Mainos

Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 495 634
  • 5 189

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Eilen en uskaltanut tulla illalla söpöstelemään, ku Jaws ei ollut paikalla vahtimassa sen tasoa.

Vai niin, no puolestani sanon kyllä tähän, että milloin tahansa saa yöketjuun laittaa vaikka minkämoista söpöilyä, en minä mikään auktoriteetti kuitenkaan ole. Ei ole sen puoleen lainkaan määräysvaltaa, vaikka kuinka olisi tullut rustattua viestejä Kierrätyskeskuksen ketjuista ylväimpään. Söpöily on siirappisempaa ja siitä tosiaan esimerkkejä kymmeniä sivuja aiemmin, mutta ei siitä nyt enempiä. Menee muutoin ihan oikeasti vahtimiseksi minun osaltani.

Olet tosiaan pudotellut siellä täällä itsestäsi lisää informaatiota. Kuten totesit siinä yksityisviestissä, niin aika paljon meissä on kyllä samaa. Tai ainakin tunnistan monia piirteitä. Hienoa, että palstalla on samanhenkisiä keskustelijoita.

Tämähän meni muuten ihan alkoholikeskusteluksi kun vähänkin antoi siimaa. Ei siinä, antakaa palaa vain, kyllä minä luen. Ja vahdin tasoa.

Snagari

Jäsen
Onhan se Pirkkakin Olvin tekemää. Mitä olen kuullut, maistuu ihan hyvältä. Oluen hyvältä.
Jaa-a, on se Olvin tekemää mutta jotenkin ne sen pilaavat. Ja onhan sille halvalle hinnallekin oltava joku syy, jossain säästetään.

Joihinkin lonkeroihin kyllästyy nopeasti kuten itsellä karpalolonkero. Aluksi tuli ostettua vain sitä, mutta nykyään ei tulisi mieleenkään juoda sitä. Limelonkero on varmaa itsellä se mitä eniten juon. Lonkero on tosiaan kallista kuten @Snagari mainitsi ja sen takia olisi hyvä, jos pystyisi ainakin hiukan juomaan paljon halvempaa kaljaa.
Itsekin join joskus karpalonkeroa jonkin verran. Nykyään ei uppoa.

Lonkeroista siis ehdoton on että ihan sitä itseään eli Gin long drinkiä en juo enää lainkaan. Jonkun makulonkeron sitten sielä täällä (laivareissut tai muut). Ennemmin kylläkin vaikka Breezeriä jos siltä tuntuu ettei olut maistu.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Huumorintajussa emme taida olla samanlaisia @Jaws. Heitän tuollaista mukahauskaa läppää, kuten "Eilen en uskaltanut tulla illalla söpöstelemään, ku Jaws ei ollut paikalla vahtimassa sen tasoa." tuokin oli. Siis pelkkää huumoria. En ollut tosissaan.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oikea lonkero, se jota ostetaan Alkosta ja joka on Hartwallin tekemää, on pirun hyvä kesäjuoma. Silti. "Kalja"?? Tuohan on vähän kuin sanoisi, että "viini" on pahaa. Eli puhutteko nyt ns. jurripatruunoista, eli keskikeppanoista, eli bulkkibisseistä? Siis näistä yleishumalluttajista, joiden ainoa merkitys on tuottaa sekaista olotilaa ja pissahätää? Vai onko tässä nyt suotta leimattu koko olutkanta pahanmakuiseksi?

Itse join tuossa illalla Mathildedahlin kyläpanimon Rölssi-alen. Huikeaa tavaraa keskiolutvahvuisenakin; hieman hapan, hieman makea. Oikein tasapainoinen. Toki jos neste maistuu hyvältä vain ollessaan sokerisen makeaa ja limpsamaista, niin ehkä on syytä odottaa vielä pari vuotta. Makuaisti kyllä kehittyy.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joo on kyllä lonkeroissakin paljon sellaisia, jotka eivät maistu. Greippi ei mene oikeastaan missään muodossa (edes mehuna siis). Myöskään Gin Long Drink ei kyllä mene. Aika nirsoa siis.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
@V-G- Johan minä rajoitin oluet vaaleisiin lagereihin, näihin massatuotantona tehtyihin :)

E: Ja mielestäni ei kenelläkään ole varaa arvostella toisten tottumuksia, joten juokoon kukin mitä lystää.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huumorintajussa emme taida olla samanlaisia @Jaws. Heitän tuollaista mukahauskaa läppää, kuten "Eilen en uskaltanut tulla illalla söpöstelemään, ku Jaws ei ollut paikalla vahtimassa sen tasoa." tuokin oli. Siis pelkkää huumoria. En ollut tosissaan.

Kyllähän minä sen tajusin, mutta päätin vain vastata tylsästi.

Söpöstelyssä ehdoton edellytys on hymiö, ainakin yleensä. Tähän tapaan. :3

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Jaa-a, on se Olvin tekemää mutta jotenkin ne sen pilaavat. Ja onhan sille halvalle hinnallekin oltava joku syy, jossain säästetään.

Itsekin join joskus karpalonkeroa jonkin verran. Nykyään ei uppoa.

Lonkeroista siis ehdoton on että ihan sitä itseään eli Gin long drinkiä en juo enää lainkaan. Jonkun makulonkeron sitten sielä täällä (laivareissut tai muut). Ennemmin kylläkin vaikka Breezeriä jos siltä tuntuu ettei olut maistu.

Breezer on myös ihan hyvää. Jos viitsii laittaa saunaillaksi vähän isommalla rahalla juotavaa, niin haen alkosta Smirnoff Icea. Eihän siinä ole prosentteja mitenkään älyttömästi (olikohan noin 4,5%), mutta maistuu varsinkin kylmänä upealta. Erinoimainen saunajuoma, jos haluaa vähän vaihtelua perusolueen/siideriin tai lonkeroon.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllähän minä sen tajusin, mutta päätin vain vastata tylsästi.

Söpöstelyssä ehdoton edellytys on hymiö, ainakin yleensä. Tähän tapaan. :3

Oli aika tylsä ja tylykin vastaus :(

Numeroita ei kyllä hymiöissä saa olla. Paitsi <3

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Breezer on myös ihan hyvää. Jos viitsii laittaa saunaillaksi vähän isommalla rahalla juotavaa, niin haen alkosta Smirnoff Icea. Eihän siinä ole prosentteja mitenkään älyttömästi (olikohan noin 4,5%), mutta maistuu varsinkin kylmänä upealta. Erinoimainen saunajuoma, jos haluaa vähän vaihtelua perusolueen/siideriin tai lonkeroon.

Jos Smirnoff Ice on breezer, niin lonkeron hehkuttamisen sijasta voisin siis puhua breezereistä. Tällä hetkellä juomarankingin ykkönen on juuri Ice.

Snagari

Jäsen
Kamala krapula vaan noista smirnoff iceista, lonkeroista ym. sokerilitkuista tulee. Eikä muutenkaan pysty juomaan muutamaa enempää sen makeuden takia.

@V-G- siis siinä käsityksessä ainakin itse olin että nimenomaan nyt puhuttiin täysin bulkkibisseistä. Harva kuitenkaan oluenjuontiaan Rölssi-alesta aloittaa. Täytyykin maistaa tuota nyt kun mainitsit.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@V-G- Johan minä rajoitin oluet vaaleisiin lagereihin, näihin massatuotantona tehtyihin :)
Eli puheena on siis se, ovatko Lapin Kulta, Karjala, Foster's, Olvi III, Halko, Tuntematon sotilas, A le Coq, Karhu, Koff, Tuborg, Carlsberg tai kauppojen omat lagerit mistään kotoisin? Hyvä on, mutta miksi? Hintansa takia? Ja jos olette jo todenneet, etteivät ne miellytä teidän makuhermojanne, miksi joisitte niitä, ettekä kokeilisi jotain uutta ja toisenlaista?

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oli aika tylsä ja tylykin vastaus :(

Voih, minä syvästi pahoittelen tätä ja lupaan yrittää tuoda aina niin söpöt ajatukseni selkeämmin esille jatkossa! Hymiö kyllä tuo viestiin heti jotain sympaattisuutta, tuokin lainaamani lause on mahdottoman sympaattinen, esittäisi sen sitten mies tai nainen, aikuinen tai lapsi, gemssi tai orava.

Numeroita ei kyllä hymiöissä saa olla. Paitsi <3

Numeroita saa olla, jos hymiö on kolmonen. :3

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Uskotteko kotona, tai missä nyt olettekaan, että olen nyt perjantain puolella ollessa jo neljättä päivää koirankaitsijana. Ensimmäistä kertaa ikinä koiraa kaitsen. No kun äitini joutui sairaalaan, niin ei tässä nyt muitakaan koirankaitsijoita ole, kun olen hänen ainoa lapsensa ja hän yksin asustelee (sen koiransa kanssa).

Koiraa olen lenkitellyt. Tänään pesin cottonin suihkulla. Pikku tassukat ensin. Pympykän ja pippukan myös. Jotain lemmikkishampootakin käytin. Niin tuli puhdasta.

Vielä noin viikko pitäisi tätä kaitsemishommaa tehdä. Karma on huora.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@V-G- siis siinä käsityksessä ainakin itse olin että nimenomaan nyt puhuttiin täysin bulkkibisseistä. Harva kuitenkaan oluenjuontiaan Rölssi-alesta aloittaa. Täytyykin maistaa tuota nyt kun mainitsit.
Kannattaa. Lasipulloissa sitä sai ainakin Ruoholahden citymarketista hintaan 3,95/plo. Ruoholahden cittari muuten tuoksuu tismalleen samalta kuin Nordis. Onko kukaan muu huomannut?

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Voih, minä syvästi pahoittelen tätä ja lupaan yrittää tuoda aina niin söpöt ajatukseni selkeämmin esille jatkossa! Hymiö kyllä tuo viestiin heti jotain sympaattisuutta, tuokin lainaamani lause on mahdottoman sympaattinen, esittäisi sen sitten mies tai nainen, aikuinen tai lapsi, gemssi tai orava.

Numeroita saa olla, jos hymiö on kolmonen. :3

Täytyy muistaa hymiöt ensi kerralla! Ja sovitaan niin, että kolmonen käy, muut eivät! 8)

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vielä noin viikko pitäisi tätä kaitsemishommaa tehdä. Karma on huora.

En nyt ihan selville päässyt hauvelin sukupuolesta pympykästä ja pippukasta huolimatta, mutta jos koira olisi nimeltään Karma (ei pidä sekoittaman mentalisti-Nooraan) ja vielä narttu, niin Karma is a bitch olisi mitä mainioin toteamus.

Tai voihan koira huorakin olla, mutta tohdin epäillä. Piä silimällä.

Snagari

Jäsen
Eli puheena on siis se, ovatko Lapin Kulta, Karjala, Foster's, Olvi III, Halko, Tuntematon sotilas, A le Coq, Karhu, Koff, Tuborg, Carlsberg tai kauppojen omat lagerit mistään kotoisin? Hyvä on, mutta miksi? Hintansa takia? Ja jos olette jo todenneet, etteivät ne miellytä teidän makuhermojanne, miksi joisitte niitä, ettekä kokeilisi jotain uutta ja toisenlaista?
Miksi itse joit noita kun olit nuori? Vai oletko sinä juuri se ainoa ketä on koko ikänsä tykännyt oluen mausta? Noita juodaan koska ne ovat halpoja ja "kaikki muutkin juo" silloin 15-vuotiaana. Siitä sitten siirrytään niihin "oikeisiin oluihin". Jotkut tietysti jäävät sille karjalalinjalle koko iäkseen, hyväksyttävää sekin.

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joidenkin kanssa se homma kuitenkin toimii. Helposti ja vaivattomasti. Olisimme varmasti pystyneet puhumaan tunteja huomaamatta ajan kulkua. Harmi, että hänen piti sitten lähteä ajamaan takaisin kotiin. En usko, että seuraavaan tapaamiseen menee 3 vuotta, sen verran hyvät fiilikset tuntui molemmille jäävän. (Tämä kun on niitä ihmisiä, jotka viitsii edes vähän näyttää tunteitaan. Edes vähän.)

Kotiin kävellessä aurinkokin alkoi paistamaan. Se symbolisoi myös omia fiiliksiä siihen aikaan. Tuollaiset ex tempore-tapaamiset voivat tuoda niin paljon elämään. Näitä haluan lisää.

Olisihan tuota voinut koko viestinkin lainata, nyt otin olennaisimmat. Kouluajoilta ei jäänyt oikein yhtään tyyppiä pyörimään kuvioihin, harrastuksista sitten muutamia. Helvetin vähän on jaksanut (miksi?) panostaa näihin kaverisuhteisiin ja kyllä kaduttaa. On toki ihmisiä, kenen kanssa tiet erkanevat väkisin, mutta niihin parhaisiin ja läheisimpiin tyyppeihin kannattaa olla yhteyksissä edes toisinaan.

Esimerkkisi vastaava tapaus kävi tuossa alkukeväänä, aikamääreet ja muutkin osui lähes täysin. Aika kului kuin siivillä ja mukavaa oli. Niin sitä silloin hoki itselleen, että nyt muista pitää yhteyksiä. Enpä ole lupaustani oikein hyvin pitänyt. Mitä tästä opitaan, tai siis ainahan virheistä pitäisi oppia, tai saa pitää itseään idioottina. Palstaveljet ja -siskot, pitäkää yhteyksiä vähänkin tärkeisiin ihmisiin!

Hyvä nosto myös tuo tunteiden näyttäminen. Varsinkin suomalainen mies tuntuu edustavan valitettavan usein tyypillistä stereotypiaa, ettei puhuta, edes kaatokännissä. Voihan se vaatia jonkun neuvoa-antavan, että saa suun auki. Toivottavampaa olisi, että aukeaisi edes silloin. Itse olen hyvin suorapuheinen ja rehellinen tapaus ja välillä liiankin avoin, mutta oikeita tunteita tulee näytettyä vain harvoille ja valituille. Mutta se ei kyllä tuota ongelmia. Hämmennystä kyllä senkin edestä.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tai voihan koira huorakin olla, mutta tohdin epäillä. Piä silimällä.
Hän on mies. Pippukka on pippeli. Kun se koira tänään kuseskeli koko ajan jonnekin ojanpientareelle, niin kysyin sitä, että pilluko se on sulla koko ajan mielessä, kun hajujälkiä joka paikkaan jätät. Ja lisäsin, että sinuthan on leikattu, että on ainakin ehkäisy kunnossa. "Järkimiehiä", tuumasin loppuun itsekseni.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi itse joit noita kun olit nuori? Vai oletko sinä juuri se ainoa ketä on koko ikänsä tykännyt oluen mausta? Noita juodaan koska ne ovat halpoja ja "kaikki muutkin juo" silloin 15-vuotiaana. Siitä sitten siirrytään niihin "oikeisiin oluihin". Jotkut tietysti jäävät sille karjalalinjalle koko iäkseen, hyväksyttävää sekin.
Hyvä pointti. Alaikäisenä join sitä mitä sattui saamaan, maulla ei ollut mitään väliä. Kurjalaa olen juonu ainoastaan lätkämatseissa yms. joissa ei muuta ole ollut saatavilla. Muistan, että 18 vuotta täyttäessäni pidin kyllä näiden bulkkibissejen mausta jo. Pidän vieläkin; helposti menee kolme neljä illassa jos sille päälle sattuu, muttei enää korikaupalla kuten silloin joskus. Kun oli vielä vitaali ja nuori. Nykyisin panostan laatuun. Ja juon paljon kuohuviiniä. Se saa iloiseksi.

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heitetään parit sanat myös tuohon juomakeskusteluun. Olutta ei pysty juomaan, ei pysy sisällä. Teininä tuli pari kolme kertaa testattua heikoin lopputulemin. Siiderit on myös aika kovan työn takana, yhden saa tarvittaessa juotua. Lonkkua paremmin, muttei sitäkään määräänsä enempää iltaa kohti. Itse vetelen pohjat aina punaviinillä ja tarpeen mukaan jatketaan valkovenäläisillä, pina coladalla tai jollain muulla drinkillä. Kesäisin maistuisi sangria, mutta itse tehtynä tulee liian suuren annosmäärät yksin nautittavaksi. Breezerit on kyllä loistavia, etenkin vesimeloni. Aina kun joku tuttu käy Tallinnassa niin sitä tulee tuotettua. Alkon hinnoilla ei kovin usein huvita sitä ostella. Viski ja konjakki on sitten väkijuomista suosikkeja, joskin paria annosta enempää niitä ei tule iltaa kohti nautittua.

Snagari

Jäsen
Hyvä pointti. Alaikäisenä join sitä mitä sattui saamaan, maulla ei ollut mitään väliä. Kurjalaa olen juonu ainoastaan lätkämatseissa yms. joissa ei muuta ole ollut saatavilla. Muistan, että 18 vuotta täyttäessäni pidin kyllä näiden bulkkibissejen mausta jo. Pidän vieläkin; helposti menee kolme neljä illassa jos sille päälle sattuu, muttei enää korikaupalla kuten silloin joskus. Kun oli vielä vitaali ja nuori. Nykyisin panostan laatuun. Ja juon paljon kuohuviiniä. Se saa iloiseksi.
Näin tein myös minä. Annoin rahaa kaverille ja sanoin että "tuo kaljaa" hän sitten toi ja se oli mitä oli. Karjala on itseasiassa myös olut josta en ole ikinä oppinut pitämään. Siitä ei tosin moni muukaan pidä. Kyllä mullekin jo 18-vuotiaana upposi olvit, koffit ja sandelssit, joskus jopa vähän liian hyvin.

Kuohuviini on aika kuraa itselle. En tosin ole oikein laatukuohareita edes juonut muutamaa tervetuliaismaljaa lukuunottamatta. Yleensä se on ollut liian kuivaa paskaa.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt on aika toivotella hyvät yöt. Kiva, että oli näinkin paljon lopulta aktiivisuutta, vaikka alussa tuntui hiljaiselta.

Öitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy