Kyllä minäkin vielä hengissä olen, mikäli joku yökyöpeli on minua tänne kaivannut. Aikoinaan tässä ketjussa olin kovinkin aktiivinen. Nyt ei tule uni palloon ihan hetkeen. Melkoinen päivä ollut!
Tänään oli klo 14:00 työnhakuinfo. Keskityn pääsykokeisiin tänä keväänä, mutta tuo oli pakollinen istunto. No, autoni ei käynnistynyt. Lopulta äitsykkä päätyi kuskiksi ja pääsin infoon. Turhaa lätinää se oli läpikotaisin, joten ei siitä enempiä. Isukki oli sopivasti kaupoilla ja toi autoon uuden akun, joka sitten vaihdettiin.
Tästä saman tien lähdin TPS-SaiPa -matsiin. Kirjoitin tuohon peliin Jatkoajan otteluennakon, mutta muuta vastuuta minulla ei alustavasti ollut ko. otteluun. Päätinpä kuitenkin ottelun lähestyessä, että haastattelun voisi tehdä.
Kysyin toimittajakaverilta, että ketä ehdottaisit haastateltavaksi. Hän vastasi, että Björkstrand. Itsekin olin pohdiskellut pääni sisällä, että siinä olisi illan haastateltava. Englanniksi en tosin ollut aiemmin haastatellut, joten kieltämättä vähän jännitti. Muutenkin vasta meikäläisen neljäs haastattelu. Tunnen olevani todella etuoikeutettu, kun saan käydä katsomassa suosikkijoukkueen pelejä ja samalla haastatella liigakasvoja.
Alexander Ruuttu, Esa Pirnes, Kimmo Rintanen ja Patrick Björkstrand. Jos rehellisiä ollaan, niin en ikimaailmassa olisi uskonut joskus kätteleväni Rintasta saatika haastattelevani häntä. Mieletön juttu, että Rintsi tunnisti hallin käytävällä tänään ja tervehti. Pikkupoikana (joka vieläkin tunnen olevani) ihannoinut Rintasta ja katsonut televisiosta, joten ei tätä todeksi usko.
Kaiken lisäksi rohkaistuin kysymään pressissä Tirkkoselta Björkstrandista. Mietin aluksi, etten tulokkaana kehtaa tunkea nokkaani jo kolmannessa pressissäni apajille, mutta uskalsinpa kuitenkin.
Lopputulos on tässä:
SaiPan Björkstrand luottavaisena - "Tavoitteena tietysti mestaruus"
Vanhan toistoa, mutta sanon vielä. Etuoikeutettu olo! Iso kiitos Jatkoajalle, että ottivat vailla mitään aiempaa toimittajakokemusta olevan 19-vuotiaan keltanokan remmiin. Uni ei tule, olen ihan liian innoissani nukkuakseni nyt.