Mainos

Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 495 276
  • 5 199

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Huomenta iltaketjulaisille. Mites muille näin maanantai-iltaan?

Itse tulin juuri rullaluistelemesta ja nyt vois käydä suihkussa. Sen jälkeen vois ainakin katsoa American Sniperin ja sitten vaikka painua pehkuihin.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Oli ensimmäinen lomapäivä, enkä tehnyt mitään muuta kuin otin puolentoista tunnin päiväunet, joten nyt ei oikein uni nappaa. Huomenna olisi paljon kaikenlaista, joten fiksumpaa tässä olisi kohta kuukahtaa.

Nick Neim

Jäsen
Mä olen vähän kahden vaiheilla, valvoakko tuohon yön änäriin huonolla omatunnolla vai alkaa nukkumaan ja herätä aamulla hyvän omatunnon kanssa. Tänään tuli oltua iltavuorossa, ja yskä sekä kurkkukipu pahenivat entisestään, ja meinasi äänikin hävitä jo kokonaan. Pomokin käski huomenna mennä lekuriin, kun sen verran kamalalta kuulostin.

Jos mä valvon enkä nuku kunnolla, niin ei tämä tauti siitä ainakaan paremmaksi muutu. Toisaalta tiedän tässä kunnossa saavani sairaslomaa joka tapauksessa jos sinne lekuriin menen, nukuin sitten yön kunnolla tai en. Täytyy nyt miettiä.

Tosiaan tästä päästään aiheeseen, joka vituttaa helvetisti. Sairaana töihin saapuvat (ts. minä tänään) jotka tulevat tartuttamaan kaikki muut. Olin autokolarista johtuen juuri tässä taannoin saikulla, ja meillä on YT-neuvottelut päällä. Ei viitsisi jokaisen pienen yskäisyn takia hakea saikkua, mutta tämän hetkisen olotilan perusteella taitaa olla pakko. Olenhan mä tuolla jo kolme vuotta ollut, eikä sairaslomia ole juurikaan kertynyt, mutta vituttaa tuo silti...

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
@Kari Runk

Jos johdolla on yhtään järkeä päässä, siellä katsotaan vähän isompaa kuvaa kuin viime kuun saikkulistaa, eli lepäämään vaan jos et ole terve. Työt jatkuvat tai eivät jatku siitä riippumatta.

Nick Neim

Jäsen
Työt jatkuvat tai eivät jatku siitä riippumatta.

Näinhän se taitaa olla. Eivät tietenkään mitään nimilistoja ole julkaisseet, mutta onhan siellä varmaan alustavaa listaa kasailtu jo ensimmäisistä päivistä lähtien.

Sinänsä kyllä vituttaa kun kokee itsensä "terveeksi", että voisi työt hoitaa. Tällä alalla jossa olen, ollaan aika tarkkoja flunssien ja muittenkin pärskimisten suhteen, eikä haluta ottaa riskejä. Ja ihan syystäkin.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Itse asiassa se oli siis viides kuudetta aamulla (viime perjantai)!
Avauduit olotilastasi Yöketjuun vain lauantain puolella eli kuudes kuudetta... *tarkkuutta-tarkkuutta*
Tylsistyminen = turhautuminen omaan saamattomuuteen = sama asia kuitenkin!?

Turhautuminen omaan saamattomuuteen voi olla myös sitä, että on turhautunut, kun yrittää saada tekstiä yöketjuun siinä kuitenkaan onnistumatta. Produktiivisuuden kanssa sakkasi tuolloin, joten tylsyydellä ei ollut tekemistä sen asian suhteen. Pieniä vivahde-eroja, jotka luovat näille sanoille omat merkityksensä! Kieli on mielenkiintoinen juttu, niin vivahteikasta ja ilmaisu voi olla parhaimmillaan hyvinkin runsasta. Onhan kielellä kikkailu kivaa.

Tylsistyminen ei ole asia, jonka sanot ääneen: "Onpa tylsää!". Se on itse asiassa hyvinkin alitajuntainen homma. Toinen käytettävä sana on "odottaminen". Sä varmasti armeijassa opit tämän sanan tarkoituksen: helvetinmoisella kiireellä piti mennä joka paikkaan odottamaan (tylsistymään?)!

Kyllä minä sen ääneen sanon, jos on tylsää. Mutta sen sanon usein pikkuveljelleni, ikään kuin viestiäkseni, että hei velipoika, tehdäänkö jotain. Pitää nyt vielä yrittää nauttia siitä pienestä määrästä (jos näin voi sanoa) lapsuutta, mitä jäljellä on. Pikkuveljen kanssa olen koko elämäni touhunnut kaikenlaista. Olisi ihan valehtelua, jos sanoisin, ettei hän ole paras kaverini. Itsetunto ei ole koskaan kestänyt sitä, jos pikkuveli on jossain pärjännyt minua vastaan, mutta ikävä tulee jahka jonain päivänä pois muutan. Jotenkin kummallista, että isovelikin asuu nykyään eri kaupungissa. Siihen on tosin tottunut, mulla on hänen kanssaan yhdeksän vuoden ikäero.

Menipä nyt "ohi aiheen", mutta menköön. Armeijassa sai kyllä odotella ihan tarpeekseen. Ajatella, että intin päättymisestä on jo yli puoli vuotta. Aika juoksee.

Ihan vastaavasti kuin sä nyt odotat (vähintään alitajuisesti) tietoa pääsykokeittesi tuloksista.

(Minäkin olen muuten joskus ollut pääsykokeissa...)

Ja heinäkuun alkuun asti täytynee jaksaa odottaa. Hah, sinäkin pääsykokeissa - haikailetko noiden aikojen perään, vai onko nyt paremmin?

Noh, muutaman rivin joskus lukenut sieltä sun täältä!

Samat sanat sinulle. Ehkä olen sinulta jonkun viestin lukenut... Sä olet joku uusi nimimerkki? Tervetuloa palstalle ja yöketjuun, mä olen Jaws, mukava tutustua. :)

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kannattaa istua yksin pimeässä yöllä. Viime vuoden elokuun murtovarkaus kummittelee vieläkin. Pienikin ääni tai kolina niin paranoia on valloillaan, valot päälle ja sydän kurkussa hetken aikaa tuijottelua ulos ja ympärille. Jugurtit hain jääkaapilta ja reitti oli onneksi ihan selvä. Väärä hälytys taasen.

Varmaan tämä on nyt tätä loppuelämän. Musiikit korvilla pienikin yllättävä ääni saa aistit valppaiksi.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkan monologia. Suomen pelin katsoin, olipahan surkea matsi. Ja lauantaina katsomaan Helsinkiin Unkari-peliä, voi voi. Viestin positiivinen osuus: Turussa oli aurinkoinen sää ja muutenkin ihan kiva päivä oli.

Mutta nyt vain suoraan sanottuna vituttaa. Ei ole edes suurta syytä, mutta mahtaisiko edes söpöily auttaa? Ei ole edes söpöä kohta enää tämä minun kiukuttelunikaan. Mur.

Sanokaa nyt joku jotain, älkää kaikki istuko tuppisuina. Tällä palstalla on niin monta nimimerkkiä, niin kai nyt joku on paikalla ja kirjoittaa yöketjuun sanan tai pari? Häh?!

Huomenta kuitenkin kaikille.

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Täällä taas. Tosiaan eilen tuli katsottua tuo American Sniper. Ihan hyvä leffa ja taistelukohtaukset olivat ihan tyylikkäitä, mutta olisi voinut olla vielä parempikin. Mitäs sitä tänään katsoisi? Ideoita?

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Huomenia vaan hait ja hainmieliset.

Eilen tuli katsottua tuota Tampa - Hawks peliä ja onhan se kyllä viihdyttävää kiakkoa.

Pakko muuten suositella lukemaan tämä artikkeli Olli Jokisesta. Aivan jäätävän hyvin tehty ja mukavaa tietää, että asuu samassa osavaltiossa, missä itse tulevaisuudessa tulen asumaan.

Tänään tuli vietettyä aikaa hyvässä seurassa ja tuli nähtyä lähes katsomisen arvoinen "Let's be cops", mikä on rakenteeltaan stereotypinen pissakakka-americanpie -tyylinen komedia, mutta juoni yllättävän mielenkiintoinen, tosin kykeni aina kohtauksen nähdessään oikeastaan jo kertomaan, että mitä siinä tapahtuu - erittäin ennalta-arvattava juoni. Mutta ehkä jopa 3/5 jos katsoo muutamia asioita läpi sormien.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
"Erittäin hyvää iltaa rakkaat kuulijat! Viihdytämme, ilahdutamme ja informoimme teitä jälleen näin yöllisissä merkeissä. Tämä on kolmas osa ohjelmaamme "Ihmiset ympärillämme". Tänään meillä on ilo tarjota teille arvoisa vieras, LostHorizon! Antakaa raikuvat aplodit siellä kotisohvillanne!"

"Kiitos, kiitos! Mukava tulla keskustelemaan tähän aikaan yöstä. Tai illasta. Tai, mukava se on aina keskustella."

"Olet ilmeisesti taas pohdiskellut ihmissuhteitasi ja suhteita ihmisiin ympärilläsi? Haluaisitko jakaa filosofointejasi kuuljoillemme?"

"No mikäpä ettei, siksihän minut kai pakot... aneltiin tänne. Viime aikoina minuun on kohdistettu aivan uusia tunteita. Siitä pitäisi kai olla iloinen, mutta tilanne on erittäin haastava, kiusallinen ja ikäväkin. En nimittäin tunne samoja tunteita toiseen. Miksi näin käy? Ne eivät kiinnosta, jotka ovat kiinnostuneita minusta, ja ne eivät kiinnostu minusta, joista olen kiinnostunut. Ikävä särkeä sitten toisten sydämiä, kun itse tietää tunteen niin hyvin. On tämä elämä vaikeaa, mutta ehkä juuri siksi elämisen arvoista."

"No tämäpä ikävää. Kuinka aiot ratkaista ongelmasi?"

"Itseaiheutettujahan monet ongelmat ovat, kun mietin asioita liikaa, enkä tee asioita. Pitäisi vain tehdä. Miten juuri nämä kyseiset ongelmat ratkaisen? Yritän varmaan unohtaa, kun on kesäkin. Kesällä on niin helppo erakoitua. Vaikken haluaisi. Toisista haluaisin ja toisista en."

"Noniin noniin. Ei meitä nyt noin paljoa kiinnosta, kunhan harrastin vähän small-talkia. Kiitos vierailusta ja parempaa onnea tulevaisuuden tunteissa!"

"Joo kiitos kii..."

"Älä nyt kiittele vaan lähde helvettiin jo!"

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvin kuvasit näiden haastattelijoiden pinnallisuutta, tosin kun haastattelee urallaan tuhansia ihmisiä, niin kyllähän siinä kiinnostus jossain vaiheessa hieman laskee.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hmh, onpa täällä hiljaista.

Niin mitä täällä tapahtui pari yötä sitten? Meni hiukan ohi. @Taccutucca laittanut jonkun kuvan? Minne? En ole nähnyt. Haluaisiko joku selittää tarkemmin?

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eilen näkyi taivaalla kaksi sateenkaarta vieretysten. Otin teille ihanille kivoja kuvia. Toinen sateenkaari näköjään ujosteli kameraa.

Mitäs haipoika siellä riehuu... Mur.

Mitä, sinäkin näit? Muistaakseni kerroin sinulle, että kun tulin Jyväskylästä, niin kaksi oli ihan vieretysten. Aika söpöjä ovat! :3

Ja kyllä nyt riehua pitää. Alkoi saman tien mennä kaikki muukin päin mäntyä! Ensin tuo kone jäätyi, sitten käynnistin uudelleen. Kävin keittiössä ja löin nilkan johonkin tuoliin. Palasin koneelle eikä netti ottanut toimiakseen! Kokeilin eri konetta, eikä siinäkään toiminut netti. Nyt sitten kiukuspäissäni ähkin tämän puhelimen kanssa viestiä tulemaan.

Mutta nyt olen kyllä ihan kiltisti, kun tuli sellainen henkilö murahtamaan, ettei parane yhtään enempää kiukutella. Hei, minähän olen ollut ihan enkeli täällä. Se oli tuo toinen joka täällä riehui, en minä mitään ole tehnyt, voin vaikka vannoa.

Viime yönä ei tullut uni kuin vasta auringon noustua. On se kumma kun ei mene nyt putkeen nämä hommat! Ei mitkään hommat.

Mur mur!

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin mitä täällä tapahtui pari yötä sitten? Meni hiukan ohi. @Taccutucca laittanut jonkun kuvan? Minne? En ole nähnyt. Haluaisiko joku selittää tarkemmin?

Olin tosiaan itse turhautunut naisten kuvanottotyyleihin ja laitoin tänne yhden esimerkkikuvan omasta FB-feedistäni, missä ainakin omaan silmään osui kuvassa esiintyneen henkilön muhkea rintavarustus ja koko kuva oikeastaan oli todella "rintasentrinen". Eipä siinä mitään, todella suuri ja mahtava Neu.... rintavarustus, mutta mielestäni itseään voisi internetissä kaupata hieman persoonallisemmillakin kuvilla. Voisi ottaa kuvaan mukaan mm. omaan persoonaan liittyviä asioita, kuten harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita. Mainittakoon, että esim. itselläni on jokaisessa profiilikuvassani kuvan pääpointtina jokin muu, kuin minä itse tai minun rinnat, öhö öhö.

Tämä sitten aiheutti keskustelua minun ja Jawsin kanssa, koska kyseessä oli hänen entinen koulutoveri ja läheisen kaupan entinen kassa. Hetken ehdittiin yv:llä keskustella mm. yksityisyydestä ja meitä yhdistävistä asioista, kunnes huomattiin, että yksi seuraavsita vaihtoehdoista on totta:

a) Ollaan Jawsin kanssa samaa sukua
b) Joko Jaws tai minä on tietämättään sukua eräälle Liiga-kiekkoilijalle
c) Kummisetäni on kertonut minulle palturia/ei itse tiedä totuutta

Aika erikoinen eskalaatio, kun kaikki tosiaan alkoi tisseistä.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poistitko viestin sitten? Kun ei ainakaan omaan silmään sattunut enää tuollaista.

Eskaloituminen on aina hauskaa.

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poistitko viestin sitten? Kun ei ainakaan omaan silmään sattunut enää tuollaista.

Hups, latasin tuon kuvan, jotta voisin laittaa siihen naaman eteen palkin... Tuli tehtyä pienimuotoinen moka.

Jees, ehkä parempi laittaa palkki naaman eteen. Tosiaan tuttu ihminen, samaa koulua käyty muutama vuosi ja ompi ainakin taannoin käynyt töissä tuossa ihan lähellä. Vähän yllätyin kun tuli tutuhkon ihmisen kuva yöketjuun. Ehkä silti parempi tässä tapauksessa poistattaa ainakin naama, kun ei ole julkisuuden henkilökään kyseessä.

Mietin vain että mitäköhän ****** tykkäisi jos tietäisi tästä yöketjuun laittamisesta, mutta itse on kuvansa silti Facebookiin laittanut. En kyllä tiedä miten näissä kuuluisi menetellä.

Päätin poistaa kuvan ja jotenkin tässä vaiheessa tuntuisi hassulta laittaa kyseinen kuva takaisin tänne palkitettuna, koska kuvan tarkoituksena oli vain tehdä pointti.

pientä edittiä

Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mur mur, murise kaikki kiukku vaan ulos!

Peitä simmut niin murisen, en halua menettää kiltin pojan mainettani. Mitä hai sanoo, sanooko se mur? Koira sanoo vuh, kissa miau. Tätä olen nyt mietiskellyt.

Aika erikoinen eskalaatio, kun kaikki tosiaan alkoi tisseistä.

Jos oltaisiinkin jotain pikku-pikkuserkkuja, niin olisi kyllä aika mahtava tapa saada selville moinen. Selitä siinä sitten jossain sukujuhlissa, kun joku kysyy, että mistäs pojat muuten keksitte, että sukua ollaan...

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Ei ole muuten tullutkaan käytyä tässä ketjussa pitkään aikaan. Tässä esim su-ma menin aamuysiltä vasta nukkumaan että unirytmi on edelleen vanha tuttu. Tänään boonuksena leikattiin kaksi viisaudenhammasta poijes joten olo on sen mukainen, lääkehuurut on jees. Siltikin juilii.
Pelailen tässä sit Clash of clansia ja koitan keksiä mitä en eilisen darrapäivän ja tämän päivän aikana olisi vielä netistä selaillut.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hmmm. Pitäisikö käydä vähän vähemmän yökerhoissa. Ärsyttää nähdä jälkeenpäin yökerhon jakamia kuvia missä näyn ja nytkin törmäsin yhden teemaillan promovideoon missä heilun. Tosi mukavaa.
Aiheeseen liittyen - alkolukko ois hyvä keksintö olla puhelimissa. Etenkin siinä vaiheessa kun olet tuhonnut muutaman oluen ja kenties jotain vähän vahvempaakin. Tai ainakin sellainen lukko että viimeistään väkeviin siirryttäessä hameväelle ei voi pistää mitään viestiä.

Pakko muuten suositella lukemaan tämä artikkeli Olli Jokisesta. Aivan jäätävän hyvin tehty ja mukavaa tietää, että asuu samassa osavaltiossa, missä itse tulevaisuudessa tulen asumaan.
Tämmöisiä artikkeleja kaipaisi kyllä lisää, oli haastateltavana sitten pelaaja tai vaikkapa jonkun joukkueen kannattajaseuran jäsen. Oli oikeasti mielenkiintoista luettavaa, kun vähän pintaraapaisua syvemmälle hypätään.

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämmöisiä artikkeleja kaipaisi kyllä lisää, oli haastateltavana sitten pelaaja tai vaikkapa jonkun joukkueen kannattajaseuran jäsen. Oli oikeasti mielenkiintoista luettavaa, kun vähän pintaraapaisua syvemmälle hypätään.

Harvemmin tosin toimittajilla nykyään on aikaa vetää tuollaisia haastatteluja. Itse lukemiseenkin menee miltei puolisen tuntia. Mutta tosiaan täysin sen lukemisen arvoinen ja oikeastaan... Nyt kun on ollut hetken työttömänä (puolitoista viikkoa) työttömänä, niin on joka päivä yrittänyt saada jonkun kunnollisen teon tehtyä esim. siivoaminen, serkun kanssa ajanvietto yms. ja tämän artikkelin voi laskea sellaiseksi teoksi, hienoa tietää Ollista enemmän. Ja myös mm. Keenanista, itse olen Keenanin Maikkiin törmännyt tyyliin EHM:ssä, mutta sitä kautta ei ole oikein välittynyt kaverin suorastaan masokistiset valmennusmenetelmät. Hieno mies kyllä, harvoilla on pokkaa tuollaiseen.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Kumielvis, oletko isäni? Sehän tästä enää puuttuisi. Isukki nimittäin oli myös pienehkössä operaatiossa tänään, suusta leikeltiin jotain ja oli muuten lääkehuuruissa hänkin.

Muita sukulaisia? :)

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
@Jaws näin sen täytyy olla. Seuraava operaatio on katsoa pari jaksoa futuramaa ja koittaa saada nukuttua.

Osaa muuten olla kohtuu kiirus & stressi kesäkuu, lähden kuun lopulla 3kk jenkkeihi harkkaan. Sitä ennen pitäis saada hyvin vaiheessa oleva oppari valmiiks, muutettua kamat pois, tehtyä rästit, hoidettua kaikki harkkasopimukset jne. Onneksi on tuossa juhannusjuhlat ja provinssirock sopivasti niin laskin et mulla on tässä kokonaista seitsemän päivää aikaa hoitaa ihan kaikki. Hyvä aloittaa nuo hommat noista hampilääkärin kauheuksista.

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olin juuri käymässä nukkumaan, kun löin sormeni terävään metallireunaan. Tuloksena todella syvä haava ja verta ympäri taloa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy