Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

  • 200 664
  • 4 398

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Nopealla googlauksella oikeassa NHL:ssä cappi saa olla 10% miinuksella ennen kauden alkua, sen enemmän jos on niin liiga tulee väliin. Tiedä sitten miksei tätä ole integroitu GM connectediin, olisihan se parempi jos voisi iskeä tarjouksia useammalle pelaajalle ja kasata esim. prioriteettilistan minkä ottaa voittavista tarjouksista.

Selkeä muistikuva on että cappi näytti +10 tai 11 miljoonaa ennen viime simulaatiota, voi olla että tarjosin joillekin AHL-pelaajille jatkosopimusta saadakseni rosterin täyteen, en ole varma...

Olisi kyllä hyvä, jos olisi jokin prioriteettilista, mutta ei ole. Ja siitä tässä on kyse.

Toiseen kappaleeseen se, että jos on laittanut sopimustarjouksia menemään, eikä tämän jälkeen edes tarkasta cappitilaansa ennen kuin huiskii tarjouksia joka paikkaan, niin on aika huolimatonta menoa. Kieltämättä huvittaa, että puhut jostain joutumisestasi syömään paskaa, kun oman huolimattomuutesi takia täällä on useampi gm, jotka ovat tarjouksiaan huolellisesti tehneet, joutuneet sitä paskaa syömään - riippumatta siitä syötkö itse.
 

GoYote

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, Utah os. Coyotes
Ymmärrän sen että cappi menee yli, kun noita tarjouksia täytyy heitellä vähän jokaiselle saadakseen edes jotain lisäystä omiin pelaajiin. Sen verran kiivaat markkinat täällä aina käydään että kaikki tietää tarjouksien nousevan naurettavan korkeiksi. Itselläkin olisi mennyt cappi yli jos kaikki olisivat tarjouksiin napanneet, mutta ei paljon vaihtoehtoa ole, kun 5hyökkääjää lähtee hyökkäyksestä eikä tilanteelle voi mitään. Ei mulla tässä siis mitään ihmeellistä sanottavaa ole. Ymmärrän, että jollain menee cap yli ja siitä sitten joukkue luopuu niistä pelaajista waiwaamalla ne pelaajat joita ei halua joukkuessaan säilyttä päästäkseen capin alle. Tekeehän oikeatkin managerit häikäilemättömia tarjouksia saadakseen ne pelaajat, jotka haluavat. Tänne konsolimaailmaankin pitäisi saada mahdolliseksi jotenkin neuvotella kiinnostavien pelaajien kanssa, niin eikä vaan heiteltäisi hävyttömiä sopimuksia tiskiin. Varmaan sekavaa ajatuksenvirtaa ilman sisältöä tuli kirjoitettua, mutta ei kiinnosta. Itse sain sentään vähän täytettä kentällisiin.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eikö waiverit voi laittaa käyttöön? Onko niissä jokin haittapuoli?

Käsittääkseni siksi eivät ole päällä, jos noita loukkaantumisia esim. tulee, niin kone voi siirrellä noita pelaajia miten haluaa ahl:n ja nhl:n välillä ilman että gm siihen pääsee vaikuttamaan, jos siis olen oikein ymmärtänyt.
 

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käsittääkseni siksi eivät ole päällä, jos noita loukkaantumisia esim. tulee, niin kone voi siirrellä noita pelaajia miten haluaa ahl:n ja nhl:n välillä ilman että gm siihen pääsee vaikuttamaan, jos siis olen oikein ymmärtänyt.

Ja vissiin simulaation aikana ne saattaa sinksata niitä muutenkin edestakas?
 

Villemix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Tekstiä...

Tuosta GoYoten viestistä juolahti mieleeni eräänlainen tapa jolla onnistuisi ensi kesänä tehdä näitä FA-signaamisia järkevämmin. Ehkä. Se tosin tuntuu aika vaivalloiselta ja siihen kuluu varmasti enemmän aikaa kun nykyisellä "normaalilla" tavalla mutta heitänpä nyt kuitenkin ilmoille tälläsen ehdotuksen.

Eli, kun vapaat pelaajat aukeavat, niin se "neuvotteleminen" pelaajan kanssa kävisi vaikka tuossa meidän Vaihdot ja Kokoonpano - ketjussa siten, että sinne heitettäisiin se tarjous mikä pelaajasta olisi valmis antamaan. Näin jokainen pystyisi tarkasti laskemaan kuka mahtuu palkkakaton alle ja kuka ei. Selvennän tätä hieman.

nimet keksitty omasta päästä, eikä näillä ole mitään tekemistä todellisuudessa (kai)
Petro ei saa pidettyä Kris Russelia joukkueessaan ja Kris pääsee vapaisiin pelaajiin. Paki77, Janbo, Unlucky ja Tammi haluavat Russelin omaan joukkueeseen. Koska tämä sääntö on voimassa, kukaan heistä ei kuitenkaan käy laittamassa itse pelissä tarjousta pelaajasta, vaan he tarjoavat pelaajasta täällä foorumilla.

Eli, tuolla toisessa topicissa vaikka Tammi aloittaa ja ilmoittaa, että tarjoaa Russelille 2,000M sopimuksen. Janbo näkee että palkkakatossaan ei ole tilaa sen vertaa, ja ei tarjoa mitään. Paki77 ja Unlucky kuitenkin haluavat molemmat Russelin. Niimpä he antavat Tammelle "vastatarjouksen". Paki77 tarjoaa 2,500M ja Unlucky 2,750M. Näinollen Unlucky voittaa tarjouskilpailun, ja sovittuna päivänä sitten käy tarjoamassa sen ihan pelin puolella.

Tässä on toki sitten se riski, että pelaaja ei haluakaan tulla joukkueeseen, ja kallisarvoista aikaa on mennyt aivan hukkaan. Myös se, että osa pelaajista ei ole täällä foorumilla aiheuttaa ongelmia ja sekaannusta. Tätä voisi toki jalostaa jotenkin vielä. Antakaas mielipiteitä, ihan sama onko se paskaa vai hyvää.
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Toronton GM laittoi ilmeisesti kaikki merkkinssä Hörnqvistiin, näin ollen miehellä ei ole tilaa hankkia vahvistuksia kesken kauden, koska capissa ei ole tilaa. Kuitenkin miehen cap-tila jäi plussalle! Nämä ovat näitä jokaisen GM:än omia valintoja.

Pakko ottaa itsekkin kantaa päivän polttavimpiin.

Juurikin näin Torontossa tehtiin, kuten kiekkomies_ jo kommentoikin. Torontolla oli ammottava aukko tulosyksikön laitureiden kanssa ja capissä se vajaa 7milj pelivaraa. Pikaisten FA-pelaaajien selailun perusteella kävi nopeasti selväksi, ettei Pavelskiin riitä pelimerkit millään ja että Frolik olisi myös epävarma kortti, koska GM uhkaili matchata tarjouksen. Näinpä kriteerit täyttäväksi pelaajaksi valikoitui Patric Hörnqvist. Siinä sitten pitkän pohdinnan jälkeen pyöriteltiin sopiva tarjous suhteessa cappitilaan ja siihen millä elintärkeä pelaaja Torontoon matkaisi. Lopputuloksena voittavaa huuto ja ukko koneeseen. Näinhän vapaiden pelaajien markkinoiden kuuluukin toimia, eikö? Että ne kenellä on tilaa capissa pyrkivät kilpailemaan parhaasta tarjouksesta saadakseen halutun pelaajan joukkueeseensa. Case Nashville on sitten asia erikseen, eikä varmaan kukaan väitä että siellä toimittiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.

Mutta kaiken kaikkiaan näinhän niistä pelaajista kilpaillaan, että pohditaan paljonko capissa on tilaa ja keneen pelaajaan tai pelaajiin sillä olisi realistisesti mahdollisuuksia. Nyt keskustelun perusteella alkaa kuulostaa siltä, että Coloradossa on lähdetty hakemaan kuuta taivaalta ja pyritty vaahvistamaan joukkuetta laajasti ja tarjoamaan palkkakaton puitteissa mahdollisimman monelle kovalle vahvistukselle sopimusta. Kun joku muu joukkue onkin pelannut keskittämällä kaverit omaan jengiin, on tullut suru puseroon ja hyökätään kaikkia muita pelaajat kaapanneita joukkueita vastaan.

Kun case Nashvillekin hoidettiin asianmukaisella tyylillä, ei mielestäni vääryyksiä kohtuuttomasti tapahtunut. Pienen budjetin jengit saa ne isoimmat kalat ja vahvistavat näin joukkuettaan ja pelit paranevat, eikö vain?
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tarkistin juuri laskimella(juu, mun matikkapäähän ei varmaan just nyt luoteta :D) että tällä hetkellä kaikille näkyvään palkkakattoon sisältyy myös 2-suuntaiset sopimukset. Kauden alkaessahan AHL:lään siirtyvät pelaajat ilmeisesti vähennetään tuosta palkkakatosta? Mulla on useampi pelaaja kiinni 2-suuntaisella sopimuksella, myös pari sellaista jotka tulee pelaamaan koko kauden ylhäällä.

Kun 2-suuntaiset pelaajat lasketaan mukaan, meikäläisen caphit ilman Markovia ja Pavelskia on n.73miljoonaa katon ollessa 76,985. Kun 2-suuntaiset pelaajat otetaan pois, caphit on 61 milliä. Kun lisään tuohon 61 miljoonaan ne 2-suuntaisella sopimuksella pelaavat pelaajat jotka aloittavat kauden ylhäällä, saan tulokseksi n.65,2 miljoonaa, eli palkkakatossa olisi tilaa vielä noin 11 miljoonaa. Esitänkin näin ollen väittämän että ennen viime simulointia peli näytti mulle caphittinä tietokoneen oletusarvoisesti mun parhaista sopimuspelaajista kasaaman NHL-kentällisen(65,2m), ja tekee saman nyt Pavelskin ja Markovin kanssa, luoden illuusion siitä että mun cap-tila ei muka riittäisi kumpaankaan. Todellisuudessa se riittää toiseen, mutta joutuisin valitsemaan 2-suuntaisen sopimuksen omistavista pelaajistani halvempia alempiin kenttiin/reserviin ja siirtämään kalliimpia farmiin.

Mitä tämä kaikki merkitsee? En tiedä, oon mennyt jo ihan sekasin tämän keissin monimutkaisuudesta, mutta sen se kertonee etten ole syyllinen yhtä vakavaan rikokseen kuin aiemmin väitetty. Pidätän oikeuden näppäilyvirheeseen, joku muu voi kokeilla vastaavaa yhteenlaskua oman joukkueensa kohdalla.

Jos olen oikeassa, järjestetään drafti uudestaan ja Pavelskin sijaan Markov menee mun puolelta waiverseihin. Kannan jättisopimuksen ihan itse.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos olen oikeassa, järjestetään drafti uudestaan ja Pavelskin sijaan Markov menee mun puolelta waiverseihin. Kannan jättisopimuksen ihan itse.

Tuolla logiikalla kaikki saisivat vetää cappinsa rajusti miinukselle, sillä jokaiselta joukkueelta poistuu huomattavasti caphittiä kun pelaajat saa siirtää AHL:n puolelle. Ja se ei silti poista sitä, että voisit siirtää esim. Pavelskin/muun isopalkkaisen AHL:ään ja sanoa, että kyllähän mä mahdun kivasti palkkakaton alle.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Saadaanko tässä sopu ja simulointi 21:00 jälkeen vai julistetaanko työsulku?
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuolla logiikalla kaikki saisivat vetää cappinsa rajusti miinukselle, sillä jokaiselta joukkueelta poistuu huomattavasti caphittiä kun pelaajat saa siirtää AHL:n puolelle. Ja se ei silti poista sitä, että voisit siirtää esim. Pavelskin/muun isopalkkaisen AHL:ään ja sanoa, että kyllähän mä mahdun kivasti palkkakaton alle.
En nyt pysy oikein logiikassasi mukana. Todistin vain etten ole tarjonnut kenellekään yksittäiselle pelaajalle enempää palkkaa kuin salary cap näytti mahdolliseksi. Tässä juuri löytämäni lainaus EA:n foorumeilta joka vahvistanee väittämäni 2-suuntaisista sopimuksista:
It counts your 23 highest valued contracts (including at least 2 goaltenders).
EA Forums

