Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

  • 200 664
  • 4 398

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis mitä mun pitää ilmoittaa? Vastatkaa ystävät hyvät, oon junassa matkalla koulutuksesta himaan enkä jaksa puhelimella selata kaikkia viestejä läpi.

Ei mitään. Homma tuli tolla selväksi.

NYI - Pavelski
ANA - Markov
TOR - Robidas
MTL - Poti

Laitoin Nashvillelle treiditarjouksen 7 pick <-> Markov.
 

Villemix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Islanders myös sitä mieltä että maalivahteja voi jatkossakin peluutaa rajattomasti. Toisi liikaa valvottavaa. Omalta osalta Irving pelasi 60 ja DiPietro 17 ottelua. Loput pelasi Poulin. Olisi siis kuitenkin kiva että yksikään ei pelaisi 82 ottelua, vaan jäisi korkeintaan sinne 77 paikkeille. Toki viime kädessä pelaaja itse päättää miten pelaaminen vaikuttaa veskaan vai vaikuttaako ollenkaan. Ite oon huomannu viime kaudella että Irvingille tuli muutaman matsin pituisia "hyviä" jaksoja, kun DiPietro oli pelannut välissä 1-2 ottelua. Toki oli "jaksoja" kun tuntui että rantapallokin menee sisään, mutta kuitenkin..
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olin Pavelskille sopparia tarjotessani ihan varma, että capissa on 10 miljoonaa tilaa(tarjosin siis 9 milliä). Vissiin olen sitten sekoillut jossain kohtaa, mutta tahallinen kikkailu ei ollut kyseessä. Kuvittelin että waiversit ovat päällä ja jos käy niin että sekä Pavelski että Markov hyväksyvät, laitan toisen menemään. Jos nyt waiversit tehdään manuaalisesti, miksen voisi iskeä Pavelskia + vaikkapa Johnny Boychukia(81, 3.2m) waivereihin, ja pitää Markovin joukkueessa?

En ole aivan perillä näistä tarkoista UFA-sopimussäännöksistä, joten jos ylläoleva skenaario olisi mahdoton oikeassa NHL:ssä niin nielen täällä esitetyn ratkaisun mukisematta. Hyväksyin jo NYI-treidin ja cap on näin ollen alle 1,5milliä miinuksella.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos nyt waiversit tehdään manuaalisesti, miksen voisi iskeä Pavelskia + vaikkapa Johnny Boychukia(81, 3.2m) waivereihin, ja pitää Markovin joukkueessa?

Toi mahdollistaa yhä kikkailun. Voi vetää surutta vaikka -5M cappiin heitellessä sopimuksia huipuille ja sitten laittaa 5 AHL -miestä listalle. Toki mietin itsekin, että Pavelskin jälkeen olet todella lähellä kattoa, mutta jos saisi itse valita pelaajat jotka laittaa listalle niin se mahdollistaisi kikkailua.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toi mahdollistaa yhä kikkailun. Voi vetää surutta vaikka -5M cappiin heitellessä sopimuksia huipuille ja sitten laittaa 5 AHL -miestä listalle. Toki mietin itsekin, että Pavelskin jälkeen olet todella lähellä kattoa, mutta jos saisi itse valita pelaajat jotka laittaa listalle niin se mahdollistaisi kikkailua.
No, jos sovitaan että ensi kaudella ei enää saa mennä miinuksen puolelle, lopettaen kaikki kikkailumahdollisuudet lopullisesti? Ja iskisin listalle siis Boychukin joka on ihan NHL-tason pelimies :)

Ottaisi niin sanotusti päähän jos joutuisi lähtemään kaudelle varustettuna 1 kärkipelaajalla vähemmän kun jätin tekemättä Hornqvistin jatkon saadakseni vaihtuvuutta joukkueeseen.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
No, jos sovitaan että ensi kaudella ei enää saa mennä miinuksen puolelle, lopettaen kaikki kikkailumahdollisuudet lopullisesti? Ja iskisin listalle siis Boychukin joka on ihan NHL-tason pelimies :)

Ottaisi niin sanotusti päähän jos joutuisi lähtemään kaudelle varustettuna 1 kärkipelaajalla vähemmän kun jätin tekemättä Hornqvistin jatkon saadakseni vaihtuvuutta joukkueeseen.

Ymmärrän kyllä tämän ja hyväksyisin tämän Nahvillen ehdotuksen. Ensi kesänä sitten ehdoton raja.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No, jos sovitaan että ensi kaudella ei enää saa mennä miinuksen puolelle, lopettaen kaikki kikkailumahdollisuudet lopullisesti? Ja iskisin listalle siis Boychukin joka on ihan NHL-tason pelimies :)

Niin, mutta kun et olisi Markovillekaan pystynyt noin isoa tarjousta tekemään oman cap tilasi puitteissa (olisi mennyt 0,8M yli), joten voi hyvin olla että Markovkin olisi mennyt eri osoitteeseen jos olisit pysynyt plussalla.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Toi mahdollistaa yhä kikkailun. Voi vetää surutta vaikka -5M cappiin heitellessä sopimuksia huipuille ja sitten laittaa 5 AHL -miestä listalle. Toki mietin itsekin, että Pavelskin jälkeen olet todella lähellä kattoa, mutta jos saisi itse valita pelaajat jotka laittaa listalle niin se mahdollistaisi kikkailua.

Joo, ei todellakaan lisää kikkailumahdollisuuksia.

Noin muuten lienee jokaisen itse päätettävissä, mikä on "järkevää" ja mikä sitten menee selkeäksi kankean pelijärjestelmän hyväksikäytöksi.

Ymmärrän kyllä, että UFA-markkinoiden kärkipelaajilla tarjoukset nousevat korkeiksi puhtaasti kysynnän ja tarjonnan takia, koska cappitilaa on. Mutta mielestäni tilanteessa, jossa Ottin, Downien ja Bollandin tasoiset pelimiehet kiskovat sellasta 7millin vuosiansiota, ja sen jälkeen kaverit jatkavat kaksi, jopa kolme kertaa halvemmalla, on jotain mätää.

Tästä pelaajien kiinnitystavasta vuodeksi kalliilla ja sen jälkeen halvalla jatkoa olin hyvin tietonen ennen frenzyja. En kuitenkaan pitänyt oikein sopivana hyväksikäyttää tuota järjestelmää tarjoamalla moninkertaista hintaa jollekkin pelaajalle. Joukkueeni oli ja on ihan riittävän valmis, joten olisin aivan hyvin voinut tehdä yhden tuollaisen mottipäisen iskun. Varsinkin, kun tuohon frenzyyn paljon efforttia pistin, on kieltämättä aika kusetettu olo. Toinen asia sitten tosiaan on, että kannattaako tähän hommaan näin paljon efforttia laittaa. Tuskin kannattaa.

Ps. Coloradon paikka on vapaana, jos tällainen kikkailu annetaan mennä läpi.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, mutta kun et olisi Markovillekaan pystynyt noin isoa tarjousta tekemään oman cap tilasi puitteissa (olisi mennyt 0,8M yli), joten voi hyvin olla että Markovkin olisi mennyt eri osoitteeseen jos olisit pysynyt plussalla.
Toisaalta taas olisin voinut purkaa yhden AHL-pelaajasopimuksen saadakseni tuon 0,8m tilan vapaaksi, enkä olisi menettänyt juuri mitään. Kuvittelin oikeasti että tilaa oli 10 milliä. Pavelecin soppari on 3v ja Markovin 4v joka on käytännössä pelin loppuun asti, joten oikeuksilla kikkailuun en ollut ryhtymässä.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
koko teksti

Juu, mielestäni ei voi antaa yhtään siimaa tälläiselle kikkailulle. Mielestäni aika selvä peli, kun ei tuo Markovkaan olisi mahtunut Nashvillen katon alle, vaan pelkästään se tarjous meni joku 0,8M miinukselle. Hyvin todennäköisesti joku tarjous mahtui tuohon väliin, eli Markov on siellä vain sen vuoksi, että Nashville ylitti katon.

Ja tohon sun joukkueen yleiseen tilaan, niin ainakin itsellä on tullut jo muutamaan kertaan tarve pienentää cappia ja sen vuoksi olen tehnyt treidejä, joissa toinen joukkue on pelillisesti ollut selvä voittaja. Tuo vapaa cap space on yllättävän arvokasta loppukaudesta, varsinkin kun tuntuu että pelaajien keskipalkka on koko ajan jyrkässä nousussa. Tuolla FA:ssakin on vielä joku 3-4 top4 pakkia, joten sieltä saa vielä vahvistuksia.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juu, mielestäni ei voi antaa yhtään siimaa tälläiselle kikkailulle. Mielestäni aika selvä peli, kun ei tuo Markovkaan olisi mahtunut Nashvillen katon alle, vaan pelkästään se tarjous meni joku 0,8M miinukselle. Hyvin todennäköisesti joku tarjous mahtui tuohon väliin, eli Markov on siellä vain sen vuoksi, että Nashville ylitti katon.
Oltiinko capin ylittämisen kieltämisestä edes sovittu etukäteen?

Mikä lopullinen ratkaisu sitten tässä asiassa tulee olemaankaan, nielen sen paskan ja menen eteenpäin.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Juu, mielestäni ei voi antaa yhtään siimaa tälläiselle kikkailulle. Mielestäni aika selvä peli, kun ei tuo Markovkaan olisi mahtunut Nashvillen katon alle, vaan pelkästään se tarjous meni joku 0,8M miinukselle. Hyvin todennäköisesti joku tarjous mahtui tuohon väliin, eli Markov on siellä vain sen vuoksi, että Nashville ylitti katon.

Jeps. Itse tarjosin muistakseni 6,2 milliä Markovile neljällä vuodella, katsoin että tarjoan saman kuin Bouwmeester tienaa. Kieltämättä tämä tosiaan lisää vitutuskerrointa itelleni, tässä tilanteessa hyvin voisin ottaa vaikka tuolla Nashvillen maksamalla rahalla, mutta tie käy nyt Anaheimiin Toki siellä saattoi olla vielä juuri meidän tarjouksen välissä joku tarjous, johon olisi napannut ennen omaani.
 
Viimeksi muokattu:

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oltiinko capin ylittämisen kieltämisestä edes sovittu etukäteen?

Tiesikö kukaan ylipäätään sen olevan mahdollista? Jos joku olisi vetänyt sinuakin paremmaksi ja putsannut pöydän vetämällä capin 50 miljoonaa pakkaselle, niin olisiko ihan ok, että saisi pitää pelaajat varalla tai treidailla niitä pois hyvään hintaan?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Oltiinko capin ylittämisen kieltämisestä edes sovittu etukäteen?

Mikä lopullinen ratkaisu sitten tässä asiassa tulee olemaankaan, nielen sen paskan ja menen eteenpäin.

Jätkä ei edes vaivaudu kattomaan cappitilaansa kun roiskii tarjouksia joka paikkaan (mm. San jose joutuu matchaamaan sun Frolikille pistämän 7,5 miljoonan tarjoukses, johon sulla ei olis edes varaa), muut oikeesti laskee ja sumplii täällä asioita. Joten ihan vitunmoisen paskan joudutkin taas nielemään, hohhoijaa.
 

Villemix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Sen verran muistan et tarjosin Pavelskille 7,750M ja ja Markoville taisin tarjota 6,250M. Tein myös tarjouksia Bollandille, Hörnqvistille, Kipperille ja parille muulle. Mun laskujen mukaan mulla olisi menny pari kolme miljoonaa yli mutta olin lähes täysin varma että sieltä joku jättäisi tulematta. Noh, eihän sieltä kukaan noista tullu. Kieltämättä harmittaa se, että jos Pavelski ja Markov olisi tullut mulle jos Nashville olisi jättänyt tekemättä noi sopimukset. Nyt tuo Pavelskin 9M seuraavat 3 vuotta rasittaa palkkakattoani huomattavasti, vaikka siellä (nyt) tilaa onkin.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jätkä ei edes vaivaudu kattomaan cappitilaansa kun roiskii tarjouksia joka paikkaan (mm. San jose joutuu matchaamaan sun Frolikille pistämän 7,5 miljoonan tarjoukses, johon sulla ei olis edes varaa), muut oikeesti laskee ja sumplii täällä asioita. Joten ihan vitunmoisen paskan joudutkin taas nielemään, hohhoijaa.

Jaa siellä oli vielä tommonenkin tarjous :D Eli kevyet 18M€ olisi cappi miinuksella ellei SJ olisi matchannut tarjousta. Tässäkin on kiva tapa tehdä kiusaa muille; heittää äyttömän tarjouksen RFA pelaajalle vaikka cappitilaa ei ole ja sitten pakottaa toisen matchaamaan tai myy eteenpäin/hautaa farmiin.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jätkä ei edes vaivaudu kattomaan cappitilaansa kun roiskii tarjouksia joka paikkaan (mm. San jose joutuu matchaamaan sun Frolikille pistämän 7,5 miljoonan tarjoukses, johon sulla ei olis edes varaa), muut oikeesti laskee ja sumplii täällä asioita. Joten ihan vitunmoisen paskan joudutkin taas nielemään, hohhoijaa.
Juu, vitunmoisen paskan joutuisin nielemään, mutta totean että se on ihan omaa paskaa eikä kenenkään muun :)
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Sen verran muistan et tarjosin Pavelskille 7,750M ja ja Markoville taisin tarjota 6,250M. Tein myös tarjouksia Bollandille, Hörnqvistille, Kipperille ja parille muulle. Mun laskujen mukaan mulla olisi menny pari kolme miljoonaa yli mutta olin lähes täysin varma että sieltä joku jättäisi tulematta. Noh, eihän sieltä kukaan noista tullu. Kieltämättä harmittaa se, että jos Pavelski ja Markov olisi tullut mulle jos Nashville olisi jättänyt tekemättä noi sopimukset. Nyt tuo Pavelskin 9M seuraavat 3 vuotta rasittaa palkkakattoani huomattavasti, vaikka siellä (nyt) tilaa onkin.

Ilmeisesti siis mulle tai Villemixille olis tullu, koska pistin 6,3, saman minkä Bouwmeester tienaa. Tosin muistan Ottawan myös tarjonneen jotain.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Jaa siellä oli vielä tommonenkin tarjous :D Eli kevyet 18M€ olisi cappi miinuksella ellei SJ olisi matchannut tarjousta. Tässäkin on kiva tapa tehdä kiusaa muille; heittää äyttömän tarjouksen RFA pelaajalle vaikka cappitilaa ei ole ja sitten pakottaa toisen matchaamaan tai myy eteenpäin/hautaa farmiin.

Jeps, kuten totesin, herrasmiespysti voidaan antaa jo ennakkoon mun puolesta.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilmeisesti siis mulle tai Villemixille olis tullu, koska pistin 6,3, saman minkä Bouwmeester tienaa. Tosin muistan Ottawan myös tarjonneen jotain.
Nopealla googlauksella oikeassa NHL:ssä cappi saa olla 10% miinuksella ennen kauden alkua, sen enemmän jos on niin liiga tulee väliin. Tiedä sitten miksei tätä ole integroitu GM connectediin, olisihan se parempi jos voisi iskeä tarjouksia useammalle pelaajalle ja kasata esim. prioriteettilistan minkä ottaa voittavista tarjouksista.

Selkeä muistikuva on että cappi näytti +10 tai 11 miljoonaa ennen viime simulaatiota, voi olla että tarjosin joillekin AHL-pelaajille jatkosopimusta saadakseni rosterin täyteen, en ole varma...
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toi että cappi saisi olla 10% (7,7M) miinuksella, ei oikeen sovi tähän pelimuotoon kun ei ole waivereita käytössä. Silloin huippujoukkueetkin (Kings, Rangers, Boston, jne) olisivat mukana FA:ssa isolla rahalla ostamassa varamiehiä/kauppatavaraa rosteriin. Tämä johtaisi hintojen älyttömään nousuun ja ison captilan tuoman edun katoamiseen, mitä tarvitaan pitämään liiga hiukan tasaisempana.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Julman kannattaisi nyt kaivella eilen tehtyjä sooimuksia, jos sieltä löytyy joku oma äijä niin sen voi silloin pistää waiveriin Markovin tilalle. Kyllä sieltä se löytyy jos sopimus on tehty.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toi että cappi saisi olla 10% (7,7M) miinuksella, ei oikeen sovi tähän pelimuotoon kun ei ole waivereita käytössä. Silloin huippujoukkueetkin (Kings, Rangers, Boston, jne) olisivat mukana FA:ssa isolla rahalla ostamassa varamiehiä/kauppatavaraa rosteriin. Tämä johtaisi hintojen älyttömään nousuun ja ison captilan tuoman edun katoamiseen, mitä tarvitaan pitämään liiga hiukan tasaisempana.
Eikö waiverit voi laittaa käyttöön? Onko niissä jokin haittapuoli?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös