Toi mahdollistaa yhä kikkailun. Voi vetää surutta vaikka -5M cappiin heitellessä sopimuksia huipuille ja sitten laittaa 5 AHL -miestä listalle. Toki mietin itsekin, että Pavelskin jälkeen olet todella lähellä kattoa, mutta jos saisi itse valita pelaajat jotka laittaa listalle niin se mahdollistaisi kikkailua.
Joo, ei todellakaan lisää kikkailumahdollisuuksia.
Noin muuten lienee jokaisen itse päätettävissä, mikä on "järkevää" ja mikä sitten menee selkeäksi kankean pelijärjestelmän hyväksikäytöksi.
Ymmärrän kyllä, että UFA-markkinoiden kärkipelaajilla tarjoukset nousevat korkeiksi puhtaasti kysynnän ja tarjonnan takia, koska cappitilaa on. Mutta mielestäni tilanteessa, jossa Ottin, Downien ja Bollandin tasoiset pelimiehet kiskovat sellasta 7millin vuosiansiota, ja sen jälkeen kaverit jatkavat kaksi, jopa kolme kertaa halvemmalla, on jotain mätää.
Tästä pelaajien kiinnitystavasta vuodeksi kalliilla ja sen jälkeen halvalla jatkoa olin hyvin tietonen ennen frenzyja. En kuitenkaan pitänyt oikein sopivana hyväksikäyttää tuota järjestelmää tarjoamalla moninkertaista hintaa jollekkin pelaajalle. Joukkueeni oli ja on ihan riittävän valmis, joten olisin aivan hyvin voinut tehdä yhden tuollaisen mottipäisen iskun. Varsinkin, kun tuohon frenzyyn paljon efforttia pistin, on kieltämättä aika kusetettu olo. Toinen asia sitten tosiaan on, että kannattaako tähän hommaan näin paljon efforttia laittaa. Tuskin kannattaa.
Ps. Coloradon paikka on vapaana, jos tällainen kikkailu annetaan mennä läpi.