EA:n systeemin epäselvyys ei ole minun vikani.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kävin kokeilemassa vapaiden pelaajien puolella, niin itse en pystynyt tekemään suurempaa tarjousta kuin palkkakattoni antaa myöten. Herää siis kysymys: Miten Julma on onnistunut tarjoamaan Markoville saatika Pavelskille? Tuon perusteella ainakin 3M on tullut "tyhjästä" caphittiä simuloinnin jälkeen :D Osaako joku kertoa, että pystyykö tässä jotenkin kiertämään tuota? Itse en ainakaan saa tarjottua yli 1,5M, joten tämän perusteella antaisin Julman laittaa sen Boychukin listalle Markovin sijasta. Onko Nashvilleen sittenkin tullut jostai joku UFA -pelaaja vai miksi caphit olisi noussut 3M yhtäkkiä?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Pakko ottaa itsekkin kantaa päivän polttavimpiin.

Mutta kaiken kaikkiaan näinhän niistä pelaajista kilpaillaan, että pohditaan paljonko capissa on tilaa ja keneen pelaajaan tai pelaajiin sillä olisi realistisesti mahdollisuuksia. Nyt keskustelun perusteella alkaa kuulostaa siltä, että Coloradossa on lähdetty hakemaan kuuta taivaalta ja pyritty vaahvistamaan joukkuetta laajasti ja tarjoamaan palkkakaton puitteissa mahdollisimman monelle kovalle vahvistukselle sopimusta. Kun joku muu joukkue onkin pelannut keskittämällä kaverit omaan jengiin, on tullut suru puseroon ja hyökätään kaikkia muita pelaajat kaapanneita joukkueita vastaan.

Kun case Nashvillekin hoidettiin asianmukaisella tyylillä, ei mielestäni vääryyksiä kohtuuttomasti tapahtunut. Pienen budjetin jengit saa ne isoimmat kalat ja vahvistavat näin joukkuettaan ja pelit paranevat, eikö vain?

Ei suinkaan. Tarjosin Markoville tuota 6,3 miljoonan sopparia (vaatimus taisi olla 5,1 milj). Markov oli siis ykköskohteeni, ja olisin tosiaan voinut pistää siihen enemmänkin. Tämän lisäksi tarjosin sopimusta Ottille. Ott olisi ollut ensimmäinen "fiilishankintani", kerroin tämän jo aikaisemmin yhdelle GM:lle. Tarjosin Ottille n. reilut 3 mil.j (vaatimus taisi olla 2,5 milj). Yhteissumma olisi jäänyt karvan alle 10 mijl. (capissa tällä hetkellä tilaa 10,5 milj). Pistin vielä varmistustarjoukset Mitchelille sekä Roman Josille. Näihin laitoin yhden pykälän korotuksen palkkaan, enkä missään vaiheessa kuvitellut saavani näitä. Jos nyt olisin vetänyt puhtaasti laskelmoiden ja pelillistä etua tavoitellen, olisin tarjonnut Markoville vuoden ja 10 milj. sopimuksen. Toki helppo sanoa jälkikäteen, mutta kerroin jo aiemmin ehkä tekeväni yhden täsmäiskun. En lopulta kuitenkaan pitänyt sitä pelinhenkeen kuuluvana. Jos nuo kaikki olisivat tulleet, olisin tietenkin suostunut Josin ja Mitchellin pistämään tähän meidän waiveriin.


Tuolla logiikalla kaikki saisivat vetää cappinsa rajusti miinukselle, sillä jokaiselta joukkueelta poistuu huomattavasti caphittiä kun pelaajat saa siirtää AHL:n puolelle. Ja se ei silti poista sitä, että voisit siirtää esim. Pavelskin/muun isopalkkaisen AHL:ään ja sanoa, että kyllähän mä mahdun kivasti palkkakaton alle.

Niinpä. Helppo tapa järjestellä porukkaa mielensä mukaan. Vielä nyt huomioiden tuo offer-sheet, joka laitettiin välittämättä mistään, niin eiköhän paras kompromissiratkaisu ole tämä meidän waiver. San Jose ja minä tässä ainakin näillä tiedoilla kärsii eniten, vaikka mitään kyseenalaista ei olla tehty. Siitä huolimatta tämä kompromissi itselleni sopii.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kävin kokeilemassa vapaiden pelaajien puolella, niin itse en pystynyt tekemään suurempaa tarjousta kuin palkkakattoni antaa myöten. Herää siis kysymys: Miten Julma on onnistunut tarjoamaan Markoville saatika Pavelskille? Tuon perusteella ainakin 3M on tullut "tyhjästä" caphittiä simuloinnin jälkeen :D Osaako joku kertoa, että pystyykö tässä jotenkin kiertämään tuota? Itse en ainakaan saa tarjottua yli 1,5M, joten tämän perusteella antaisin Julman laittaa sen Boychukin listalle Markovin sijasta. Onko Nashvilleen sittenkin tullut jostai joku UFA -pelaaja vai miksi caphit olisi noussut 3M yhtäkkiä?
Se 3,5 milliä tulee 2-suunnan pelaajastani joilla on suht. kalliit sopimukset. Jos heitän molemmat farmiin ja otan halvemmat tilalle, caphit ei täyty vaikka Markov/Pavelski olisikin kokoonpanossa. Joudun kuitenkin ilmeisesti laittamaan toisen näistä waiverseihin(Markov), tosin laskeskelen tämän vielä uudestaan.

Petro, älä sitten hyväksy treidiä jossa Pavelski on menossa New York Islandereihin.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
En nyt pysy oikein logiikassasi mukana. Todistin vain etten ole tarjonnut kenellekään yksittäiselle pelaajalle enempää palkkaa kuin salary cap näytti mahdolliseksi.

Tuo paki77:n kokeilu minun mielestäni vahvistaa tämän. Jos joukkueella x on capissa tilaa 3m, voi hän tarjota vaikka 5 pelaajalle 2,5m sopimusta, mutta ei edes yhdelle yli 3m sopimusta. Näin ollen myöskään Nashville ei ole voinut tarjota kummallekkaan pelaajalle yli cappinsä?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Varmaan syytä pitää asiasta jonkinlainen äänestys. Ensiksi varmasti helpointa aloittaa kysymällä se, että kuinka monen mielestä tuo meidän oma waiver on tässä tilanteessa oikeudenmukaisin ratkaisu. Täältä tulee Kyllä-ääni.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lopetetaan tää turhanpäiväinen valitus ja käydään jo pelaamaan..

Samaa mieltä. Nyt kun näitä sekoiluja on tuossa vapailla markkinoilla tapahtunut, ja käsittääkseni ainakin jotenkin saatu ne korjattua, niin ollaan kaikki viisaaampia seuraavan kauden vapaille markkinoille ettei tällaista pääse tapahtumaan. Tuo Villemixin idea ei sinänsä ole huono, että ainakin niistä parhaista pelaajista ilmaistaisiin kiinnostus tänne foorumille, ja mainittaisiin että paljonko on valmis kyseisestä herrasta maksamaan. Eniten kyseisestä pelaajasta tarjoava tekee sitten sopimuksen kyseisen herran kanssa noudattaen lupaamaansa sopimuksen hintaa ja vuosia. Näin kaikki saavat tietää, että onko mahdollisuutta saada haluamaansa pelaajaa, eikä kaikki laita älyttömiä sopimuksia kaikille parhaille pelaajille. Oma budjetti pitäisi näkyä siinä kiinnitä vapaita pelaajia ruudussa ylhäällä, jos ei sitten ole välillä joillain bugannut jotenkin ja näytä väärin.
 

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Petro, älä sitten hyväksy treidiä jossa Pavelski on menossa New York Islandereihin.

Jos tämä nyt menee tähän, niin ei myöskään kannata hyväksyä treidia jossa Markov siirtyy Anaheimiin, koska Markov siirtyy tällöin tietysti Islandersiin. (olettaen, että olet senkin hyväksynyt). Vituiksi menee taas, ensi kaudella pitää itekkin tykitellä noita hintoja ihan tappiin ja toivoa että joku jää hanskaan. Tulipa taas mokattua kun laskeskelin etten vahingossakaan laita yli capin vaikka sitäkin oli ihan reiluhkosti.

Jos nyt tehdään niin että waiverit menee uusiksi niin haluaisin pari minuuttia aikaa päätöksen teon jälkeen laittaa tarjousta jollekkin pakille free agentseista. Muutenhan tässä jää se kuuluisa tyhjä arpa taas kerran käteen kun en vielä ole tarjonnut, kun olen olettanut ettei ole cap-tilaa kun supersoppari Markov liittyisi seurueeseen. Lupaan ettei tähän mene kauaa, kunhan päätös syntyy. Olen tässä koneella koko illan ja boksi päivystää.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se 3,5 milliä tulee 2-suunnan pelaajastani joilla on suht. kalliit sopimukset. Jos heitän molemmat farmiin ja otan halvemmat tilalle, caphit ei täyty vaikka Markov/Pavelski olisikin kokoonpanossa. Joudun kuitenkin ilmeisesti laittamaan toisen näistä waiverseihin(Markov), tosin laskeskelen tämän vielä uudestaan.

Petro, älä sitten hyväksy treidiä jossa Pavelski on menossa New York Islandereihin.

Okei, outoa jos EA näin niitä laskee, mutta ei tuollainen logiikka nyt yllätyksenä tule...

Mielestäni silti pitää ilman muuta alle katon päästä, eli Markov + joku(Boychuk) pitää laittaa waiveriin. Pääasia että pääsee plussan puolelle, koska muuten näiden seuraaminen menee mahdottomaksi ja kikkailu helpottuu. (Jengi voi aina käyttää tuota perusteluna ja sulla jää cappi kuitenkin Markovinkin jälkeen vielä joku -3M)
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo paki77:n kokeilu minun mielestäni vahvistaa tämän. Jos joukkueella x on capissa tilaa 3m, voi hän tarjota vaikka 5 pelaajalle 2,5m sopimusta, mutta ei edes yhdelle yli 3m sopimusta. Näin ollen myöskään Nashville ei ole voinut tarjota kummallekkaan pelaajalle yli cappinsä?

Juurikin näin, mutta silti on mahdollista tarjota esim. viidelle pelaajalle 10M ja mennä 40M miinukselle. Tämän vuoksi pitäisin selvänä, ettei miinukselle saa mennä tässä vaiheessa. Kuitenkin Pavelski voi puolestani jäädä, koska siihen on silloin ollut varaa, mutta nyt sitten pitää laittaa joku toinenkin Markovin lisäksi waiveriin jotta Nashville pääsee plussalle.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olenko nyt siis ymmärtänyt oikein vai eikö Nashvillellä olisi ollut tilaa katossa kumpaankaan pelaajaan? Jos näin, niin eikö molemmat pelaajat pitäisi sitten siirtää jonnekkin muualle niin kuin oikeasti olisi käynyt? Ja eihän sen pitäisi olla edes mahdollista että pystyy tarjoamaan suurempaa palkkaa mitä capissa on tilaa, vai olenko väärässä? Jokatapauksessa toivottavasti asia nyt selviää niin päästään taas pelaamaan.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Mielestäni tuo Markov+Boychuk waivereihin käy. Kannatusta vai ei?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös