Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 428
  • 5 190

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Jatketaan aiheesta "ihmiset ympärilläni". Päätin siis olla tekemättä esittelyä ja pudotella vinkkejä siellä sun täällä, en tosin tarkoituksella.

Eilen en uskaltanut tulla illalla söpöstelemään, ku Jaws ei ollut paikalla vahtimassa sen tasoa. Yritetään nyt. Tosiaan olen asunut nykyisellä paikkakunnalla kohta 3 vuotta. AIka vähän lopulta pitänyt yhteyttä vanhoihin kavereihin (jos sellaisia edes on/oli) entiseltä paikkakunnalta, jossa olin asunut koko ikäni paria vuotta lukuunottamatta. Tänä kesänä olisi tarkoitus pitää enemmän yhteyttä ja matkustaa ihan moikkaamaan heitä. Prosessi alkoi eilen, kun eräs kaverini/tuttuni tuli tapaamaan sukulaisiaan tänne, ja käytin tilaisuuden hyödyksi ja pyysin kahville.

Joitain kavereita olen nähnyt niin, että on hiukan taukoa ollut edellisestä tapaamisesta. Sitä ajattelisi, että tapaamisten välillä olisi tapahtunut paljon, ja olisi paljon asiaa. Lopulta vartin jälkeen huomaa vilkaisevansa kelloa merkitsevästi, jotta kiusallinen hiljaisuus päättyisi. Small-talk -taidot eivät ole kovin vahvat, joten tilanne on aina vähän haastava, mikäli myös toisella on sama tilanne.

Tosiaan, eilen. Vähän mietin, että mitäköhän tästäkin tulee, varsinkin kun viestittelemme toisillemme n. kerran vuodessa ja tämä kerta sattui olemaan juuri viikko sitten, jolloin tosiaan juteltiin jo vähän kaikesta. Toisaalta homma oli toiminut viestitellessä, joten aika luottavaisena lähdin liikkeelle. Ko. henkilön olen tuntenut monta vuotta ekalta luokalta lähtien, joten yhteisiä kokemuksia on karttunut ja tunnemme toisemme aika hyvin. Mutta molemmat ovat varmasti muuttuneet viime vuosien aikana ja se aina jännittää vähän, että millainen sitä nykyään on.

Joidenkin kanssa se homma kuitenkin toimii. Helposti ja vaivattomasti. Olisimme varmasti pystyneet puhumaan tunteja huomaamatta ajan kulkua. Harmi, että hänen piti sitten lähteä ajamaan takaisin kotiin. En usko, että seuraavaan tapaamiseen menee 3 vuotta, sen verran hyvät fiilikset tuntui molemmille jäävän. (Tämä kun on niitä ihmisiä, jotka viitsii edes vähän näyttää tunteitaan. Edes vähän.)

Kotiin kävellessä aurinkokin alkoi paistamaan. Se symbolisoi myös omia fiiliksiä siihen aikaan. Tuollaiset ex tempore-tapaamiset voivat tuoda niin paljon elämään. Näitä haluan lisää.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Itse olen mielestäni melko nopeasti adaptoitunut oluen makuun. On vasta 8 kuukautta ollut täysi-ikäisyyttä (sitä ennen en oikeasti juonut, oikeasti) ja tällä hetkellä kykenen juomaan olutta siten, että nautin siitä. On tullut paljon mm. Kupittaan Cittarin ja Alkon makuolut-hyllyiltä kokeiltua kaikkea sekä tietenkin näitä suurimpia brändejä jokaista tullut maistettua. Tällä hetkellä on sellainen fiilis, että Heineken ja Fosters (barrel) on parasta, sekin tosin saattaa vaihtua.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Ei olut minunkaan ykkösjuomaani ole, mutta silloin tällöin tulee olut nautittua. Karhu, Fosters ja A le coq, ovat ihan maukkaita. Koff sen sijaan ei sitten yhtään maistu.

Lonkero täälläkin alkoholijuomista se ykkönen itselle. Olvin Mojito on alkoholijuomarankingissani ykkönen tällä hetkellä.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Joo onhan se niin, että siihen tottuu. Mutta en näe tarpeeksi pakottaa totuttautumista, eiköhän se siitä (rahat vielä riittää muihin). Vehnäolut on kyllä ihan hyvää, ja myös tummemmat menee. Eli taitaa olla juuri tämä vaalea lager joka ei minulle sovi. Carlsberg ehkä parasta niistä.

E: Eikä tosiaan itselläkään ole "totuttautumis-aika" kovin pitkä ollut.
 

Snagari

Jäsen
Mielenkiintoista. Sandels on varmaan kaikista hirveimmän makuinen olut, mitä olen ikinä maistanut. Pari vuotta sitten maistoin ja hyvä ettei lentänyt laatta jo hajusta. Sol ollut varmaan paras olut, mitä olen tähän mennessä maistanut.
Joo, ehkä olen vaan huono antamaan aloitteluohjeita. Oma oluenjuonti alkoi joskus 10v sitten taskulämpimistä Karhu-pulloista väkisin juotuna päättäreissä että siitä oli suunta vaan ylöspäin.

Sol ja Corona extra tosiaan ovat sellaisia oluita mitä tytötkin tykkäävät juoda, varsinkin limepalojen kanssa.

Oluen juonnista tuli muuten mieleen se fakta, että ihminen oppii toistojen myötä pitämään vaikka hevosenpaskaa tai parsakaalia (täysin sama asia) hyvänmakuisena. Niin kamalaa litkua se kalja silloin 15-vuotiaana oli, mutta "pakotettuna" (=köyhänä teininä) sitä oppi juomaan. Ja nykyään juokin sitten mielellään, mitä en olisi silloin suostunut uskomaan ikinä.
Sama täällä ja aikalailla kaikilla kavereillakin kenen kanssa täällä olen jutellut. Tosin join joskus 12-vuotiaana jo salaa tölkin/pari kavereiden kanssa isän salkusta ja ne menivät jotenkin helpommin alas kuin ne 15-vuotiaana kyyneleet silmissä päättäjäisissä litkityt karhut.
 

Snagari

Jäsen
Kaikenlainen olut menee paitsi Pirkka-olut tai kukko.

Lonkeroa join joskus teininä, nykyään en tykkää yhtään. Siideriä sitten krapulapäivän aamuna muutama että saa koneet käyntiin.
 

Nick Neim

Jäsen
Kaikenlainen olut menee paitsi Pirkka-olut tai kukko.

Lonkeroa join joskus teininä, nykyään en tykkää yhtään. Siideriä sitten krapulapäivän aamuna muutama että saa koneet käyntiin.

Jumalauta, äijällä on maku kohdillaan. Pl. tuo siideri.

Lonkero jää kahteen illassa, ei vaan pysty. Ei mene alas, ei sitten millään. Ei teininä, eikä sen paremmin nytkään. Enkä ajatellut opetella.
 

Snagari

Jäsen
Jumalauta, äijällä on maku kohdillaan. Pl. tuo siideri.

Lonkero jää kahteen illassa, ei vaan pysty. Ei mene alas, ei sitten millään. Ei teininä, eikä sen paremmin nytkään. Enkä ajatellut opetella.
Pirkka ja kukko on niin naurettavia että en tajua miten joku pystyy juomaan. Maistuu metallilta.

Lonkeroa olen juonut viimeksi varmaan vuosi sitten edes tölkin. En ajatellut myöskään opetella, kallistakin vielä.

Ja siideri siis siinä tapauksessa että haluaa nopeasti pienet aamupöhnät ja tarkoitus on jatkaa ottamista. Siitä sitten päivän mittaan olueen/viinaan.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Kerrankin joku konsensus siitä, mistä puhutaan. Viimeiset puoli tuntia samasta aiheesta. EIkun hetkinen! Joku LostHorizon kommentoi omiaan joka väliin sekoittaen pakkaa.

Onhan se Pirkkakin Olvin tekemää. Mitä olen kuullut, maistuu ihan hyvältä. Oluen hyvältä.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Joihinkin lonkeroihin kyllästyy nopeasti kuten itsellä karpalolonkero. Aluksi tuli ostettua vain sitä, mutta nykyään ei tulisi mieleenkään juoda sitä. Limelonkero on varmaa itsellä se mitä eniten juon. Lonkero on tosiaan kallista kuten @Snagari mainitsi ja sen takia olisi hyvä, jos pystyisi ainakin hiukan juomaan paljon halvempaa kaljaa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Eilen en uskaltanut tulla illalla söpöstelemään, ku Jaws ei ollut paikalla vahtimassa sen tasoa.

Vai niin, no puolestani sanon kyllä tähän, että milloin tahansa saa yöketjuun laittaa vaikka minkämoista söpöilyä, en minä mikään auktoriteetti kuitenkaan ole. Ei ole sen puoleen lainkaan määräysvaltaa, vaikka kuinka olisi tullut rustattua viestejä Kierrätyskeskuksen ketjuista ylväimpään. Söpöily on siirappisempaa ja siitä tosiaan esimerkkejä kymmeniä sivuja aiemmin, mutta ei siitä nyt enempiä. Menee muutoin ihan oikeasti vahtimiseksi minun osaltani.

Olet tosiaan pudotellut siellä täällä itsestäsi lisää informaatiota. Kuten totesit siinä yksityisviestissä, niin aika paljon meissä on kyllä samaa. Tai ainakin tunnistan monia piirteitä. Hienoa, että palstalla on samanhenkisiä keskustelijoita.

Tämähän meni muuten ihan alkoholikeskusteluksi kun vähänkin antoi siimaa. Ei siinä, antakaa palaa vain, kyllä minä luen. Ja vahdin tasoa.
 

Snagari

Jäsen
Onhan se Pirkkakin Olvin tekemää. Mitä olen kuullut, maistuu ihan hyvältä. Oluen hyvältä.
Jaa-a, on se Olvin tekemää mutta jotenkin ne sen pilaavat. Ja onhan sille halvalle hinnallekin oltava joku syy, jossain säästetään.

Joihinkin lonkeroihin kyllästyy nopeasti kuten itsellä karpalolonkero. Aluksi tuli ostettua vain sitä, mutta nykyään ei tulisi mieleenkään juoda sitä. Limelonkero on varmaa itsellä se mitä eniten juon. Lonkero on tosiaan kallista kuten @Snagari mainitsi ja sen takia olisi hyvä, jos pystyisi ainakin hiukan juomaan paljon halvempaa kaljaa.
Itsekin join joskus karpalonkeroa jonkin verran. Nykyään ei uppoa.

Lonkeroista siis ehdoton on että ihan sitä itseään eli Gin long drinkiä en juo enää lainkaan. Jonkun makulonkeron sitten sielä täällä (laivareissut tai muut). Ennemmin kylläkin vaikka Breezeriä jos siltä tuntuu ettei olut maistu.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Huumorintajussa emme taida olla samanlaisia @Jaws. Heitän tuollaista mukahauskaa läppää, kuten "Eilen en uskaltanut tulla illalla söpöstelemään, ku Jaws ei ollut paikalla vahtimassa sen tasoa." tuokin oli. Siis pelkkää huumoria. En ollut tosissaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Oikea lonkero, se jota ostetaan Alkosta ja joka on Hartwallin tekemää, on pirun hyvä kesäjuoma. Silti. "Kalja"?? Tuohan on vähän kuin sanoisi, että "viini" on pahaa. Eli puhutteko nyt ns. jurripatruunoista, eli keskikeppanoista, eli bulkkibisseistä? Siis näistä yleishumalluttajista, joiden ainoa merkitys on tuottaa sekaista olotilaa ja pissahätää? Vai onko tässä nyt suotta leimattu koko olutkanta pahanmakuiseksi?

Itse join tuossa illalla Mathildedahlin kyläpanimon Rölssi-alen. Huikeaa tavaraa keskiolutvahvuisenakin; hieman hapan, hieman makea. Oikein tasapainoinen. Toki jos neste maistuu hyvältä vain ollessaan sokerisen makeaa ja limpsamaista, niin ehkä on syytä odottaa vielä pari vuotta. Makuaisti kyllä kehittyy.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Joo on kyllä lonkeroissakin paljon sellaisia, jotka eivät maistu. Greippi ei mene oikeastaan missään muodossa (edes mehuna siis). Myöskään Gin Long Drink ei kyllä mene. Aika nirsoa siis.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
@V-G- Johan minä rajoitin oluet vaaleisiin lagereihin, näihin massatuotantona tehtyihin :)

E: Ja mielestäni ei kenelläkään ole varaa arvostella toisten tottumuksia, joten juokoon kukin mitä lystää.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Huumorintajussa emme taida olla samanlaisia @Jaws. Heitän tuollaista mukahauskaa läppää, kuten "Eilen en uskaltanut tulla illalla söpöstelemään, ku Jaws ei ollut paikalla vahtimassa sen tasoa." tuokin oli. Siis pelkkää huumoria. En ollut tosissaan.

Kyllähän minä sen tajusin, mutta päätin vain vastata tylsästi.

Söpöstelyssä ehdoton edellytys on hymiö, ainakin yleensä. Tähän tapaan. :3
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Jaa-a, on se Olvin tekemää mutta jotenkin ne sen pilaavat. Ja onhan sille halvalle hinnallekin oltava joku syy, jossain säästetään.


Itsekin join joskus karpalonkeroa jonkin verran. Nykyään ei uppoa.

Lonkeroista siis ehdoton on että ihan sitä itseään eli Gin long drinkiä en juo enää lainkaan. Jonkun makulonkeron sitten sielä täällä (laivareissut tai muut). Ennemmin kylläkin vaikka Breezeriä jos siltä tuntuu ettei olut maistu.

Breezer on myös ihan hyvää. Jos viitsii laittaa saunaillaksi vähän isommalla rahalla juotavaa, niin haen alkosta Smirnoff Icea. Eihän siinä ole prosentteja mitenkään älyttömästi (olikohan noin 4,5%), mutta maistuu varsinkin kylmänä upealta. Erinoimainen saunajuoma, jos haluaa vähän vaihtelua perusolueen/siideriin tai lonkeroon.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Kyllähän minä sen tajusin, mutta päätin vain vastata tylsästi.

Söpöstelyssä ehdoton edellytys on hymiö, ainakin yleensä. Tähän tapaan. :3

Oli aika tylsä ja tylykin vastaus :(

Numeroita ei kyllä hymiöissä saa olla. Paitsi <3
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Breezer on myös ihan hyvää. Jos viitsii laittaa saunaillaksi vähän isommalla rahalla juotavaa, niin haen alkosta Smirnoff Icea. Eihän siinä ole prosentteja mitenkään älyttömästi (olikohan noin 4,5%), mutta maistuu varsinkin kylmänä upealta. Erinoimainen saunajuoma, jos haluaa vähän vaihtelua perusolueen/siideriin tai lonkeroon.

Jos Smirnoff Ice on breezer, niin lonkeron hehkuttamisen sijasta voisin siis puhua breezereistä. Tällä hetkellä juomarankingin ykkönen on juuri Ice.
 

Snagari

Jäsen
Kamala krapula vaan noista smirnoff iceista, lonkeroista ym. sokerilitkuista tulee. Eikä muutenkaan pysty juomaan muutamaa enempää sen makeuden takia.

@V-G- siis siinä käsityksessä ainakin itse olin että nimenomaan nyt puhuttiin täysin bulkkibisseistä. Harva kuitenkaan oluenjuontiaan Rölssi-alesta aloittaa. Täytyykin maistaa tuota nyt kun mainitsit.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@V-G- Johan minä rajoitin oluet vaaleisiin lagereihin, näihin massatuotantona tehtyihin :)
Eli puheena on siis se, ovatko Lapin Kulta, Karjala, Foster's, Olvi III, Halko, Tuntematon sotilas, A le Coq, Karhu, Koff, Tuborg, Carlsberg tai kauppojen omat lagerit mistään kotoisin? Hyvä on, mutta miksi? Hintansa takia? Ja jos olette jo todenneet, etteivät ne miellytä teidän makuhermojanne, miksi joisitte niitä, ettekä kokeilisi jotain uutta ja toisenlaista?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Oli aika tylsä ja tylykin vastaus :(

Voih, minä syvästi pahoittelen tätä ja lupaan yrittää tuoda aina niin söpöt ajatukseni selkeämmin esille jatkossa! Hymiö kyllä tuo viestiin heti jotain sympaattisuutta, tuokin lainaamani lause on mahdottoman sympaattinen, esittäisi sen sitten mies tai nainen, aikuinen tai lapsi, gemssi tai orava.

Numeroita ei kyllä hymiöissä saa olla. Paitsi <3

Numeroita saa olla, jos hymiö on kolmonen. :3
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Uskotteko kotona, tai missä nyt olettekaan, että olen nyt perjantain puolella ollessa jo neljättä päivää koirankaitsijana. Ensimmäistä kertaa ikinä koiraa kaitsen. No kun äitini joutui sairaalaan, niin ei tässä nyt muitakaan koirankaitsijoita ole, kun olen hänen ainoa lapsensa ja hän yksin asustelee (sen koiransa kanssa).

Koiraa olen lenkitellyt. Tänään pesin cottonin suihkulla. Pikku tassukat ensin. Pympykän ja pippukan myös. Jotain lemmikkishampootakin käytin. Niin tuli puhdasta.

Vielä noin viikko pitäisi tätä kaitsemishommaa tehdä. Karma on huora.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@V-G- siis siinä käsityksessä ainakin itse olin että nimenomaan nyt puhuttiin täysin bulkkibisseistä. Harva kuitenkaan oluenjuontiaan Rölssi-alesta aloittaa. Täytyykin maistaa tuota nyt kun mainitsit.
Kannattaa. Lasipulloissa sitä sai ainakin Ruoholahden citymarketista hintaan 3,95/plo. Ruoholahden cittari muuten tuoksuu tismalleen samalta kuin Nordis. Onko kukaan muu huomannut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös