Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 475 617
  • 5 189
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Hurricanesin peli alkaa kolmelta. Mietin tässä, kannattaako edes yrittää nukkua ennen sitä.
Monesti tullut todettua ainakin omalla kohdalla, että alle neljän tunnin unet on hyödyttömiä ja ylipäätään mitään takuita ei ole, että kun laittaa herätyksen muutaman tunnin päähän, herääkö siihen herätykseen lainkaan vai jatkaako unia ja huomaa lopulta heränneensä joskus klo 5-6 välissä kun peli on joko ohi tai ratkennut. Eli mun mielipide: sinnittele kolmeen ja nuku pelin jälkeen tai jos et ehi ni samoilla silmillä arjen askareisiin ja huomenna sitten kahen yön edestä unta.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Monesti tullut todettua ainakin omalla kohdalla, että alle neljän tunnin unet on hyödyttömiä ja ylipäätään mitään takuita ei ole, että kun laittaa herätyksen muutaman tunnin päähän, herääkö siihen herätykseen lainkaan vai jatkaako unia ja huomaa lopulta heränneensä joskus klo 5-6 välissä kun peli on joko ohi tai ratkennut. Eli mun mielipide: sinnittele kolmeen ja nuku pelin jälkeen tai jos et ehi ni samoilla silmillä arjen askareisiin ja huomenna sitten kahen yön edestä unta.
Netflix on hyvä vaihtoehto Jatkoajan kera yöunille. Huijaan kroppaa kuitenkin olemalla makuuasennossa sohvalla. ;) Alkais jo!
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
En ole muutenkaan kovin hyvä kirjoittamaan, joten kirjoitan lyhyesti.

Lukon kauden päätyttyä olen ollut todella hiljainen palstalla täällä palstalla, eikä ole edes tekosyytä, ei kiireitä. En ole mennyt kesätöihin, vaan löysäillyt. Hävettää. Olen vain maannut kotona, katsonut päivällä Liigan playoffeja, yöllä taas Änärin. Vittu, edes ryyppäämässä ei ole tullut käytyä, sillä uskottelin itselleni aloittavani opiskelun pääsykokeisiin.

Yliopiston pääsykoe on 16.5. ja aloin lukemaan liian myöhään. Vaikka yo-koe meni erinomaisesti, en silti usko pääseväni sisälle. Noh, armeijan jälkeen on lisää aikaa lukea seuraavaa hakukertaa varten.

Teen lupauksen: armeijan jälkeen luen ihan saatanasti,ja menen myös töihin. Muistan myös katsoa kiekkoa. Näiden asioiden tekojärjestys on vielä mysteeri.

Uusi, tehokas tietokone on tullut koottua. Turhaan sekin, sillä olen pelannut vaan pleikalla Änäriä.

---

Siis oon tuhlannu mun elämäst mont kuukaut, vittu tekemät mitää hyödyllist... pitäskö itkee vai nauraa????

Tägätään @Punamusta ,jolla on lukemani perusteella hyvä aika menossa. Muijakin on, melkeen ainakin. :D

Edit. Ai niin, vitusti onnea HPK:lle vielä tässäkin ketjussa!!! Mahtava suoritus, lukontappaja-Tappara nurin kuudessa, Kärpät seitsemässä!!! Ehkä ensi kaudella ois meidän vuoro...? :)
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
En ole muutenkaan kovin hyvä kirjoittamaan, joten kirjoitan lyhyesti.

Lukon kauden päätyttyä olen ollut todella hiljainen palstalla täällä palstalla, eikä ole edes tekosyytä, ei kiireitä. En ole mennyt kesätöihin, vaan löysäillyt. Hävettää. Olen vain maannut kotona, katsonut päivällä Liigan playoffeja, yöllä taas Änärin. Vittu, edes ryyppäämässä ei ole tullut käytyä, sillä uskottelin itselleni aloittavani opiskelun pääsykokeisiin.

Yliopiston pääsykoe on 16.5. ja aloin lukemaan liian myöhään. Vaikka yo-koe meni erinomaisesti, en silti usko pääseväni sisälle. Noh, armeijan jälkeen on lisää aikaa lukea seuraavaa hakukertaa varten.
Ah tuttu tunne, etenki sillon ku olin sun iässä. Siis nyt ku mietin ni mähän tuhlasin yli kaks vuotta lukiossa pääsemättä oikeastaan edes kovin lähelle ylioppilaslakkia and to make it worse lukion lopetettuani en tehnyt lähes vuoteen mitään järkevää vaan pelasin lähinnä kotona nintendoa ja kattelin yöt änäriä ja menin nukkumaan joskus aamukuudelta. Siis täytyy tunnustaa että kyllä sitä on tullu oltua yks laiska saamaton p*ska ja mentyä jatkuvasti sieltä missä aita on matalin. Jos mulla ois ollu 17-vuotiaana tää työmoraali, joka mulla on nyt lähes täysi vuosikymmen myöhemmin ni voi olla etten nyt kohta 26v täyttävänä jahtaisi elämäni ekaa palkallista työpaikkaa (jos kesätöitä ei lasketa).

Mun elämä oli pitkään harhailua vailla mitään tietoa huomisesta. Jos mul ois ton ikäsenä ollu edes pieni käry siitä mitä muuta mä haluan elämältä kuin selvitä nykyisestä päivästä läpi niin voi pojat. Noh, tällee se on menny itellä; se oppi on tarttunu useesti vasta kantapään kautta mutta toisaalta kyllä ne nuoruuden tyhmäilyt on silleen viisastanu ja opettanu ja sitä osaa nykysin jo suhtautua omiin elämänvalintoihin paljon kriittisemmin ja ottaa vastuun teoistaan sillon ku tulee perseiltyä oikein huolella.

Sulla @Kynämestari on kuitenkin siitä hyvä tilanne, että sulla on tulevaisuus täysin omissa käsissä. Sen kerron et eilisen perseilyillä ei kande pilata tätä päivää vaan jos oikeesti haluaa muutoksen niin sun on vaa tehtävä tässä ja nyt se päätös, että aiot tehdä tänään paremmin kuin eilen ja sit kans toimia sen mukaan. Joskus sekin on tarpeeksi että vaan yrittää.

Sama juttu ton yliopiston pääsykokeen kanssa. Jos sä et ehi enää imeä kaikkea tarvittavaa tietoa näin lyhyessä ajassa niin teet sen mikä tehtävissä on ja yrität suoriutua kokeesta parhaan mukaan. Ja siis mähän en todellakaan oo mikään lukijaihminen että sikäli nostan hattua kelle tahansa, jonka ambitiot riittää yliopistoon saakka. Mun haaveet nyt amiksen jälkeen on AMK-opinnot, työelämään kunnolla sisäänpääsy, itsenäistyminen sekä matkustelu.

Mut niin.. Unelmat toteutuu tekemällä, ei murehtimalla mitä eilen jätin tekemättä. Jossittelu on helppoa mutta muutos voi alkaa vasta sillä hetkellä kun päätät tehdä sen muutoksen.

Tässäpä tämän yön tarinoinnit minun osalta. Monsteri-tölkki taisi vähän potkia, heh. Nyt siirryn katteleen änärii :)
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Kiitos @Smitty#41 ja @Punamusta vastauksista. Dramatisoin ehkä hieman liikaa, ei mulla oikeasti kovin huonosti mene. Monella varmaan paaaaljon pahempi tilanne. Taas meni nukkumaanmenoaika lähemmäs klo 5, vaikka huomenna pitäisi lukea...
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Taas tätä samaa. Kierrokset käy melkein täysillä, mutta vauhti ei kasva. Samaa harmautta. Sain sentään yhden sävellyksen puolittain aikaiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tää päivä oli täynnä ihania yllätyksiä (joskin myös häiritseviä unia). Kävin päivällä tsekkaamassa Wilman ja viimeiset puuttuvat osaamispisteet olivat ilmestyneet sinne joten nyt viimeistään tiedän satavarmasti valmistuvani eikä tarvi enää jännittää niiden perään! Toinen yllätys oli se että taisin löytää keikalle hinta-laatusuhteeltaan vielä paremmat korvatulpat mitä olin alun perin katsellut. Kolmas yllätys tapahtui vielä illalla kun kävin Kelan sivuilla ja huomasin että opintotukihakemukseni huhti-toukokuulle oli kuin olikin vihdoin hyväksytty ja rahat tulevat tililleni keskiviikkona! Neljäskin yllätys oli vielä lähellä tapahtua kun Slovakia uhitteli suurta ja mahtavaa Kanadaa mutta menivät sitten tuomarit lopussa pilaamaan muhivan yllätyksen..pfft.

No joo, mukava päivä oli silti kokonaisuutena. Tietää nyt että voin jopa törsätä lauantaina mahdolliseen fanikamaan ilman merkittävän köyhtymisen pelkoa ja lähteä vaikka illan päätteeksi baariin jos satun löytämään sieltä itelleni seuraa. Huhtikuussa hetken aikaa kummitellut 0,70€:n käyttötilisaldo on enää pelkkä kaukainen muisto vain ja saa taas vähän elääkin vaihteeks :D

Niin ja kohta on taas kesä ja pääsee kittaamaan bisseä terassilla ja tiirailemaan vähäpukeisia naisia aurinkolasien takaa. En tosin aikonut lusmuilla koko kesää vaan hakea aktiivisesti töitä! Ei auta jäädä jumittamaan paikalleen kun seuraava yhteishakukin on vielä melkein puolen vuoden päässä.
 

redpecka

Jäsen
Olen erilaisten lasten animaatiosarjojen suuri ystävä näinä päivinä. Olen jo kunnostautunut kohtuukelvollisten esseiden kirjoittajana, hyvänä turinoijana ja runoilijana, mutta hieman kiehtoo myös käsikirjoittaminen. En ole sitä yhtään harjoitellut enkä tiedä voisinko edes, mutta myös tuo kirjoittamisen muoto houkuttelee.
Katoitko kun Ylellä meni se Hullu Yläaste lasten- /nuorten animaatiosarja? Nuori Tuomas Toiviainen -niminen nuori heppu toteutti sen, teki koko paskan itse sävellyksineen, käsikirjoituksineen ja animointineen ja mitä kaikkea.

Käsittääkseni pari kautta noita tehtiin. Tässä Youtubesta "Näin tehtiin..."

Tästä hepusta vielä kuullaan TV-tuotantojen saralla.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Opinpahan uuden biisin tänään. Joinain hetkinä tekisi mieli heittää koko soitin seinään, mutta sitten tulee näitä palkitsevia hetkiä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jotenkin sitä käy vain ylikierroksilla, pyörii sängyssä ja ajattelee asioita laidasta laitaan. En katsellut edes Suomen pelin kolmatta erää kun vaikutti jo kahden erän jälkeen ratkenneelta ja väsytti niin päätin mennä nukkumaan. Mutta tässä sitä vain kieriskellään sängyssä eikä uni meinaakaan tulla. Sitä on liian levoton nukkumaan.

Mitkä asiat sitten siellä mielessä pyörivät ja minulla on muuten se outo tapa että alan höpöttämään tällaisista asioista ääneenkin sängyssä vaikka olen siis yksin.

No osasta asioista olen kirjoittanut eilispäivän aikana tännekin, kuten työn hausta ja koripallosta sekä jääkiekosta. Sen takia en ala nyt samoja asioita enää tässä ketjussa toistamaan.

Koripallosta voin kirjoittaa sen verran että kannatan siis siinä lajissa tänään ensimmäisen finaalipelin voittanutta Kauhajokea. Tämä ihan puhtaasti sen takia että olen siis asunut myös muutaman vuoden Kauhajoella ja opiskellut siellä. Kauhajoelle on olemassa jonkinlaisia tunnesiteitä. Mietin olenko minä kuitenkin väärä ihminen kannattamaan Kauhajokea ja onko syyni kannattaa Kauhajokea sittenkään riittävän vahvat mutta onhan sitä urheilussa paljon etäkannattamista. Jotkut kannattaa jotain joukkuetta vaikka ei ole koskaan asunut paikkakunnalla josta joukkue tulee tai edes käynyt kyseisellä paikkakunnalla.

Minä olen oikeastaan opiskelujeni varsinkin loppuvuosista lähtien seurannut Karhubasketien edesottamuksia. Mutta siinä on sitä vikaa myös ollut että lajia on ollut vaikea seurata. Tietenkin tuloksia on voinut katsoa mutta itse pelejä ei ole juuri nähnyt.

No opiskelujen loppuvuosista lähtien olen tosiaan Kauhajoen joukkuetta koripallossa seurannut. Eli ei mikään ihan uusi juttu ole tämä ja olen ollut mielissäni joukkueen nopeastakin noususta divaritasolta Suomen yhdeksi kärkijoukkueeksi. Viime kaudella sitten näin Kauhajoen pelit finaaleissa Yleltä ja se oli mielekäs juttu ja tänä vuonna on ollut sitten tuo Elisa Sportkin oikein että olen enemmänkin pelejä nähnyt. Ja nyt siellä siis pelataan finaaleja ja kohta pelejä näkee taas Yleltä.

Valmistuin siis restonomiksi Kauhajoella vuonna 2009. Silloin Karhubasket muistaakseni pelasi vielä divarissa, mutta nyt kymmenen vuotta myöhemmin Karhubasket on tosiaan hallitseva koripalloilun Suomen mestari ja edennyt tämänkin kevään pudotuspeleissä toistaiseksi voitosta voittoon. Mutta kyllähän tuo joukkueen menestys varmaan lisää entisestään fanittamistani mutta eiköhän sitä Karhubasketin pelejä seurattaisi silloinkin jos joukkue ei pärjäisikään.

Mutta juu, nyt voisi ruveta nukkumaan. Toivottavasti saan unen päästä kiinni.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Bon Scottin aikainen AC/DC on ollut parasta aina. Suosikkiyhtyeeni jo yli 35 vuotta.

Mötley Crüe on hyvin kiinnostava yhtye.
Mielestäni se on äärimmäisen jonninjoutava yhtye. Hyvin keskinkertainen musiikillisesti, eikä suunnaton huumeiden ja viinan vetäminen tee kenestäkään mielenkiintoista. Antti McCoy Hulkon pikkuvarpaassa on enemmän kiinnostavuutta ja lahjakkuutta kuin tuossa amerikanpelleretkueessa yhteensä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
https://youtu.be/8XNqHGSr-es

Linkissä Hanoi Rocks - A Day Late, A Dollar Short (kevyt musiikki, sävel A.Hulkko, sanat A.Hulkko, sovitus laulu- ja soitinyhtye Hanoi Rocks) (YouTube)

Vaikea kuvitella, että joku Vincent Neil ”Beethoven” Wharton tai Frank ”Nikki Sixx” ”Mozart” Ferrano säveltäisi tuollaisen biisin. Andy sävelsi. Joutessaan.

Ja syy, miksi rinnastan Mötleyn nimenomaan Hanoihin, löytyy tietystä auto-onnettomuudesta. Olen vihannut Vince Neiliä jo 35 vuotta, ja vihaan edelleen. Tuhosi helvetin hyvän bändin nousujohteisen uran. Toisaalta, hyvin näillä henkiin jääneilläkin on mennyt. Mikella on kelpo sooloura. Samin dokkarisarja maailman musiikeista on helevetin hyvä. Nasse teki loistavan soololevyn, Vinegar Blood, ja vetäytyi musabisneksestä. Andy on Andy. Aina välillä antaa kuulua itsestään, ja laatu on taattu. Andy on rockin scholl.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hanoi Rocksista vielä. Vaikka ei olekaan yö.

Mike on helvetin hyvä keulakuva. Laulajana, esiintyjänä, huuliharpistina ja fonistina ihan maailmanluokkaa. Kuitenkaan hänen soololevynsä eivät ole niin hyviä. Geneeristä, keskitason rokkia. Miksi näin?

Andy McCoy. Sanotaan Antista mitä hyvänsä, ukko on väsännyt kourallisen niin hienoja biisejä että ei mitään rajaa. Makke tarvitsee Anttia, ovat kuin Mick ja Keith. Sparraavat toisiaan, täydentävät toistensa puutteet. Sääli, etteivät ole aina tulleet toimeen keskenään.

Ja sitten on Nasse, jonka Vinegar Blood on paras Hanoi-johdannainen levy sitten 1984. Hidden talent. Ja Sami, joka hänkin on näyttänyt olevansa enemmän kuin pelkkä hiljainen basisti. Näillä oli kaikki. Lahjakkuus, tyyli, asenne... Pojat olisivat menneet pitkälle ellei olisi ollut erästä känniurpoa rattijuoppoa kusipäätä. Toivottavasti näkee painajaisia, mulkku. Ellen muista syistä jo vihaisi Mötleytä, niin tästä ainakin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No itse lisään sitten vielä Kauhajoen Karhubasketista että tuskin olisin minkään helsinkiläisen tai tamperelaisen joukkueen kannattaja vaikka olisin kyseisillä paikkakunnilla asunut ja opiskellut aikoinaan. En usko että Helsinkiin ja Tampereeseen olisi syntynyt samanlaista tunnesidettä kuin Kauhajokeen.

Helsinki ja Tampere ovat kuitenkin jo sen verran yleisiä ja isoja opiskelupaikkakuntia että niissä ei ole mitään erikoista. Kauhajoki on taas vähän poikkeuksellisempi opiskelupaikkakunta ja pienikokoinen maalaiskaupunki. Ja täältä tulevaa koripallojoukkuetta on suht helppo kannattaa.

Kauhajoesta jäi kuitenkin suht hyvät muistot, sain siellä hyvää opetusta, mukavia ihmisiä ja ihan kivat kokemukset Kauhajoesta. Vaikka kyllähän vapaa-ajan aktiviteetit olivat muistaaksen siellä melko vähissä. No onneksi nyt sitten sielläkin on entistä vahvemmin läsnä pääsarjatason urheilua, saavat ihmiset siellä siitä itselleen aktiviteettia vapaa-aikaan.

Urheilussa on paljon etäkannattamista ja monet tosiaan kannattavat jotan urheiluseuraa vaikkei ole edes asunut koskaan kyseisen seuran kotipaikkakunnalla. Että eihän fanittaminen aina edellytä edes sitä että asuu samalla paikkakunnalla mistä joukkue tulee. Mutta kyllä se minun mielestäni lisää tunnesidettä kannattamaan seuraan ja olisihan se hyvä jos asuisi lähellä sitä paikkakuntaa missä kannattamansa joukkue pelaa kotipelinsä,niin voisi käydä aktiivisemmin peleissäkin.

No olenhan minäkin jo ToPon menestysvuosien aikaan seurannut koripalloa, pitänyt jo silloin lajista ja kannattanut ToPoa. Nykyään en edes tiedä mitä tuolle joukkueelle kuuluu. Tuossa ToPon kannattamisessa oli enemmänkin kyseessä puhdas gloryhunttaaminenkin.

No nyt jätän tämän Yöketjun rauhaan näin päiväsaikaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mie olen lapsena asunut mm. Ilomantsissa, Tohmajärvellä ja Joutsassa. Näillä alle viiden tuhannen asukkaan kylillä ei oikein liigaseuroja ollut. Pakko oli kannatuksen kohteet etsiä vähän kauempaa. Aina täällä nämä töölöläiset ylemmyydentunteissaan itkee, että pitäisi kannattaa paikallista seuraa. Miten kannatat jossain Ilomantsissa, kun seuraa ei ole? Kolmetuhatta ihmistä, joista puolet vuodepotilaana ja toinen puoli hoitaa niitä. Lapsille annetaan sukset ja sanotaan että hiihä tohon suuntaan, sitten kun Janne pamahtaa maamiinaan niin käänny takas.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Toki saa Mötiköitä kuunnella, siitä vaan. Ajattelin sitä, että jos tuon tyylinen musiikki iskee, niin ota Hanoi haltuun. Samoilla sävelmaailmoilla mennään, mutta Andylla on se jokin, se melodiakorva jota näillä amerikaanoilla ei ole. Vieläkin vituttaa, kun jotenkin voi aavistaa minkälainen se Hanoin lopullinen läpimurto, se vuoden 1985 albumi, olisi ollut. Sääli ettei sitä koskaan tullut.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Näinpä voisin todellakin tehdä, ihan jo sun mieliksesi. Plus aina on kivaa löytää uusia suosikkeja. Jokaiseen olen törmännyt sattumalta yhden biisin muodossa. AC/DC:n tapauksessa se oli Thunderstruck ja Iron Maidenissa taas The Trooper.
Trooper löytyy Maidenin ylivoimaisesti parhaalta albumilta, Piece of Mindilta. Monille Powerslave on se juttu, mutta mulle se oli järkyttävä pettymys täydellisen Piece of Mindin jälkeen. Powerslave on ok, kaksi hyvää biisiä alussa ja kaksi lopussa, välillä pino höyryävää paskaa.

AC/DC:stä kiinnostuneen kannattaa ensimmäiseksi hankkia albumi nimeltä Let There Be Rock. Se summaa ehkä parhaiten, mistä bändissä on kysymys. Tai oli kysymys. Nythän sekin on mennyt ihan sirkukseksi Axl Roseineen. Mutta aluksi se oli helvetin hyvä rockbändi.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
@Punamusta Mukava lukea täältä(kin), että oikea rock on edelleen voimissaan myös nuoremman sukupolven keskuudessa. AC/DC, Mötley Crue ja muut ovat sukupolvien rajat ylittäviä bändejä ja yhdistävät kunnon musiikin arvostajia ympäri maailman.

Oma kaksisenttiseni tähän ketjuun: tiedättekö sen upean tunteen kun olette hereillä ainoana naapurustossanne puoli kolmelta yöllä. On lämmin, kesä tuoksuu ja jostain kuuluu pöllön huhuilu. Koiraa ulkoiluttaessa tulee mieleen, että mikä vain on mahdollista tässä maailmassa. Kaikki on auki ja maailman salaisuudet odottavat löytäjäänsä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Keikalta kotiuduttu ja on kyllä autuaan onnellinen olo eikä vielä oikein malta mennä nukkumaankaan. Taidanpa siis katsoa Foxilta Family Guy-maratonia. Tän illan jälkeen tuskin maltan oottaa seuraavaa livekeikkakokemusta! Ikimuistonen ilta...

Jees, nyt töllö ja keskeneräinen oluttölkki jääkaapissa kutsuu. Yön jatkoja kaikille teille ketä ootte valvonut tänne asti tai just heränny!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei oikein uni maistu tänä yönä. En tiedä mistä johtuu. Viime yönä sain sentään unen päästä kiinni siinä kolmen aikaan yöllä ja nukuin vartin yli yhdeksään asti. Nyt olen puolestaan nukkunut muutaman tunnin tuossa yhden ja puoli neljän välillä. Mutta tuntuu että unta ei riitä pidempään.

No tänään onneksi vielä vapaapäivä. Pyrin asennoitumaan elämään siten että arjet tosiaan haen aktiivisesti töitä jolloin ne eivät ole vapaapäiviä mutta viikonloppuisin sitten relaan. Toivottavasti tämä ei ole kuitenkaan pidempiaikainen järjestely vaan töitä saisin mahdollisimman nopeasti.

Masentaa jo valmiiksi kun tietää että huomenna on tiskattava ja vähän muutenkin siivottava. Kokkaaminen on kivaa puuhaa muuten mutta siitä aiheutuu aina melkoisesti sotkua. Vaikka kuinka yrität olla siisti keittiössä niin ei auta. Ehkä sekin kun on pieni keittiö niin pienikin sotku näkyy heti.

Onneksi työn haussa iso osa toteutetaan ainakin nykyään sähköpostilla ja netin kautta. En ole luontaisesti niin sosiaalinen ihminen niin helpompi hoitaa työn haku sähköisesti. Tosin kai niihin yrityksiin olisi hyvä olla yhteydessä puhelimitsekin. Mutta jotenkin karsastan tätä.

Kyllähän se totta on että olen mennyt varmaan sosiaalisesti eteenpäin viime vuosina mutta vielä olisi varaa kehittyä. Etenkin tuollaiset puhelinkontaktit lähinnä vain ahdistavat.

Ja pelkään muutenkin yhä että munaan yhä tänä päivänä työn saanti mahdollisuuteni heikkojen sosiaalisten taitojen takia. Niillä kun on tärkeä rooli varsinkin ainakin sitten työhaastatteluissa. Eteenpäin olen kyllä mennyt vuodesta 2009 mutta riittääkö se vieläkään?

No hyvä on saada työhaastattelutilanteista kokemusta niin ehkä se siitä. Sanoinkin kun minulla oli perjantaina työhaastattelu että jos ei muuta niin saan ainakin ensipuraisun työhaastatteluista. Se on arvokasta kokemusta. Perjantain työhaastattelu tyssäsikin heti siihen a la carte puolen kokemuksen puutteeseen. Muuten työnantaja piti aiempaa työkokemustani kyllä suht runsaana ja hyvänä. Jäi maku että jos heillä olisi ollut lounaspuolella paikka auki niin olisin voinut olla vahvoilla.

No se siitä. Huomenna on taas punnitus ja otetaan verenpaineet. Näitä kai tarkkaillaan täällä kuntoutuksessa kuukausittain. Vähän pelkään tuota painoani sen takia että olen herkutellut ja juonut sitä limsaa viime aikoina. Tosin olen kyllä tällä viikolla hyvin harrastanut liikuntaakin. Melkein joka päivä harrastanut liikuntaa puolen tunnin ajan.

Urheilu vaikuttaa olevan minulle tärkeää. Tai ainahan se on ollut. Tulee paljon katseltua laidasta laitaan urheilua ja sitten tulee melko paljon itsekin liikuttua. Tärkeää on se ettei olisi vain sohvaperuna vaan liikkuisi itsekin paljon. Ja etenkin tällaisilla keleillä se noin puolen tunnin lenkki per päivä ei ole iso homma ja liikaa vaadittu.

Tykkään kyllä katsellakin urheilua laidasta laitaan. Ehkä eniten tykkään seurata tätä nykyä jääkiekkoa ja koripalloa. Niistä kuitenkin löytyy ne suosikkiseuratkin. Ruudun voisi ottaa taas kesäksi muuten ja opetella seuraamaan myös pesistä. Siinä voisi olla sellainen kiva kesälaji. Pesiksessä jo pikkupojasta lähtien suosikkiseurani on ollut Sotkamon Jymy. Viihdyin eräällä SFC-alueella Sotkamossa niin hyvin että sieltä se sitten Jymyn kannatus noin niin kuin vastapalveluksena lähti.

Juu, tästä tuli vähän tällainen sekalainen viesti jonka kirjoitin yön pikkutunteina ja ajan kuluksi kun en untakaan saa. Mutta tänne ketjuunhan tällaisia viestejä saa kirjoittaa. Käsittääkseni.

Musiikista en nyt niin hirveän paljon osaa kirjoittaa. Muuta kuin että onhan se tärkeä asia minullekin, kelle ei olisi? Suht paljon tulee kuunneltua musiikkia ja laidasta laitaan. Salaisiksi suosikeiksi listaan kai tällä hetkellä muuten Eija Kantolan ja hiljattain menehtyneen Reijo Taipaleen sekä hänen tuotannostaan erityisesti kappaleen Kun pappa rokkaa. Se on yllättävän hyvä kappale, muistui mieleeni Taipaleen menehdyttyä ja sitä olen sen jälkeen melko paljon soitellut.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kello on puoli yksi. Kukun edelleen. Ainakin täälläpäin sanotaan kukkumiseksi, jos yöllä on hereillä. Tai ainakin meidän suvussa. En muista tiedä. Luin ketjun avausviestin tuossa äsken. Siinä kysyttiin: kerro miksi olet hereillä, vaikka kello on 24-06. Minäpä kerron.

Minulla on tällä hetkellä meneillään työpaikalla järjestettävä koulutus. Ja opiskelen siis merkonomiksi. Olen tehnyt kuitenkin niin kovasti töitä melkein kokoajan, että ohjaajani armahti minut ja antoi pari vapaapäivää tähän alkuviikkoon. Loppuviikosta minulla on arviointi ja uskon saavani hyvän arvosanan. Ei edes jännitä. Olen mielestäni tehnyt kaikki työtehtävät moitteetta ja kaikki arvosteltavat asiat ovat hyvin hallussa. Ei pitäisi olla valitettavaa. Yleensä jännitän kaikkea. Ja paljon. Todella paljon. Ja tahtomattani. Nyt menen niin luottavaisena paikalle, että varmaan tulee hylätty. Enköhän joka tapauksessa läpi pääse. Inssiin menin itsevarmasti. Edellisenä iltana totesin vain kotona tyynen viileästi hakevani aamulla oikeuden ajaa autoa yksin, ei tarvitse enää muiden lähteä kyytiin ja sen jälkeen jatkan sitten kouluun. Minut näet opetettiin opetusluvilla sitä rakkinetta ajamaan. Meni myös läpi. Ei helposti, mutta läpi meni. Pakko kyllä myöntää, että jännitin siitä eteenpäin, kun auton käynnistin katsastuskonttorin edessä, en kuitenkaan ennen, olin kerrankin tarpeeksi itsevarma. Siihen asti. Kouluunkin silloin päädyin, mutta eihän siinä aamulla 18-vuotta täyttänyt, ajoluvan saanut, malttanut paikallaan pysyä ja pakkohan se oli ajella autoa minkä ehtii. Onneksi päästiin tunnilta ajoissa ja pystyin kavereille leuhkimaan ajokortillani. Tai eihän se mikään kortti ollut, paperi, jossa oli leima. Ja passi piti myös pitää mukana kokoajan sen parin viikon ajan. Vielä toistaiseksi olen pysynyt tiellä. Ja ajotyylini on (onneksi) rauhoittunut paljonkin. Aikaisemmin oli vähän turhaa hurjastelua, mutta nyt ajan ihan kaikessa rauhassa. Eihän tässä mikään kiire ole. Valmiissa maailmassa. Ajo-opetuksen aikana kokeilin hieman penkkaa, mutta en onneksi paljoa ja se varmasti on rauhoittanut minua auton kuljettajana.

Palataanpa sitten aiheeseen. Miksi kukun vieläkin. Kirjoitin hieman omia ajatuksiani KooKoon hyökkääjistöstä ja sitten lopullisen muodon oksensin tuonne KooKoon omaan osioon. Mielestäni siis ainut ongelma on se, että senttereitä ei ole tarpeeksi ja nämä vähäisetkin ovat hieman heikkoja omaan rooliinsa. Erik Karlssonin tai Kim Strömbergin riittävyyttä Liiga-pelaajiksi en kyseenalaista, mutta heidän riittävyytensä joukkueen ykkös- ja kakkossenttereiksi kyseenalaistan. Lisäksi, kun senttereitä on tasan neljä, niin ongelmia tulee, jos ei määrää lisätä. Tätä olen nyt pyöritellyt pitkin iltaa ja se on syy valveilla olooni.

Katsoin myös Ranska-Iso-Britannia-ottelun kolmannen erän ja jatkoajan. Yllätyin suuresti, kun britit tuon vei. Tuosta tuloksesta intoutuneena käväisin kaupassa ja valmistauduin toiseen putoamiskamppailuun, Itävalta-Italia, jota pidin jopa itsestään selvyytenä. Itävallan tuo piti hoitaa, mutta toisin kävi. Ja rankkareillekin saatiin omaa draamaa, kun ensin teki Itävalta, mutta Italia tuli kuitenkin vielä rinnalle ja ohi. Tasainen ottelu, joka olisi voinut päättyä miten päin tahansa. Nämä ottelut hieman venyttivät iltaa. Alunperin ajattelin käydä nukkumaan joskus seitsemän aikoihin. Sitten tuo ensimmäinen ottelu nosti energia-tasoja. Lopulta olen tässä. Ei itseasiassa haittaa.

Miten työssäoppi liittyy ajokorttiini ja valvomiseeni? No eipä sen suuremmin, mutta jos aamulla täytyisi herätä sinne, en olisi enää hereillä. Minulle on itsestään selvyys, että työpaikalle, kouluun, tapaamiseen ja kaikkialle mennään ajoissa. Sovittuun aikaan, mieluummin jopa viitisen minuuttia etukäteen. Kerran menin hammaslääkäriin ajoissa. Vähän turhankin ajoissa. Kuukauden verran olin siellä etukäteen. Odottelua oli vielä jäljellä sen verta, että kotiinkin ehdin välissä. Koulussakin kävin pari kertaa. Ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka tulevat myöhässä. Virheitä tottakai sattuu, mutta jos vaikka koulu alkaa joka päivä 8.00 etkä ehdi sinne heräämällä kello 7.45, niin miksi heräät silti joka päivä siihen aikaan, etkä aikaista heräämistä vartilla. Ja jos ei jaksa nousta niin aikaisin, niin siihenkin on ratkaisu. Käy nukkumaan varttia aiemmin. Olen minäkin joskus myöhässä. Myönnän sen, mutta tuttavapiiriini kuuluu ihmisiä, jotka ovat myöhässä joka paikasta ja aina. Jos sinulla menee työmatkaan 15 minuuttia, sinun pitää herätä vähintään 20 minuuttia ennen töiden alkua. Se on todella, todella yksinkertaista matematiikkaa. Toisilla menee enemmän ja toisilla vähemmän heräämisestä lähtemiseen aikaa, mutta tuo ohje on sinulle, jos sinulla ei ole muutakuin nouseminen sängystä, vaatteiden pukeminen ja lähteminen. Silti se syy löytyy aina muualta.

Ärsyttää sekin, että turhaan syytetään muita. Ei pidä tutkia seurausta, vaan syytä. Ja usein myös syy on seuraus. Eli pitää mennä vielä pidemmälle. "Olen myöhässä, koska auto ei käynnistynyt aamulla" "Mikset laittanut lämmitykseen illalla" voisi olla siihen jatkokysymys.

Josko sitä sitten lopettelisi, kun tähänkin tekstiin on mennyt jo nelisenkymmentä minuuttia. Kiitokset kuitenkin, että ketjun avaaja (jota ei tosin ole ilmeisesti näkynyt sitten vuoden 2010) sai ajatukseni laukkaamaan näin. Katsellaan, josko jokin toinenkin yö rupeaisin miettimään kukkumistani. Punamusta taitaa olla täällä ketjussa aktiivinen. Tägäilyä en osaa, laitetaan nyt vain nimi tuohon. Muutenkin tietokoneet ovat aika suuria mysteerejä minulle.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Meni urheiluhommat klo 22 asti, niin mitenpä tässä nyt nukkuu. Kahden tunnin treeni oli. Ei nukuta vähääkään. Oon herännyt klo 5.50.

Pitäisi vaan urheilun sijaan juoda illalla pullo viinaa eikä jeesustella, niin jopa nukuttaisi.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Olen minäkin joskus myöhässä. Myönnän sen, mutta tuttavapiiriini kuuluu ihmisiä, jotka ovat myöhässä joka paikasta ja aina. Jos sinulla menee työmatkaan 15 minuuttia, sinun pitää herätä vähintään 20 minuuttia ennen töiden alkua. Se on todella, todella yksinkertaista matematiikkaa. Toisilla menee enemmän ja toisilla vähemmän heräämisestä lähtemiseen aikaa, mutta tuo ohje on sinulle, jos sinulla ei ole muutakuin nouseminen sängystä, vaatteiden pukeminen ja lähteminen. Silti se syy löytyy aina muualta.
Siis mitäh? Mä laitan herätyksen soimaan aina vähintään tunti ennen lähtöä. Koska yleensä siinä käy niin että mulla menee ekasta herätyksestä vähintään se puol tuntia päästä ylös sängystä. En todellakaan ole aamuihminen. Ja tarvitsen aamupalan ja -kahvin ennen kuin voidaan edes miettiä lähtemistä. Hampaatkin pesen aamuisin, samoin suihku. Kaikkinensa mulla menee puolisen tuntia herätä ja toiset reilu puoli tuntia hoitaa aamurutiinit pois alta. Jos pitäisi herätä 5 minuuttia ennen kotoa lähtöä niin ensiksi iskisi paniikki, sitten vitutus ja viimestään koulu/työpaikalla vitullinen nälkä.

PS. Mulla itellä oli ennen paha tapa myöhästellä vähän joka paikasta. Ongelma helpottu ku lopetin aamudataamisen. Aamudataamista harrastan nykyisin enää vaan jos herään selvästi aikasemmin kuin olisi tarvis.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka tulevat myöhässä. Virheitä tottakai sattuu, mutta jos vaikka koulu alkaa joka päivä 8.00 etkä ehdi sinne heräämällä kello 7.45, niin miksi heräät silti joka päivä siihen aikaan, etkä aikaista heräämistä vartilla. Ja jos ei jaksa nousta niin aikaisin, niin siihenkin on ratkaisu. Käy nukkumaan varttia aiemmin. Olen minäkin joskus myöhässä. Myönnän sen, mutta tuttavapiiriini kuuluu ihmisiä, jotka ovat myöhässä joka paikasta ja aina. Jos sinulla menee työmatkaan 15 minuuttia, sinun pitää herätä vähintään 20 minuuttia ennen töiden alkua. Se on todella, todella yksinkertaista matematiikkaa. Toisilla menee enemmän ja toisilla vähemmän heräämisestä lähtemiseen aikaa, mutta tuo ohje on sinulle, jos sinulla ei ole muutakuin nouseminen sängystä, vaatteiden pukeminen ja lähteminen. Silti se syy löytyy aina muualta.
Jos on jostain vähän myöhässä, pitää sanoa että radiosta tuli Bohemian Rhapsody, ei voinut jättää kesken. Sillä saa pienen myöhästymisen aina ja joka kerta anteeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös