Narsismisi on kaunista, mutta ei tässä ole kyse sinusta. Olen lukenut linkkejäsi, mutta en luota niihin pätkääkään. Aina kun jotain uutta ja hälyyttävää ilmenee, niin joku onnistuu kumoamaan sen mielestäni niin hyvin, että alkuperäinen todistus kumoutuu. Varmasti rasittavaa siltä puolen pöytää?
En ole hyväuskoinen ja tätä ilmeisesti vaadittaisiin ollakseen yhtä varma salaliittoteorioista kuin sinä.
Niin...siis luitko nuo kohdat NIST:n raportista? Siihenko et luota patkaakaan?
Rasittavaa ei ole se etta joku tulee niita vaitteita "kumoamaan", se on odotettavaa ja jopa toivottavaa koska vain silla tavalla paastaan eroon mahdollisista harhakasityksista. Rasittavaa on se etta jotkut satunnaiset lukijat tekevat paatoksensa siita onko asia kumottu vai ei kumottu enemman sen perusteella kuka sen linkin on esittanyt kuin sen perusteella mita siella oikeasti sanotaan.
Eli kaytannossa nain:
Mina vaitan etta joku asia tapahtui tavalla A. Annan linkin jossa tuohon viitataan ja mahdollisesti todistetaan.
Paikalle hiihtaa joku toinen nimimerkki, suoltaa parit sanat kreationismista ja vahattelee kanssakeskustelijoitaan, antaa jonkun linkin jossa sivutaan asiaa A, ei valttamatta edes kovin kattavasti, mutta se yleensa lopetetaan vakuuttavaan vaitteeseen "ja nain tama on kumottu" vaikka asia ei nain olisikaan.
Lauma satunnaiskirjoittajia katselee sivusta...jaahas, psychodad on vaittanyt jotain ja keskustelija X on sen kumonnut. En pida psychodadista koska han ei edusta minun maailmankuvaani ja olen hanen kanssaan joskus kinastellut jaakiekostakin, joten hanen esittamansa asia on varmuudella kuraa ja keskustelija X:n linkki sen todistaa tai ainakin jollain kaukaisella tavalla tuo mahdollisuuden epailla. Sekin riittaa.
Ei siina mitaan, kukin saa olla mita mielta haluaa kirjoittajan persoonasta, mutta itse aihesisaltoa ja sen tulkintaa se ei silti saisi muuttaa. SE on rasittavaa. Rasittavaa on myos se ennalta arvattava itsepetos johon tulet taas syyllistymaan kun kerrot etta "ei kun ma olen oikeasti tsekannut molemmat puolet asiasta mutta niiden todisteet on vaan olleet parempia" vaikka molemmat tiedamme varsin hyvin ettei sita lopullista sanaa sanoneet kummankaan leirin aineistot vaan henkilokohtaiset antipatiat. Mutta harvoilla ihmisilla onkaan munaa katsoa peiliin ja myontaa tuollaiset asiat joten en sita sinultakaan odota, eika se sinusta huonompaa ihmista tee.