Tarkistin juuri laskimella(juu, mun matikkapäähän ei varmaan just nyt luoteta :D) että tällä hetkellä kaikille näkyvään palkkakattoon sisältyy myös 2-suuntaiset sopimukset. Kauden alkaessahan AHL:lään siirtyvät pelaajat ilmeisesti vähennetään tuosta palkkakatosta? Mulla on useampi pelaaja kiinni 2-suuntaisella sopimuksella, myös pari sellaista jotka tulee pelaamaan koko kauden ylhäällä.
Kun 2-suuntaiset pelaajat lasketaan mukaan, meikäläisen caphit ilman Markovia ja Pavelskia on n.73miljoonaa katon ollessa 76,985. Kun 2-suuntaiset pelaajat otetaan pois, caphit on 61 milliä. Kun lisään tuohon 61 miljoonaan ne 2-suuntaisella sopimuksella pelaavat pelaajat jotka aloittavat kauden ylhäällä, saan tulokseksi n.65,2 miljoonaa, eli palkkakatossa olisi tilaa vielä noin 11 miljoonaa. Esitänkin näin ollen väittämän että ennen viime simulointia peli näytti mulle caphittinä tietokoneen oletusarvoisesti mun parhaista sopimuspelaajista kasaaman NHL-kentällisen(65,2m), ja tekee saman nyt Pavelskin ja Markovin kanssa, luoden illuusion siitä että mun cap-tila ei muka riittäisi kumpaankaan. Todellisuudessa se riittää toiseen, mutta joutuisin valitsemaan 2-suuntaisen sopimuksen omistavista pelaajistani halvempia alempiin kenttiin/reserviin ja siirtämään kalliimpia farmiin.
Mitä tämä kaikki merkitsee? En tiedä, oon mennyt jo ihan sekasin tämän keissin monimutkaisuudesta, mutta sen se kertonee etten ole syyllinen yhtä vakavaan rikokseen kuin aiemmin väitetty. Pidätän oikeuden näppäilyvirheeseen, joku muu voi kokeilla vastaavaa yhteenlaskua oman joukkueensa kohdalla.
Jos olen oikeassa, järjestetään drafti uudestaan ja Pavelskin sijaan Markov menee mun puolelta waiverseihin. Kannan jättisopimuksen ihan itse.