Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 494 375
  • 5 199
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Influenssa päällä, nukkumatti pelkää tartuntaa. Siirryin sohvalle, kun keho alkaa hylkiä sänkyä. Saa vaimo nukutuksi paremmin kun en ähise, tuhise ja köhi vieressä.

38,7 tuorein kierrosaika. Neljäs kuumepäivä alkamassa. Sekä fyysisesti että henkisesti paha olo kun näistä oloista tulee takaumia syöpähoitojen ajoilta.

Jos tilanne jatkuu, siirryn ensin Vitutusketjuun ja melkovarmasti debressioketjuun.

A Siente

Jäsen
Paistelin tässä pekonia ja huomasin et mun munat on suht kovia. Sai ihan voimalla kopauttaa et sai nesteet valutettua pannulle. Päivällä nukuin 5h päikkärit, joten ei tässä ihan heti nukuta.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
@Jaws onnittelut tuosta toimittajan virastasi! Kuulostaa jännältä ja varmasti sitä onkin :)

Parasta on saada tehdä sitä mistä tykkää ja on mistä innostunut. Tsemppiä jatkoon!

Myöhäiset kiitokset!

Älkää sanoko, että olette kaikki jo nukkumassa. Ei tämä palsta kuollut saa olla, vaikka kello onkin vähän yli yksi yöllä.

Huomisesta tulee mielenkiintoinen päivä. Kaksi vaihtoehtoista skenaariota:

1) Menen TPS-Tappara -otteluun ja teen haastattelun
2) Menenkin Lahteen melko ex tempore -meiningillä.

Ensimmäinen vaihtoehto on huomattavasti todennäköisempi kuin jälkimmäinen. Alkoi jo näyttää, ettei enää pidetä yhteyttä. Niin siinä vaan taas on käynyt, että sairaana ja toipilaana ei yksin näemmä haluta nukkua, ja tuki ja turva kelpaavat sittenkin. Hyvä, että yhteydenpito jatkuu pienen tauon jälkeen.

Kaikki voi mennä mönkään kaikilla tavoin, mutta koko touhuun on oppinut asennoitumaan vähemmän vakavalla otteella.

Mitäs biisiä sitten kuuntelisi?

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
TuTon pelissä oli tänään hyvää vain toisella erätauolla nautittu grillimakkara, ja sekin oli vähän haalea.

Jännityksellä odotan, ylittääkö yöketju maagisen 2000 viestin rajan ennen kuin koittaa perjantai 13. päivä, joka on Talvisodan päättymisen 75-vuotispäivä. Miten nämä asiat toisiinsa liittyvät onkin toinen juttu.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toisinaan kuskina oleminen ärsyttää. Tai ei toisinaan, vaan aina. Koko ilta ollut tylsää istuskelua ja odottelua. Täytynee perua pian kello seitsemän herätykseni. Tarkoitus oli katsoa formuloiden avauskisaa, mutta perhana, jos itse vetelen omalla formulallani (vuosimallin -98 Volkswagen Vento, oman aikansa Marussia) vielä kahden, ties vaikka kolmenkin pintaan, niin vituttaisihan se vain herätä tuijottamaan ruutua, kun jotkut ajavat ympyrää seitsemältä Suomen aikaa. Varsinkin, kun itse on nukkunut sen 3-4 tuntia, jos sitäkään. Olkoon mikä tahansa avauskisa.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei kannata (känni)kuskiksi lähteä ellei siitä jotain selvää kompensaatiota koidu muodossa tai toisessa. Jättäkööt känniläiset juomatta tai tilatkoon taksin. Tylsää ja turhauttavaahan tuollainen odottelu on, se on selvä. Minä puolestani olen hereillä koska en saanut köhimiseltäni ja rykimiseltäni unta, ilmeisesti katupöly ja varhainen ties-mikä-siitepölykausi on aikaansaanut limaa kurkkuun ja hengitystieoireita. Siirryin ensin keittiöön ja sitten koneelle työhuoneeseen, jotten suotta häiritse armaan morsiameni unta.

Huomispäivä menee puolestaan minulla odotteluksi puhelimen ääressä, sillä erääseen lääketieteelliseen operaatioon liittyen Tyksin sairaanhoitaja soittaa minulle klo 08-16. Sairaanhoitaja ei siis soita pitkää 8h puhelua vaan joskus tuolla välillä, jolloin puhelimen on oltava vieressä ja minun siihen vastaamassa, tuli soitto sitten aamukahdeksalta, neljän maissa päivällä tai joskus siltä väliltä. Olisin kyllä kaivannut vähän lyhyempää aikaväliä puhelinsoittelulle, koko päivän saan olla ns. passissa. Monesti soittavat vielä tuntemattomasta numerosta johon ei voi soittaa takaisinkaan.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hyvää huomenta Suomi.
Taas vaihteeksi mennään.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kulunvalvontapisteellä ampumaleirillä. Hyviä hommia!

Tämä ei ole sarkasmia, juuri sopivaa puuhaa 1,5 viikon vemppaputken jälkeen.

Edit. Aurinko sarastaa jo. Kevät tulee.

Viimeksi muokattu:

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tentti edessä kymmeneltä. Illalla alkoi väsyttää poikkeuksellisesti jo puoli yhdentoista aikoihin ja ajattelin että jes, kerrankin tulee kunnon yöunet. Mukavan pirteänä sitä heräsikin, tuntia myöhemmin.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mietin tässä vaan että miksei oo keksitty sitä piirretyistä tuttua systeemiä että käsiä taputtamalla *klap-klap* sais valot päälle ja pois.

Tosin, joissain tilanteissa saattais aiheutua se että valot pomppisi on-offia peräkanaa kokoajan. Mm. jännää urheilumatsia seuratessa.

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Mietin tässä vaan että miksei oo keksitty sitä piirretyistä tuttua systeemiä että käsiä taputtamalla *klap-klap* sais valot päälle ja pois.

Tosin, joissain tilanteissa saattais aiheutua se että valot pomppisi on-offia peräkanaa kokoajan. Mm. jännää urheilumatsia seuratessa.

Vaasan Elektroniikkakeskus Oy / Vasa Elektronikcenter Ab

Itselläni himassa vastaavanlainen eteisessä ja olohuoneessa. Olohuoneen puolella varsinkin mukavaa ääniohjauksella laittaa valot pois/päälle.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mä kiikutin joskus joltain Sveitsin reissultani Suomeen ovelat yöpöydän valaisimet. Niissä ei ole ollenkaan minkäänlaisia katkaisimia - ne syttyvät ja sammuvat vain jalustaa koskettamalla. Niissä on kolme eri kirkkausvaihtoehtoa. Yksi kosketus => himmeä valaistus, kaksi kosketusta => normaali valaistus, kolme kosketusta => todella kirkasta, neljäs kosketus => sammuu. Siinä on pari kertaa ollut satunnainen yövieras ihmeissään, kun on etsinyt johdosta tai jalustasta katkaisinta. En ole koskaan Suomessa vastaaviin törmännyt - joskaan en ole myöskään hirvittävän tarkasti seurannut yövalaisin-sceneä.

Asiasta toiseen: tulin joku aika sitten kotiin. Kaadoin itselleni lasillisen konjakkia ja harrastin hetken kanavasurfausta. FOX:lta tuli jälleen yksi näistä reality-TV-poliisisarjoista (tarkastin myöhemmin: Lainvalvojat), jota seurasin ehkä viimeiset kymmenen minuuttia. En tiedä sitten kuinka sairas huumorintaju mulla on, mutta tulipa oikein kunnon "konjakit kaukosäätimelle" -efekti. Helsingin Rautatieaseman kulmilla oli poliiseilla joku pikku vääntö. Siinä yksi juntti paini poliisiauton takapenkillä neljää poliisia vastaan. En sitten muista pitkään aikaan nauraneeni niin makeasti ja spontaanisti kuin tämän idiootin kommenttia kesken painin. Poliisit antoivat vähän etälamauttimesta...

"AIII!!! Vittu mä saan sähköstä ilman syytä! AIIII!!!"

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei nukuta, levottomat jalat vain elävät omaa elämäänsä, mikään asento ei tunnu hyvältä ja bonuksena nenä on tukossa ja kurkussa sen verran limaa, että yskittää säännöllisen epäsäännöllisesti. Joten Yöketju on ainoa optio. Ensi viikolla takaisin töihin suht pitkän sairausloman jälkeen, tänä aikana ollut kaksi munuaiskivioperaatiota. Se olisikin ironista, jos töihin paluu alkaisi sairauslomalla jonkun influenssan takia.

Mikään muu ei sinänsä edes varsinaisesti vituta, ei edes TuTon kotitappio joka jäi väliin kehnon olon takia. Sen suhteen olo oli jo ennen peliä alistuneen fatalistinen, sillä on selvää, ettei rajussa sairastelukierteessä oleva joukkue pärjää kovissa välieräväännöissä eikä influenssasta kärsivä maalivahti mitään ihmeparantumista voi tehdä maalin suulle siten, että torjuntakunto olisi kovin kaksinen. Tyypillistähän se on, että joukkueen koko kauden uurastus valuu viemäristä alas influenssa-aallon takia, mutta tähän on totuttu, ei ole tuuri ikinä mukana näissä asioissa joten eipä orastavasta pronssipelistä jaksa edes vittuuntua.

A Siente

Jäsen
Olipas taas helvetisti järkeä mennä kahdeksalta nukkumaan. Minä mennä vähä ajoissa nukkumaan ja saada pitkät yöunet. Toisaalta samapahan tuo on milloin sitä nukkuu, tulee vain ihan helvetin pitkä päivä nyt. Näin jotain untakin, mutta en enää tarkalleen muista mitä.

Naapuri alkoi soittamaan pianoa. Muutenkin vituttaa tuo uus idiootti, joka hiljalleen muutti tuohon. Joka yö ramppaa kusella ja sänky natisee enemmän kuin entisen naapurin panon aikana. Pakko tietenkin kävellä kantapäillä ja viel kusta lorottaa siihen veteen. Sen jälkeen on pakko aina törmätä johonkin joka aiheuttaa ihan helvetinmoisen kolauksen ja ryminän. Jos tapahtuisi vain silloin tällöin niin ei siinä mitään, mutta kun tuo on joka yö toistuva ja tapahtuu melkein tunnilleen samaan aikaan. Kiva olis nähdä millanen sotanorsu tuolla oikein asuu.

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Koska parempaakin tekemistä olisi, päätin juuri sen takia hommata vanhoja klassikkopelejä Raptorin, Blackthornen, Duke Nukemien ja ensimmäisten Carmageddonien muodossa ja tuhlata aikani niihin, että olisi myöhemminkin tärkeämpää tekemistä. Menee se aika näinkin ja samalla saa varsin vahvan nostalgiatripin lapsuuteen.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Päätin olla saamatta unta. Yliherkäksi olen vanhemmiten tullut, ihoni on herkkä kuin sadun prinsessalla jota häiritsi herne patjojen alla. Minun sängyssäni tuntui olevan kissanhiekan murenia tai muuta vastaavaa, joka pisti kutittamaan jalkoja ja vaikka sitä pois raakkasin, niin unen päästä en kiinni saanut.

Lisäksi päässäni soi jostain syystä luupilla "kuuman kostean minä tunsin Mombasan"-säkeistö. I'll never go to Africa again, kuten maanmainio yhtye Torsofuck lauloi hitissään Raped By Elephants (linkki vie YouTubeen).

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta mitä jos Slovakia voittaakin vuoden 2015 jääkiekon maailmanmestaruuden? Onko kukaan tullut miettineeksi?

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lista on muuten päivittynyt:

1. Slovakia (pysyy kärjessä, tietysti)
2. Ukraina (nousi takaisin kaikkien aikojen korkeimmalle sijalleen)
3. Slovenia (ohitti Tshekin)
4. Tshekki (kaikkien aikojen huonoin sijoitus listallani Tshekiltä)
5. Portugali (kaikkien aikojen korkein sijoitus, en edes tiedä miksi)
6. Ruotsi (viiden kärjen tuntumassa jo pitkään)
7. Kroatia (kaikkien aikojen alhaisin sijoitus Kroatialta)
8. Puola (tuntuu nyt tältä)
9. Färsaaret (lasketaan minun listauksissani, joten älkää vinkuko, riittää kun tuuli vinkuu)
10. Itävalta (hämmentävää kyllä, noussut jo kymmenen sakkiin)

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nukkumatille terkkuja - päivitä ny hyvä mies se garminin / tomtom laaksosen navigaattorisi. Ei oo kivaa kun su-ma öisin oot totaalisen hukassa joka kerta. Missälie Laukaassa tai Mussalossa tällähetkellä seikkailetkaan, tuu nyt takaasinpäin.

Tämmöistä tänne, joko vaihdetaan paikkakuntaa niinkuin jääkiekkokierroksella? Paljonko pelikellossa, monesko erä ja mikä tilanne?

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt vasta kotiuduin Raumalta. Ei voi kuin todeta että ristus mikä reissu... Ääni on aivan kadoksissa ja huomaa/tuntee kyllä tanssineensa vieraskatsomossa valssia ja huutaneensa Perrinin nimeä.

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolme kohdetta kerralla, kaikki on Saimaan rannalla, ota suunnaksi Visulahti! Visulahti, Visulahti, siinä on kesäloman tahti!

Tämä renkutus soi päässäni enkä saa nukuttua. Kenen vika? Mikä on totuus? Ja lähtisinkö Bydgoszcziin kesällä Turusta?

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolme kohdetta kerralla, kaikki on Saimaan rannalla, ota suunnaksi Visulahti! Visulahti, Visulahti, siinä on kesäloman tahti!

Tämä renkutus soi päässäni enkä saa nukuttua. Kenen vika? Mikä on totuus? Ja lähtisinkö Bydgoszcziin kesällä Turusta?

En tiedä kenen vika mutta kiitti v***sti! Puuhamaata sitten seuraavaksi krpl!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy