Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

  • 200 668
  • 4 398

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Eli miinuksella olevat joukkueet ja pelaajat joita saivat FA:sta:

St. Louis -2,15M (Robidas, Boyle)

St. Louis ja Toronto olivat jo aikaisemmin päivällä kaupoilla, jossa Robidas saapuu Torontoon ja toiseen suuntaan liikku AV-spesialisti Steckel. Näin ollen St. Louis'n pitäisi olla palkkakaton alla.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Veskaireden kanssa oli todella mielipiteet jakautunu, osa kun väittää että veskarit pelaavat edellen 75-79 peliä tuolla tosimaailman enhooellässä.

2011 Ward 74 peliä, 2010 Brodeur 77 peliä, 2009 Kipper 76 peliä, 2008 Nabokov ja Brodeur 77 peliä, Kipper ja Miller 76 peliä, 2007 Brodeur 78 peliä... Eli kyllähän ne parhaat edelleen tuon verran pelaavat, joten olisi todella epärealistista ja kaikenlisäksi hyödytöntä rajoittaa pelimääriä johonkin 70:een.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
St. Louis ja Toronto olivat jo aikaisemmin päivällä kaupoilla, jossa Robidas saapuu Torontoon ja toiseen suuntaan liikku AV-spesialisti Steckel. Näin ollen St. Louis'n pitäisi olla palkkakaton alla.

Ja Nashvillekin voi kaupata pois Markovin ja Pavelskin, jolloin 10 miljoonaa katon alle meneminen FA:ssa oli loistava ratkaisu. Tai pistää Pavelskin+AHL -pelaajan farmiin jolloin ollaan taas katon alla. Ton listan koko idea on olla eräänlainen rangaistus, jolla ehkäistään seuraavilla kausilla tuota samaa kikkailua ja korjataan jo tapahtunutta vääryyttä.
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
2011 Ward 74 peliä, 2010 Brodeur 77 peliä, 2009 Kipper 76 peliä, 2008 Nabokov ja Brodeur 77 peliä, Kipper ja Miller 76 peliä, 2007 Brodeur 78 peliä... Eli kyllähän ne parhaat edelleen tuon verran pelaavat, joten olisi todella epärealistista ja kaikenlisäksi hyödytöntä rajoittaa pelimääriä johonkin 70:een.

Siitäpä ne pelimäärätkin onkin pykälän pudonneet. Ja jos NHL:ssä on 30kpl 1. maalivahteja niin aika pieni osa pelaa yli 70 peliä. Koska pieni osaa pelaa ja iso ei, on vaikea lähteä vetämään mitään rajaa tähän. Mutta ei mennä siis nyt tähän, olen sujut kaikkien "tuomioiden kanssa". :)

Meillä on isompiakin robleemia nyt ja ne on näiden vapaiden pelaajien hankkimisen kanssa.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Siitäpä ne pelimäärätkin onkin pykälän pudonneet. Ja jos NHL:ssä on 30kpl 1. maalivahteja niin aika pieni osa pelaa yli 70 peliä. Koska pieni osaa pelaa ja iso ei, on vaikea lähteä vetämään mitään rajaa tähän. Mutta ei mennä siis nyt tähän, olen sujut kaikkien "tuomioiden kanssa". :)

Meillä on isompiakin robleemia nyt ja ne on näiden vapaiden pelaajien hankkimisen kanssa.

Mielestäni kaikkien sääntöjen ei täydy pyrkiä autenttisuuteen puhtaasti itsensä takia, koska pelimekaniikka asettaa tiettyjä puitteita.

Mielestäni sääntöjen tulisi ensisijaisesti pyrkiä vähentämään erilaisia selviä "väärinkäytöksiä", yleensä nämä ovat epäautenttisia.

Mutta itselleni edelleen käy tuo peluutus-juttu, vaikka en sitä myöskään itse aja.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olipa mielenkiintoiset sopimukset tosiaan tehty. Eniten ehkä kummastusta täällä herätti tuo Ottin 7,5 milj. sopimus. Itsekkin kyseistä herraa tavoittelin, ja luulin että 3,5 milj. tarjouksella olisi ollut ihan hyvä mahdollisuus kaveri saada :)
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vielä on jonkin verran 80+ pelaajia vapaana. Jos tekisi nyt "Nashvillet" ja laittaisi kaikille isot vuoden sopimukset ja vetäisi capin 50 miljoonaa pakkaselle. Sitten joko kaupittelisi niitä tai hautaisi farmiin odottamaan varalle. Eli tää sama waivers systeemi voidaan ottaa vielä ensi kierroksellakin käyttöön jos joku kikkailee, jatketaan vaikka sitten listan seuraavasta joukkueesta eteenpäin.
 

janbo

Jäsen
Ehkäpä Nashvillen GM:ää ketuttaa oikean joukkueen omistajaportaan tarkan markan pelaajapolitiikka, ja haluaa nyt toteuttaa sitä mistä on jäänyt paitsi. Miljuunat palamaan ja niin edes päin. :)

Joku systeemi tähän tarvitaan ja pakilta on tullut hyviä ehdotuksia. Itse menin tosiaan vahingossa 50k miinukselle, mutta aiemmin jo sovitun treidin (Thornton-Subban) mukaan olen kohta 2m capin alla.
 

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Pitäisikö ottaa samainen maalivahtien peluutussääntö kuin #1-liigassa, eli ykkösmaalivahti saa pelata maksimissaan 70 ottelua kauden aikana?

Meillä on myös lisäksi sellainen, että jaksojen välissä täytyy tarkistaa peliajat. Hyökääjällä maksimi keskimääräinen peliaika on 28 minuuttia peliä kohden ja puolustajalla 32 min. Jos ylittyy -> huiliin.

Äänestys päälle? KYLLÄ ääni J.Kekäläiseltä tuohon max 70 peliä veskalle. Eli vähintään vain 12 peliä pitäisi peluuttaa 2.veskaa, ei pitäisi olla paha. :) peliaikoja EN lähtisi valvomaan, sillä tosiaan välillä pelaajat tuppavat jäämään kentälle. Lisäksi keskiarvojen laskeminen olisi aika työlästä. Tuplapeluuttaminen kuitenkin ehdottomasti KIELLETTY!
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin ja älkää sitten ihmetelkö noita minun tarjouksiani, jotka nyt laitoin, eli tyyliin alle 75 pelaajille 2,5 milj. palkaa tarjoan, sillä täytyy saada tuo minimipalkkakatto täyteen, kun 18 miljoonaa vielä tilaa.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Itselleni koko tämän pelin suola on ollut tuo gm-mode. Oikeastaan huomaan enemmän tykkääväni tästä ihmisten kanssa manageroinnista ja joukkueen rakentamisesta ym. kuin usein itse matseistakaan.

Tältä osin täytyy sanoa, että nämä tietyt loopholet (joita, ymmärrettävästi, käytetään aika surutta hyväksi) syövät tätä pelimuotoa todella paljon, lähtökohdat kun eivät muutenkaan ole tässä manageroinnissa yhdenvertaiset.

Colorado nyt katsoo kauden alussa kuinka paljon noista itse matseista saa irti ja mikä yleisfiilis tästä hommasta nyt muotoutuu.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Onko jollai vastustamista simulointiin klo. 15:00 kauden alkuun?

On, puhe oli illasta ja vähän lyhyellä varotusajalla tulisi aikataulumuutos. Lisäksi itsellä oli tarkoitus tehdä vielä FA-sopimuksia
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi tarvitaan tälläinen muutos nyt yhtäkkiä? Lisäksi en tiedä miksi pitäisi järjestää äänestys, koska kaikki kenellä on vahva kakkosveska äänestävät kyllä aivan satavarmasti koska saavat siitä etua. Lisäksi toi 70 peliä on rajusti alakanttiin ihan realistisessakin mielessä. Hienosti tässä vaiheessa kun joukkue on pitkälle valmis kautta varten niin aletaan keksimään uusia sääntöjä. Miksei samantien kielletä yli 90 tason pakkien käyttöä? Kyllä ääni täältä sille!
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Simulointi nyt siis tulossa vasta illalla!

Täältä Robidas waivereihin ja kyllä ääni mv-peluutukselle.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Canucs GM hommaa multa kakkosveskan ja heti perään ehdottaa uutta sääntöä joka nostaa tuon tason maalivahtien arvoa! Jos sääntö tulee niin vaadin kaupan purkua!
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Canucs GM hommaa multa kakkosveskan ja heti perään ehdottaa uutta sääntöä joka nostaa tuon tason maalivahtien arvoa! Jos sääntö tulee niin vaadin kaupan purkua!

Hehe, kieltämättä aika osuva ajoitus, huomioiden vielä se, että tätä keskustelua käytiin aikaisemmin, eikä ko. GM tainnut sanoa asiaan mitään. :)
 

janbo

Jäsen
Boston Bruins vastustaa kaikkea tarpeetonta säännöllistämistä ja vaikka onkin peluuttanut 83ovr ykkösvahtiaan ehdotettujen sääntöjen mukaisesti (kai?), niin täältä vahva EI.

Ajankohta ei myöskään voisi olla paljoa huonompi muuttaa peluutussääntöjä (monet joukkueet ns. valmiit ja nipin napin capin alla). Toisin sanoen olisi vähintään kohtuullista, että jos tällainen sääntö tulee, niin se astuisi voimaan vasta ei alkavalle kaudelle vaan sitä seuraavalle.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En ole aiemmin ottanut kantaa tähän maalivahtien peluutukseen, mutta kommentoidaampa nyt jotain. Itselleni ei ole niin suurta merkitystä tuolla maalivahdin peluutuksella, mutta kyllä ykkösveska voi mielestäni pelata sen 76 peliäkin kaudessa. Toisaalta kohtalaisen(75-79) 2 moken hankkiminen ei ole kauhean kallista puuhaa, mitä ainakin itse katselin noita vapaiden markkinoiden maalivahteja. Jos ei tule mitään peluutusrajoitusta, niin olisi se ainakin realistisempaa, jos joukkueessa on jonkun 90 kokonaisuuden maalivahdin lisäksi edes toinen kohtuullinen maalivahti, eikä vain jotain junnuja. Itselleni ei hirveästi merkitystä, kun on Hovinen 80 ja Bachman 82 maalivahteina, että vaikka joutuu toista välillä peluuttamaan. En tiedä onko se etu että on kaksi noin 80 maalivahtia, vai 1 yli 90 maalivahti. Paljon on kuitenkin se menestyminen kiinni siitä omasta pelaamisestaankin, eikä ainoastaan maalivahdin kokonaisuudesta. Itse olen toisessa liigassa läntisen konferenssin toisena, ja ykkösmaalivahtina pelaa Robin Lehner. Itselle tosiaan ei väliä vaikka jotku peluuttaisivat sen 82 peliä samaa molaria, mutta olisi kuitenkin realistisempaa jos edes sen 4-6 peliä pelaisi toinen maalivahti. Toivottavasti nyt sellainen päätös tässä saataisiin aikaiseksi, johon kaikki ovat tyytyväisi, eikä kukaan ainakaan liigasta tämän takia pois lähtisi. Ugh! olen puhunut.

Niin ja sen verran vielä, että jos tosiaan cap tila on jo tosi tiukilla, niin en vaadi ketään tekemään muutoksia joukkueeseen ainakaan enää nyt. Ehkä sitten tämän kauden jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös