin tyyppeihin kannattaa olla yhteyksissä edes toisinaan.

Esimerkkisi vastaava tapaus kävi tuossa alkukeväänä, aikamääreet ja muutkin osui lähes täysin. Aika kului kuin siivillä ja mukavaa oli. Niin sitä silloin hoki itselleen, että nyt muista pitää yhteyksiä. Enpä ole lupaustani oikein hyvin pitänyt. Mitä tästä opitaan, tai siis ainahan virheistä pitäisi oppia, tai saa pitää itseään idioottina. Palstaveljet ja -siskot, pitäkää yhteyksiä vähänkin tärkeisiin ihmisiin!

Hyvä nosto myös tuo tunteiden näyttäminen. Varsinkin suomalainen mies tuntuu edustavan valitettavan usein tyypillistä stereotypiaa, ettei puhuta, edes kaatokännissä. Voihan se vaatia jonkun neuvoa-antavan, että saa suun auki. Toivottavampaa olisi, että aukeaisi edes silloin. Itse olen hyvin suorapuheinen ja rehellinen tapaus ja välillä liiankin avoin, mutta oikeita tunteita tulee näytettyä vain harvoille ja valituille. Mutta se ei kyllä tuota ongelmia. Hämmennystä kyllä senkin edestä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tai voihan koira huorakin olla, mutta tohdin epäillä. Piä silimällä.
Hän on mies. Pippukka on pippeli. Kun se koira tänään kuseskeli koko ajan jonnekin ojanpientareelle, niin kysyin sitä, että pilluko se on sulla koko ajan mielessä, kun hajujälkiä joka paikkaan jätät. Ja lisäsin, että sinuthan on leikattu, että on ainakin ehkäisy kunnossa. "Järkimiehiä", tuumasin loppuun itsekseni.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Miksi itse joit noita kun olit nuori? Vai oletko sinä juuri se ainoa ketä on koko ikänsä tykännyt oluen mausta? Noita juodaan koska ne ovat halpoja ja "kaikki muutkin juo" silloin 15-vuotiaana. Siitä sitten siirrytään niihin "oikeisiin oluihin". Jotkut tietysti jäävät sille karjalalinjalle koko iäkseen, hyväksyttävää sekin.
Hyvä pointti. Alaikäisenä join sitä mitä sattui saamaan, maulla ei ollut mitään väliä. Kurjalaa olen juonu ainoastaan lätkämatseissa yms. joissa ei muuta ole ollut saatavilla. Muistan, että 18 vuotta täyttäessäni pidin kyllä näiden bulkkibissejen mausta jo. Pidän vieläkin; helposti menee kolme neljä illassa jos sille päälle sattuu, muttei enää korikaupalla kuten silloin joskus. Kun oli vielä vitaali ja nuori. Nykyisin panostan laatuun. Ja juon paljon kuohuviiniä. Se saa iloiseksi.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heitetään parit sanat myös tuohon juomakeskusteluun. Olutta ei pysty juomaan, ei pysy sisällä. Teininä tuli pari kolme kertaa testattua heikoin lopputulemin. Siiderit on myös aika kovan työn takana, yhden saa tarvittaessa juotua. Lonkkua paremmin, muttei sitäkään määräänsä enempää iltaa kohti. Itse vetelen pohjat aina punaviinillä ja tarpeen mukaan jatketaan valkovenäläisillä, pina coladalla tai jollain muulla drinkillä. Kesäisin maistuisi sangria, mutta itse tehtynä tulee liian suuren annosmäärät yksin nautittavaksi. Breezerit on kyllä loistavia, etenkin vesimeloni. Aina kun joku tuttu käy Tallinnassa niin sitä tulee tuotettua. Alkon hinnoilla ei kovin usein huvita sitä ostella. Viski ja konjakki on sitten väkijuomista suosikkeja, joskin paria annosta enempää niitä ei tule iltaa kohti nautittua.
 

Snagari

Jäsen
Hyvä pointti. Alaikäisenä join sitä mitä sattui saamaan, maulla ei ollut mitään väliä. Kurjalaa olen juonu ainoastaan lätkämatseissa yms. joissa ei muuta ole ollut saatavilla. Muistan, että 18 vuotta täyttäessäni pidin kyllä näiden bulkkibissejen mausta jo. Pidän vieläkin; helposti menee kolme neljä illassa jos sille päälle sattuu, muttei enää korikaupalla kuten silloin joskus. Kun oli vielä vitaali ja nuori. Nykyisin panostan laatuun. Ja juon paljon kuohuviiniä. Se saa iloiseksi.
Näin tein myös minä. Annoin rahaa kaverille ja sanoin että "tuo kaljaa" hän sitten toi ja se oli mitä oli. Karjala on itseasiassa myös olut josta en ole ikinä oppinut pitämään. Siitä ei tosin moni muukaan pidä. Kyllä mullekin jo 18-vuotiaana upposi olvit, koffit ja sandelssit, joskus jopa vähän liian hyvin.

Kuohuviini on aika kuraa itselle. En tosin ole oikein laatukuohareita edes juonut muutamaa tervetuliaismaljaa lukuunottamatta. Yleensä se on ollut liian kuivaa paskaa.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Nyt on aika toivotella hyvät yöt. Kiva, että oli näinkin paljon lopulta aktiivisuutta, vaikka alussa tuntui hiljaiselta.

Öitä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eilen olin isäni luona. Juotiin noin kolmannen kerran elämäni aikana minä ja isä keskenämme kännit. Yhteensä 24 kaljaa meni. Katseltiin samalla TV:stä Rambo II ja äitini koira oli lattialla välissämme. Kyllähän sitä on monenlaista minun isälle tapahtunut. Liekö sukuvi... ominaisuus. Eilen esim. kertoi, että istui kerran kaverinsa kanssa paikallisen pubin terassilla. Paikalle tuli kaksi noin parikymppistä jätkää. Toinen niiistä sanoi isälleni ja isän kaverille, että te istutte meidän paikalla. Isäni vastasi, että onhan täällä tilaa, sovittehan te muuallekin ja tämä paikka oli tyhjä, kun me tähän tulimme. Jätkät lähtivät meneen ja palasivat kohta, molemmilla oli tällä kertaa noin metrinen rautakettinki kädessä. Menivät isäni ja kaverinsa eteen seisomaan uhkaavan näköisinä. Isäni (178/70, ei siis mikään korsto) siinä lungisti lausui: "Jaa, paimenpojiksi ootte menossa, olen minäkin joskus nuorempana sitä hommaa tehnyt". Ja räkäiset naurut päälle. Kaverinsa komppasi jotain samansuuntaista. Jätkät eivät osanneen sanoa mitään ja lähtivät meneen. Ei niitä enää siellä baarissa sinä päivänä näkynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Miettisin tuossa vaihtoehtoja mitä voisin tehdä elämälläni, ja päätin käydä yöketjun sivut 80-87 läpi. Oli varsin viisasta. Sä voit @LostHorizon sitten ens yönä kattoa näitä läpi.

Top söpöilyt:

Minäkin oon symppis ja söpö.

Hihihi :3 viikon kestää vierailuni Turussa. Eli hyvää yötä haipoika! Näemme unissa, in a barbie world!

Kiva juttu, mutta ei täällä kyllä minun lisäkseni ole viikoksi paljoakaan nähtävää.

Ettei vaan oo foorumin yksi tunnetuimpia meemejä tänkin takana, eli SeQuins on työn puolesta käymässä?

Sen verran väsynyt ja lapsekas olo on, että ihan hyvin voisin nyt leikkiä barbeilla @SeQuins sun kanssa. Kerrankos sitä! :)

Ennustan että yöketjussa on jonkinsortin romanssia alkamassa jos viimeöiden keskusteluja jaksan oikein tulkita. Mutta, se siitä.

Ai kaamee. Meen pois häirittemästä.

Kaikkeen sitä ihminen aikaansa kuluttaa.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Eilen esim. kertoi, että istui kerran kaverinsa kanssa paikallisen pubin terassilla. Paikalle tuli kaksi noin parikymppistä jätkää. Toinen niiistä sanoi isälleni ja isän kaverille, että te istutte meidän paikalla. Isäni vastasi, että onhan täällä tilaa, sovittehan te muuallekin ja tämä paikka oli tyhjä, kun me tähän tulimme. Jätkät lähtivät meneen ja palasivat kohta, molemmilla oli tällä kertaa noin metrinen rautakettinki kädessä. Menivät isäni ja kaverinsa eteen seisomaan uhkaavan näköisinä. Isäni (178/70, ei siis mikään korsto) siinä lungisti lausui: "Jaa, paimenpojiksi ootte menossa, olen minäkin joskus nuorempana sitä hommaa tehnyt". Ja räkäiset naurut päälle. Kaverinsa komppasi jotain samansuuntaista. Jätkät eivät osanneen sanoa mitään ja lähtivät meneen. Ei niitä enää siellä baarissa sinä päivänä näkynyt.

Jännä, miten pienistä asioista suomalaiset haastavat riitaa. Eipä siinä mitään, hienosti ukkosi hoiti tilanteen. Oma ukkoni (170/60, erittäin suuri skolioosi, selkä erikoisen muotoinen, invalidi) olisi varmaankin väistynyt. Tosin pappina ja raittiusseuran jäsenenä hän ei olisi missään pubissa ollutkaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Niin, tuotahan minä tarkoitin silloin jokunen yö sitten niitä yökkösketjuja kertaillessamme sillä ihanalla vasemman laidan tutkaparillani. Itsehän olen Gáborík, oikea laitahyökkääjä jumalan armosta.

Menen nyt kuitenkin nukkumaan. Näemmä rikoin 6900 viestin rajan edellisellä viestilläni ja nimimerkki @Musta Nuoli tuli vahingossa ohitettua yöketjun viestitilastossa. Liika on liikaa ja määrä korvaa laadun?

Hyvää yötä tasapuolisesti ihan kaikille.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vieläkö on yökyöpeleitä hereillä?

Mulle riitti vähän reilut kolme tuntia pelkkää pyörimistä sängyssä. Ei ole wanhaksi tulemista: selkä estää nukkumasta ja polvi liikkumasta. Selän suhteen tosin kyseessä on ihan vanha "vamma", mutta jostain syystä itsehoito on jäänyt viime viikkoina vähemmälle. Vedetään sitten keskellä yötä pientä keppijumppaa, jos tuo selkä vähän aukeaisi. Polvi mua enemmän huolestuttaa! Tarkoitus oli lähteä eilen pidennetylle viikonloppureissulle töiden merkeissä, mutta enhän mä tällä polvella päässyt mihinkään liikenteeseen. Niin kauan on hyvä, kunhan ei nuha estä nuss... tai no... ymmärtänette metaforan?
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Vieläkö on yökyöpeleitä hereillä?

Totta hemmetissä. Miettisin tossa äsken, että jos laittaisi n. 10 kokoa liian tiukat pitkätkalsarit jalkaan ja juoksisi Saaronniemeen ja takaisin, mutta päätin luovuttaa, koska ne kalsarit on oikeasti aivan, aivan liian pienet.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai katos pojat puhuneet kaljasta. Hitto perkele vasta ryyppäsin 11 päivää. Siis armotonta tinttausta. Aamusta lähtien kaljaa mahaan ja illalla kännissä vielä pullollinen vodkaa perään. Eihän siinä mitään vettä muistanut juoda. Parina aamuna ajattelin että muutaman paukun taisin vaan ottaa, mutta aina möllötti tyhjä pullo vieressä. Sitten hain laivalta kaks laatikkoa Olvin Tuplapukkia, jossa on prosentteja lähes tuplaten normaaliin. Hirveetä myrkkyä. Se oli niin puuroakin ettei pariin päivään tarvinnut syödä mitään. Laivalla join jotain tsekkiläistä hytissä. Halvaksi tuli risteily. Laivalla syömisen sijaan ajattelin käppäillä siihen Södermalmin torille ja vetää mäkkisafkat tai jonkun kebabin, mutta sitten näin ihmeen. Siellä torilla tarjottiin ilmaista ruokaa. Mikä lie teema ollut, kotimaisen ruuan puolesta tai jotain. Vasta Suomessakin oli se joku pyttipannu 30 senttiä -juttu, mutta tuolla sai kasvislasagnea ilmaiseksi. Välissä vetäsin puistossa kaljan ja eikun uudestaan jonoon. Aurinkolasit vaan päähän ettei ne tunnista samaksi. Noh, nyt kolmas krapulapäivä, tai tänään on ollut jo ihan freesi olo, mutta unta ei saa. Aamulla pitäis herätä 7.30 ja lähteä kaupungintalolle. B-vitamiini ja magnesium muuten helpottaa kummasti krapulaa. No oli tuolla pari muutakin taikanappia...
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paitsi saksalaisille.
Mulla on suvussa muutama saksalainen. Miksei heille voi toivottaa hyvää yötä tasapuolisesti? Vai pitääkö heille sanoa vain "Gute Nacht"?

Heräsin tuossa 3 aikoihin yöllä. Karjala ei oikein meinaa upota. Sunnuntaina joutuu vielä hetkeksi piipahtamaan töissä, mutta maanantaina alkaa kesäloma.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
B-vitamiini ja magnesium muuten helpottaa kummasti krapulaa. No oli tuolla pari muutakin taikanappia...
Mulle riittäisi itse asiassa vaikka yksi Panacod tällä hetkellä! Se ei poista tuota selkäjumia, mutta helpottaa oireita. Tosin mä en ole varmaan viiteen vuoteen popsinut noita tai uusinut edes reseptiä. Sveitsissä oli joku toinen "pain killer" - sisältää kodeiinia - joka toimi yhtä hyvin sen muutaman kerran vuodessa. Muuten selkä pysyi yllättävän vetreässä kunnossa, kun Sveitsin tytsy aina kerran pari viikossa ruhjoi vähän kantapäillään meikäläisen alaselkää.

Heitäpäs nyt @pettter ihan alan asiantuntijana, että mikäs se on se virolaisten krapula-combo! Sehän on kolme taikanappia, joita kaikkia saa virolaisista apteekeista ilman reseptiä. Mulla oli aikoinaan virolaisia työkavereita, jotka opettivat mulle sen kikan. Nyt olen jo - ehkä vanhentuneena ja viisastuneena? - unohtanut kyseisen kikan. Se oli aivan uskomatonta - aivan sama millainen krapula oli! Kolme nappia, litra vettä ja pikainen suihku - ei väliä vaikka millainen reissu oli edessä. Seuraavat 6-12 tuntia pörräsi aivan käsittämättömässä mielentilassa.
Mulla on suvussa muutama saksalainen. Miksei heille voi toivottaa hyvää yötä tasapuolisesti? Vai pitääkö heille sanoa vain "Gute Nacht"?
Sveitsiläisille ainakin tärkeätä on se "Guetnachtmüntschi"... <3
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Ai katos pojat puhuneet kaljasta.

Ajattelin itse kysyä jotain tylsää "mikä kalja on parasta" yms. mutta vanhan kehäketun ylempi kysymys on huomattavasti parempi.

Mulla on suvussa muutama saksalainen. Miksei heille voi toivottaa hyvää yötä tasapuolisesti? Vai pitääkö heille sanoa vain "Gute Nacht"?

Se oli viittaus mm. tähän. Mutta hyvä, että sinä tulit huomauttamaan asiasta, eikä Klose. Ja itselläni ei siis ole antipatioita Saksaa kohtaan, hoitaneet talouden hyvin, hienoja autoja (kolme kertaa olen käynyt Saksassa ja nähnyt yhteensä neljä Bugatti Veyronia, paljon Ferrareja yms.) ja museoita yms. Ainoa juttu, mikä vituttaa on Hamburgin liikenne.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
(kolme kertaa olen käynyt Saksassa ja nähnyt yhteensä neljä Bugatti Veyronia, paljon Ferrareja yms.)
Tästä tuli mieleeni eräs kerta, kun kävimme kalastamassa Zweisimmenissa.

Jossain siellä pikkukylässä oli joku Ferrareiden kokoontumisajo. Se on uskomaton tunne, kun itse tykittelee jollain pikku Citroen C3:lla sieltä jostain reilusta paristatonnista alaspäin ja vastaan porhaltaa sellaiset 30-40 Ferrari Testarossaa, F40:tä, F50:tä jne... se matala murina vielä kertautuu niistä Alppikanjoneista. Täytyy sanoa, että pikkaisen siinä kohtaa pisti naurattamaan jotkut Auranlaakson ABC:n Bemarien kokoontumisajot...

Nyt taitaa kellokin olla jo sen verran, että tälle ketjulle toivotetaan oikein hellä hyvänyönsuukko - fiins, fiins Guetnachtmüntschi <3

EDIT: sen verran lisään vielä, että kalastuspaikkamme oli siis Forellensee, Zweisimmen
Tuota voin suositella todella lämpimästi kenelle tahansa, jos nyt jotakuta sattuisi kiinnostamaan "Alppi-kalastus"...
 
Viimeksi muokattu:

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Hyvää yötä yöketju. Nähdään taas aamulla!

Ärsyttää muuten, kun "turvallisuussyistä" g2playstä tilaamani Cities: Skylines (siis CD-avain tilattu) on tilassa "on hold", eli ilmeisesti pelkäävät, että tilini on kaapattu tai jotain muuta mukavaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heitäpäs nyt @pettter ihan alan asiantuntijana, että mikäs se on se virolaisten krapula-combo! Sehän on kolme taikanappia, joita kaikkia saa virolaisista apteekeista ilman reseptiä. Mulla oli aikoinaan virolaisia työkavereita, jotka opettivat mulle sen kikan. Nyt olen jo - ehkä vanhentuneena ja viisastuneena? - unohtanut kyseisen kikan. Se oli aivan uskomatonta - aivan sama millainen krapula oli! Kolme nappia, litra vettä ja pikainen suihku - ei väliä vaikka millainen reissu oli edessä. Seuraavat 6-12 tuntia pörräsi aivan käsittämättömässä mielentilassa.

En mä noista tiedä. Mulla toi oli tuollaista lievästi rauhoittavaa vaan. Ei mitään hämäräkamaa.

Joskus muuten oon Tallinnan apteekeista ostellut erilaisia yrttejä muutamiin eri vaivoihin, siellä kun niitä myydään paljon, mutta eipä niistä paljoa apua ole saanut, kuten varmaan olettaakin sopii. Valeriaanan huomasin kyllä vähän väsyttävän. Nyt säilytän siinä samassa pussissa yhtä kissanlelua. Sen kun sitten heittää kissalle niin se hullaantuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös