XBox: NHL13 - EASHL - HC Jatkis

  • 40 752
  • 537

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vieläkö tässä joukkueessa on jotain rippeitä siitä Jatkiksesta, mikä pelasi vuosi ja kaksi takaperin kotimaista EASHL cuppia? Muutenkin meno vaikutti silloin olevan asiallista ja hauskaa vaikka itse vastapuolella pelailin. Talven tullen saatan palailla pelailemaan casual hengessä änäriä ja jos tilaa jostain kentältä löytyy ja vaikka mieluiten pakin paikalta niin pääsisin vähän pelaajaa kehittelemään. Mikkipuolikin on kunnossa.

Ei ole enää alkuperäistä HC Jatkoaikaa (NHL09)/Sudden Deathia(NHL10-12) kasassa. Viime kaudella rupesi olemaan jo aika hiljaista ja ne ketkä EASHL:ää vielä pelaavat, ovat hajautuneet eri jengeihin. Peteliuz taitaa olla tässä jengissä ainoa noita old school hemmoja.

Sen verran olen sivusta lueskellut tätä topikkia että tosi mukava että nykyinen HC Jatkis on lähtenyt näinkin hyvin käyntiin ja jengi on kasassa vaikka pelin julkaisusta on jo yli kuukausi :P Tupanneet aina nämä Jatkiksen jengit hyytymään parin viikon jälkeen viime versioissa.

Meitä on muutama Jatkoajan nimimerkki sellaisessa höntsäjengissä kuin Smell the Glove joten toivotaan että joskus saadaan matsia HC Jatkista vastaan :)
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Meitä on muutama Jatkoajan nimimerkki sellaisessa höntsäjengissä kuin Smell the Glove joten toivotaan että joskus saadaan matsia HC Jatkista vastaan :)

Mäkin tarjosin itteeni ensin tänne mut ilmeisesti en kelvannu, onneks te poimitte mut vapaiden pelaajien listalta. Saa torjua taas kiekkoo ja kirota ittensä helvettiin hyvässä hengessä. Mut joo, vastakkaista peliä odotellessa. Kaikki jää.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Mäkin tarjosin itteeni ensin tänne mut ilmeisesti en kelvannu, onneks te poimitte mut vapaiden pelaajien listalta. Saa torjua taas kiekkoo ja kirota ittensä helvettiin hyvässä hengessä. Mut joo, vastakkaista peliä odotellessa. Kaikki jää.


Ikävä niitä sun kiukkuumisia tässä on ollutkin, viimeeksi tais olla NHL10:ssä kun pelattiin samassa jengissä!
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Ikävä niitä sun kiukkuumisia tässä on ollutkin, viimeeksi tais olla NHL10:ssä kun pelattiin samassa jengissä!

Tunteella, tunteella kato ;-) Pelottaa tosin mitä tää uus eukko sanoo sit kun kuulee mun pelaavan mikki päässä. Oon onnistunu välttään tähän asti ne tilanteet, tänään taitaa ekan kerran "rysähtää".
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Mäkin tarjosin itteeni ensin tänne mut ilmeisesti en kelvannu, onneks te poimitte mut vapaiden pelaajien listalta.

Eiköhän kaikki ole tervetulleita joukkueeseen. Laittakaa jatkossa rohkeasti vaan uutta viestiä GM osastolle, jos eka on mennyt ohi. Tämänhetkisillä otteilla tuskin on vara alkaa porukkaa valikoimaan.
Viime pelit on tosiaan olleet melkoista tervanjuontia. Tuntuu ettei mikään onnistu kentällä (ainakaan itsellä). Muutama kirvelevä tappio tuli myös aivan viime minuutella. Tilastoja en ole tarkemmin käynnyt katsomassa, mutta tuskin viimeiset 10 ottelua on kovin ruusuisesti menneet. Mutta tästähän ei ole kuin se yksisuunta ;)
Muutama asia tuli tässä mieleeni viime peleistä.
-Ylivoimalla varmaan kannattaisi jättää toinen laituri ihan kunnolla kärkkymään punaviivan ja hyökkäyssinisen väliin. Tällöin saataisiin mahdollisia läpiajoja ja samalla sidottaisiin (toivottavasti) yksi vastustajan puolustaja, etteivät sitten omassa päädyssä pääsisi antamaan täyttä painetta jos/kun kiekko sinne puretaan.
-Ylivoima aloituksissa (näin pakin näkökulmasta) olisi hyvä, jos toinen laituri jäisi siihen kulmaan aloituksen jälkeen odottamaan syöttöä. Tästä yleensä saadaan rakennettua hyviä paikkoja. Veto viivasta kun on itsellä yleensä polvisuojissa (viimeistään maalivahdin) ja pakki-pakki syötössä saa olla tosi tarkka Elitejä vastaan.
Muutenkin tuossa viivapelaamisesta. Meneekö liian puolustusvoittoiseksi/syö hyökkäystehoja, jos hyökkäyssinisellä kiekottomanpuolen pakki tiputtaisi suosiolla keskialueen puolelle varmistamaan ja "noppa kolmosen" alin mies tulisi hieman lähemmäksi siniviivaa. Eli tällöin mahdollinen pakki-pakki syöttö olisikin mallia pakki-hyökkääjä ja kiekon menetyksen sattuessa keskialueella olisi kuitenkin yksi puolustaja valmiina.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mäkin tarjosin itteeni ensin tänne mut ilmeisesti en kelvannu, onneks te poimitte mut vapaiden pelaajien listalta. Saa torjua taas kiekkoo ja kirota ittensä helvettiin hyvässä hengessä. Mut joo, vastakkaista peliä odotellessa. Kaikki jää.

Multa on mennyt tuo sun 9.10 laittama viestisi ohi.

Mutta, eipä mitään. Hauskoja pelejä uudessa seurassasi!
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
-Ylivoimalla varmaan kannattaisi jättää toinen laituri ihan kunnolla kärkkymään punaviivan ja hyökkäyssinisen väliin. Tällöin saataisiin mahdollisia läpiajoja ja samalla sidottaisiin (toivottavasti) yksi vastustajan puolustaja, etteivät sitten omassa päädyssä pääsisi antamaan täyttä painetta jos/kun kiekko sinne puretaan.
-Ylivoima aloituksissa (näin pakin näkökulmasta) olisi hyvä, jos toinen laituri jäisi siihen kulmaan aloituksen jälkeen odottamaan syöttöä. Tästä yleensä saadaan rakennettua hyviä paikkoja. Veto viivasta kun on itsellä yleensä polvisuojissa (viimeistään maalivahdin) ja pakki-pakki syötössä saa olla tosi tarkka Elitejä vastaan.
Muutenkin tuossa viivapelaamisesta. Meneekö liian puolustusvoittoiseksi/syö hyökkäystehoja, jos hyökkäyssinisellä kiekottomanpuolen pakki tiputtaisi suosiolla keskialueen puolelle varmistamaan ja "noppa kolmosen" alin mies tulisi hieman lähemmäksi siniviivaa. Eli tällöin mahdollinen pakki-pakki syöttö olisikin mallia pakki-hyökkääjä ja kiekon menetyksen sattuessa keskialueella olisi kuitenkin yksi puolustaja valmiina.

Ensimmäiseen kohtaan, että hyvä ajatus sikäli, mutta sitten ollaan kokoajan ikäänkuin alivoimalla omassa puolustuspäässä. Elitejengejä vastaan voisi olla aika paha. Ne, kun tuppaavat katkomaan nuo pitkät avauksetkin tuossa tapauksessa melko hyvin. Ehkä siinä vastustajan pakkien välissä kärkkymässä ja samalla käy pakin päälle jos joku kiekon siihen syöttää.

Toinen kohta. Ensimmäisestä asiasta olen samaa mieltä. Toinen asia tuossa kohdassa... Kyllä se pikkuisen syö hyökkäystehoja. Kun kiekko on meillä, niin tarvitaan kaikki viisi äijää siellä hyökkäysalueella. Nämä läpiajot tulevat useasti siitä, että tiukassa paikassa syötetään omalle pakille viivalle, vaikka siinä on jo äijä vartioimassa sitä (olen syyllistynyt tähän monesti) tai sitten juuri tuo mainitsemasi pakin lämäri ensimmäisen vastustajan polkkareihin tai jos vastustaja kerkeää tökätä kiekon keskialueelle ja painua perään.

Uskon, että paljon korjataan jos hyökkääjä tiukassa paikassa heittää kiekon maalin taakse jos omat pelaajat ei ole selvillä vesillä ja vältetään alimpana miehenä kiekon menetystä. Ammutaan, vaikka nopeampi rannari tai heitetään kiekko päätyyn jos mahdollista.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Multa on mennyt tuo sun 9.10 laittama viestisi ohi.

Mutta, eipä mitään. Hauskoja pelejä uudessa seurassasi!

Joo, ei mitään. Näitä sattuu, sainpahan paikan "itkee" ettei mua huomioitu. Laitoin heti läheltä ylös, tietysti.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Ensimmäiseen kohtaan, että hyvä ajatus sikäli, mutta sitten ollaan kokoajan ikäänkuin alivoimalla omassa puolustuspäässä. Elitejengejä vastaan voisi olla aika paha.
Periaatteessa tilanne olisi ylivoimalla omissa pahimmillaan 4vs4 tai 3vs4, jos jättävät kärkihyökkääjän merkkaamatta. Tätä kannattaisi mielestäni ainakin kokeilla. Mutta totta on että turhan paljon on elitet juoksuttaneet meitä omissa ylivoimilla. Sen takia vähän jotain muutosta ja kokeilua. Se että otetaan yksi oma hyökkääjä pois puolustusalueelta ei välttämättä ole ratkaisu, mutta mielestäni kokeilun arvoinen.

Nämä läpiajot tulevat useasti siitä, että tiukassa paikassa syötetään omalle pakille viivalle, vaikka siinä on jo äijä vartioimassa sitä
Tai kun laituri kiepsahtaa kiekon kanssa kaarelta viivalle päin, niin en osaa lukea tuleeko syöttö aivan laidan viereen vai pitäisikö "liukua" keskemmälle. Ja tässä välissä monesti on jo paine päällä, kun mietitään mihin syöttää, mihin liikkuu. Tämä aiheuttaa ainakin itselleni vaikeuksia. Pitäisikö sopia kylmästi vaan että laidat kiinni?
Toinen asia mikä helpottaisi (ainakin itseäni), niin kun kulmasta tulee syöttö viivaan niin syötön antaja jäisi myös sinne vähäksi aikaa, eikä heti kaartaisi maalille. Tällöin olisi mahdollista palauttaa kiekko kulmaan ja kokeilla sieltä uudestaan.

Tänään klo17 jäljestä linjoilla. Anyone?
Itsellä menee tuonne liigakierroksen jälkeen, varmaan n. klo22 kerkeän linjoille.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tai kun laituri kiepsahtaa kiekon kanssa kaarelta viivalle päin, niin en osaa lukea tuleeko syöttö aivan laidan viereen vai pitäisikö "liukua" keskemmälle. Ja tässä välissä monesti on jo paine päällä, kun mietitään mihin syöttää, mihin liikkuu. Tämä aiheuttaa ainakin itselleni vaikeuksia. Pitäisikö sopia kylmästi vaan että laidat kiinni?
Toinen asia mikä helpottaisi (ainakin itseäni), niin kun kulmasta tulee syöttö viivaan niin syötön antaja jäisi myös sinne vähäksi aikaa, eikä heti kaartaisi maalille. Tällöin olisi mahdollista palauttaa kiekko kulmaan ja kokeilla sieltä uudestaan.

Tuo syöttö homma on sikäli aika rasittava välistä, että juurikin sinulle kun olen pari kertaa syöttänyt niin, että olet ollut vapaana ja noin pari metriä irti laidasta, syöttö on jostain syystä lähtenyt laitaa pitkin, vaikka olen sen sinuun tähdännyt. Joten, ainakin minun tapauksessa en aina tiedä, minne se syöttö lähtee, vaikka tähtään sen kyllä aina pelaajaa kohti :D

Tuo syöttäjän paikalleen jääminen odottamaan mahdollista uutta syöttöä on hyvä pointti!

Kyllä tuo taktiikkasi on kokeilemisen arvoinen ehdottomasti! Pitäisikö sopia niin, että kiekollisen puolen laitahyökkääjä menee kärkkymään ja sentteri, sekä pakki hoitaa sen kiekollisen puolen, yksi pakki on maalin edessä ja toinen laituri katkoo painottomalle puolelle tulevat syötöt?

Minä olen ainakin myös klo22 paikalla.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Tuo syöttö homma on sikäli aika rasittava välistä, että juurikin sinulle kun olen pari kertaa syöttänyt niin, että olet ollut vapaana ja noin pari metriä irti laidasta, syöttö on jostain syystä lähtenyt laitaa pitkin, vaikka olen sen sinuun tähdännyt. Joten, ainakin minun tapauksessa en aina tiedä, minne se syöttö lähtee, vaikka tähtään sen kyllä aina pelaajaa kohti :D
Tuttu tunne kun lähdetään hyökkäyksiin ;) Puolivaltakuntaa vapaana ja syötöt pitkin seiniä. Nimimerkillä vasenpakki.

Pitäisikö sopia niin, että kiekollisen puolen laitahyökkääjä menee kärkkymään ja sentteri, sekä pakki hoitaa sen kiekollisen puolen, yksi pakki on maalin edessä ja toinen laituri katkoo painottomalle puolelle tulevat syötöt?
Juurikin näin. Helpoin ehkä on että sovitaan valmiiksi kumpi laituri jää tai sitten se kumpi on tulossa "viimeisenä" puolustukseen.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Hyvin meni pelit tänään, vaikka toki tappioilta ei vältytty, mutta voittojakin tuli joista yksi kovasta porukasta. Siinä matsissa vieläpä punnerrettiin kahdesti johtoon. Eka maali oli täysin lahjamaali niille. Vastustajalle oli tulossa siirretty rangaistus ja minä alimpana pyysin syöttöä botilta joka nasautti sen omaan tyhjään maaliin :D

Toki vastustaja oli niskan päällä enempi siinä ottelussa, mutta pelattiin viisaasti ja viileästi ja annettiin painetta vastustajalle, etteivät päässeet kävelemään rauhassa kentän läpi.

Noissa peleissä näkyi jo hyviä lyhyitä hyökkäysaluekuvioitakin. Kunhan saadaan kaikki nuo Peten mainitsemat mikit hommattua, niin eiköhän aleta pikkuhiljaa sinne pron paremmalle puolen hiipiä.

Loistavaa peliä kaikilta!

Samalla minä voisin vakiintua sentteriksi, vasemmaksi laidaksi tai oikeaksi pakiksi. Niissä on minulla parhaat ukot ja peli toimii noilla paikoilla parhaiten.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tänään peliä? Olen juonut urheilujuomaa tänä iltana, mutta jos silti kelpuutetaan kentälle niin mielelläni vedän varusteet niskaan ja taistelen verissä päin HC Jatkiksen voitoista!
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Onpahan mukava pelata mikkien kanssa! Huomasi kyllä tuon eron eliittijengien ja amatöörijengien välillä. Ensimmäinen peli meille 5-1 ja sitten kaksi seuraavaa peliä tulikin turpaan, muttei mitenkään hirveän huonolla pelillä. Maalin edestä pitäisi mulla pystyä laittamaan kiekkoa suuremmalla prosentilla häkkiin.

Menee vissiin jonnekin tiistaille ennenkuin pääsee taas pelaamaan, perhana! Kiireistä elämää. Marraskuussa on sitten aikaa kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Pahottelut siitä, että välillä on boksi auki monta tuntiakin ilman, että olisin tosiasiassa sen äärellä. Mutta pistäkää siitä huolimatta viestiä vaan matseihin, koska tuun kyllä jos vaan pystyy!

Semmonen tosi pieni ja mahollisesti täysin turha asia, mutta tuli vaan noista tappeluista mieleen, että koittakaa mahdollisesti välttää niitä (ellette ole 100% varma voitosta tai ottelu ole jo ratkennut selvästi - tai vastustaja ole pääsemässä läpiajoon, niinkuin kerran :D) varsinkin pelin loppupuolella. Oon meidän jengin pelaajan nähny voittavan semmosen ehkä 1-2 kertaa :D, ja voittaja joukkuehan saa energiat siitä täyteen. Täten se antaa aika kovan buustin toiselle joukkueelle. Eritoten vastustajan maalivahtia (tai botti-pelaajaa) vastaan ei kannata lähtee tanssiin, sillä sillon "vaihdetaan" vaan oma pelaaja (paskaan) bottiin 5 min ajaks.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Semmonen tosi pieni ja mahollisesti täysin turha asia, mutta tuli vaan noista tappeluista mieleen, että koittakaa mahdollisesti välttää niitä (ellette ole 100% varma voitosta tai ottelu ole jo ratkennut selvästi - tai vastustaja ole pääsemässä läpiajoon, niinkuin kerran :D) varsinkin pelin loppupuolella. Oon meidän jengin pelaajan nähny voittavan semmosen ehkä 1-2 kertaa :D, ja voittaja joukkuehan saa energiat siitä täyteen. Täten se antaa aika kovan buustin toiselle joukkueelle. Eritoten vastustajan maalivahtia (tai botti-pelaajaa) vastaan ei kannata lähtee tanssiin, sillä sillon "vaihdetaan" vaan oma pelaaja (paskaan) bottiin 5 min ajaks.

Lisäksi jos myllyttää omalla alueella pelin lopussa, niin vastustaja saa yleensä hyvän maalipaikan vielä rakennettua, kun aloitus jää puolustuspäähän.
Itse en tappele vain tappelemisen ilosta, vaan yleensä siellä on tehty jotain "rikollista". Nämä moken päälle hyppijät ovat nyt valitettavasti yleistyneet ja yleensä näitä käynkin kyllä heti tökkimässä(varsinkin pelin alussa). Muutaman kerran on keskialueella vedetty persetaklilla kiekotonta joukkuetoveria, kun peli on jo ratkennut. Lisäksi jos jatkuvasti ammutaan vihellyksen jälkeen vielä kiekkoa, niin myös näitä käyn napauttamassa. Mutta muuten turha haastaminen syö vaan joukkueen peliä ja kyllä nuo aika hyvin haistaa milloin vastustaja hakee sulle sitä "tyhmää jäähyä".
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Hyviä pointteja Dissonanssilta ja Jarvikselta tappeluihin liittyen!

Mutta, kyllä minä olen suhteellisen useasti nähnyt meidän joukkueen pelaajan voittavan tappelun. Taitaa Jarvis ja engångIFK olla aika lailla voittoisia näissä myllyissä! Mä jätän ne yleensä väliin, paitsi juuri silloin, kun vihu oli pääsemässä läpiajoon :)

Se on jännä juttu muuten, että juurikin tuo Jarviksen mainitsema vastustajan possuttelijoiden "muistuttaminen" nostaa omaakin fiilistä, ei vaan pelaajan! Sen verran aina tulee eläydyttyä noihin matseihin :)

Nyt on niin paljon tullut pelattua sentterinä, ettei oikein ole kykeneväinen muutenkaan kovaan peliin, kun se on tuollainen mikkihiiri. Laiturit sitten on mulla kovan pelin ukkoja.

Eilen meni muuten tosi hienosti matsit! Mutta, harmittaa vieläkin se eilinen ylivoima, missä lauoin typerästi, kun Dissonanssi olisit ollut niin loistopaikassa. Juuri siihen kohtaan peliä sattui se kuuluisa putkinäkö.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Illalla porukkaa linjoille, niin saadaan taas pelejä tulille. Ite tuun tuossa klo 21 paikkeilla.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Hyviä pointteja Dissonanssilta ja Jarvikselta tappeluihin liittyen!

Joo, samaa mieltä Jarviksen kanssa. Ei tappeluihin liian vakavaa suhtautumista pidä ottaa, mutta hieman jos katsoo sitä aloittamista. :)

Nyt on niin paljon tullut pelattua sentterinä, ettei oikein ole kykeneväinen muutenkaan kovaan peliin, kun se on tuollainen mikkihiiri. Laiturit sitten on mulla kovan pelin ukkoja.

Ite oon nyt tykästyny pelaan paljon tuolla oikeassa laidassa, kun siellä on voimahyökkääjä. Voimakkuutta, aggressiivisuutta ja taklaamista löytyy pirusti, mutta nyt oon panostanu täysillä nopeuteen ja kiihtyvyyteen, niin rupeaa jo hieman pysymään myös paremmin perässä. Maalinedustalta kyllä ihan mukavasti tulee tehtyä maaleja, kun sinne tuo voimahyökkääjä ruhonsa raahaa. :D Halunnut tehdä vähän erilaisen pelaajan, kun se tässä pelissä dominoiva pelaajatyyppi on hyvällä laukauksella varustettu nopea väkkärä.

Eilen meni muuten tosi hienosti matsit! Mutta, harmittaa vieläkin se eilinen ylivoima, missä lauoin typerästi, kun Dissonanssi olisit ollut niin loistopaikassa. Juuri siihen kohtaan peliä sattui se kuuluisa putkinäkö.

Hehe, älä mies sitä murehdi! Välillä hyvä olla myös itsekäskin, koska välillä hieman liiankin kohteliaasti pyritään syöttämään, vaikka se ei ehkä se paras vaihtoehto olisikaan.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Muistuttelen vielä tuosta FB-ryhmästä, mikäli joku on missannut tuon ja haluaa liittyä. Minulle siis viestiä, niin laitan linkin ryhmään. Keskustelu käy kuumana!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös