Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 477 784
  • 5 190

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Nyt laitetaan unirytmi kuntoon! Jes, ehdottomasti. Kuulemma tämä vuorokauden yli valvominen on tuhoon tuomittu yritys muiden kokemusten mukaan, mutta pirut siitä, minä onnistun. En minä tätä etukäteen suunnitellut, mutta mennään nyt virran mukana. On vaikeaa, hyvin vaikeaa oikeuttaa itselleen keskiyöllä nukkumaanmeno kun on noussut sängystä puoli kahdelta. Enää 16-17 tuntia ja pääsen hyvällä omallatunnolla uinahtamaan höyhensaarten pehmeään pumpuliin, tosin voipa olla että nukahdan jo illalla erästä lätkäpeliä katsoessani, höhö. Sitä ennen on onneksi jotain asioitakin hoidettavana.

Perkele, eihän tämä edes ollut yöajan viestikään lopulta.
 
Viimeksi muokattu:

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sopiiko udella, että minkälaista duunia teet? Äkkiseltään mieleen tulee logistiikka, teollisuus, pelastus- ja turvallisuusala (lasken tähän mukaan sairaalahommat yms.), joilla yötöitä piisaa ja itsekin monta vuotta tein katkeavaa kolmivuoroa kippotehtaalla. Tässä viimeisten muutaman kuukauden aikana on tullut kaipuu vuorohommiin, joista toki 5-vuoro toimisi kaikkein parhaiten. Olen aina vihannut aikaisia aamuherätyksiä ja tälläkin viikolla pariin otteeseen olen herännyt ennen aamuviittä töihin, joka kerran puoliksi koomassa. En pitäisi yhtään pahakseni pelkkiä yötöitä. Iltavuoroissakaan ei ole sinällään vikaa, mutta muu elämä kärsii turhan paljon niiden takia. Tai sitten pitäisi pyrkiä sellaiseen asemaan, että saa määrätä omat työaikansa.

Udellahan sopii, mutta kovin tarkkaa vastausta vastausta ei oikein voi antaa. Mikään listastasi ei tuo osumaa. Muotoillaan se vaikka siten, että yöaikanakin ihmiset joutuvat monenlaisiin pulmiin, joissa on tarve ulkopuoliselle avulle. Asiakaspalveluun liittyviä hommia, joissa on 24/7 tekemistä. Onnekseni toiset tykkäävät niin paljon aamuvuoroista, ettei mua ole tarvis sijoittaa niille työajoille. Muutamat kollegat ovat pelkästään yötyöntekijöitä. Mulle käy hyvin tää päivä/ilta/yö -vuoroihin keskittyvä kierto.
 
Olin baarissa eilen ja heräsin kello 10 illalla tänään. Ei tarvi sitte vissiin oikeasti mistään unirytmistä haaveilla taas vähään aikaan.
Noh onneksi on loma.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kyllä minäkin vielä hengissä olen, mikäli joku yökyöpeli on minua tänne kaivannut. Aikoinaan tässä ketjussa olin kovinkin aktiivinen. Nyt ei tule uni palloon ihan hetkeen. Melkoinen päivä ollut!

Tänään oli klo 14:00 työnhakuinfo. Keskityn pääsykokeisiin tänä keväänä, mutta tuo oli pakollinen istunto. No, autoni ei käynnistynyt. Lopulta äitsykkä päätyi kuskiksi ja pääsin infoon. Turhaa lätinää se oli läpikotaisin, joten ei siitä enempiä. Isukki oli sopivasti kaupoilla ja toi autoon uuden akun, joka sitten vaihdettiin.

Tästä saman tien lähdin TPS-SaiPa -matsiin. Kirjoitin tuohon peliin Jatkoajan otteluennakon, mutta muuta vastuuta minulla ei alustavasti ollut ko. otteluun. Päätinpä kuitenkin ottelun lähestyessä, että haastattelun voisi tehdä.

Kysyin toimittajakaverilta, että ketä ehdottaisit haastateltavaksi. Hän vastasi, että Björkstrand. Itsekin olin pohdiskellut pääni sisällä, että siinä olisi illan haastateltava. Englanniksi en tosin ollut aiemmin haastatellut, joten kieltämättä vähän jännitti. Muutenkin vasta meikäläisen neljäs haastattelu. Tunnen olevani todella etuoikeutettu, kun saan käydä katsomassa suosikkijoukkueen pelejä ja samalla haastatella liigakasvoja.

Alexander Ruuttu, Esa Pirnes, Kimmo Rintanen ja Patrick Björkstrand. Jos rehellisiä ollaan, niin en ikimaailmassa olisi uskonut joskus kätteleväni Rintasta saatika haastattelevani häntä. Mieletön juttu, että Rintsi tunnisti hallin käytävällä tänään ja tervehti. Pikkupoikana (joka vieläkin tunnen olevani) ihannoinut Rintasta ja katsonut televisiosta, joten ei tätä todeksi usko.

Kaiken lisäksi rohkaistuin kysymään pressissä Tirkkoselta Björkstrandista. Mietin aluksi, etten tulokkaana kehtaa tunkea nokkaani jo kolmannessa pressissäni apajille, mutta uskalsinpa kuitenkin.

Lopputulos on tässä: SaiPan Björkstrand luottavaisena - "Tavoitteena tietysti mestaruus"

Vanhan toistoa, mutta sanon vielä. Etuoikeutettu olo! Iso kiitos Jatkoajalle, että ottivat vailla mitään aiempaa toimittajakokemusta olevan 19-vuotiaan keltanokan remmiin. Uni ei tule, olen ihan liian innoissani nukkuakseni nyt.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ei nukkumatista tietoakaan, joten kävin äsken parin kilometrin lyhkäsellä kävelyllä. Jospa se kävely auttaisi unen tuloon.
 
Ei nukkumatista tietoakaan, joten kävin äsken parin kilometrin lyhkäsellä kävelyllä. Jospa se kävely auttaisi unen tuloon.

Yleensä auttaa jos vaan ei päästä itseään kuvittelemaan että heti kävelyn jälkeen uni saapuisi. Kroppa vaatii vähän aikaa kuitenkin aina jotta tasottuu, vaikka mistään urheilusta ei kyse olekkaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Guut guut supper guut. Kiitos Mo-Do ja Fabio Fritelli joka aikoinaan loi 90-luvulla tälläisenkin hittibiisin. Soi päässä.

Pitäisi nukkuakkin, 5:30 heräsin eilen. Kahvin voimalla meni päivä, ja nyt etin sitten paria biisiä. Jypinkyläläiset vois ainakin jeesata että mikä perkele se edm-jumputus onkaat kun vastustajan pelaaja painuu jäähyboxiin.

Yksi pelikatkobiisikin hukassa mutta en osaa kuvailla oikeen. Ysärin syntikkavibat on aika vahvat. Tää viesti vois mennä kyllä muuhunkin ketjuun mutta annetaan yökyöpeleillekin mahollisuus jeesata.

Oonko muuten ainut jolla on aika usein joku biisi hukassa?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En saa unta, muistelen Leonard Nimoyta eli Spockia. Iltasanomissa oli kerrankin pitkä ja asiallinen muistokirjoitus suurmiehelle. Surkeampi olisi tieteen ja erityisesti avaruustutkimuksen nykytila jos niin moni nykypäivän tiedemies ja tutkija ei olisi aikanaan innostunut alastaan Spockin ja Star Trekin innoittamana. Eipä ihmekään, että NASA julkaisi etusivullaan surunvalittelut Nimoyn poismenosta:

NASA Administrator Charles Bolden issued the following statement upon hearing of Nimoy's passing: “Leonard Nimoy was an inspiration to multiple generations of engineers, scientists, astronauts, and other space explorers. As Mr. Spock, he made science and technology important to the story, while never failing to show, by example, that it is the people around us who matter most. NASA was fortunate to have him as a friend and a colleague. He was much more than the Science Officer for the USS Enterprise. Leonard was a talented actor, director, philanthropist, and a gracious man dedicated to art in many forms. Our thoughts and prayers are with his family, friends, and the legions of Star Trek fans around the world.”

Kuvitteellinen tiedeupseeri Vulkanukselta oli ja on parempi esikuva kuin valtava määrä muita esikuvia, fiktionaalisia tai todellisia. Enemmän Spockeja ja vähemmän kusipäisiä poliitikkoja ja sotahulluja, niin suurempi osa ihmisistä voisi elää pitkään ja menestyä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Influenssa päällä, nukkumatti pelkää tartuntaa. Siirryin sohvalle, kun keho alkaa hylkiä sänkyä. Saa vaimo nukutuksi paremmin kun en ähise, tuhise ja köhi vieressä.

38,7 tuorein kierrosaika. Neljäs kuumepäivä alkamassa. Sekä fyysisesti että henkisesti paha olo kun näistä oloista tulee takaumia syöpähoitojen ajoilta.

Jos tilanne jatkuu, siirryn ensin Vitutusketjuun ja melkovarmasti debressioketjuun.
 

A Siente

Jäsen
Paistelin tässä pekonia ja huomasin et mun munat on suht kovia. Sai ihan voimalla kopauttaa et sai nesteet valutettua pannulle. Päivällä nukuin 5h päikkärit, joten ei tässä ihan heti nukuta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
@Jaws onnittelut tuosta toimittajan virastasi! Kuulostaa jännältä ja varmasti sitä onkin :)

Parasta on saada tehdä sitä mistä tykkää ja on mistä innostunut. Tsemppiä jatkoon!

Myöhäiset kiitokset!

Älkää sanoko, että olette kaikki jo nukkumassa. Ei tämä palsta kuollut saa olla, vaikka kello onkin vähän yli yksi yöllä.

Huomisesta tulee mielenkiintoinen päivä. Kaksi vaihtoehtoista skenaariota:

1) Menen TPS-Tappara -otteluun ja teen haastattelun
2) Menenkin Lahteen melko ex tempore -meiningillä.

Ensimmäinen vaihtoehto on huomattavasti todennäköisempi kuin jälkimmäinen. Alkoi jo näyttää, ettei enää pidetä yhteyttä. Niin siinä vaan taas on käynyt, että sairaana ja toipilaana ei yksin näemmä haluta nukkua, ja tuki ja turva kelpaavat sittenkin. Hyvä, että yhteydenpito jatkuu pienen tauon jälkeen.

Kaikki voi mennä mönkään kaikilla tavoin, mutta koko touhuun on oppinut asennoitumaan vähemmän vakavalla otteella.

Mitäs biisiä sitten kuuntelisi?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
TuTon pelissä oli tänään hyvää vain toisella erätauolla nautittu grillimakkara, ja sekin oli vähän haalea.

Jännityksellä odotan, ylittääkö yöketju maagisen 2000 viestin rajan ennen kuin koittaa perjantai 13. päivä, joka on Talvisodan päättymisen 75-vuotispäivä. Miten nämä asiat toisiinsa liittyvät onkin toinen juttu.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Toisinaan kuskina oleminen ärsyttää. Tai ei toisinaan, vaan aina. Koko ilta ollut tylsää istuskelua ja odottelua. Täytynee perua pian kello seitsemän herätykseni. Tarkoitus oli katsoa formuloiden avauskisaa, mutta perhana, jos itse vetelen omalla formulallani (vuosimallin -98 Volkswagen Vento, oman aikansa Marussia) vielä kahden, ties vaikka kolmenkin pintaan, niin vituttaisihan se vain herätä tuijottamaan ruutua, kun jotkut ajavat ympyrää seitsemältä Suomen aikaa. Varsinkin, kun itse on nukkunut sen 3-4 tuntia, jos sitäkään. Olkoon mikä tahansa avauskisa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei kannata (känni)kuskiksi lähteä ellei siitä jotain selvää kompensaatiota koidu muodossa tai toisessa. Jättäkööt känniläiset juomatta tai tilatkoon taksin. Tylsää ja turhauttavaahan tuollainen odottelu on, se on selvä. Minä puolestani olen hereillä koska en saanut köhimiseltäni ja rykimiseltäni unta, ilmeisesti katupöly ja varhainen ties-mikä-siitepölykausi on aikaansaanut limaa kurkkuun ja hengitystieoireita. Siirryin ensin keittiöön ja sitten koneelle työhuoneeseen, jotten suotta häiritse armaan morsiameni unta.

Huomispäivä menee puolestaan minulla odotteluksi puhelimen ääressä, sillä erääseen lääketieteelliseen operaatioon liittyen Tyksin sairaanhoitaja soittaa minulle klo 08-16. Sairaanhoitaja ei siis soita pitkää 8h puhelua vaan joskus tuolla välillä, jolloin puhelimen on oltava vieressä ja minun siihen vastaamassa, tuli soitto sitten aamukahdeksalta, neljän maissa päivällä tai joskus siltä väliltä. Olisin kyllä kaivannut vähän lyhyempää aikaväliä puhelinsoittelulle, koko päivän saan olla ns. passissa. Monesti soittavat vielä tuntemattomasta numerosta johon ei voi soittaa takaisinkaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hyvää huomenta Suomi.
Taas vaihteeksi mennään.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kulunvalvontapisteellä ampumaleirillä. Hyviä hommia!

Tämä ei ole sarkasmia, juuri sopivaa puuhaa 1,5 viikon vemppaputken jälkeen.

Edit. Aurinko sarastaa jo. Kevät tulee.
 
Viimeksi muokattu:

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Tentti edessä kymmeneltä. Illalla alkoi väsyttää poikkeuksellisesti jo puoli yhdentoista aikoihin ja ajattelin että jes, kerrankin tulee kunnon yöunet. Mukavan pirteänä sitä heräsikin, tuntia myöhemmin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mietin tässä vaan että miksei oo keksitty sitä piirretyistä tuttua systeemiä että käsiä taputtamalla *klap-klap* sais valot päälle ja pois.

Tosin, joissain tilanteissa saattais aiheutua se että valot pomppisi on-offia peräkanaa kokoajan. Mm. jännää urheilumatsia seuratessa.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Mietin tässä vaan että miksei oo keksitty sitä piirretyistä tuttua systeemiä että käsiä taputtamalla *klap-klap* sais valot päälle ja pois.

Tosin, joissain tilanteissa saattais aiheutua se että valot pomppisi on-offia peräkanaa kokoajan. Mm. jännää urheilumatsia seuratessa.

Vaasan Elektroniikkakeskus Oy / Vasa Elektronikcenter Ab

Itselläni himassa vastaavanlainen eteisessä ja olohuoneessa. Olohuoneen puolella varsinkin mukavaa ääniohjauksella laittaa valot pois/päälle.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mietin tässä vaan että miksei oo keksitty sitä piirretyistä tuttua systeemiä että käsiä taputtamalla *klap-klap* sais valot päälle ja pois.
Mä kiikutin joskus joltain Sveitsin reissultani Suomeen ovelat yöpöydän valaisimet. Niissä ei ole ollenkaan minkäänlaisia katkaisimia - ne syttyvät ja sammuvat vain jalustaa koskettamalla. Niissä on kolme eri kirkkausvaihtoehtoa. Yksi kosketus => himmeä valaistus, kaksi kosketusta => normaali valaistus, kolme kosketusta => todella kirkasta, neljäs kosketus => sammuu. Siinä on pari kertaa ollut satunnainen yövieras ihmeissään, kun on etsinyt johdosta tai jalustasta katkaisinta. En ole koskaan Suomessa vastaaviin törmännyt - joskaan en ole myöskään hirvittävän tarkasti seurannut yövalaisin-sceneä.

Asiasta toiseen: tulin joku aika sitten kotiin. Kaadoin itselleni lasillisen konjakkia ja harrastin hetken kanavasurfausta. FOX:lta tuli jälleen yksi näistä reality-TV-poliisisarjoista (tarkastin myöhemmin: Lainvalvojat), jota seurasin ehkä viimeiset kymmenen minuuttia. En tiedä sitten kuinka sairas huumorintaju mulla on, mutta tulipa oikein kunnon "konjakit kaukosäätimelle" -efekti. Helsingin Rautatieaseman kulmilla oli poliiseilla joku pikku vääntö. Siinä yksi juntti paini poliisiauton takapenkillä neljää poliisia vastaan. En sitten muista pitkään aikaan nauraneeni niin makeasti ja spontaanisti kuin tämän idiootin kommenttia kesken painin. Poliisit antoivat vähän etälamauttimesta...

"AIII!!! Vittu mä saan sähköstä ilman syytä! AIIII!!!"
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei nukuta, levottomat jalat vain elävät omaa elämäänsä, mikään asento ei tunnu hyvältä ja bonuksena nenä on tukossa ja kurkussa sen verran limaa, että yskittää säännöllisen epäsäännöllisesti. Joten Yöketju on ainoa optio. Ensi viikolla takaisin töihin suht pitkän sairausloman jälkeen, tänä aikana ollut kaksi munuaiskivioperaatiota. Se olisikin ironista, jos töihin paluu alkaisi sairauslomalla jonkun influenssan takia.

Mikään muu ei sinänsä edes varsinaisesti vituta, ei edes TuTon kotitappio joka jäi väliin kehnon olon takia. Sen suhteen olo oli jo ennen peliä alistuneen fatalistinen, sillä on selvää, ettei rajussa sairastelukierteessä oleva joukkue pärjää kovissa välieräväännöissä eikä influenssasta kärsivä maalivahti mitään ihmeparantumista voi tehdä maalin suulle siten, että torjuntakunto olisi kovin kaksinen. Tyypillistähän se on, että joukkueen koko kauden uurastus valuu viemäristä alas influenssa-aallon takia, mutta tähän on totuttu, ei ole tuuri ikinä mukana näissä asioissa joten eipä orastavasta pronssipelistä jaksa edes vittuuntua.
 

A Siente

Jäsen
Olipas taas helvetisti järkeä mennä kahdeksalta nukkumaan. Minä mennä vähä ajoissa nukkumaan ja saada pitkät yöunet. Toisaalta samapahan tuo on milloin sitä nukkuu, tulee vain ihan helvetin pitkä päivä nyt. Näin jotain untakin, mutta en enää tarkalleen muista mitä.

Naapuri alkoi soittamaan pianoa. Muutenkin vituttaa tuo uus idiootti, joka hiljalleen muutti tuohon. Joka yö ramppaa kusella ja sänky natisee enemmän kuin entisen naapurin panon aikana. Pakko tietenkin kävellä kantapäillä ja viel kusta lorottaa siihen veteen. Sen jälkeen on pakko aina törmätä johonkin joka aiheuttaa ihan helvetinmoisen kolauksen ja ryminän. Jos tapahtuisi vain silloin tällöin niin ei siinä mitään, mutta kun tuo on joka yö toistuva ja tapahtuu melkein tunnilleen samaan aikaan. Kiva olis nähdä millanen sotanorsu tuolla oikein asuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös