Mainos

Yöketju (klo 24:00–06:00)

• 495 276
  • 5 199

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Herranjumala, minä uskon tietäväni tuon ihmisen. Melkein tunnen, mutta vain melkein. @Taccutucca nyt pistät vaikka yksityisviestiä jos ja kun täällä ei ole soveliasta puida mitään henkilöllisyyksiä.

Edit: Ei perkele, kyllä se on sama ihminen. Tarkistin Facebookista, tunnistin tiss... naamasta tunnistin. Johan nyt, tuttuja! :D

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Nyt on pakko kysyä! Onko Xbox 360 nykyään jo wanha ja legendaarinen pelikonsoli?

Vanha se nyt ainakin on, 2006 julkaistu. Omani on legendaarinen, koska se on kestänyt 7 vuotta pelaamista ilman red ring of deathiä.

Herranjumala, minä uskon tietäväni tuon ihmisen. Melkein tunnen, mutta vain melkein.

Hups, latasin tuon kuvan, jotta voisin laittaa siihen naaman eteen palkin... Tuli tehtyä pienimuotoinen moka.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hups, latasin tuon kuvan, jotta voisin laittaa siihen naaman eteen palkin... Tuli tehtyä pienimuotoinen moka.

Jees, ehkä parempi laittaa palkki naaman eteen. Tosiaan tuttu ihminen, samaa koulua käyty muutama vuosi ja ompi ainakin taannoin käynyt töissä tuossa ihan lähellä. Vähän yllätyin kun tuli tutuhkon ihmisen kuva yöketjuun. Ehkä silti parempi tässä tapauksessa poistattaa ainakin naama, kun ei ole julkisuuden henkilökään kyseessä.

Mietin vain että mitäköhän ****** tykkäisi jos tietäisi tästä yöketjuun laittamisesta, mutta itse on kuvansa silti Facebookiin laittanut. En kyllä tiedä miten näissä kuuluisi menetellä.

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Buhaha, ehdin nähdä. Herätys ois muuten n. kahden tunnin päästä ja töissä pitäisi olla viiden maissa. Voisi melkein kokeilla vaikka nukkumista kohta.

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
EDIT: epäilen kyseisen Xbox-pelin olleen Tom Clancy's Splinter Cell - ainakin ensimmäisen osan julkaisuajankohta (2002) voisi viitata kyseiseen peliin.

Ehdottomasti, Tom Clancy's sarjalla ei ole muita sneakkauspelejä. Kyllä, Rainbow Six ja Ghost Recon -sarjoissa on stealth-elementtejä, mutta eivät vastaa Splinter Cellejä.

Itse siis olen vetänyt kaikki Splinter Cellit erittäin moneen kertaan läpi, etenkin Chaos Theory on lähellä sydäntä (ja pelisarjan ehdottomasti paras peli).

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Vanha se nyt ainakin on, 2006 julkaistu. Omani on legendaarinen, koska se on kestänyt 7 vuotta pelaamista ilman red ring of deathiä.
Ai niin, onhan se jo yhdeksän vuotta wanha...

Commodore 64 julkaistiin vuonna 1982 ja sitä valmistettiin vuoteen 1993. Mä sain omani muistaakseni 1984 ja sillä räiskittiin menemään pitkälle 90-luvun puoleenväliin. PlayStation julkaistiin Euroopassa vuonna 1995 ja mä ostin omani muistaakseni 1997. Sillä mentiin uuden vuosituhannen puolelle. PlayStation 2:n mä ostin todella nopeasti julkaisun jälkeen ehkä jo syksyllä 2000 tai keväällä 2001. Noihin samoihin aikoihin kaivettiin myös wanha Commodore 64 kaappien kätköistä jälleen esille. Silloin se oli wanha ja legendaarinen, että tuli oikein nostalginen fiilis pelata...

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
@Taccutucca Kokeilepa joskus piruuttasi ihan ensimmäistä Rainbow Sixiä. Sitä ei taida fiksusti enää muulle alustalle saada kuin PC:lle, mutta oli kova juttu ilmestyessään ja takuulla aika kankea verrattuna nykypäivän versioihin, heh.

@Mr.Fox Aika kauan jaksoit C64:lla hakata. Itselläni ei sitä ollut, mutta tuttujen luona sitä tuli jonnin verran pelailtua. Huomattavasti tutumpi Commodoren tuoteperheestä on Amiga 500, jolla tuli jassottua sitäkin enemmän kaikenlaista ennen ensimmäisen PC:n saamista joskus 90-luvun puolivälissä. Konsoleista en ole NES:n jälkeen omistanut ensimmäistäkään, eikä oikeastaan ole ollut tarvettakaan. Sen verran sitä on fakkiintunut PC:n käyttäjäksi.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Orastanut keskustelu koulututun varustuksesta vaihtui nyt johonkin tietokonepelikeskusteluun, josta minulla ei ole kyllä mitään sanottavaa. Omapa oli tavallaan syyni, kun tunnistin, mutta kyllä tässä kohta pitää unille mennä, kun en tuohonkaan keskusteluun kantaa osaa ottaa.

Mehän voimme tavallaan nimimerkin @Taccutucca kanssa tietämättämme melkein tuntea toisemme, kun meillä on näemmä yhteisiä tuttuja. Olipa hauska, kohta varmaan joku pistää jo äidistäni kuvaa. Sitten olen huolissani.

Mutta mitäs tunnen kaikki turkulaiset. Ei meitä niin montaa loppujen lopuksi kuitenkaan ole.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taccutucca Kokeilepa joskus piruuttasi ihan ensimmäistä Rainbow Sixiä. Sitä ei taida fiksusti enää muulle alustalle saada kuin PC:lle, mutta oli kova juttu ilmestyessään ja takuulla aika kankea verrattuna nykypäivän versioihin, heh.
Hetkinen... kyllä mä muistaakseni olen tuotakin veivannut Pleikkarilla eli kai se tuolta jostain kaappien perukoilta voisi vieläkin löytyä. En tosin tykästynyt siihen ollenkaan, vaan Metal Gear Solid oli ehdottomasti parempi. MGS on muuten ainoa tuontyyppinen peli, jonka olen joskus pelannut läpi.

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Silloin se oli wanha ja legendaarinen, että tuli oikein nostalginen fiilis pelata...

Mielestäni nykyinenkin sukupolvi on jo yllättävän vanhentunut, etenkin Xbox onen prosessori.

Siinä on 8-ytiminen AMD:n prossu, mikä pyörii 1.75ghz.
Esimerkiksi Samsung Galaxy S6:sessa on kaksi neliydinprosessoria, jotka pyörivät 2.1ghz ja 1.5ghz taajuuksilla.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Herääkö kukaan koskaan aamuisin sillä fiiliksellä, että ajattelee vihaavansa sitä millaiseksi on tullut? Ihan aasinsilloitta haluaisin siirtää keskustelun hieman syvällisempään aiheeseen.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mielestäni nykyinenkin sukupolvi on jo yllättävän vanhentunut, etenkin Xbox onen prosessori.

Siinä on 8-ytiminen AMD:n prossu, mikä pyörii 1.75ghz.
Esimerkiksi Samsung Galaxy S6:sessa on kaksi neliydinprosessoria, jotka pyörivät 2.1ghz ja 1.5ghz taajuuksilla.
Jo vain... miksiköhän mulle tuli jostain mieleeni lukion kemiantunnit?

Ehkä Mooli-Jaskan opetukset lensivät yhtä korkealta ja kovaa ohi kuin nämä sun selityksesi prosessoreista. Mä olen muuten joskus ihan oikeasti opiskellut IT-alaa ja teinkin niitä hommia hetken aikaa pimeästi (kai se on jo vanhentunut rikos?). Eräästä kansiosta löytyi vielä hieman sen aikaista opiskelumateriaalia...

Asennettavien koneiden speksi - Intel Pentium III 450 tai 500MHz
- emolevy ASUS P2-99
- piirisarja Intel 440ZX
- prosessori 500MHz, slot 1
- FSB 100MHz
- näytönohjain ATI XPERT 99
- äänikortti SB 128PCI
- (3COM verkkokortti)
- muistia 128Mt tai 256Mt, SDRAM 100MHz
- kiintolevyliitäntä ATA-33

Mä käytin muuten kahta ensimmäistä kännykkääni yhteensä 8-9 vuotta (Nokia 2110i 1995-1999 ja Nokia 6110 1999-2003?). Tänä päivänä mulla ei ole aavistustakaan mikä prosessori mun nykyisestä kännykästäni (Samsung Galaxy S4) löytyy. Sen tiedän, että viimeisimmän käyttöjärjestelmäpäivityksen jälkeen se toimii kuin tikku paskassa. Mä kävin jo viime viikolla liikkeessä hypistelemässä Samsung Galaxy S6 Edgeä - mutta jätin vielä toistaiseksi liikkeeseen.
Herääkö kukaan koskaan aamuisin sillä fiiliksellä, että ajattelee vihaavansa sitä millaiseksi on tullut? Ihan aasinsilloitta haluaisin siirtää keskustelun hieman syvällisempään aiheeseen.
Olet muuten aivan oikeassa tässä aiheen vaihdossa. Noista edellisistä asioista kun juttelee, niin tuntee vain itsensä a) tyhmäksi tai b) wanhaksi!
Itse asiassa mulla piti olla jotain sanottavaakin sulle jostain aiheesta, josta kirjoitit muutama yö sitten. Pitäneepä lukaista pari sivua taaksepäin...

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä.

Miksi nykyveisuissa käytetään niin perkeleesti autotunea. Nytkin erehdyin kuuntelemaan Abreun uusimman. VMP - eikä nyt oo kyseessä se sponsori Tepsin paidassa.

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Asennettavien koneiden speksi - Intel Pentium III 450 tai 500MHz
- emolevy ASUS P2-99
- piirisarja Intel 440ZX
- prosessori 500MHz, slot 1
- FSB 100MHz
- näytönohjain ATI XPERT 99
- äänikortti SB 128PCI
- (3COM verkkokortti)
- muistia 128Mt tai 256Mt, SDRAM 100MHz
- kiintolevyliitäntä ATA-33

No tuossa, jos jossain, on sitä nostalgiaa. Aika komia setup.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämä on ihan vitun kummallinen yö. Ensin @Taccutucca linkittää kuvan tutusta ihmisestä yöketjuun ja siitä hetken kuluttua arvuutellaan keskenämme yksityisviesteitse, että ei kai tässä vain olla sukua toisillemme.

Ja @Mr.Fox, koskikohan asia Piispanristin Prismaa? Tuo Taccutucan linkittämä henkilö oli siellä ennen töissä, muttei taida enää olla. Liekö kyseinen nainen se, jonka sait hämmennyksiin? Tässähän pyöritään varsin pienissä piireissä.

Sano nyt Kettuherra, että sinäkin tunnet minut jostain. Olen niin hämmennyksissä täällä, että mikä tahansa taitaa olla nyt mahdollista.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
^ Miksi sinä sensuroit kiroiluasi, jos saan kysyä?

Okei, juntti ja erityisen paha tapahan tää on (etenkin itse syyllistyn aika reippaasti) mutta joskus on niin saatanan paska fiilinki että ei se ainakaan parane sillä että kätkee sen pahan olon itseensä.

..ttu, mitä paskaa taas tulee kirjoiteltua. Niinkuin yleensäkin.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
^ Miksi sinä sensuroit kiroiluasi, jos saan kysyä?

Sehän oli hillitty kuiskaus. Eikä kiltit pojat kiroile. :)

Päädyttiin nimimerkin @Taccutucca kanssa johtopäätökseen, joka on:

A) Taccutucan sukulainen on puhunut läpiä päähänsä
B) Minä ja Taccutucca ollaan keskenämme sukua
C) Minä olen tietämättäni sukua eräälle Liiga-pelaajalle

Tämähän on jännää. Harmikseni pelkään A)-kohdan olevan lähimpänä totuutta.

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Eksyin Youtubessa pitkästä aikaa katsomaan Amaranthen livevideoita. Bändin laulajatar Elize Rydissä on kyllä sitä jotain, mutta iso miinus siitä, että seurustelee jonkun helvetin NHL-varatun veskarin kanssa. Ei siinä, Allsvenskanista on pitkä matka huipulle tuossa iässä, buhaha.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko sille olotilalle sanaa, kun ei varsinaisesti vituta, mutta oikeastaan vituttaa? Anteeksi kiroiluni. Mitään syytä ei ole, mutta silti ottaa joku juttu kupoliin. Jo aamulla oli herätessä olo, että nyt ärsyttää joku juttu, en vain tiedä mikä. Ja nyt ihan sama ajatus.
Jo vain, löytyihän tämä, johon mun piti Haipojalle @Jaws vastata jo pari yötä sitten.

Olotilalle on harvinaisen yksinkertainen ja suomenkielinen sana: tylsistyminen!

Jos mä nyt oikein olen käsittänyt, niin pääsykokeet oli sun numero uno tänä keväänä/alkukesästä? Et ole töissä, joten vietät tavallaan vapaaherran elämää? Se on tavallaan myös vaarallista aikaa. Ensin olet tiiviisti tai vähemmän tiiviisti lukenut ja valmistautunut - odottanut pääsykokeita. Sitten sä käyt pääsykokeissa ja jäät odottamaan niiden tuloksia. Tavallaan ymmärrettävää: takki on tyhjä tässä vaiheessa. Olet antanut kaikkesi siihen yhteen tiettyyn päämäärään - nyt on aika rentoutua ja odottaa rauhassa tuloksia.

Tavallaan tätä nyt elämääsi aikaa voidaan verrata siihen, kun jääkiekkoilija/huippu-urheilija päättää uransa tai "normi-ihminen" jää työttömäksi/eläkkeelle. Elämästä katoaa se tavallinen, arkipäiväinen rutiini. Aamulla kun herää, ei ole kiire minnekään, ketään ei odota mihinkään suuntaan. Jonkin aikaa se on juuri sitä, mitä on kaivannut, mutta jonkin ajan päästä siitä myös katoaa se hohto. Päivät muistuttavat toisiaan, arkipäivät muuttuvat sunnuntaiksi ja päinvastoin. Pikkuhiljaa se nautinto riippumattomuudesta alkaa muuttua juuri tähän olotilaan: vituttaa, mutta ei oikeastaan vituta. Sanalla sanoen: tylsistyttää! Ei mikään ihme, että näillä hetkillä niin monet suomalaiset (ja miksei ulkomaalaisetkin?) - entisiä huippu-urheilijoita tai ei - tarttuvat pulloon. Pullon henki on juuri se kaveri, jonka kanssa riittää tekemistä oli sitten tiistai, perjantai tai vaikka sunnuntai!

Mä uskon hyvin pitkälle, että tässä "perusvitutuksessa" on kyse hyvin pitkälti juuri tylsistymisestä!
Sano nyt Kettuherra, että sinäkin tunnet minut jostain. Olen niin hämmennyksissä täällä, että mikä tahansa taitaa olla nyt mahdollista.
Ei, en usko, että varsinaisesti "tunnetaan"! Pieniä piirejä täällä Turussa kuitenkin on...

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eksyin Youtubessa pitkästä aikaa katsomaan Amaranthen livevideoita. Bändin laulajatar Elize Rydissä on kyllä sitä jotain, mutta iso miinus siitä, että seurustelee jonkun helvetin NHL-varatun veskarin kanssa. Ei siinä, Allsvenskanista on pitkä matka huipulle tuossa iässä, buhaha.

No niin! Äänestin Elizeä palstan kesätyttöäänestyksessä. Nyt on asiaa. Amaranthe on muutenkin hyvä bändi. Tekevät Ruotsissa hyvää musiikkia; Arch Enemy, Amaranthe, Sabaton ja muutamine biiseineen myös Mustasch sekä Sparzanza tulevat heti mieleen. Hyvä, täällä on ihmisillä mainio musiikkimaku!

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olotilalle on harvinaisen yksinkertainen ja suomenkielinen sana: tylsistyminen!

Kuudes kuudetta en ollut tylsistynyt, mutta jotain muuta siinä olotilassa oli. Ehkä se oli turhautumista omaan saamattomuuteen, mutta ei se ihan tylsistymistä ollut. Yllättävän vähän olen nyt ollut viime aikoina tylsistynyt. Tunnistan kuitenkin tuon, että välillä on ollut vähän tylsää, kun ei ole mitään varsinaista pakottavaa rutiinia, sellaista arkea. Kiva sitten aikanaan taas totutella takaisin mukaan rytmiin.

Hyvin olet kuitenkin perillä elämäni tapahtumista, siitä jaan kiitokseni. Selvästi viestit on luettu ajatuksella läpi!

Palatakseni esiin nostamaani aiheeseen, minulla ei ole ollut noita aamufiiliksiä, että olisi ärsyttänyt se, millaiseksi olen tullut. Olen ihan tyytyväinen. Joskus sitä ajattelee, että eilen olisi voinut jättää sen ja tuon tekemättä tai sanomatta, mutta päällisin puolin ihan hyvä olo. Tuli vain mieleen, kun jossain biisissä laulettiin tuommoisesta. Mietin sitten, että tunnistaisiko joku itsensä. Tarkoitus ei missään nimessä ollut viitata tietokonekeskusteluun, vaikka siltä se saattoi humoristisessa mielessä vaikuttaakin!

Jotenkin inspiroisi nyt kirjoittaa jääkiekosta tuonne palstan kiekkopuolelle. Kummasti heti, kun kausi on melkeinpä kokonaan ohi ja siirrytään kesälaitumille.

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
No niin! Äänestin Elizeä palstan kesätyttöäänestyksessä. Nyt on asiaa. Amaranthe on muutenkin hyvä bändi. Tekevät Ruotsissa hyvää musiikkia; Arch Enemy, Amaranthe, Sabaton ja muutamine biiseineen myös Mustasch sekä Sparzanza tulevat heti mieleen. Hyvä, täällä on ihmisillä mainio musiikkimaku!
Joo, no Elize pisti silmään jo heti ensimmäisellä kerralla kun neidin näin livenä Tuskassa Kamelotin taustalaulajana muutamaa vuotta aiemmin kuin olin edes koko Amaranthesta kuullut. Ruotsista tulee paljon muitakin hyviä bändejä aina Opethista. Evergreystä ja Pain of Salvataniosta alkaen... En viitsi edes sen kummemmin listata, kun sen maan pooli on aika syvä. Eikä sen tarvitse olla pelkästään raskaamman musiikin saralta.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuudes kuudetta en ollut tylsistynyt, mutta jotain muuta siinä olotilassa oli. Ehkä se oli turhautumista omaan saamattomuuteen, mutta ei se ihan tylsistymistä ollut.
Itse asiassa se oli siis viides kuudetta aamulla (viime perjantai)!
Avauduit olotilastasi Yöketjuun vain lauantain puolella eli kuudes kuudetta... *tarkkuutta-tarkkuutta*
Tylsistyminen = turhautuminen omaan saamattomuuteen = sama asia kuitenkin!?

Yllättävän vähän olen nyt ollut viime aikoina tylsistynyt. Tunnistan kuitenkin tuon, että välillä on ollut vähän tylsää, kun ei ole mitään varsinaista pakottavaa rutiinia, sellaista arkea. Kiva sitten aikanaan taas totutella takaisin mukaan rytmiin.
Tylsistyminen ei ole asia, jonka sanot ääneen: "Onpa tylsää!". Se on itse asiassa hyvinkin alitajuntainen homma. Toinen käytettävä sana on "odottaminen". Sä varmasti armeijassa opit tämän sanan tarkoituksen: helvetinmoisella kiireellä piti mennä joka paikkaan odottamaan (tylsistymään?)!

Mulla on todella tuore omakohtainen kokemus asiasta. Tiesin jo kevättalvella yhdestä tulevasta, todella erikoisesta työtehtävästä. Valmistauduin siihen parhaani mukaan - vähintään alitajuisesti! Koko ajan joka jutussa oli mukana ajatus siitä "toukokuun kahdestakymmenennestäviidennestä" - siitä huolimatta, että tiesin erityisesti kokemukseni ja *köh-köh* varsinkin taitojeni riittävän kyseiseen tapahtumaan: "No problem!". Tilanne/tapahtuma oli kieltämättä erikoinen, mutta ei mitään sellaista, jonka kaltaista en olisi nähnyt/kokenut ennenkin. Kielitaitoa tarvittiin (kolmella vieraalla - EDIT: kahdella vieraalla ja toisella kotimaisella), (todella pikaista) ongelmanratkaisukykyä vaadittiin, mutta hei... vastaavia ominaisuuksia mä vaadin itseltäni joka päivä työtehtävissäni!

Kaikesta ennakkohypestä huolimatta se "toukokuun kaks'vitonen" meni aivan loistavasti. Kotimatkalla iski se olo, että loput on "out of my hands" - nyt vaan pitää odottaa mitä tuleman pitää. Välittömät reaktiot ja välitön palaute tuli tietysti vastaanotettua jo paikan päällä. Palautetta tuli myös puhelimitse seuraavana päivänä. Sen jälkeen alkoi se tylsä tuloksien odottaminen. Ei kai siinä nyt varsinaisesti tylsisty, mutta koko ajan odottaa tietoa jostain, johon on juuri antanut kaikkensa. Ihan vastaavasti kuin sä nyt odotat (vähintään alitajuisesti) tietoa pääsykokeittesi tuloksista.

(Minäkin olen muuten joskus ollut pääsykokeissa...)
Hyvin olet kuitenkin perillä elämäni tapahtumista, siitä jaan kiitokseni. Selvästi viestit on luettu ajatuksella läpi!
Noh, muutaman rivin joskus lukenut sieltä sun täältä!

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy