Jatketaan aiheesta "ihmiset ympärilläni". Päätin siis olla tekemättä esittelyä ja pudotella vinkkejä siellä sun täällä, en tosin tarkoituksella.
Eilen en uskaltanut tulla illalla söpöstelemään, ku Jaws ei ollut paikalla vahtimassa sen tasoa. Yritetään nyt. Tosiaan olen asunut nykyisellä paikkakunnalla kohta 3 vuotta. AIka vähän lopulta pitänyt yhteyttä vanhoihin kavereihin (jos sellaisia edes on/oli) entiseltä paikkakunnalta, jossa olin asunut koko ikäni paria vuotta lukuunottamatta. Tänä kesänä olisi tarkoitus pitää enemmän yhteyttä ja matkustaa ihan moikkaamaan heitä. Prosessi alkoi eilen, kun eräs kaverini/tuttuni tuli tapaamaan sukulaisiaan tänne, ja käytin tilaisuuden hyödyksi ja pyysin kahville.
Joitain kavereita olen nähnyt niin, että on hiukan taukoa ollut edellisestä tapaamisesta. Sitä ajattelisi, että tapaamisten välillä olisi tapahtunut paljon, ja olisi paljon asiaa. Lopulta vartin jälkeen huomaa vilkaisevansa kelloa merkitsevästi, jotta kiusallinen hiljaisuus päättyisi. Small-talk -taidot eivät ole kovin vahvat, joten tilanne on aina vähän haastava, mikäli myös toisella on sama tilanne.
Tosiaan, eilen. Vähän mietin, että mitäköhän tästäkin tulee, varsinkin kun viestittelemme toisillemme n. kerran vuodessa ja tämä kerta sattui olemaan juuri viikko sitten, jolloin tosiaan juteltiin jo vähän kaikesta. Toisaalta homma oli toiminut viestitellessä, joten aika luottavaisena lähdin liikkeelle. Ko. henkilön olen tuntenut monta vuotta ekalta luokalta lähtien, joten yhteisiä kokemuksia on karttunut ja tunnemme toisemme aika hyvin. Mutta molemmat ovat varmasti muuttuneet viime vuosien aikana ja se aina jännittää vähän, että millainen sitä nykyään on.
Joidenkin kanssa se homma kuitenkin toimii. Helposti ja vaivattomasti. Olisimme varmasti pystyneet puhumaan tunteja huomaamatta ajan kulkua. Harmi, että hänen piti sitten lähteä ajamaan takaisin kotiin. En usko, että seuraavaan tapaamiseen menee 3 vuotta, sen verran hyvät fiilikset tuntui molemmille jäävän. (Tämä kun on niitä ihmisiä, jotka viitsii edes vähän näyttää tunteitaan. Edes vähän.)
Kotiin kävellessä aurinkokin alkoi paistamaan. Se symbolisoi myös omia fiiliksiä siihen aikaan. Tuollaiset ex tempore-tapaamiset voivat tuoda niin paljon elämään. Näitä haluan lisää.