Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 476 453
  • 5 190

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Ensimmäinen virallinen lomapäivä ohi. Aamupäivästä leikkasin nurmikot, ja tietenkin välittömästi alkoi sataa. Muutenkin tuo meidän nurmikkomme tuntuu kasvavan tavallista nopeammin, joten tuota sadetta ei liiemmin oikein toivo. Viskaan sinne kohta semmoset myrkyt ettei kasva enää mikään.

Pari tuntia sitten kotiuduin serkun valmistujaisista, ja tänään vuorossa on kaverin YO-juhla. Viikon päästä sitten pitäisi matkustaa Keski-Suomeen pikkuveljen synttäreitä juhlistamaan, joten juhlaa pukkaa. Eiköhän sieltä joku hääkutsukin vielä tule.

Parin tunnin päästä alkava Lightningin ja Rangersin välinen mittelö olisi tarkoitus katsoa, mutta saapa nähdä ollaanko silloin vielä hereillä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Rupesin tässä miettimään, että en ole opiskellut kenenkään lapsuuteni ja nuoruuteni aikojen luokkakavereiden kanssa samassa koulussa kuin maksimissaan kuusi vuotta yhteen menoon. Ala-asteelta minulla on ainoastaan yksi kaveri Facebookissa enkä ole sitten yläasteen ollut päivääkään hänen kanssaan samassa koulussa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei saatana, ei helvetti... Ihan pakko tulla kertoon, kun ei uni tule ja nauran tässä itelleni.

Mahtaako toi ruusu olla missä kunnossa, kun se on ollu auton takapenkillä noin kello neljästä? En jaksa nyt lähteä kolisteleen, olkoon siellä.
 
Sehän tuo vain katu-uskottavuutta, jos se ruusu on ihan viturallaan.

Tänä viikonloppuna tulee taas sellaiset pelit, ettei paljon nukkumisesta tarvi välittää. Nukutaan sitten päivällä. Kesäyön tuoksua ja ääniä jo hieman aistittavissa, taidanpa käydä pikku kävelyllä.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Yöketjukin kuihtuu kuihtumistaan.

Nyt kuules uutta verta pukkaa mukaan. Pientä brieffiä:

Olen lueskellut tätä yöketjua jo useamman kuukauden, mutta ei ole missään vaiheessa oikeen ollut sellainen fiilis, että menisi tähän mukaan, kun on ollut opiskeluja ja sen sellaista. Erityisesti Jawsin tekstejä on ollut mukava lueskella, etenkin, kun olen hieman samankaltaisessa elämänvaiheessa, kuin hän (Virvelikin taitaa olla samankaltaisessa elämänvaiheessa, mutta ei taida avautua siitä niin paljoa). Mutta nyt siis allekirjoittanut on valmistunut ja nyt omaan aikaa kirjoitella tähän ketjuun.

Ajattelin aluksi hieman kertoa itsestäni, en tosin liian paljastavasti, mutta siten, että saa hieman fiilistä, että minkälainen heebo olen. Näen nimittäin yöketjun sellaisena keskustelupalstana itse jatkoajan keskustelupalstan sisällä, johon olisi hyvä "rekisteröityä". Ja en ole muutenkaan oikein minnekkään mitään itsestäni ilmaissut, paitsi sen, että olen cats-fani henkeen ja vereen. Elikkäs, elikkäs...

Ikä: yhdeksänkymmentäkuusi synnyin TYKS:issä, koska Heideken oli jo suljettu. Täten en ole turkulainen, vaikka olenkin täällä jo jonkin aikaa asuskellut.

Koulutus: valmistuin juuri lähihoitajaksi ja ylioppilaaksi. Molemmat meni oikeastaan lukematta ja hieman hävettää kyllä. Aika flegu olo.

Harrastukset: kitaraa olen seitsenvuotiaasta soitellut, pianoa pari vuotta, tuli myös painittua jonkinverran Turun Woimamiehissä sekä kaikensorttisissa uima/uimahyppykouluissa tuli skidinä käytyä. Lisäksi olin tässä melko haka NHL-pelisarjan EASHL:ssä, mutta taidot ovat hieman kadonneet, kun siirryttiin next-geniin, missä ei EASHL:ää ollut ja vanhoilla konsoleilla ei oikein jaksanut hakata sitä. Musiikkia tuli kanssa aikoinaan tehtyä koneella, onneksi olen suurinpiirtein poistanut kaikki ihanat luomukseni internetistä (koska se on täyttä skeidaa), lähiaikoina olen myös paljon editoinut erilaisia elokuva/kollaasiprojekteja, mutta ei ole näistäkään oikein mitään tullut julkaistua nettiin. Ja ihan syystä.

Urheilujoukkueet, joista pidän: Noniin, näitähän on sinäänsä aikas paljon. Kotisuomessa pääasiallisesti kannatan TUTO Hockeytä, mutta symppaan myös HC Indians Kaarinaa, Saimaan Palloa ja KeuPaa. Lisäksi KHL-Jokereiden rakennusta ja menestystä oli mukavaa seurata. FC Inter on vähän siinä ja siinä, matsi tai pari tulee kaudessa katsottua, mutta suomalainen futis ei oikein innosta. Ulkomailla on paljon jenggejä mitä kannustan. Eniten sydän sykkii Florida Panthersille ja Atlético Madridille, mutta sen lisäksi seuraan Dallasin, Columbuksen ja Moran sekä futiksessa Readingin ja Sevillan otteita. Jalkapallossa maat mitä kannustan menee järjestyksessä Tanska, Belgia, Kroatia & Norja.

Urheilijat, joista pidän: Noniin, aluksi vaikkapa Taisto Lallista, joka on hieno järkäle, jonka suorituksia ei tosin lähiaikoina ole tullut seurattua. Loistava jätkä siis kreikkalaisroomalaisessa painissa. Futiksessa Atléticossa on todella paljon mukavia Torreksia ja Mandzukiceja, mutta ylitse muiden nousee Arda Turan ja Gabi. Readingissä ehdottomasti Jem Karacan ja Alex Pearce. TuTossa Tuukka Pulliainen ja Floridassa MacKenzie, Barkovin ketju, Ekblad ja Gudbranson. Uransa päättäneistä urheilijoista pidän eniten Jarkko Ruudusta ja Matthew Barnabystä, vaikka Barnabyn otteita en päässyt lainkaan lapsena seuraamaan, eli ainoastaan jälkikäteen katsottujen pätkien mukaan kuva Barnabystä on muokkautunut omaan tajuntaan. Onneksi Matthew Barnabyn lapsen, Matthew Barnabyn (en sinäänsä pidä tavasta nimetä omia lapsiaan itsensä mukaan, mutta Matt on tehnyt niin) otteita saatan ehkä joskus päästä seuraamaan. En usko, että hän NHL-tasolle yltää, mutta hänet saattaisi nähdä joskus mahdollisesti Suomessa.

Tulevaisuuden visio: allekirjoittanut tosiaan valmistui nyt lähäriksi ja ylioppilaaksi ja jatkossa olisi tosiaan tarkoitus tehdä määrittämätön aika näitä lähärin töitä. Eihän se paskan kaapiminen mitään erityisen hienoa ole, mutta kyllä sitä välillä töissä kokee jotain hienompiakin hetkiä. Lähtökohtaisesti tekisin nyt kuitenkin tammikuuhun saakka töitä ja tammikuussa alkaisi intti Niinisalossa. Siellä voisi nimittäin olla lääkintämiehen tehtävissä ja vähän näyttää muille, miten niitä kanyylejä yms. laitetaan paikalleen (oikeastihan lähihoitaja ei saa laittaa kanyylejä paikalleen, siihen tarvitsee sairaanhoitajan koulutuksen. Silti nämä erittäin lyhyellä koulutuksella varustetut varusmiehet kanyloivat, intuboivat yms. ja kolme vuotta alaa opiskelleena en missään nimessä saa tehdä sitä töissä). Intin jälkeen olisi tarkoitus lähteä vähän interreilaamaan, muuttaa omaan kotiin ja vuoden, parin jälkeen muuttaa Floridaan. Noin 50 mailin säteelle Sunrisesta, mieluiten rannikolle. Siellä on skandinavialaisia vanhainkoteja, mihin voi hakea töihin.

Miksi ihmeessä?: Sitä mäkin. Hemmetti sentään, Floridaan! Jumaliste, NHL:n historian huonointa joukkuetta on tarkoitus mennä katsomaan. En tiiä, sydän vetää sinne tai jotain. Erityisesti tästä tekee hankalaa se, että Florida Panthers ei välttämättä muuton aikoihin enää ole olemassa ja silti haluaisin muuttaa juurikin Etelä-Floridaan. Saa nähdä.

Miksi "rekisteröidyn" tähän ketjuun: Vähän pahana tapana on nyt jo useampana kesänä ollut se, että tulee valvottua joka toinen yö. Tai siis tulee mentyä aikaisintaan aamuseitsemän aikoihin nukkumaan. Ja nyt, kun pääsee työelämäänkin ihan kunnolla, niin yövuoroissahan tähän ketjuun on varmaan mukava kirjoitella.

***

Huh huh, pari lausetta piti kirjoittaa, ja tulikin pitkä litanja tekstiä. Melko luokatonta sellaista. Noh, en viitsi enää leikellä tästä mitään, menköön tällaisena tänne.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
No mutta, uusi vakiojäsen yöketjuun. Tervetuloa! Hienoa lukea tällaisia vähän pidempiä tekstejä, joihin on paneuduttu. Suhtaudun ilman muuta pieteetillä. Mukavaa, että muun muassa minun kirjoitukseni ovat inspiroineet. Hyvä saada palautetta. Niin ja tervemenoa tietysti Niinisaloon! Päivitä tilannetta sitten jahka intin aika koittaa. Osaan nimeltä haukkua ja kehua niitä luutnantteja tarvittaessa.

Hieno viesti ja tervetuloa vielä kerran. Kahden yön sisään ollaan nyt siis saatu kaksi uutta innokasta tänne yökyöpeleiden joukkoon.

Katsoin illalla 22 Jump Street -leffan ja välillä tuli kyllä naurahdeltua. Jostain syystä tuli pieni ketutus illan mittaan, ja minulle ilmoitettiin tunti sitten että pitäisi herätä aikaisin viemään pikkuveljeä kouluun. En innostunut ajatuksesta, sillä nukkuminen on etenkin aamuisin pyhä asia.
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
(1.) Päivitä tilannetta sitten jahka intin aika koittaa. Osaan nimeltä haukkua ja kehua niitä luutnantteja tarvittaessa.
(2.) Katsoin illalla 22 Jump Street -leffan ja välillä tuli kyllä naurahdeltua.
(3.) Jostain syystä tuli pieni ketutus illan mittaan, ja minulle ilmoitettiin tunti sitten että pitäisi herätä aikaisin viemään pikkuveljeä kouluun. En innostunut ajatuksesta, sillä nukkuminen on etenkin aamuisin pyhä asia.

Ajattelin uhmata moderaattoreita ja muokata lainausta numeroimalla noita pointteja. Ja siis mukavaa, jos otatte allekirjoittaneen mukaan tänne.

1. Ehdottomasti, pitäisi tosin tässä kesän aikana vielä saada hieman korostettua näitä omia atleettisia puolia, koska tällä hetkellä olen melko läski jätkä, vaikka 14-vuotiaasta saakka on tullut salilla käytyä. Tietenkin on ollut pidempiäkin jaksoja, milloin ei ole tultu käytyä, mutta kyllä rauta siis nousee melko mukavasti, mutta kestävyysliikunta ei oikein suju, kun täytyy sen verta suurta ylimääräistä painolastia kannella. Mutta kesällä olisi siis tarkoitus ruveta tätä kestävyysliikuntaa ihan tavoitteellisesti harrastaa. Olisi peruskunto niin pirun hyvä, jos saisi ylimääräisen rasvakudoksen siitä ympäriltä pois.

2. Tuli tuo oman "leffakerhon" (minä ja kaksi parasta kaveriani, ollaan kolmisen vuotta katsottu säännöllisesti (4-8 elokuvaa kuukaudessa, kaksi elokuvaa kerrallaan) leffoja) kanssa katsottua erittäin kriittisellä silmällä ja emme nähneet siinä oikein mitään hyvää. Lisäksi jatkuvat viittaukset aikaisempaan 21 Jump Streetiin ärsyttivät, koska sitä ei ole tultu nähtyä. Mutta varsin geneerinen jenkkikomedia. Tulihan siinä välillä itsekkin hymähdettyä, mutta melko alhaiseen kastiin luokittelisin kyseisen leffan ja sen huumorin.

Hyvät komediat ovat nykyään kyllä aika harvassa. Itse tosin nautin Mies ja alaston ase, Hei me lennetään & Spy Hard -tyylisistä komedioista, mitkä eivät sinäänsä ole hyviä komedioita.

3. Itse olen jo odotellut, että pääsen aamuisin nukkumaan. Päivä pitäisi vielä jaksaa, huomenna kun on vielä yo-juhlallisuudet kotona. Tässä on pitkin viikkoa tullut aikas paljon siivoiltua ja reippailtua ja kyllähän huomenna sitten juhlien jälkeen yhdeksän aikoihin kelpaa mennä jokirantaan ryypiskelemään kavereiden kanssa. Ja ah, sen jälkeen niin naurettavan pitkät unet. Maanantaina tosin olisi tarkoitus mennä kuntarekryyn ja näyttää paperit, niin sen jälkeen aamu-unet saattavat katketa työkutsujen takia. Noh, kyllähän tässä iässä se raha kuitenkin kelpaa.

Mainittakoon muuten vielä, että alkuperäinen "Total Recall" on mielestäni yksi maailman parhaista elokuvista. Ja minisarjoista paras on Band of Brothers.
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kuuntelen tässä Nightwishin uusimman albumin viimeisiä minuutteja, joten kerkeän vielä nimimerkille @Taccutucca vastata ennen nukkumaanmenoa.

1. Intissä kunto kyllä varmasti kohoaa, mutta joku pikku treenijakso siihen alle varmasti helpottaa kummasti. Enemmän siinä on ongelmia - tai ainakin minulla oli - henkisellä puolella. Se on se alku vain, sitä saattaa hieman säikähtää, mutta kyllä se sitten rauhoittuu. Oma fyysinen kuntoni oli turhan hyvä. Juoksin kuntotesteissä tarkoituksella melko rauhallisesti, mutta päädyin silti kovakuntoisimpaan jaokseen. Tämäkin juttu selkeytyy kyllä armeijan aloittaessasi, Niinisalossa ainakin ykköspatterissa jaettiin kunnon perusteella jaoksiin. Lopputesteissä vedin cooperin testin kunnolla ja sieltä napsahtikin kuntoisuusloma, kun juoksin ennätykseni (3050 metriä).

2. Minulla on ollut vähän liikaakin vapaa-aikaa intin jälkeen, joten leffoja on tullut katsottua paljolti. Minäkään en ole nähnyt 21 Jump Streetiä, mutta kyllä tuosta 22:sta jotain irti sai. Ihan mukavaa viihdettä, kun jättää ajattelun hetkeksi ja ottaa sohvalla mukavan asennon.

3. Kohta saanet nukkua ihan tarpeeksi. Ylioppilasjuhlista en itse pitänyt. Enhän minä edes tuntenut kaikkia vieraita, muutenkin se juhliminen on vähän turhaa. Ylioppilastutkinnon saaminen on aika palikkatesti, toki kovimpiin arvosanoihin täytyy jo vähän lukea. Paitsi äidinkielessä ja englannissa, joista tulikin molemmista E. Ylioppilasjuhlista en silti tykännyt, sillä en viihdy huomion keskipisteenä.

Total Recall taitaa tulla muistaakseni huomenna (eli tänään) televisiosta, vai tuliko se jo tänään (eli eilen)? En tiedä onko alkuperäinen vai ei. Oli miten oli, niin tulee kuitenkin.

Jaaha, albumi loppui, joten toivottelen kaikille hyvät yöt!
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Total Recall taitaa tulla muistaakseni huomenna (eli tänään) televisiosta, vai tuliko se jo tänään (eli eilen)? En tiedä onko alkuperäinen vai ei. Oli miten oli, niin tulee kuitenkin.

Jaaha, albumi loppui, joten toivottelen kaikille hyvät yöt!

Näköjään tuo feikki, eli uudempi. Onneksi samaan aikaan (klo 21) tulee subilta Jonah Hex, minkä suosittelen katsomaan, jos et ole nähnyt.

Nyt kuitenkin hyviä öitä.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Änäriä pitäisi katsella. Muilla samoja ajatuksia?

Huomenna kiertämään Suomea yo-juhlien merkeissä.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
Ilmeisesti ei. HYVÄ TAMPA! Nyt takas unille.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
18 km juoksulenkki tuli rykästyä ja nyt sitten vain lepoa ennen ensi lauantain puolimaratonia. Juoksuharrastuksen olen toden teolla aloittanut vasta toukokuussa ja olen kyllä tykännyt paljon. 2h puolikkaalle tavoite. Pääasia on kuitenkin nauttia juoksusta, eikä liian totisesti yrittää.

Kuinka moni aikoo katsoa game sevenin? Itse aioin mutta taitaa palautumisen kannalta vain nukkua hyvin koko yö.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Minä puolestani katselen Bad Boys 2 -leffaa TV5:lta, vaikken juuri räiskinnästä ja nopeista autoista ja huumejutuista perusta. Game sevenit jää kyllä katselematta - olen tainnut tällä kaudella katsoa puolikkaan NHL-ottelun. Vähille on siis jäänyt.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Etkö sinä @Jaws ole työelämässä, kun kerran sinulla tuota aikaa tuntuu riittävän erityisesti näin yöaikaan? En tarkoita siis viikonloppua, vaan ihan arkea.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt on kyllä kohtuullisen kujalla. Harvemmin sitä saapuu jo tähän aikaan kotia, mutta kun kierreltyä kaupungilla ja käytyä juhlassa sattuu väsymään jo ajoissa. Koko päivä oltu enemmän tai vähemmän menossa. Jos sitä nyt vähäm vielä hehkuttaisi Arsun voittoa ja pelaisi Football Manageria. Juomana vuorossa perinteinen kokis.

Mites siellä?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Etkö sinä @Jaws ole työelämässä, kun kerran sinulla tuota aikaa tuntuu riittävän erityisesti näin yöaikaan? En tarkoita siis viikonloppua, vaan ihan arkea.

Pääsykokeet intin päätyttyä prioriteetti numero yksi. Jos ei opiskelupaikkaa tule, niin sitten töitä ja ensi vuonna uutta yritystä. Semmoinen on Jawsin elämäntilanne tällä hetkellä.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Tottakai Game Seven pitää katsoa, kun kerta mahdollisuus on! Kävi pikku moka veikatessa, kun tuli Anaheimia veikattua vahingossa. Tarkoitus oli jo eilisyön Tampaa veikata, mutta toisaalta olisin kuitenkin Duckseja veikannut, tosin ei tämä ihan niin selvä ole kuin Tampan voitto. Wolfsburg+Arsut olis jo kiinni.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Hawksille Timosen vuoksi. Huomenna kärsitään muutenkin. Daah!
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Hetken mietiskelin sulle jotain tuohon teemaan sopivaa sisääntulobiisiä ketjuun johon listasin palstalaisten sisääntulobiisejä, mutta en sitten jaksanut sitäkään keksiä enkä montaa muutakaan kun väsyttää niin vitusti.

No en minä entrancea tarvitse. Tykkään muutenkin hiipiä selän takaa kuiskimaan.

Timoselle itsekkin Lord Stanleyn soisin, mutta se on taas vähän niin ja näin. 5+ min peliajoilla osanneeko mies itsekkään nyt sitten hirveästi painoarvoa pytylle antaa. Hienompiakin tapoja olisi se ollut voittaa.

Olisi toki, mutta Phillystä ei sillon siihen ollut. Kuitenkin hieno ura takana kaikkine vastoinkäymisineen, joten ei kai se kruunu myöhemmän iän senioritäytetyöläisenäkään siihen päälle mikään maailmanloppu olisi?
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
@kalkkifredi Ei varmasti paskalta maistu, mutta eipä tuo Vatasenkaan mestaruus pahalta maistuisi. Toki Vataselle tulee uusia mahdollisuuksia, Timoselle ei.

No mutta anyways. Suomeen tulee Stanley Cup kuitenkin!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mitäämittää, oliks meil yöketjussa kivaa? Onk tää ny hyvää huament vai onk tää niinkö hyvää yät? Piettää sannoo, että mnää menen nyt nukkumaa.

Ei merkittäviä ylilyöntejä, mikä on jopa pieni pettymys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös