XBox: NHL13 - EASHL - HC Jatkis

  • 40 752
  • 537

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mä pääsen kans kohta ottaa yhden pelin ja sitten ainakin kuuteen asti, vaikka välillä pitää pitää taukoja pyykkivuoron takia.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Täällä ollaan pukkarissa vetelemässä varusteita niskaan!

Pystynkin tänään olemaan puolille öin linjoilla, mutta seiskan aikaan pitää pikku tauko pitää.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tulen suosiolla myöhemmin, teen tarvittavat hommat alta pois niin voi sinne yhdeksän korville ainakin pelata :)
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pääsiskös mukaan tiimiin? :)

Kaikki paikat käy paitsi molari ja jos valita saa niin enemmin hyökkää, mutta..

Änäreitä on tullut hakattua melkoisen paljon ja joukkueen eteen pyritään pelaamaan ja iltaisin pääsisi usein mättämään.. :)

GT:sajuki7
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
EASHL - lauantaisauna

Oisko jengillä kiinnostusta ottaa lauantaina iltapäivä/iltapuolella oikein kunnon EASHL -maratoni teemalla 400 parhaimman joukkoon? Doping on sallittu ja itse luultavasti otan pari suorituskykyä nostavaa :)

Jos headsettejä löytyy, niin voisi kokeilla myös niiden vaikutusta peliin. Löysin itselleni yhdet vanhat, jotka pitäisi toimia vielä.

Mikäli tulee paljon porukkaa linjoille, niin voidaan vuorotella, että jokainen saa peliminuutteja. Vaikkapa, sellainen kiertävä systeemi, jossa jokainen saa aina kerralla pelata sen neljä peliä ja sitten tauko ja takaisin peliin. Tietysti, jos jollain on ruuti kuivaa ja vetelee hurjat tehot joka pelissä, niin sitten tietysti suotavaa, ettei pidä taukoja ;)

Minä olen mukana, vaikka puolen yön yli. Entä te muut?

Pääsiskös mukaan tiimiin? :)

Kaikki paikat käy paitsi molari ja jos valita saa niin enemmin hyökkää, mutta..

Änäreitä on tullut hakattua melkoisen paljon ja joukkueen eteen pyritään pelaamaan ja iltaisin pääsisi usein mättämään.. :)

GT:sajuki7

Teretulemas. Joku GM:stä hyväksyy sut joukkueeseen, kun laitat liittymispyyntöä. Minä olen vasta lauantaina boxin ääressä.

Jos en ole jotakuta muistanut lisätä ensimmäisen viestin listaan, niin laitatko privaa tai viestiä tähän ketjuun?
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Tämä "lauantaisauna" kuulostaa oikein hyvältä, mutta ikävä kyllä olen ehtinyt sopia illan liigakierroksen jälkeen jo tuon ohrapirtelön nauttimisesta parin kaverin kanssa. Joku muu kerta voin tulla eashl maratooniin mukaan niin saa tuota omaa äijää kehitettyä päivän aikana hyvin ja pystyy olemaan joukkueelle paremmin hyödyksi.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Mulla on taas lauantaina 16.35 -> peli, joten en paase ainakaan kovin pitkaksi aikaa mukaan, kun en tieda varmaksi kuinka pitkaan ehdin pelaamaan.. ensi viikonloppu saattaisi olla parempi ainakin minulle, tosin voisihan naita melkein viikoittain jarjestaa niin, etta paikalle tulee kaikki ketka kynnelle kykenevat
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Minä en pääse nyt pelailemaan viikkoon, syysloma laittaa kuviot uusiksi mutta aina kun olen lauantaisin kotona niin osallistun aina lauantaisaunaan muutaman oluen kanssa! Mainio idea.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Lauantaisauna ei ilmeisesti tänään toteudu isossa määrin, mutta miten jengi on paikalla liigakierroksen jälkeen? Minä olen täällä ainakin ja ilmeisesti ainakin HellReiseri myös.

Puol ysiltä pidän noin tunnin breikin, mutta sen jälkeen taas linjoilla.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Jos lauteilla on tilaa about tunnin päästä niin täältä tulee innokas alkoholisoitunut hyökkääjä aiheuttamaan harmaita hiuksia oman joukkueen jäsenille!
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Lauteilla on tilaa!

HellReiserin kanssa ollaan täällä nautittu dopingia, joten tervetuloa vaan suuremmallakin dopingilla mukaan! Mä pidän tauon klo 2030-2130, mutta sen jälkeen mukana vaikka valomerkkiin asti!
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Vaikka ottelutilastot ovatkin tällä hetkellä mallia 26 - 54 - 9, on porukka löytänyt mielestäni hyvin yhteisen sävelen. Amatööri kastista on päästy nousemaan Pro:n puolelle, vaikka keikutaankin siinä rajamailla, ja pikku hiljaa on opittu löytämään se kaveri ja oma paikka kentällä. Välillä on tullut kyllä huikaisevia maaleja, kun on pelattu sitä kiekkoa joukkueena.
Yllättävän paljon on tullut pelejä Elite joukkueita vastaan. On sieltä onneksi saatu muutama päänahkakin otettua. Tuntuu, että jos voittaa yhden amatööri/pro joukkueen, niin saa pelata Eliteä vastaan seuraavat 2-3 peliä. Lisäksi comin pelaajat ovat aika turhakkeita kentällä. Syöttöä saa niiltä odottaa tuomiopäivään asti, jollet itse pyydä syöttöä. Keskittyvät lähinnä kiekon kuskaamiseen kentällä. Jos meinaa saada peliä aikaiseksi onkin melkein välttämätöntä, että ihmispelaaja löytyy ainakin sentterin, toisen laiturin ja pakin tontilta. Comi ei voita käytännössä sentterillä yhtään aloitusta Elite jengejä vastaan. Samoin maalin teko tuntuu muuttuvan kohtuuttoman vaikeaksi tai ainakin sooloiluksi hyökkäyspäässä, jossei ihmislaituria ole haistelemassa maalipaikkaa. Myös puolustuksessa comin pakit surffailevat milloin missäkin. Ylivoima on myös aika mielenkiintoinen, koska jos et onnistu pitämään kiekkoa hyökkäysalueella ja alivoima karvaa sitten omassa päässä agressiivisesti, niin alivoima jengi tuntuu saavan välillä jonkun "momemtumin" aikaiseksi. On aika koomista, että neljä miestä pitää painetta alivoimalla, kun omat syötöt eivät lähde normaalisti ja vähäkin kiekkokontrolli häviää.
Muutenkin Elite joukkueita vastaan tuntuu, että vastustaja ei ole niin paljon parempi, vaan oma pelaajasi onkin "normaalia" huonompi. Ainakin oma pelaajani syöttää huonommin ja kaatuilee kentällä enemmän Elitejä vastaan. Enkä nyt tarkoita sitä, että Elite pelaajat katkovat paremmin syöttöjä, vaan sitä että kun on vapaa syötölinja, niin syöttö karkaakin vähän sivulle tai ei lähde lavasta vaikka nappia on painettu.
Mutta aika vähän on varsinaisia teurastuksia tullut kaiken kaikkiaan. Valtaosa taitaa olla ihan maalin pelejä.

Mitäs porukka on mieltä, jos yritettäisiin löytää "oma vuoro" EASHL:lle? Aika monella on tietysti GM Connected liigat pyörimässä ja työ/arkielämä tuo myös omat haasteensa. Ajattelin vaan, että jos sovittaisiin esim. arkisin vaikka klo 17 ja 21 että pelaamaan pääsevät tulisivat pukukoppiin, niin ei tarvisi välttämättä "kytätä" ja roikkua linjoilla pelejä odotellen. Tällöin esim. aamuvirkuilla olisi mahdollisuus pelata aiemmin ja liigakierroksen jälkeen olisi "toinen vuoro" yökyöpeleille.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mitäs porukka on mieltä, jos yritettäisiin löytää "oma vuoro" EASHL:lle? Aika monella on tietysti GM Connected liigat pyörimässä ja työ/arkielämä tuo myös omat haasteensa. Ajattelin vaan, että jos sovittaisiin esim. arkisin vaikka klo 17 ja 21 että pelaamaan pääsevät tulisivat pukukoppiin, niin ei tarvisi välttämättä "kytätä" ja roikkua linjoilla pelejä odotellen. Tällöin esim. aamuvirkuilla olisi mahdollisuus pelata aiemmin ja liigakierroksen jälkeen olisi "toinen vuoro" yökyöpeleille.

Mä kannatan tätä ehdottomasti! Mutta, omissa toiveissa on, että jengi käyttäisi myös tätä ketjuakin enempi.

Sitten voitaisiin ottaa säännöllisesti "EASHL - saunailtoja", jossa vedettäisiin kunnon maratonit tappo-asenteella :)

Lauantai kuitenkin tuntuu olevan vähän huono päivä. Nyt parina lauantaina on saanut etsiä peliseuraa ihan toden teolla aina välistä.

Mitä tulee meidän peliin, niin toki noita elite jengejä vastaan vaikuttaa eniten se, että ukkosi on kaikessa huonompi, kuin vastapuolen kaveri, mutta myös se, että meillä ei viimeistely ole ihan parhaalla tasolla. Tuo practice moodi, mitä sinun kanssa käytettiin lauantaina oli varsin hauska. Siinä voi kokeilla omia juttujaan hyvin.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Sitten voitaisiin ottaa säännöllisesti "EASHL - saunailtoja", jossa vedettäisiin kunnon maratonit tappo-asenteella :)

Lauantai kuitenkin tuntuu olevan vähän huono päivä. Nyt parina lauantaina on saanut etsiä peliseuraa ihan toden teolla aina välistä.

Mitäs sanoisitte keskiviikosta? Keskiviikkoisin on harvoin liigapelejä ja mulla on vielä sekin hyvä puoli, että torstaisin on vapaapäivä tulevassa jaksossa! Silloin voi ottaa kaljaakin ja pelata vaikka kolmeen yöllä. Onhan se pikkulauantai! Mulla viikonloppuisin aina on jonkun verran tekemistä ja matkustamista (kaukosuhde ja vanhemmat asuu eri paikkakunnalla) niin tulee matkusteltua aika paljon ja juuri viikonloppuisin. Minulla tuo liigakierros aika paljon jaksottaa pelailuja, mutta juuri tuommoset "päivävuoro" ja "yövuoro" sopii mulle hyvin.

Ja tänne huuteluja jos ja kun on paikalla ja haluaa pelata! Vai olisiko joku FB-ryhmä parempi joidenkin mielestä?
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Keskiviikko kuulostaa oikein hyvältä. Voi sitä jotain fb-ryhmääkin pystyyn toki laittaa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mulla on toisella paikkakunnalla olevan vuorotyön takia mahdotonta päästä juuri sinä tiettynä päivänä, mutta mun puolesta voidaan laittaa keskiviikko. Kyllä mulla kuitenkin joskus sekin päivä vapaana on.

Ja peukku FB-ryhmälle. Riippuu tosin siitäkin, moniko käyttää FB:tä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kyllä on vaikeaa... Elitetiimejä pomppi tänäänkin pääsääntöisesti vastaan. Yhtä johdettiin jo 3-1, mutta tasoittivat viimeisen viiden minuutin aikana pelin.

Tammelta hienoja rannarimaaleja tuossa pelissä! Ja sitten tämä viimeinen. Siinä pelissä oltiin selvästi niskan päällä, mutta kiekko pomppi vastustajalle.

Kenttäpeli oli hyvällä mallilla tälläkin kertaa, mutta pariin asiaan kiinnitin huomiota.

- Puolustustilanteessa yhden äijän pitää olla maalin edessä valmiina nappaamaan sinne liukuvat vastustajan pelaajat kiinni. Jos pelitilanne on sellainen, että molemmat puolustajat ovat siitä poissa, niin lähin hyökkääjä siihen. Itse sentterinä pelatessa pyrin yleensä olemaan puolustajien apuna.
Ehkä meidän pitäisi määrittää selkeät roolit ja sijoitukset pelipaikoittain? Toki aina pelitilanteen mukaan asiat elävät.

- Hyökkäyspäässä jos kokeilette takatolpalle syöttöä pelaajien välistä, niin käyttäkää lättyä. Silloin se ei ainakaan suoraan vastustajan lapaan napsahda. Mieluiten kuitenkin koittaa löytää siinä vaiheessa toisen pelaajan, varman syötön päästä. Tänään oli pari tilannetta, mistä oltaisiin voitu rakentaa hyvä kuvio. Rännissä maalin takana oli oma pelaaja vapaana, mutta hyökkäys päättyi syötön yritykseen 2-3 vastustajapelaajan läpi. Jos vastustaja antaa painetta kovasti, niin pelatkaa mieluummin ränniin, kuin siniviivalle jos näyttää, että aikovat napata puolustajan pois. Eivät saa siitä ainakaan ylivoimahyökkäystä.

- Hyökkäykseen lähdettäessä omalta alueelta, tuokaa kiekkoa itse rohkeasti ylös jos syöttö meinaa päätyä ns. "kaverisyöttöön" (syöttää pelaajalle, jonka vastustaja tuuttaa nurin kiekon tultua lapaan). Kyllä näissä peleissä saa ja pitääkin yrittää omia ratkaisuja! Siitä sitä sitten oppii :)

Erityismaininta siitä, että tänään saatiin maaleja aikaiseksi. Kyllä se vain NHL13:kin tuntuu olevan tuurista kiinni usein nämä voitot.

Ja tosiaan yksi viiva vielä.

- Hyökkäyspäässä, kun vastustaja saa kiekon, niin yksi pelaaja ainakin karvaamaan. Ei anneta niiden rauhassa rakentaa peliä. FB ryhmä voisi sikäli olla hyvä, että sinne voisi pistää graafisesti omia taktiikoitaan esille ja suht helposti nähtäville.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Yritin jo luoda sitä, mutta pitäisi olla vissiin yksi kaveri, kenet voisi lisätä siihen ryhmään. Yksin ei saa ryhmää luoda. Tehdään se vaan, näättepähän millanen ukko täällä päässä pelaa ja siellä on ihan hyvä tehdä taktiikoita yms.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Kaikki, jotka haluavat liittyä FB-ryhmään niin laittakaa mulle yksityisviestiä niin heitän osoitteen siihen. Minä ja Nebula siellä jo ollaan!
 

shutout

Jäsen
Vieläkö tässä joukkueessa on jotain rippeitä siitä Jatkiksesta, mikä pelasi vuosi ja kaksi takaperin kotimaista EASHL cuppia? Muutenkin meno vaikutti silloin olevan asiallista ja hauskaa vaikka itse vastapuolella pelailin. Talven tullen saatan palailla pelailemaan casual hengessä änäriä ja jos tilaa jostain kentältä löytyy ja vaikka mieluiten pakin paikalta niin pääsisin vähän pelaajaa kehittelemään. Mikkipuolikin on kunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös