Menin ajoissa maate, jo siinä iltakasin tienoilla. Nukuin hyvin ensimmäiset 4-5 tuntia mutta sitten heräsin. No täytyy kai iloinen olla jo siitä että on saanut edes jonkin verran nukuttua ja ehkä sitä saa nukuttua kohta lisääkin?
Hieman huolet, murheet ja stressi valvottavat. Ensinnäkin jo huomenna pitäisi tietää mitä teen työkokeilun suhteen. Joko valitsen työkokeilupaikakseni erään isomman koulun keittiön tai sitten minun kanssani tehdään toimeksianto kuntoutuskumppanille joka alkaa etsimään kanssani työkokeilupaikkaa. Tuo isomman koulun keittiö olisi muuten jo hyvä työkokeilupaikka mutta ne eivät voi luvata kanssani työkokeilun jälkeistä mahdollista palkallista jatkoa. Ei edes siinä tapauksessa vaikka työkokeilu sujuisi hyvin. Eli pähkäiltää ja valittavaa riittää.
Eilen oli täällä kuntoutuskeskuksessa mielenkiintoinen yhteisökokous. Myös minä olin paljon äänessä, se ei kuitenkaan tehnyt kokouksesta mielenkiintoista vaan se että minullekin jaettiin tuossa kokouksessa paljon tehtävää, vastuulistaa ja toimintaa. No osin teen ihan mielenkiinnollakin ja mieluustikin näitä vapaaehtoisaskareita täällä. Kunhan en sitten haukannut jo liiankin suurta palaa purtavaksi, että riittää aika kaikkeen. Tekijäthän täällä on aika harvassa niin me halukkaat saamme kyllä puurtaa aika paljonkin.
Marraskuun kohdalla kaipaisi muutenkin aikakonetta jolla siirtyä edes yhden kuukauden eteenpäin.
Marraskuu on pimeä ja synkkä kuukausi kyllä, mutta ainakin itselläni helpottaa just tuo että on paljon tekemistä kuukauden aikana. Ei sitä ehdi välttämättä edes ajatella säätä kun pakertaa erilaisten tehtävien kimpussa. Ja nämä tehtävät on suurimmaksi osaksi ihan mielekkäitäkin.
Jo yksinään harrastukset pitävät kiireisenä. Esimerkiksi jääkiekkoa tulee seurattua paljon ja siitä saa virtaa jaksaa marraskuussakin. Ja sitten on nämä sähly- ja liikuntakerhot. Sitten on paljon muutakin, esimerkiksi pitäisi alkaa väkertämään juttuja tuon kuntoutuskeskuksen kotisivuille. Aiheina jutuilla on ryhmätoiminta täällä ja joulun näkyminen täällä kuntoutuskeskuksessa. Pitkään on ollutkin hiljaista noiden juttujen kanssa mutta nyt tulee kerralla sitten kaksikin isompaakin juttua tehtyä.
Ja sitten keskiviikkona saa leipoa torstaina oleviin joulumyyjäisiin. Minun vastuualueekseni jäivät kuivakakkujen leipominen. Olin alkuun että kääk! Mutta kyllähän minä noiden leipomisessa olen pärjännyt aina jouluksikin että kai minä onnistun leipomaan myyjäisiinkin hyvät kakut. Ja minulla on apuri.