XBox: NHL13 - EASHL - HC Jatkis

  • 40 731
  • 537

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers

Loistavaa! Näillä mennään! Nämä ovat hyviä taktiikoita ja parantaa voittomahdollisuuksia. Sen olen pistänyt merkille, että ne matsit, mitkä ollaan hävitty selkeästi on hävitty juurikin sen takia, ettei ole ollut mitään taktiikkaa vaan esim. kaikki hyökkääjät ajaa kiekolliseen kiinni hyökkäyspäässä tai kaikki viisi pelaajaa kiekolliseen puolustuspäässä.

Ne pelit ovat menneet hyvin, missä on noudatettu juurikin jotain näistä taktiikoista.

Nämä otetaan huomenna käyttöön. Eikun vain sisäistämään nämä selkäytimeen HC Jatkislaiset :)

Terve! Pahoitteluni HC Jatkiksen GM:ille, näitte vaivaa lisätä minut tiimiin, mutta nyt ei vaan tule lähi kuukaisina aika riittämään änärille joten puran pelaajasopimukseni. Pahoitteluni tästä, mutta en halua roikkua linjoilla kun ei riitä aika omistautua tekemiselle!

Kiitos ja Anteeksi.

Ei tässä nyt sen takia mitään vaivaa ole nähty. Sääli ettei sulla ole aikaa, mutta tule kyselemään uudelleen jos ja kun on aikaa ja kiinnostusta jatkossa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Nyt, kun on pikku tauko, niin voi paneutua vielä pikkasen enempi.


Tähän karvaus taktiikkaan vielä semmoinen pikku ehdotus, että oikea laituri (sininen pallero) voisi olla valmiina myös tukkimaan mahdollisen ränniin heiton oikean laidan kautta? Aika usein heittävät ränniin jos paine on toisella puolella.

Puolustuksessa ihmispakeilla kannatan tuota "Protect net" -tyylistä taktiikkaa. Siitä sitten yksi kiekkoa lähinnä oleva pelaaja käy karvaamassa kiekkoa omalle joukkueelle, kun muut koittavat tukkia syöttölinjat.

Sitten vielä yhdestä asiasta muistutan, mikä kyllä on aika hyvin tehtykin usein... jos pakki lähtee hyökkäämään niin alin hyökkääjä ottaa siksi aikaa pakin paikan.

Kyllä näillä on hyvä lähteä!
 

trap

Jäsen
Debytoin maalissa eilen tai toissa päivänä. Vastustajan Pavel Bure oli aika paha pideltävä puolustukselle ja samoin meikälle torjua. 17/21 torjuntaa kyseisessä matsissa, ihan ok:sti meni, vaikka ekan ja vikan olisi kyllä voinut saada kiinnikin.

GM voisi muuten napsauttaa asetuksista päälle (jos ei ole jo tehnyt) sen asetuksen, että preferoisi vastustajia, joilla olisi 1) yhtä monta pelaajaa paikalla ja 2) että vastustajalla olisi samanlainen veska (ihminen molemmilla / ei kummallakaan).

Joskus kympin maissa olen valmis EASHL-vääntöihin, sitä ennen liigamatsia GM Connectedissa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
GM voisi muuten napsauttaa asetuksista päälle (jos ei ole jo tehnyt) sen asetuksen, että preferoisi vastustajia, joilla olisi 1) yhtä monta pelaajaa paikalla ja 2) että vastustajalla olisi samanlainen veska (ihminen molemmilla / ei kummallakaan).

Tsekkaan tuon asetuksen huomenna ellei Nume tai joku muu kerkeä ennen sitä. Bure oli tosiaan paha, mutta sanotaan, että ei mennyt kyllä ihan pelikirjan mukaan puolustuspäässä kenttäpeli. Minäkin ajoin pari kertaa liian innokkaasti ohi, kun yritin raivokkaasti ajella Burea levyksi ja siitä sitten taisivat ainakin kerran rokottaa.

PS: Hyvin debytoit kyllä. Meillä on nyt ainakin kaksi voittoon mahdollisuudet antavaa maalivahtia joista toinen tosin on tainnut siirtyä sentterin paikalle pysyvästi :) Eipä siinä... taitaa olla paras aloittajamme tuo Gary Beauty.
 

Loonie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
mut voi myös lisätä seuraaville pelipaikoille, LW,RW ja RD jos maaliin on tunkua niin voin kentälläkin pelata.

3 matsia oon ehtiny liigaa pelaa nyt maalissa,eka ihan vihkoo ja toinen ihan ok ja kolmas jo paremmin.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mä tulen linjoille tuossa reilun puoli tuntisen päästä!

Mulla menee johonkin puoli kuuteen-kuuteen, mutta pelin tai kaksi voin heti sitten ottaa. Liigakierroksen jälkeen voin tuonne jonnekin puoleen yöhön pelailla. Viikonloppuna pystyn pelaamaan lähes all night long!
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kohta jo täytyy hallille lähteä, mutta sitten kun tuun matsista niin voin pelata niin myöhään kuin pelaajia vain löytyy.

Samoin minä. Pari matsia tosiaan voisin ottaa ennen liigakierrosta jos porukkaa löytyy ja sitten kierroksen jälkeen lisää!
 

Villemix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Pahoittelut lievästä epäaktiivisuudesta viime päivien osalta. Järkyttävä kasa kouluhommia puskee päälle + tentit siihen sivuun, joten meikäläinen hiihtelee vielä muutaman päivän muualla. Ens viikolla pääsen takas remmiin. Kuinkas on pelit mennyt?

Mulla vähän sama ongelma, ja GmConnected vienyt sen lopun ajan. Pahoittelen. Pitäisi löytää jostain aikaa tällekkin, voi olla että jo ensi viikolla homma rauhottuu sen verran että kerkeää pelaamaan kunnolla.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Jahas, 5-2 tuli turpaan nyt, mutta jospa yhdeksän jälkeen peli muuttuisi.

Voin ottaa kaksi takaiskumaalia harteilleni. Sen verran puolustajan nousemisesta, että se on ok silloin kun paikka on, mutta olin melkeen jokaisessa vastustajan hyökkäyksessä puolustajan roolissa, kun olin paikkaamassa puolustajaa. Puolustaja voi antaa back-uppia, mutta jos hyökkäyksestä ei tule maalia ja tilanne jatkuu hyökkäysalueella niin puolustaja palaa viivaan ja hyökkääjä menee kulmiin/maalille.

Alivoimalla ei voi karvata kahdella ikinä. Yksi kärkikarvaaja voi olla antamassa painetta, mutta muut pysyttelevät tiukasti vastustajan pelaajien alla. Olipas muuten paljon jäähyjä pelissä, minä ja Nebulakin siellä kaksi minuuttia yhdessä istuttiin, hienosti kestitte sen alivoiman!

Toivottavasti otamme opiksi ja parannamme peliä! :)
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Jahas, 5-2 tuli turpaan nyt, mutta jospa yhdeksän jälkeen peli muuttuisi.

Voin ottaa kaksi takaiskumaalia harteilleni. Sen verran puolustajan nousemisesta, että se on ok silloin kun paikka on, mutta olin melkeen jokaisessa vastustajan hyökkäyksessä puolustajan roolissa, kun olin paikkaamassa puolustajaa. Puolustaja voi antaa back-uppia, mutta jos hyökkäyksestä ei tule maalia ja tilanne jatkuu hyökkäysalueella niin puolustaja palaa viivaan ja hyökkääjä menee kulmiin/maalille.

Alivoimalla ei voi karvata kahdella ikinä. Yksi kärkikarvaaja voi olla antamassa painetta, mutta muut pysyttelevät tiukasti vastustajan pelaajien alla. Olipas muuten paljon jäähyjä pelissä, minä ja Nebulakin siellä kaksi minuuttia yhdessä istuttiin, hienosti kestitte sen alivoiman!

Toivottavasti otamme opiksi ja parannamme peliä! :)

Hehheh... alkoi rueta kyrsimään niiden neppailu, niin rupesin ajelemaan vähän innokkaammin ja jouduin heti jäähylle :D Sen verran jööti äijä on tuo minun RW, että sattuu kyllä kun kohdille osuu.

Ei, mutta ihan totta puhut. Alivoimalla ei kahdestaan karvausta. Mullakin pari kertaa petti 5vs5 pelissä taktiikassa pysyminen, kun lähdin painottomalta puolelta rynnimään kiekon ja kunnon niitin toivossa vastustajan maalin taakse. Ysin jälkeen lupaan parantaa omaa suoritusta ainakin tällä saralla.

Nasutykki jos tykkäät enempi hyökätä niin minäkin voin ottaa pakin tonttia välistä? Sen verran innokkaasti lähti Juti aina nousemaan, että jouduin minäkin katsomaan, pysyäkkö hyökkäyksessä mukana vai liukuakko pakin paikalle :D

BBB ja Villemix: Velvollisuudet toki ensin (pois lukien connected :P). Tulkaa peleihin mukaan sitten, kun aikaa taas löytyy.
 

Hunajata28

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Onko HC Jatkiksen maalivahdilla kiinnostusta vaihtaa seuraa? ;)
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Tänäänhän meni pelit varsin hyvin, vaikka tappioitakin toki tuli. Mutta, minä pistän ne suoraan noiden pirun tekoälypelaajien piikkiin. En tiedä, pitäisikö molemmat pakit olla aina ihmispelaajina, koska nuo tekoälypakit on niin umpityhmiä, että itkettää.

Jokainen toteutti tänään Numen prinsiippejä ;) Propsit siitä!
Numella tuntui olevan ruuti melko kuivaa muutenkin tänään, kun vastustajan ylämummo pöllysi kiitettävällä tahdilla.

EngångIFK taasen piti brändin mainetta yllä ja tsemppasi joukkuetta taistelemaan! Juti vissiin piti superdieetin, kun laihtui niin kovasti?

Taisi olla yksi tai kaksi uutta tulokastakin mukana ja hyvin pelasivat.

HellRaiseri luuti hyvin alakerrassa ja Tammi, sekä Dissonanssi hyvää varmaa kahden suunnan peliä!

Meikäkin sai muutamia pojoja kerättyä, mutta tein kyllä vastaavasti pari übermunausta, joista jos oisin pistänyt sisään, niin ainakin jatkoajalle ehkä oltaisiin päästy. Peli alkoi sujua minulla paremmin, kun pääsin oikeasta laidasta pois. Pitää keksiä, mitä tekee RW pelaajalle.

Positiivista oli tänään erityisesti se, että kenttäpeli oli hyvää jokaisella pelaajan miehittämällä tontilla ja kiekottomana pelaaminen oli kaikilla selkeästi parempaa kuin aiemmin!

Tästä on hyvä jatkaa! Meikäläinen on seuraavan kerran kunnolla vasta maanantaina linjoilla. Huomennakin päiväseltään silloin tällöin. Nostakaahan joukkueen sijoitusta viikonlopun aikana!
 

Loonie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä oon tänään 17-21 linjoilla ja viikonloppuisin päivät aikalailla mestoilla.
Muutamia voittoja kun sain sais tota veskaria kehitettyä paremmaksi.
Sparri peleistä aika hankalasti oon voittoja saanu kerrytettyä kun läpiajoja 2-6 per peli :D

Koppia tullaan ottaa jos pelejä tänään syntyy.

EDIT: eilen tosiaan kyseltii pelaa mutta nukkumaan piti jo mennä et jakso aamulla töihin.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Meikäläinen vois tänään illalla ottaa myös ekat matsit tässä jengissä, en tosiaan ole kerennyt vielä mukaan tullakaan. Joten jos illalla on pelejä ja joku muu pelipaikka kuin vaihtopenkki tarjolla niin pelaillaan.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Meikäläinen vois tänään illalla ottaa myös ekat matsit tässä jengissä, en tosiaan ole kerennyt vielä mukaan tullakaan. Joten jos illalla on pelejä ja joku muu pelipaikka kuin vaihtopenkki tarjolla niin pelaillaan.

Juu kyllä muita pelipaikkoja on ollut tarjolla, ettei tarvitse penkiltä pelejä katsella. Eilen taisi olla ainoa kerta, kun ei kaikki oltaisi sovittu pelaamaan, mutta lähdin siitä koisimaan niin avautui paikka.

Minäkin olen tänään linjoilla about 17-02, satunnaisesti. Tossa myöhäisillalla kuitenkin voin pelata enempi ja onhan tuossa jännityskamppailu SaiPa-HPK välissä Urholta.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Tänäänhän meni pelit varsin hyvin, vaikka tappioitakin toki tuli. Mutta, minä pistän ne suoraan noiden pirun tekoälypelaajien piikkiin. En tiedä, pitäisikö molemmat pakit olla aina ihmispelaajina, koska nuo tekoälypakit on niin umpityhmiä, että itkettää.

Jokainen toteutti tänään Numen prinsiippejä ;) Propsit siitä!
Numella tuntui olevan ruuti melko kuivaa muutenkin tänään, kun vastustajan ylämummo pöllysi kiitettävällä tahdilla.

EngångIFK taasen piti brändin mainetta yllä ja tsemppasi joukkuetta taistelemaan! Juti vissiin piti superdieetin, kun laihtui niin kovasti?

Taisi olla yksi tai kaksi uutta tulokastakin mukana ja hyvin pelasivat.

HellRaiseri luuti hyvin alakerrassa ja Tammi, sekä Dissonanssi hyvää varmaa kahden suunnan peliä!

Meikäkin sai muutamia pojoja kerättyä, mutta tein kyllä vastaavasti pari übermunausta, joista jos oisin pistänyt sisään, niin ainakin jatkoajalle ehkä oltaisiin päästy. Peli alkoi sujua minulla paremmin, kun pääsin oikeasta laidasta pois. Pitää keksiä, mitä tekee RW pelaajalle.

Positiivista oli tänään erityisesti se, että kenttäpeli oli hyvää jokaisella pelaajan miehittämällä tontilla ja kiekottomana pelaaminen oli kaikilla selkeästi parempaa kuin aiemmin!

Tästä on hyvä jatkaa! Meikäläinen on seuraavan kerran kunnolla vasta maanantaina linjoilla. Huomennakin päiväseltään silloin tällöin. Nostakaahan joukkueen sijoitusta viikonlopun aikana!

Jutin grilli hajosi... ja eilisen saldo oli kai yli 50 jäähyminaa ku tappelun sillä veskallaki
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Pari peliä pelanneena ja jonkunlaista tuntumaa löytäneenä peli täällä sujunut ihan kohtuullisesti. Puolustaminen on sujunut joukkueelta erinomaisesti ainakin niissä peleissä missä itse ollut mukana. Jokainen pitää tonttinsa ja eliittijoukkueidenkaan ei ole helppoa löytää tilaa meidän alueelta. Tässä asiassa ei ole mielestäni mitään mitä pitäisi muuttaa, koska puolustus toimii todella hyvin.

Kiekon ylöstuonti tuottaa välillä pieniä vaikeuksia varsinkin jos vastassa kovempi joukkue, mutta tällä hetkellä suurin vaikeus taitaa olla pelin pyörittämisessä hyökkäyspäässä. Tähän voisi keksiä jotain ettei hyökkäkset aina pääty siihen että vain onetimer yritys pakiston läpi tai laukaus b-pisteeltä ja hyökkäysalueaika jää 5-10s mittaiseksi tilanteessa. Pääsisimme varmasti paremmille paikoille ja selviäisimme vähemmällä puolustamisella jos saisimme pidettyä kiekkoa paremmin toisessa päässä/kuljetettua tai syöteltyä sen sinne paremmin.
Kiekko kun saadaan vastustajan alueelle olisi hyvä että olisi aina väh. 2kpl syöttöpaikkoja. Jos esim vasen laituri tuo kiekon alueelle niin oikea laita on toisessa laidassa odottamassa niinkuin nyt, mutta sentteri siinä taaempana, koska siihen hyvä rauhoittaa. Jos laituri saa kiekon kulmaukseen saakka menee toinen laituri maalin kulmalle (jos on tilaa hakea onetimeriä) muuten maalin taa hakemaan vapaata syötöpaikkaa. Sentteri jää b-pisteelle ja pakit nousevat viivalle. Näin kulmauksessa olevalla laiturilla on tod.näk 3 vapaata paikkaa lähteä syöttämään parempaan paikkaan mistä voi joko laukoa tai pistää kuvion käyntiin (maalin taa, b-pisteen kaari, viiva). Jos kiekko syötetään maalin taa niin maalin takaa kuviota, joka NHL13 pelistäkin löytyy on hyvä lähteä käyttämään. muissa tilanteissa tuo fläppitaulu sijoittuminen toimii ihan hyvin kunhan vain muistetaan ettei kaikki hyökkääjät tunge sinne maalin eteen vaan olisi se 1 ainakin varmalla syöttöpaikalla.

Toivotaan, että tuosta saa edes jotain selvää :D- Pääpointtina se kumminkin, että nopeat syötöt ja hyvä pyöritys kun saadaan toimimaan niin peli helpottuisi hyökkäyspäässä ja saataisiin varmasti tehtyä kauniita maaleja :).
PS. noita eliitti tiimejä kun katsellut niin käyttävät pelinteossa todella paljon viivamiehiä hyväkseen.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Hyviä pointteja Tammi! Kerkeäisikö kukaan pelaamaan nyt ennen liigakierrosta?
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Kieltämättä kyllä aika kovia joukkueita tulee vastaan. Pelaajien tasossa on niin hirveitä eroja, että lähinnä se välillä on aikamoista selviytymistaistelua pelkästään. Mut ei auta ku koittaa hoitaa tonttia parhaansa mukaan!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös