Oletteko koskaan asioineet tai jopa työskennelleet 24/7 -kaupassa. Käytän sellaisia palveluja todella harvoin, koska yleensä sen siihen suunnilleen klo 23 mennessä tietää mitä tarvitsee ennen huomista.
Nyt tarvitsen kuitenkin lisää olutta ja joissain maissahan sitä saa maksamalla kassalle kahden aikaan, siis 02.00. Se ei siis tietenkään ole ongelma, jos on rahaa.
Miksi kuitenkin tulee vähän sellainen syyllinen olo mennä sinne. Markettiin missä olen asioinut lukemattomia kertoja ja tiedän kuinka toimia. Sitä en tiedä muistavatko ne minut, mutta eihän niitä kiinnosta, vaikka tietäisivät. Ja yövuorossa on ehkä eri porukka muutenkin vakituisena eivätkä ole koskaan edes nähneet minua.
Joskus harmittaa tämä suomalaisuus, oma äitinikin tokaisi tuossa silloin kauppojen vapauttamisen aikoihin kuinka Suomeen ei mitään 24/7 -juttuja tarvita. Toisaalta olen hänen kanssaan vähän samaa mieltä. Mitä tarvitsee kahden kolmen aikaan sellaista mitä Suomen laki sallii mitä ei saisi sitten aamulla.
Vaikka ei tarvitsisi mitään juuri tällä hetkellä, niin se on todella hyvä tietää sen olevan mahdollista ilman kärvistelyä ja auringonnousun odotusta.