Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällä viikolla se alkaa, valmistautuminen kauteen 2019-2020. Joukkueet vetävät yhteisharjoituksia ja perjantaina harjoituskausi lyödään liikkeelle tutulla ja turvallisella Pitsiturnauksella. Tätä on odotettu, vaikkei toisaalta läheskään joka hetki. Kesä itsessään on ollut minulle niin iso unelma hyvine säineen, että joskus laji on unohtunut hetkeksi aivan täysin. Mutta pikkuhiljaa on mukavaa palata kiekottelun ääreen kotituolilla.

Pää pyörii nykyisin enimmäkseen sanoittamisessa. Suunnittelen uusia kappaleita, kirjoittelen satunnaisesti lyhyitä runoja niille tarkoitettuun ketjuun ja nyt olen alkanut myös suomentaa englannista suomeksi. Tässä on oma ilonsa ja upeutensa, jonka saan kirjoittamalla tekstiä, joka tarkoittaa jotain jossakin muodossa ilmaistuna. Isä tuli äskettäin selanneeksi tulostettuja kappaleita ja piti niistä, mutta tuli maininneeksi niiden olevan melko synkistä aiheista. Yksi käsittelee itsemurhaa ja mielenterveyttä, toinen takaa-ajettavaa huumediileriä, kolmas traagista rakkaustarinaa ja neljäs ahdistunutta sekä kiusattua miestä, joka kertoo peloistaan. Myönnetään, että aiheet eivät ole kovin pirteitä, mutta ne ovat saaneet inspiraatiota suosikkibiiseistäni ynnä niiden aiheista, toki myös vähän omista ajatuksista.

Sanat, sanat, lisää sanoja, lisää lyriikkaa, lisää lisää... tässä on hankalaa edes kirjoittaa kunnolla muusta, koska ajattelen aihetta niin valtavasti vähän väliä. Siitä on tullut harrastus. Paha sanoa, tuleeko siitä koskaan mitään astetta suurempaa puuhaa, mutta alku on aina alku, ja voi olla, että pääsen sanoittelulla vielä muuhunkin kuin kavereiden suosioon. Jätin yhden biisin kesken, jonka aiheena on rokkaaminen ja sen tuottama energia ihmisissä. Sitä voisi jatkaa jokin kerta, alku oli kuitenkin hyvä, sen jälkeen meno valitettavasti takelteli tuhottomasti.

Ennen harrastuksen alkamista meikäläisellä oli melkeinpä nollatason kokemus runoilusta. Sitä ei ollut aiemmin tehty kuin satunnaisesti koulussa, eikä se sielläkään ollut innostanut kovin paljon. Kiitos äidinkielen kurssin, sain täysin uuden sytykkeen elämään. Eino Leinon runoja taululta silmäillessä niiden taitava leikittely keskenään hyvillä aiheilla herätti ison kiinnostuksen, joka on sen jälkeen vain laajentunut. Muistissa on se yö, kun koitin ensimmäistä kertaa kirjoittaa laululyriikkaa. Eipä siitä ole kuin nelisen kuukautta aikaa, mutta silloin se oli tosiaan vähän nihkeää, ihmekös tuo, aihe oli uusi ja kokematon, vaikkakin hyvin kiinnostava. Kuukausien mittaan taito on kehittynyt ja tässä mennään edelleen eteenpäin joka päivä.

God, my lord, my saviour, you made me born
Father, raise my soul higher, let me rock louder
I was born with sticks like lightnings, thighs as strong as iron wings
You made me spread electric spark of rock into the human hearts
Let me grap my spirit, let me create a new limit
I'm a rocket
I'm a rocker
World, beware for thunder
My eyes are red as fire

"I'm starting with the man in the mirror" - Michael Jackson, 1987

Punamustaa jääkiekkoa - Porin Ässät

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvää yötä kaikille jatkoaikalaisille. Tai jos luet tätä aamulla tahi päivällä, niin hyvää päivää. Vilkaisin äsken, että olen kirjoittanut tänne vähän vajaa 200 viestiä. Kun otetaan huomioon, että niistä melkein kaikki ollaan kirjoitettu maaliskuun puolivälistä lähtien, tahti on ollut menevä. Ja kun otetaan vielä esille kuukauden mittainen kesätauko, tänne on tullut kirjoiteltua vajaan viiden kuukauden aikana aika monena yönä. Ketju on ollut oiva tapa ilmaista ajatuksiaan julkisesti sekä myös keskustella toisten kanssa. Tämän ketjun kauttahan tutustuihin nimimerkkeihin @Kaatosade ja @Kynämestari, joista jälkimmäinen on paraikaa intissä. Jaksa ryömiä siellä mäntymetsässä ja ammu kaikkea, mikä liikkuu, kun olet yövahti. Joo tiedetään, ei ollut hauskaa, mutta oli pakko vähän hassutella.

Onneksi koulu alkaa pian. Se meni kevään osalta melko munille, enkä saanut paljon mitään aikaiseksi oppitunneilla, oppiaineesta riippumatta, mutta nyt on vielä mahdollisuus tehdä jotain. Kirjoitusten lähestymisestä ollaan ehditty jo muistuttaa, mutta jotenkin en osaa stressata niistä. Ehkä musiikki vain on saanut meikäläisen tuntemaan maailman sen verran rohkealla tavalla, että mikään lähestyvä ei uhkaa. Onneksi kokeita on syksyllä vain kaksi, minkä jälkeen menee puolisen vuotta viimeisten kolmen koitoksen alkamiseen. Jos minulle oltaisiin sanottu kutosluokalla, että tulet ottamaan lukion näin kevyesti kuin mitä olen ottanut, olisin itsevarmana väittänyt vastaan ja todennut, että vedän sielläkin kokeista pelkkiä kymppejä. Sillä kuudennen luokan Punamustalla ei ollut tällainen yhtä hektinen ja tekemisen täytteinen arki mitä nykyisin, mutta sitähän meikäläinen ei tietenkään voinut aavistaa tuolloin.

Koitin eilen kirjoittaa pitkästä aikaa jotakin ulkomuistista ruotsiksi sekä saksaksi, enkä voi kutsua kumpaakaan yritystä erityisen menestyneeksi. Onneksi täysin kaikki tunneilla opittu ei ole unohtunut, mutta voinen olla nihkeästä puhetaidosta vähän huolestunut. Ruotsin YO-kokeessa on vuorenvarmasti jokin essee- tai muu kirjoitusmuotoinen tehtävä, ja mikäli menen siihen tällaisessa tilassa, lopputulos ei tule olemaan mitenkään kehuttava. Viime päivinä on alkanut heräilemään olo siitä, että nyt voisi olla hyvä hetki alkaa tehdä jotain. Metsäaukiolla en aio enää käydä, joten aikaa olisi loputtomiin. Lyriikka ja musiikki vaan sattuvat viemään ajastani hyvin merkittävän osan, eikä niistä hentoisi millään luopua. Mutta toisaalta, niillä hyvillä lukiopapereilla hymyilisi kauemminkin kuin tunnin pari päivässä. Niillä hymyilisi koko kesän.

Olen ollut koulussa enemmän tai vähemmän välinpitämätön, mutta tunneilla tunnollisesti istuva kaveri jo pitkään. Olin minä joskus hyväkin koulussa, mutta se oli sitä aikaa, kun tuli oltua varhaisteini. Nyt kun mietin, olen tuhlannut älyttömän paljon mahdollisuuksia tehdä asioita paremmin viimeisten kolmen vuoden aikana. En silti sure niitä, koska niille ei voi tehdä enää mitään. Uudet mahdollisuudet voi sen sijaan käyttää. Kesäloma oli tarkoitus käyttää pään puhki kuluttamiseen, ja tavoite onkin ollut ihan onnistunut. Elokuvat, Jatkoaika, YouTube-videot ja muu harmiton irtaimisto on pitänyt aivot sopivan kiireisinä, mutta myös velttoina ja rentoina. Pian päästään taas toiminnan makuun, kun edessä on koko loppukesä ja alkusyksy vain ja ainoastaan ruotsia ynnä historiaa, ei mitään muuta. Nyt saa ylimääräinen turhuus ja palstan tauoton selaaminen jäädä sikseen tuolilla istuessa. On pakko edes yrittää saada jotain hyödyllistä aikaiseksi.

Tulen syksyllä ja keväällä antamaan tietoja koetuloksista sekä siitä, miten koulussa menee. Ei, tämä ei ole mitään somepäivittelyä tai päiväkirjameininkiä, pois se minusta. Tämä on minulle ihan pelkkä keskustelupalsta, jossa voi sanoa mitä sydämeltä sattuu sillä hetkellä putoamaan. Pian on taas aika tehdä muutakin kuin valvoa kolmeen ja viettää päivä kuulokkeiden kanssa läppärin äärellä istuen. Eikun sitä tulee tehtyä myös koulussa. No kotona luuraaminen päättyy, ja mikäpä siinä.

Tässä kaikki tältä erää. Nyt vähän aikaa vielä musiikkia ja nukkumaan. Edessä on taas keskusteluntäytteinen, lämmin ja rokkaava päivä. Eye of the tiger, it's the thrill of the fight!

redpecka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreä shakki
@Punamusta Menetkö siis lukion kolmannelle ensi syksynä vai miten?

Olet siis tänä kesänä katellut leffoja? Ethän sä jaksa kattoo leffoja!

PS. Sainko nepostriv.. eiku Punamusta-triviassa kerrankin oikein?

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Punamusta Menetkö siis lukion kolmannelle ensi syksynä vai miten?

Olet siis tänä kesänä katellut leffoja? Ethän sä jaksa kattoo leffoja!

PS. Sainko nepostriv.. eiku Punamusta-triviassa kerrankin oikein?
Kyllä, lukion kolmosvuosi alkaa. Jäljellä kolme jaksoa ja 12 kurssia, kolme koeviikkoa sekä YO-haasteet historiasta, ruotsista, äikästä, englannista ja yhteiskuntaopista. Eniten odotan äidinkielestä, koska se on valehtelematta ykkösaine meikäläiselle.

Kattelin mä parit leffat heti lähdettyäni hetkeksi pois täältä. Tuli katsottua sillä viikolla kaksi Ocean's-leffaa ynnä saatua ensikosketus Dark Knightiin, Yön ritariin. Pidin kaikista kolmesta. Tuli katseltua myös animaatiokomedia Madagaskar edeltäneenä viikonloppuna. En mä sitten olekaan katsellut oikein muita leffoja, paitsi tietysti kavereiden kesken heidän kämpillään, kun se vaikuttaisi olevan automaattinen pelisiirto katsella jotain. Mulla ei ole edes Netflixiä, YouTuben tarjonta riittää meikäpojalle.

Kyllä, Punamusta-triviasta irtosi neljä pistettä kahden oikean vastauksen johdosta. Hyvin pelattu!

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirjoitinko tosiaan tasan yhden aikaan meneväni pian nukkumaan? Mitähän se kello nyt onkaan... puoli neljä. Tässä ollaan valvottu ekstraa yhden normifilmin verran. Mutta nyt mä lähden petiin, oikeasti. Olen jo kuluttanut "Eye of the Tigerin" metalliversion melkein puhki.

redpecka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreä shakki
Kyllä, lukion kolmosvuosi alkaa. Jäljellä kolme jaksoa ja 12 kurssia, kolme koeviikkoa sekä YO-haasteet historiasta, ruotsista, äikästä, englannista ja yhteiskuntaopista. Eniten odotan äidinkielestä, koska se on valehtelematta ykkösaine meikäläiselle.

Kattelin mä parit leffat heti lähdettyäni hetkeksi pois täältä. Tuli katsottua sillä viikolla kaksi Ocean's-leffaa ynnä saatua ensikosketus Dark Knightiin, Yön ritariin. Pidin kaikista kolmesta. Tuli katseltua myös animaatiokomedia Madagaskar edeltäneenä viikonloppuna. En mä sitten olekaan katsellut oikein muita leffoja, paitsi tietysti kavereiden kesken heidän kämpillään, kun se vaikuttaisi olevan automaattinen pelisiirto katsella jotain. Mulla ei ole edes Netflixiä, YouTuben tarjonta riittää meikäpojalle.

Kyllä, Punamusta-triviasta irtosi neljä pistettä kahden oikean vastauksen johdosta. Hyvin pelattu!
Mä jätin lukion kesken tokalla luokalla aikoinaan. Tuli muita tekemisiä silloin. Enkä sano tähän latteuksia olisiko pitänyt käydä loppuun vai mitä ikinä... Eipä mun elämään vaan loppujen lopuksi vaikuttanut pätkääkään tuo.

Koin lukion pari vuotta sellaisena välietappina kun samalla funtsii mitä aikoisi tehdä. Siellä oli turvallista olla eikä tarvinnut vielä tehdä isompia päätöksiä.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan, lukiossa annetaan mahdollisuus miettiä tulevia polkujaan sekä vähän opiskella siinä samalla. Vaikka kirjoituksistani voi saada käsityksen veltosta kyrsästä, mitä olen tavallaan ollutkin, useimmat arvosanat ovat olleet kuitenkin ihan hyviä, jotkut ihan kunnolla hyviä. Parempiakin voisi olla, mutta menneisyyteen ei ole tarvetta ryhtyä katselemaan.

Glove

Jäsen
Yö, nukkumisen aika. Mut ku ei. Kun en nyt keksi muutakaan kirjoitettavaa niin valistetaan palstalaisia tärkeällä tiedolla: Lepakkomies on viroksi nahkhiirmees.

Fair play and respect

Glove

Jäsen
Näyttää tämä yö menevän ihan hereillä. Jospa laitan saunan lämpenemään ja saunon itseni putipuhtaaksi tulevaa päivää varten. Vaikka ei sillä taida olla merkitystä vaikka haisisin kuinka pahalla kun hyvin suurella todennäköisyydellä olen koko päivän kotona.

Fair play and respect

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Äiti rakastaa Michael Jacksonia. Nyt meikäläinen kuuntelee hänen biisejään ensimmäistä kertaa silkasta ilosta. Leikkasinhan minä nurmikonkin muutama päivä sitten jammailemalla kappaleen "Billie Jean" tahdissa. En mä saa näistä kappaleista tarpeekseni. Niin upeaa musiikkia, se suorastaan hohkaa jotain ainutlaatuista, joka saa rakastamaan sitä. Todella suuri harmi, että mies on ollut 10 vuotta haudassa. Biisit elävät kuitenkin yhä, ja tekevät minut erittäin iloiseksi. Mua suorastaan tanssittaa koko ajan, jihhaheijaa. WUU!

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ensimmäistä kertaa muistan ketjun toiminta-aikaan yöketjun, niin kirjoitetaanpas tänne. Kummastuttaa ettei saa nukutuksi n. viittä pidempään kuin suunnilleen joka toinen/kolmas yö. Herätessä vielä niin virkeä olo ettei uudelleen saa nukahdettua, mutta viimeistään lounaan jälkeen iskee sitten tiltti. Kai tämä menee sitten liian valoisuuden piikkiin kun ei enää helteetkään unia vie.

Hoki on hieno laji, vielä kun tajuaisvat tuon liitossakin.

Glove

Jäsen
Katselin tunnin verran silmäluomieni sisäpuolta, mutta eipä se uni taaskaan tullut. Voisiko joku tulla lyömään vaikka pesäpallomailalla nuijanukutuksen?

Fair play and respect

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alkoholi rauhoitti illalla mukavasti ja olosta tuli kevyt sekä lämmin. Paraikaa akku on kuitenkin punaisella. Väsyttää niin ettei eteensäkään meinaa nähdä. Karkkipussissa olisi vielä sisältöä, mutta hampaat on pesty eikä sokerihammasta kolota ollenkaan. Onneksi loma on kohta ohi ja koulu lähtee taas käyntiin. Kotona ollaan oleskeltu ihan hyvä tovi ja siinä sivussa paistateltu lämmössä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wesa, CAR, IPA
No niin. Juhlista päästy, kävin myös Kontulassa ”muutamalla”. Kaveri käskenyt useaan kertaan, nyt tottelin. Onhan tuo ihan eri maailma verrattuna tähän espoolaiseen lintukotoon. Ei siinä mitään, ihan kivaa oli. Mutta olen erittäin tyytyväinen kun olen tässä lintukodossani. Ja kohtuulliseen aikaan. Öitä.

'Cause I'm kind of like Han Solo always stroking my own wookie

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On aika pistää pillit pussiin tämän yön osalta. Riitti siinä jälleen vauhtia ja iloa, mikä on valvomisesta huolimatta piristävää.

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On luvassa 200. viesti yöketjuun. Uusi rajapyykki paukahtaa nyt rikki. Meno on tällä hetkellä uupunut, mutta onnellinen. Uusi viikko on käynnistynyt, ja viimeinen kokonainen lomaviikko on samalla historiaa. Kolme päivää on aikaa tehdä asioitaan kotona, kunnes torstaina alkaa taas toiminta viimeisen lukuvuoden muodossa. Kesäloma on ollut virkistävä ja täynnä mukavia hetkiä, mutta kaiken kivan on päätyttävä joskus. Alkavaan kolmosvuoteen on kerättävä lisää vauhtia. Sitä saa tästä kappaleesta: Speed Demon. Musiikin antamalla voimalla tämäkin lukiovuosi päättyy nopeammin kuin voisi kuvitellakaan. Musiikista puheen ollen, pian on taas mahdollisuus käydä koulun musiikin luokassa. Ja on enemmän kuin hyvin tiedossa, mitä siellä on luvassa.

Biisi loppuun ja sitten petiin. Kiitos Jackson huikeasta musiikista, kiitos Ässät lupaavasta meiningistä ja kiitos koulu, että alat vihdoin ja viimein. I'm a speed demon, let's turn the heat on! Woo!

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
As you may know, I always love to visit here
I turn the music on, and mood becomes real
So here I finally am, back on the stage
And while I rock my knees, I fill the new page

Yöketjussa on aina yhtä mukavaa olla, vaikka joskus tuntuu siltä, että pitäisi olla keräämässä unta aivoihin kirjoittamisen sijaan. Yksi lysti, yritykset muuttaa tapoja eivät ole niin kovin helppoja. Taidan mennä syömään jotain. Onneksi vesipullossa on sentään vettä.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, LA Kings, Malaga CF
22 asti olin töissä, joten eipä ole vielä kiire sänkyyn pyörimään. Jännä homma, että ainakin itselläni menee useampi tunti töiden jälkeen, että unen päästä saa kiinni.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Nautin tästä, kun saa kerrankin olla töissä omassa rauhassa.

"Minulla on taskussani laite, jolla pääsen käsiksi koko ihmiskunnan keräämään tietoon. Käytän sitä kissakuvien katseluun ja riitelyyn tuntemattomien ihmisten kanssa."

Glove

Jäsen
Yötä vaan kaikille yöketjulaisille. Aamulla pitäisi olla yhdeksältä laboratoriossa. Olisi ihan kiva nukkuakin ennen sitä. Vaikuttaakohan tämä nukkumattomuus tuloksiin?

Fair play and respect

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kylläpä mua väsyttää. Pepsi on juotu ja farkut ovat yhä sängyllä. Valvominen on taas alkanut olemaan houkuttelevaa. Nyt on käynnissä viimeinen lomapäivä kesällä 2019. Nyt se on koittanut. Loma oli täynnä iloa, naurua, kokemuksia, valvomista ja musiikkia. Kavereiden kanssa UEFA Champions Leaguen finaalin katsominen. Reissu samojen kavereiden kanssa Tampereelle kesäkuun alussa futisottelua Suomi-Bosnia varten. Kaksi käyntiä Helsingissä. Viikon ajan asuminen yksin äidin asunnolla kesäkuun puolivälissä. Musiikintäytteinen pyöräretki Yyteriin kesäkuun 16. päivä, kestoa kolmisen tuntia ja yhteispituus 50 kilometriä. Kuukauden mittainen tauko Jatkoajasta.

Hyvin keskeinen osa lomaa on ollut musiikki. Olen kuunnellut hemmetin paljon materiaalia ja kirjoittanut runoja sekä varsinaisia biisejäkin. Pyöräily on ollut myös isossa roolissa. Monena päivänä on tullut kuljettua pyörän selässä niin keskustassa, Isomäessä, kotikonnuilla kuin Yyterissäkin. Heinäkuun lopulla löysin sattumalta metsäaukion muutaman kilometrin päässä keskustasta, jossa kävin viikon verran lähes päivittäin. Täällä Jatkoajassa on tullut kirjoiteltua usein kaikenlaista sekalaista ja kävinpä myös isoisän kanssa katsomassa lasten ynnä nuorten yleisurheilukisoja kesällä, kun veljeni harrastaa juoksua.

Kavereiden kanssa on vietetty aikaa, Jazzeillakin tuli käytyä ja olen saanut uusia suosikkeja musiikissa: Toton ja Michael Jacksonin. Äidinkin kanssa on tullut oltua, paahdettu Yyterissä nahkaa ja ylipäätään kylvetty lämmössä ja auringossa. Elokuun alkua ovat täydentäneet Pitsiturnaus ja kirjoituksiin lukemisen aloittaminen.

Täynnä tunteiden vuoristorataa, tekemistä sekä kirjoittamista ollut kesäloma on saapunut päätepysäkilleen. Joudun taas odottamaan pitkään, ennen kuin voin maata auringossa T-paita päällä, ilman koulua. Harmittaa jo valmiiksi kesän lähestyvä loppuminen, mutta asian kanssa on vain elettävä. Puolen vuoden kesä olisi minulle unelma. Realiteetti vaan on se, että Suomen kesä on lyhyt ja kulkee ohi nopeasti. Harmin paikka, mutta minkäs teet.

Nyt motivaatio koulua kohtaan on palannut ja lukion päätösvuosi saa alkutahtinsa huomenna. Nyt mennään eikä meinata. Kahden viikon kuluttua täytän 18, ja edessä on niin kirjoitukset, kannattajamatkoja kuin paljon lisää juttelua ja kirjoittamista mukavien ihmisten kanssa. Menen ilomielin takaisin luokkaan. Tänään teen vielä yhden pyörälenkin ennen kuin on aika keskittyä opiskeluun. Kesää on vielä jäljellä, kyllä, mutta...

Kiitän tässä kohtaa palstalaisia hauskasta ja antoisasta kesästä. Pian on aika taas aktivoitua myös kiekkopuolella. Koskee meitä kaikkia. Suomalaiset kiekkomiehet ja -naiset ovat kohta taas elementissään. Ja joukkueet pelivermeissään.

Suosikkijoukkue
Hartaat toiveet & Hukutetut haaveet
Ajattelinpa pitkästä aikaa sepustaa jotain tänne yöketjuun. Tilaisuuksia olisi ollut vaikka millä mitoin, ei se siitä ole ollut kiinni vaan lähinnä en ole kai keksinyt mitä sitä tänne kirjoittelisi.

No aloitetaan niistä iloisimmista aiheista. Minä tosiaan sain viime torstaina kuulla, että olen saanut työpaikan. Tästä tarinasta tekee hienon oikeastaan sekin, että lähettämäni hakemus ko. paikkaan oli multa ns. viime hetken päätös. Piti kyllä alun perinkin hakea tähän yritykseen, mutta aluksi olin suunnittelut hakevani eri toimipisteeseen, jonka haku olisi ollut käynnissä vielä jokusen viikon pidempään.

Tuumin siinä kuitenkin illan ratoksissa että hei, miksi en yrittäisi tännekin? Ja niinhän siinä sitten kävi että pari päivää tästä hakemuksen lähettämisestä olin tradeilemassa pokemoneja Helsingin keskustassa Esplanadinpuistossa kunnes yllättäen minulle soitettiin jostakin. Minut kutsuttiin ryhmähaastatteluun joka oli luojan kiitos vasta kahden viikon päässä sillä olin tuona kyseisenä viikkona lähdössä perjantaina kaveriporukalla viettämään hauskaa Tuusulan Jokelaan puoleksi viikoksi.

Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, niin mulla oli jo haastattelua edeltävänä iltana hyvä kutina työllistymisen suhteen ja noh... sanotaanko että ennusmerkitkin olivat kohdillaan. Valmistauduin haastatteluun kunnolla ja itse haastattelutilanteessa olin yllättävänkin rento ja itsevarma. Toisin kun joskus aiemmin, en sortunut yrittämään liikaa ja oikeastaan kaikki vastaukset tulivat luontaisesti.

Reilun viikon jouduin pidättelemään jännitystä kunnes viime viikon torstain aamuna minut herätettiin soittoon ja kysyttiin kiinnostaako tämä paikka mua yhä ja vastasin että "Kiinnostaa, ehdottomasti!". Olen perjantaina menossa kirjoittamaan työsopparia ja tällä hetkellä jännittää oikeastaan enää se, että toivottavasti ne tilaamani henkkarit tulisivat perille siihen mennessä. Viime perjantaina siis lähetin hakemukseni heti aamusta ja faijalla oli kuulemma viimeksi mennyt kolme arkipäivää että oli saanut. Huomenna olisi kolmas arkipäivä sitten hakemukseni lähettämisen...

Niitä bändituotteita odotan tietysti yhä myös malttamattomasti. Sepäs vasta olisikin varsinainen win-win jos saisin molemmat huomenna! Harvemmin muuten joutuu uudet henkkarit JA Kela-kortin tilaamaan viikon sisään toisistaan. Piru vie piti mennä se Kela-kortti putoamaan lompsasta täysin huomaamattani. Lompsa meni kyllä vaihtoon heti tuon jälkeen. Nyt pitäisi pysyä kaikkien korttien visusti tallessa.

Niin ja olisihan niistä uusista henkkareistakin voinut jättää sen hakemuksen vaikka jo pari viikkoa sitten heti passikuvan otattamisen jälkeen, mutta jotenkin sitä kai ajatteli että tilaan vasta sitten kun tarviin niitä johonkin. Toivottavasti tulevat nyt kuitenkin tämän viikon aikana. Uskon ja toivon niin...

Pokemon Go:hon tuli viime viikolla pitkästä aikaa itselleni kiinnostava legendaarinen Pokemon raidattavaksi ja olenkin raidannut sitä nyt kuuden päivän aikana noin 55 kertaa... Rahaa palaa jne. No ei mut nyt kun mä sain ton duunipaikan niin ei ole silleen hävettänyt ostella noita paketteja vähän enemmänkin. Mä haluun nauttia tästä mun todennäköisesti viimeisestä "loma"viikosta täysin siemauksin viettämällä paljon aikaa ulkona kiertämällä raidilta raidille ja onhan PoGo kuitenkin hyvä liikuntaharrastus ja paljon terveellisempää ku joku baareissa keikkuminen! Ja väitän että kaikesta huolimatta halvempikin.

Olen siis liikkunut sen noin 6-8 tuntia virtuaalimonstereiden perässä per päivä pois lukien maanantai, jolloin lepäsin ja en kadu päivääkään. Nyt kun on vielä näin hienot säätkin ollut niin olen imenyt lämmöstä ja mukavasta raidausseurasta kaiken irti. Ja kun jäi tuo vuotuinen ruotsinristeilykin ilmeisesti tältä kesältä toteutumatta. Harmittaa vähäsen, mutta toisaalta pääsinhän mä sinne kaverin kämpille puoleksi viikoksi. Vaikka tuo menikin kotimaan matkailusta niin viihtyisä lomareissu se tuokin oli!

Nyt tykitän Spotifyn New Core-listaa ja kohta ajattelin siirtyä telkkarin ääreen yön rikosdokkarisarjojen pariin. Nuo ovat mulle öisin, siis silloin kun valvon kaikki kaikessa. Poliisit - kotihälytys on pyörinyt viimeisen viikon joka yö 1-2 jakson voimin ja lisäksi Friiltä tulee myös joka yö mielenkiintoisia rikosdokkarisarjoja kuten Murhaaja kotonani ja Suomurhat.

Vähän pitempi viesti tuli tällä kertaa. Halusin saada kaiken kerralla ulos.

Ai niin, kaveri muuten kysyi multa tänään että vieläkö haen töitä. Oli sääli tuottaa kaverille pettymys, olisihan se tavallaan ollut nastaa työskennellä samassa duunipaikassa kahden lapsuusystävän kanssa mutta toisaalta arvostan uusia tuttavuuksia yhtä paljon kuin vanhoja ja tuo paikka mihin pääsin kiinnosti mua alusta alkaen aidosti tosi paljon ja olen iloinen että pääsin tähän firmaan viimein neljännellä yrittämällä. Kyllä, neljännellä! Jos sulla on unelma ja visio, älä todellakaan anna periksi. Sitkeys palkitaan, ennemmin tai myöhemmin.

Viimeksi muokattu:
Like a black diamond in million pieces, we'll witness all fear fade and shatter
You may not always succeed at first, poeTry anyway (☞゚ヮ゚)

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämä Toton entinen rumpali Jeff Porcaro on kyllä pirullisen hyvä pistämään rytmiä kehiin. Pakko koittaa oppia tuolta virtuoosilta jotakin. Nyt mä menen nukkumaan, edessä on hieno päivä. Peukkua @Smitty#41 valoisasta elämäntilanteesta. Sulla pyyhkii nyt jätkä aika hyvin. Ja hyvä niin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy