XBox: NHL13 - EASHL - HC Jatkis

  • 40 733
  • 537

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Toivotaan, että tuosta saa edes jotain selvää :D- Pääpointtina se kumminkin, että nopeat syötöt ja hyvä pyöritys kun saadaan toimimaan niin peli helpottuisi hyökkäyspäässä ja saataisiin varmasti tehtyä kauniita maaleja :).
PS. noita eliitti tiimejä kun katsellut niin käyttävät pelinteossa todella paljon viivamiehiä hyväkseen.

Ei liity mitenkään meidän joukkueeseen, mutta kun noita drop-in matseja pelaa randomeitten kanssa, niin on todella turhauttavaa pelata pakkina, koska niissä ei hyökkääjät juuri koskaan osaa syöttää viivalle, vaikka olisi hyvä paikka.

Joskus jos ei ole hyvää paikkaa syöttää, niin kannattaa kokeilla matalaa laukausta mokelle. Monesti saa hyvän reboundin aikaan ja ainakin itse suosin sitä usein jos toinen laita on puskemassa maalia kohti.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Hmm... jo kolmas peli perakkain jonka missasin parilla minuutilla. Huonoa pelien keston arviointia
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Vieläkö tähän mahtuu? Ilmoittaudun mukaan hyökkäyskalustoon. Keskushyökkääjä Gretzkyn pelisilmällä.
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Minä myös pääsen nyt linjoille
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tajusinpa juuri ettei minulla ollut tunnuksia, joten kävin luomassa. Heti kunhan saan yhteyden toimimaan, liityn mukaan. Pitää syöttää tuo WLAN-salasana konsoliin.

Gamertag on PingingBarrel06
 
Viimeksi muokattu:

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Kiekko kun saadaan vastustajan alueelle olisi hyvä että olisi aina väh. 2kpl syöttöpaikkoja. Jos esim vasen laituri tuo kiekon alueelle niin oikea laita on toisessa laidassa odottamassa niinkuin nyt, mutta sentteri siinä taaempana, koska siihen hyvä rauhoittaa. Jos laituri saa kiekon kulmaukseen saakka menee toinen laituri maalin kulmalle (jos on tilaa hakea onetimeriä) muuten maalin taa hakemaan vapaata syötöpaikkaa. Sentteri jää b-pisteelle ja pakit nousevat viivalle. Näin kulmauksessa olevalla laiturilla on tod.näk 3 vapaata paikkaa lähteä syöttämään parempaan paikkaan mistä voi joko laukoa tai pistää kuvion käyntiin (maalin taa, b-pisteen kaari, viiva).

Tässä videossa voisi olla hieman tuota Tammen tuomaa ideaa hyökkäysalueelle.
Offensive Attack Options linkki vie youtubeen

Puolustuksessa ei nyt suuria muutoksia tarvitse mielestäni tehdä (kiitos apuun tulevien hyökkääjien), mutta jos jotain taktiikka harkitaan, niin mitä olette mieltä tästä?
D-Zone Coverage: "Sagging" Zone linkki vie youtubeen

Tietysti tuo hankaloituu aina, jos on botteja mukana.

Pelit tosiaan joukkueella parantuneet koko ajan. Omasta pelistä sen verran, että tuskastelen puolustuksessa tällä hetkellä kiekon käsittelyn kanssa. Syötöt ei tunnu lähtevän niin nopeasti kuin haluaisin ja välillä ne kahden metrin syötöt menee sen kolme metriä ohi. esim. sentterille olisi suora syöttölinja keskialueelle, niin syöttö lähteekin sentterin "taakse" laiturille, jolloin siellä on jo vastustajaa välissä. Lisäksi hyökkäyspään sinisellä olen varsinainen pelote (lähinnä omille). En ymmärrä miten voi ukko jäätyä jatkuvasti siinä. Jos kiekko sattuu pysymään lavassa, niin pelin rakentaminen on työn ja tuskan takana. Syöttö katkaistaan 90% varmuudella, joten heitto takaisin kulmaan tai nopea rannari maalille reboundin toivossa ovat oikeastaan nuo vaihtoehdot. Lämäriä jos virittää, niin kiekko on jo menossa punaviivalla, kun itse saa mailan heilahtamaan. Omassa päädyssä olen ilmeisesti pelannut aivan liian kauan bottiparin kanssa. Koska nyt kun sentteri on auttamassa ja toinen puolustaja on paikallaan, niin ei muka uskalla lähteä kulmaan kiekkoa tavoittelemaan, kun pelkää että maalin edusta jää vapaaksi. Hieman harmittaa, kun taklaukset on tehty tässä versiossa niin tehottomaksi. Omalla sinisellä olisi mukava ajaa miestä seinälle, kun ensin peittää syöttölinjan keskelle ja ohjaa kiekollista hyökkääjää vaan enemmän ja enemmän puun ja kuoren väliin.

Mitenkäs tänään on porukkaa linjoilla?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy

Hyökkäyksissä pyrin laukomaan suoraan, heittämään kiekon kaksykkösessä viereiselle pelaajalle tai syöttämään kiekon takaviistossa tulevalle sentterille tai puolustajalle. Kaksykkösissä täytyy yrittää alkaa heittämään lättyä, tuntuu ettei syötöt mene enää juuri ikinä vastustajan ohitse, jos se siinä välissä on. Tehokkaasti käyttää botitkin mailaa, onko uuden asetussarjan mukana tullut ominaisuus? Puolustuksessa tuokin on varmasti hyvä puolustustaktiikka ja kulmapeli tehostuisi tuossa tilanteessa paljon. Nyt tällä nykyisellä systeemillä pelaan melko syvällä välillä eli haen kulmakiekkoja omastakin päästä, mutta silloin helposti jää puolustaja vapaaksi. Sentteri jos pelaisi ihan maalin edessä niin silloin voitaisiin toki kokeilla tuota systeemiä, mutta silloin jokaisen täytyy tietää oma tehtävänsä hyvin. Ehkä jatketaan noppavitosella, kun omapää on aika hyvin tilkitty ja pyritään siihen, että kulmakiekkoja voitettaisiin myös. Se vaatii kaikilta älliä, että osataan sijoittua oikein kun joku irrottautuu noppavitosesta, mutta luotan meidän kaikkien peliälyyn.

Minun pitäisi ehdottomasti oppia tulemaan pois suoralta linjalta maalin edestä ja laittaa itseni paremmin pelattavaksi, jotta minulle voi heittää syöttöjä. Toki minä olen useita rebound-maaleja onnistunut maalilta tekemään, mutta jotenkin tuntuu että pelaan itseni ulos turhan monesti niissä tilanteissa. Yritän keskittyä siihen ja parantaa peliäni sillä(kin) osa-alueella.

Minun mielestäni sinä olet pelannut erinomaisesti puolustajan tontilla ja virheitä näillä pelaajilla tapahtuu varmasti ja täytyy silloin vaan toivoa, että maalivahti torjuu sen läpärin tai 2-1- hyökkäyksen. Itse jos saisin virheitten määrän pudotettua puoleen niin voisi olla jo ihan onnellinen :D Varmasti jokaisesta tuntuu, että itse siellä kentällä töppäilee eniten, mutta en minä ainakaan hermojani kenenkään peliin ole menettänyt.

Menen linjoille ihan just ja tästä johonkin iltakymmeneen enemmän ja vähemmän aktiivisesti.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
mutta en minä ainakaan hermojani kenenkään peliin ole menettänyt.

Enkä minä. Tuo EASHL on mukava moodi senkin takia, ettei siinä mene hermot lähellekään niin usein, kuin esim. yksin pelatessa. Ja silloinkin, kun menee, niin tekoälypelaajiin.

Tässä jengissä on kiva pelata ja kaikki ovat mielestäni hyviä pelaajia. Yhteispelin vaan täytyy vielä hioutua jonkin verran. Tänään kuitenkin eliittijoukkueet eivät päässeet helpolla ja yksi kaadettiinkin. Rumia tappioita ei noissa peleissä tullut.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Aika monta pykälää noustiin viimeisemmän voiton jälkeen!

Koitetaan päästä playoffeihin toisena kautenamme! :)
 

Loonie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan hyvin tuo rupee kulkemaan. Tosin aika vähän olen päässyt / osunut linjoille samaan aikaan.

Olenkin tässä harkinnut perustavani seuran ja etsiväni siihen pelaajia, en tosin tiedä onnistuuko mutta kuitenkin mahdollisesti kokeilen.

Itselle lähinnä se ongelma kun olen linjoilla 16:30-19:00/21:00 ja viikonloppuisin päivisin niin aika hankalasti lyötyy peli kavereita, lähinnä sparreja joutunut hinkkaamaan.

Voi olla että toi ns. kriteeri jo tuhoaa hankkeeni.
Ajattelin myös jos projekti saa tuulta purjeisiinsa niin teen kotisivut ja foorumin joukkueelleni, joskus maailman alussa toimin oikeassa elämässä joukkueen johtajana ja sivut yms tuli tehtyä ja päiviteltyä.

Saattaa olla liian suuria suunnitelmia tai voishan sitä vaikka rakentaa joukkueelle uuden hallin ;), pikku Jallikseksi joskus haukuttu :D

Lopuksi haluan painottaa että joukkueessa on ollut hyvä pelata ja olla, siinä ei mitää ongelmaa ainoastaan pelien hakala "saatavuus".

Oliskohan tänään peliä? :D
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Loonie, älä mee! :D Minä voin pelailla tänään jostain neljästä puoli seitsemään! Illalla en kerkeä peleille, kun on aikainen aamu huomenna.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Hmmm... Jos/kun ehdin GM Connectedin parista aina välillä irtaantuun niin voisin lähtee mukaan, mikäli kelpaan. Pelipaikkana mä pelaan ainoastaan maalissa, kentällä en jaksa heilua ja höntyillä. Joskus tuli maalissa "pari" peliä pelattua hyvinä aikoina. GT wicci
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tulen tänään linjoille tuossa kello 13 jälkeen, kun työpäivä on ohi.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Mielestäni ollaan tosi hyvin pystytty pelaamaan noita todella hyviä joukkueita vastaan, parhaana esimerkkinä oli se yksi toiselle jatkoerälle mennyt, voittoon päättynyt matsi, jossa taisteltiin tosi hyvin "eliittijoukkuetta" vastaan. Puolustaminen meillä toimii hyvin, mutta hyökkääminen ja maalinteko hieman ontuu. Tässä kyllä näytteleee suurinta roolia varmasti just pelaajien tasoero.

Hyökkäyksiin lähdöistä tuli semmoinen mieleen, että mielestäni hieman turhan usein koitetaan sellaista "nopeaa lähtöä", vaikka vastustaja olisi jo ryhmittynyt keskialueelle. Mielestäni aivan hyvin voitaisiin pelata enemmän vielä alaspäin joko syötön tai "pyörähdyksen" muodossa, jolloin yleensä saadaan vastustajan kärkikarvaaja pelattua pois sekä väyliä enemmän auki. Tällöin myös vähenisi huomattavasti ne "toivotaan-toivotaan"-syötöt, jotka yleensä pomppivat lopulta vastustajalle.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Mun pelipaikaksi voi laittaa RD/LD. Hyokkajana omasta pelista ei tule mitaan, maaliin en uskaltaudu
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Noh toivottavasti hasardien määrä ei ainakaan kasva, jotta nebulan ei tarvitse osoittaa meikäläiselle ovea.

Nooh, eipä nuo hasardisi ole silmiin pistänyt, joten tuskin niitä olet tehnyt sen enempää kuin minäkään.

Ja Nebulahan ei osoita ovea muille, kuin ryhmähengen pilaajille. Ilman sitä henkeä, tätä ei olisi näin kiva pelailla :)

Tänään en pääse, mutta huomenna puolen päivän jälkeen olisi meikäläinen linjoilla!
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tuli eilen katsottua yhdessä pelissä vastustajan kokonaisuuksia sieltä seuran kykyjenetsintä- valikosta ja huonoimman pelaajan kokonaisuus taisi olla 75. Onko noilla joukkueilla sitten paremmat maalivahdit ja paremmat AI-pelaajat kuin meillä? Ihmetyttää välillä tuo maalinteko, kun silloin joskus tuntui että pari-kolme maalia tuli kuin itsestään, kun vain sutaisi kiekkoa maalin edustalta maalia kohti. Nyt meillä hyökkääjillä ja puolustajilla on ihan vapaita tontteja ja välillä ei uppoa vaan millään ja hävitään peli 1-0.

Dissonanssikin puhuu asiaa ja välillä ilman muuta on hyväksi, että pakit pelaa vielä yhden pakki-pakki- syötön tai tekee jonkun kierrähdyksen ja harhauttaa siten kärkikarvaajan pois pelistä!

Toivotaan, että tänään saadaan omantasoisia pelaajia (kokonaisuuksiltaan) vastaan. Väitän, että meidän joukkueemme on monia eliittijoukkueita parempi, mutta kokonaisuudet vaan rajoittaa liikaa. Vielä.

E: Syön ihan pikaisesti (15min) ja sitten huudeilla.
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Latasin tänään tuon Online Passin, mutta peli ei edelleenkään päästä EASHL-liigaan. Herjaa että "your gamer profile doesn't have permission to all the features.". Missä vika?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös