World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 266 365
  • 11 333

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Haluan tarkennusta. Listaa kaikki jotka kelpaa, ettet sitten jalkeenpain voi sanoa etta "ei tuo ole arvostettu" tai "mina en arvosta tuota". Reilusti kaikki ne jotka sinulle kelpaa ja sitten jaadaan odottamaan. Siina voi menna kauankin, mutta ei siina mitaan, minulla ainakin on hyva muisti ja varmasti palaan asiaan kun se tulee ajankohtaiseksi. Jos ja kun niin tapahtuu, voin sitten lahettaa sinulle postissa foliohatun teko-ohjeet ja kopion artikkelista ja sina voit esittaa julkisen anteeksipyynnon taalla. Hyva diili?

Sopii erinomaisesti! Ainoastaan anteeksipyyntöä en voi luvata, koska tässä kysymyksessä vain seuraan asiantuntijayhteisön konsensusta. Tässä tapauksessahan se muuttuisi, enkä ymmärrä miksi täysin rationaalista metodia pitäisi pyytää anteeksi. En kyllä pidätä hengitystä odotellessani.

Anyway, kelpuutan oheiset fysiikan alan lehdet:

http://www.physlink.com/directories/journals.cfm#journals

Ja tässä sitten insinööritieteet:

http://www.engineeringcivil.com/journals-and-magazines
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Lueskelin ketjua ja huomasin kirjoituksissasi aika voimakkaan kiihkon eli olet aika tiukasti sitä mieltä, että nämä tornit luhistuivat salaliiton seurauksena. Jos joku muu väittää jotain muuta, hän on väärässä, vaikka sinunkin faktat ovat aika hataria.

En jaksa tutustua aiheeseen sen enempää, enkä ota kantaa salaliittoon, mutta se täytyy sanoa, että olet aika kiihkolla puolustamassa omaa näkemystäsi. Jos et sitä itse huomaa, anna jonkun kaverisi lukea tämän ketju läpi niin hän kertoo asian sinulle.

Kiihkosta en tieda. Asia on toki tarkea, mutta kiihko on aika paljon sanottu kun pidin varmaan 3-4 vuoden taydellisen tauon asian keskustelemisessa taalla. Mutta luonnollisesti puolustan sita kantaa johon olen itse paatynyt, koska sita vastaan hyokataan niin voimakkaasti vaikka heidan puolellaan ei ole oikeastaan mikaan muu kuin helpommin hyvaksyttavissa olevat rikolliset. Eli syytetyt ovat "parempia" mutta todistusaineisto heikompi. Se taas on minun oikeuskasitystani vastaan, rikoksen tutkinnan pitaisi menna todisteiden mukaan, ei sen mukaan kummassa on miellyttavampi syyllinen.

Paras kaverini on useasti lukenut tata ketjua ja han on myos enemman virallisen teorian puolta. Ei han silti ole minulle kiihkosta mitaan sanonut vaan naureskellut muuten vaan koko keskustelulle. Asiat tappelee, ei ihmiset. Ainakin siihen pitaa pyrkia vaikkei se aina kaikille tunnukaan olevan selvaa.
 

Snagari

Jäsen
Tännehän nyt voi tulla ketä vaan huutelemaan "Aihe ei minua kiinnosta, en jaksa perehtyä aiheeseen" ym. schaissea, ja alkaa kritisoimaan aiheesen kiinnostuneita keskustelijoita. Se ei johda mihinkään. Minusta ainakin on ollut mielenkiintoista seurata tätä "one man battlea", yhden miehen taistelua jos niin voi sanoa. En näe asiassa kiihkoa, enemmän tässä on kysymys halusta kertoa tietämyksestään ja psychodad tätä tekee kovaa, näköjään joidenkin mielestä liian kovaa. On naurettavaa tulla puhumaan jostain "foliohattuilusta".

Oma kantani asiaan on häilyvä, toisaalta se olisi helppo uskoa viralliseen tarinaan ja yleiseen uskomukseen, mutta pikku hiljaa salaliittoteoria on viemässä minua mukanaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tännehän nyt voi tulla ketä vaan huutelemaan "Aihe ei minua kiinnosta, en jaksa perehtyä aiheeseen" ym. schaissea, ja alkaa kritisoimaan aiheesen kiinnostuneita keskustelijoita. Se ei johda mihinkään...

Eli en saa keskustella tässä ketjussa? Puutuin yhteen psykoiskän kirjoitukseen, josta olen erimieltä ja sinun mielestäsi se on väärin??
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eli en saa keskustella tässä ketjussa? Puutuin yhteen psykoiskän kirjoitukseen, josta olen erimieltä ja sinun mielestäsi se on väärin??

Ainakin minun puolestani ihan tervetullutta etta jokainen esittaa kantansa, toivon vain sita etta koitetaan pysya aiheessa ja jatetaan nuo ad hominem hyokkaykset (sina et syyllistynyt siihen) vahemmalle niin keskustelua on huomattavasti parempi lukea kenen tahansa. Muutenkin se mainittu "kiihko" usein johtuu juuri siita etta aletaan keskustelemaan enemman kirjoittajista itsestaan kuin aiheesta, jolloin jokainen luonnollisesti puolustaa itseaan ja siina sivussa se itse aiheen kasittelykin saattaa kuulostaa kiihkoilulta.
 

Snagari

Jäsen
Eli en saa keskustella tässä ketjussa? Puutuin yhteen psykoiskän kirjoitukseen, josta olen erimieltä ja sinun mielestäsi se on väärin??

Puhuinko sinusta? En mielestäni, vaan puhuin yleisesti. Toki viestisi inspiroi minua kirjoitukseeni. Enkä ole sanonut ettei saisi olla erimieltä, tai että se olisi väärin. Jatketaan aiheesta seuraavaksi.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Joillekin tuntuu viela olevan epaselvaa mitka minun mielestani ovat ne "tarkeimmat todisteet" siita etta tama virallinen salaliittoteoria (19 arabikaapparia ja surkeiden sattumusten sarja) ei voi pitaa sellaisenaan paikkaansa, joten koitan nyt viela mahdollisimman kansantajuisesti, ilman sen suuremmin yksityiskohtiin menemista listata mika tuossa mattaa:

Nama eivat ole tarkeysjarjestyksessa.

1) NIST:n crush down-crush up teoria joka on virallisen tarinan tukijalka ei nojaa riittavasti todellisuuteen. Se on teoria joka vetaa mutkat suoriksi paastakseen lopputulokseen. Valitettavasti ne mutkat ovat liian isoja suoristettaviksi, joten lopputulokseksi saadaan eparealistinen fysiikan lakeja rikkova teoria. NIST:n teorian mukaan n. 12 kerroksen vaurioitumaton ylaosa ja n. 6 kerroksen vaurioitunut osa murskaavat alla olevat vaurioitumattat 92 kerrosta. NIST ei anna mitaan painoarvoa sille etta heidan itsensakin mukaan tuo 6 kerroksen vaurioitunut osa on heikentynytta terasta. NIST "unohtaa" myos sen etta ylakerroksien terasrakenteet olivat rakenteellisesti heikompia, rakennus oli rakennettu niin etta alempana on vahvempia rakenteita kantamaan ylaosan rasitus. NIST:in teoria nojaa myos siihen etta tuo ylaosa pysyy oikeastaan yhtena kappaleena murskatessaan alapuolella olevia vahvempia rakenteita kunnes se kohtaa lopullisen pysahtymisen maan tasolla, ja vasta tassa vaiheessa tapahtuu tama "crush up" eli ylaosa murskaantuu vasta tuhottuaan koko alaosan. Todellisuus ja newtonin kolmas laki puhuvat tata vastaan. NIST unohtaa kokonaan sen etta voidaan nahda kuinka ylaosa alkaa hajoamaan ja suuri osa tuosta muka alaspain putoavasta romusta putoaa rakenteiden ulkopuolelle. Jos NIST:n teoria noudattaisi newtonin kolmatta lakia, alaosan vastavoiman pitaisi myos murskata ylapuolelta tulevia rakenteita ja nain hidastaa ja pysayttaa romahdus. Eli crush up tapahtuisi heti ylhaalta alkaen. Videoanalyysista voimme todeta etta etelatornin kattolinja putosi ensimmaiset n. 40 metria (ennen kuin kattolinja katoaa tuhkapilveen) ilman minkaanlaista hidastumista. Jos kappale olisi muotonsa sailyttava ja kasassa pysyva kappale, se tarkoittaisi sita etta se murskaa alla olevaa materiaalia vailla mitaan vastusta. Se ei uppoaisi edes veteen noin nopeasti, saatika sitten valtavaan maaraan massiivista rakennusterasta ja betonia.

2) WTC-7:n uskomaton romahdus jolle NIST ei loytanyt mitaan jarkevaa selitysta useista yrityksista huolimatta. He yrittivat aika ajoin myyda erilaisia teorioita, mutta paatyivat lopulta siihen ratkaisuun etta he eivat edes vaittaneet etta rakennuksen karsimat vauriot tai tulipalot olisivat olleet suuressa roolissa romahduksessa. Heidan lopullinen teoriansa kuului kaytannossa niin etta "siita on olemassa tietokonemallinnos". Tietokonemallinnos jota ei kukaan muu kuin NIST paase nakemaan. NIST kieltaytyi tutkimasta mahdollista rajahdepurkua, vaikka todisteet sen puolesta olivat varsin selkeat. Useita silminnakijoita, joukossa insinooreja ja FEMA:n tutkijoita nakivat sulaa metallia ja sulaneita teraskappaleita, vaikka tulipalot eivat millaan siihen olisi pystyneetkaan. Taman jo itsessaan olisi pitanyt parayttaa heratyskellot soimaan, mutta olisi naiivia olettaa etta NIST olisi epapateva. Todennakoisempaa on se etta he eivat vaan saaneet/halunneet sita tutkia.

NIST:n lopullinen teoria on ensinnakin hirvittavassa ristiriidassa heidan itsensa aikaisemmin esittamien tutkimustulosten kanssa. Tulipalojen kuumuus oli taysin ylimitoitettu heidan aikaisempiin tutkimuksiinsa verrattuna. He tekivat jarjettomia oletuksia mallinnokseensa paastakseen lopputulokseen, eli he jattivat kokonaan pois lammonjohtokyvyn (NCSTAR 1-5F, sivu 54)
ja mallinsivat sisaseinat vastaamaan gyprocin ominaisuuksia vaikka siella joukossa oli tukevia teraspalkkeja. Eli sisaseinien palosuojatut terasrakenteet mallinnettiin gyprocin ominaisuuksilla (NCSTAR 1-5F, sivu 86). Realistista, eiko totta?

FEMA:n aiemmassa tutkimuksessa oli loydetty kummallisesti sulaneita ja heikentyneita teraskappaleita, jollaisia heidan mukaansa ei ollut ennen nahty toimistopaloissa. He ehdottivatkin etta tuo mystinen heikentymisilmio olisi voinut alkaa ennen romahdusta ja tasta syysta kiihdyttanyt romahdusta. Mikakohan tuollaisen ilmion selittaisi? FEMA ehdottikin jatkotutkimuksia aiheesta.

3) Termiitin jaamat WTC tuhkassa. Mita helvettia se siella tekee? Tasta aiheesta en nyt talla kertaa jaksa enaa enempaa kirjoittaa koska tama on juuri kasitelty edellisilla sivuilla.


Minulta on niin moneen otteeseen pyydetty vastaamaan "omin sanoin" joka asiaan joten tuossa nyt jotain. Kerrankin oli sopivasti aikaa hiukan pidemmin kirjoittaa siita mika minua eniten tuossa virallisessa sadussa hairitsee. Ymmarran kylla etta seuraavaksi saan vastata jokaiseen vaittamaan erikseen, ja siina vaiheessa palaamme taas linkittamisiin mutta yritin nyt pitaa tuon mahdollisimman vahalinkkisena tekstina jotta sita olisi helppo lukea. Voitte toki googlettaa ja etsia itse ennen kuin kysytte, ja jos jaa epaselvaksi niin sitten vasta kysytte.
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Lisattakoon viela yksi janna yksityiskohta kun aiemmin keskustelimme Benthamin osalta siita miten paatoimittajan ero asetti koko termiittitutkimuksen kyseenalaiseksi....

Miksi nama samat ihmiset eivat kayta vastaavaa kyseenalaistamista 9/11 komission suhteen?

9/11 komission jasen Max Cleland erosi siita sanoen mm:

"It is a national scandal"

"This investigation is now compromised"

"One of these days we will have to get the full story because the 9-11 issue is so important to America. But this White House wants to cover it up".

Talla ja muilla 9/11 komission jasenien vastaavanlaisilla kommenteilla ei mielestanne ole painoarvoa?
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Mieleni tekee kylla ojentaa edellista kirjoitusta suurella kadella, mutta pitkan harkinnan jalkeen paadyin tuloksen etta tuo oli provosointimielessa kirjoitettu kirjoitus. Tassa keskustelussa on kayty em asiat lapi ja kyseiset vaittamat ovat mielestani kyseenalaistettu vahintaankin onnistuneesti. Sanat "fysiikan lakeja rikkovat", "eivat antaneet painoarvoa", "halunneet tutkia", "videoanalyysista voimme todeta", ovat mielestani aarimmaisen hataria argumentointikeinoja ja kertoo yksinkertaisesti siita kuinka paljon totuutta halutaan omassa leirissa muuttaa haluttuun muotoon.

Olisit psychodad vain pysynyt vaitteessasi jossa halusit puolueetonta tutkimusta ilman kummankaan leirin osallistumista. Se oli mielestani jarkevin asia mita olet tahan keskusteluun neljan vuoden aikana kirjoittanut.

Peace out and happy 4th of July.

edit: ymmarratko siis mita yritan sinulle sanoa?

Ihailen tapaasi pysya kannassasi ja ole hyva, jatka sita toki ja mene uskomustesi mukaan. Minulla ei henkilokohtaisesti ole sita mitaan vastaan, eika se elamaani horjuta suuntaan eika toiseen. Pyydan ainoastaan ettet vaantaisi totuutta haluamaasi suuntaan. Et voi puhua mistaan tahan liittyvasta aiheesta "absoluuttisena totuutena" "mahdottomuutena" "fysiikan lakeja rikkovana" yms koska tiede ei toimi niin. Em. asiat jotka olet maininnut useaan otteeseen ovat aihetodisteita, ehka jopa todisteita. Mutta niita pitaa kayttaa, sanoa ja tutkia sen mukaan. Ymmarratko pointin?
Jatka toki vaittelyasi, sita on mukava seurata.

Talla ja muilla 9/11 komission jasenien vastaavanlaisilla kommenteilla ei mielestanne ole painoarvoa?

Olisi varmaan painoarvoa, mutta kun nuokin lainaukset ovat niin hienosti irroitettu konteksistaan etta niille on lahes mahdoton antaa ansaitsemaansa painoarvoa.

Max Cleland erosi 9/11-komissiosta siis Bushin hallinnon, syista lahtea Irakin sotaan ja Yhdysvaltain hallituksen haluttomuuden antaa dokumentteja komission kasiteltavaksi. Ei suinkaan tutkimuksen todenperaisyytensa vuoksi. Eiko nain?
 
Viimeksi muokattu:

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
3) Termiitin jaamat WTC tuhkassa.

Nyt täytyy myöntää, etten ymmärrä mikä saa ihmisen uskomaan termiitin jäämiin. Alkaa menemään usko jo siihen, että olet ylipäätään tosissasi tässä asiassa. Pitää varmaan lopettaa kirjoittaminen tähän ketjuun.
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voitte toki googlettaa ja etsia itse ennen kuin kysytte, ja jos jaa epaselvaksi niin sitten vasta kysytte.

Kiitos opettaja. Näin täytyykin nyt sitten tehdä.

Ihanko itse keksit esim. nuo havainnot gyprocmallinnuksista vai käykö tässä nyt niin, että googletellessa tuleekin nuo samat jutut esiin jonkun toisen kirjoittamana?
 

Aatos

Jäsen
1) NIST:n crush down-crush up teoria joka on virallisen tarinan tukijalka ei nojaa riittavasti todellisuuteen. Se on teoria joka vetaa mutkat suoriksi paastakseen lopputulokseen. Valitettavasti ne mutkat ovat liian isoja suoristettaviksi, joten lopputulokseksi saadaan eparealistinen fysiikan lakeja rikkova teoria.

http://www.saunalahti.fi/wtc2001/WTC_Kurttila.pdf

Tuossa hieman laskelmia, jotka nekään ei ole absoluuttisia totuuksia, vaikka ihmismieli helposti näin olettaa.

Itse en usko suureen salaliittoon, mutta en myöskään usko virallisen tahon kertovan julkisuuteen kaikkea infoa. Miksi kertoisi ?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Sula metalli (vai pitäisikö sanoa teräs?) oli vissiin siltä osin jo käsitelty, että virallisen tarinan mukaan torneista näkyvästi valunut staffi ei sitä ollut. Vai olenko käsittänyt väärin? Mut mites se sula metalli, jota raportoitiin olevan raunioissa (vielä viikkoja tapahtuneen jälkeen)? Onko esim. nist raportti ottanut siihen kantaa, että mistä se tuli ja miten saatiin sellainen kuumuus, jolla tuo sula saatiin aikaiseksi? Elän siis siinä käsityksessä, ettei kerosiinilla saada sellaista kuumuutta aikaan, jolla teräs muuttuisi sulaksi. Olenko väärässä?. Vai oliko sitä sulaa metallia siellä raunioissa virallisen tarinan mukaan ollenkaan? Vai onko joku tapahtuneesta järkyttynyt palomies/raivaaja/who ever vain kuvitellut näkevänsä sitä siellä raunioissa?

Pahoitteluni jo valmiiksi, jos tämäkin yksityiskohta on täällä jo käsitelty, enkä siis itse sivuja taakse pläräämällä sitä silmiini saanut.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vai oliko sitä sulaa metallia siellä raunioissa virallisen tarinan mukaan ollenkaan?

Olen linkittanyt videon jossa NIST:n edustaja kiistaa etta sellaisesta olisi silminnakijahavaintoja tai muuta todistetta. Tietysti sotii kaikkea sita vastaan mita silminnakijat ovat raportoineet. Mutta jos se ei sovi haluttuun lopputulokseen, sita ei tapahtunut...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kiitos opettaja. Näin täytyykin nyt sitten tehdä.

Ihanko itse keksit esim. nuo havainnot gyprocmallinnuksista vai käykö tässä nyt niin, että googletellessa tuleekin nuo samat jutut esiin jonkun toisen kirjoittamana?

Ei tarvitse pahemmin googlettaa kun laitoin mukaan NIST:n tutkimuksen sivunumeron, kay sielta itse lukemassa. Vai etko halua?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulta on niin moneen otteeseen pyydetty vastaamaan "omin sanoin" joka asiaan joten tuossa nyt jotain.

Käsitin ylläolevan kaiketi sitten väärin. Olisihan se ollutkin aikamoinen pommi, jos olisit itse jotain keksinyt/miettinyt.

Ei tarvitse pahemmin googlettaa kun laitoin mukaan NIST:n tutkimuksen sivunumeron, kay sielta itse lukemassa
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Käsitin ylläolevan kaiketi sitten väärin. Olisihan se ollutkin aikamoinen pommi, jos olisit itse jotain keksinyt/miettinyt.

Anteeksi mita? Siis sina haluat minun itse keksivan vaitteita joilla ei ole mitaan todellisuuspohjaa? Siis sinun mielestasi minun pitaisi perustaa epailykseni mielikuvitukseni tuotteille, se olisi jollain tavalla arvokkaampaa todistusaineistoa kuin osoittaa NIST:n raportin epaloogisuuksia? No, ehka NIST:n tyyli tehda "tiedetta" on sinulle onnistunut opettamaan etta on hyvaksyttavaa vetaa juttuja hatusta.

Ymmarran kylla. Jos mina perustaisin nama omat epailykseni vain omiin kuvitelmiini, olisihan ne helpompi sivuuttaa mutta kun ne seisovat siella NIST:n raportissa, niita on hiukan hankalampi lakaista maton alle hullujen horinana. Hulluahan se tietysti on olettaa etta terasrakenteilla on gyprocin ominaisuudet, tai etta teras ei johda lampoa. Mutta siita hulluudesta on turha minua syyttaa koska kyseessa ei ole minun fantasiani. Taman fantasian on luonut NIST.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mieleni tekee kylla ojentaa edellista kirjoitusta suurella kadella, mutta pitkan harkinnan jalkeen paadyin tuloksen etta tuo oli provosointimielessa kirjoitettu kirjoitus.

Saat toki ojentaa. Kyseessa ei ollut provosointimielessa kirjoitettu juttu, vaan omin sanoin selitettyna niita isoimpia asioita joiden vuoksi itse en voi viralliseen tarinaan uskoa. Halusin yksiloida niita asioita, koska monien kommenteista paistaa lapi tietamattomyys siita milla argumenteilla monet vaativat uutta tutkimusta. Media on siis onnistunut maalaamaan kuvan ihmisista joita ei "vahva tieteellinen naytto" kiinnosta vaan ovat luoneet mielikuvituksessaan jotain typeria salaliittoteorioita koska eivat pida Bushista tms. Todellisuus kuitenkin on etta vakavimmin otettavat rajahdepurkusalaliiton ehdottajat pureutuvat juuri siihen "vahvaan tieteelliseen nayttoon" ja kyseenalaistavat sen, koska siina on aikamoisia heikkouksia.


Tassa keskustelussa on kayty em asiat lapi ja kyseiset vaittamat ovat mielestani kyseenalaistettu vahintaankin onnistuneesti.

Tuossa oli paljon sellaista mihin ei olla taalla viela puututtu millaan muulla tasolla kuin "no tama nyt on tiedeyhteison konsensus ja se riittaa minulle" tyyliin, vaikka kukaan ei tietysti voikaan sanoa etta mika oikeasti on tiedeyhteison konsensus. Kyseessa on vain oletus siita etta ne jotka eivat pida metelia ovat automaattisesti virallisen teorian takana. Olen jo aiemmin kyseenalaistanut tuon nakemyksen, koska ei niille ammattilaisille tiedeyhteisossa ja insinooritoimistoissa mitaan ketjukirjeita lahetella jossa puntaroidaan asiaa puolin ja toisin ja sitten lopuksi kysytaan etta oletko virallisen kannan puolta vai vaikuttaako silta etta olisi syyta tutkia vaihtoehtoakin. Osa ei ole perehtynyt yhtaan, osaa ei kiinnosta yhtaan, ja osa ei halua nostaa katta pystyyn stigman vuoksi. Eli oletus siita etta tiedeyhteison konsensus olisi jotenkin massiivisesti tuon virallisen tarinan puolella on spekulatiivinen eika ainakaan minulle suoraan kelpaa.


Sanat "fysiikan lakeja rikkovat", "eivat antaneet painoarvoa", "halunneet tutkia", "videoanalyysista voimme todeta", ovat mielestani aarimmaisen hataria argumentointikeinoja ja kertoo yksinkertaisesti siita kuinka paljon totuutta halutaan omassa leirissa muuttaa haluttuun muotoon.

Olen tietoinen etta Bazant on yrittanyt selittaa tuota crush up-crush down teoriaa ja julistanut etta nain se nyt vaan on, mutta kyseenalaistajia riittaa. Ja eiko se ole fysiikan lakien vastainen teoria jos se taistelee newtonin kolmatta lakia vastaan? Videoanalyysiin luotan paljon enemman kuin NIST:n sanaan. NIST on todistetusti valehdellut taman tutkimuksen tiimoilta, koska kieltavat sulan metallin ja silminnakijaraportit siita. Viralliset videolahteet joita analyyseissa on kaytetty ovat minulle luotettavampia kuin NIST:n sana, luotan siis silmiini enemman kuin tunnetun valehtelijan puheisiin. Todisteiden jattaminen huomiotta ja niiden selva KIELTAMINEN kertoo mielestani enemman NIST:n puolelta siita etta siella halutaan totuutta muuttaa haluttuun muotoon. Samasta todistaa nuo mallinnoksessa kaytetyt kasittamattomat ominaisuudet. Jos haluttaisiin ihan aidosti selittaa miksi WTC-7 tuli alas kuten tuli, mallinnoksessa pitaisi kayttaa todellisia arvoja ja ominaisuuksia. Jos nailla ei saataisi selitysta romahdukselle, pitaisi ottaa muita teorioita huomioon ja yrittaa loytaa selitysta sielta. Ei niin etta lahdetaan poistamaan tukirakenteita, lisaamaan lampotiloja, olettamaan teraksen ominaisuudet taysin todellisuutta vastaamattomiksi jne. Ei siina ole enaa mitaan yritysta tutkia mika romahduksen aiheutti, vaan pyritaan ainoastaan yhteen lopputulokseen. Joten se on, ainakin minun kasitykseni mukaan, totuuden vaaristelya ja sellaisenaan epailyttavaa. Niin epailyttavaa etta uusi tutkimus olisi ehdottomasti paikallaan. En voi hyvaksya sellaisen tutkimuksen oikeellisuutta jossa todellisuutta lahdetaan muokkaamaan sellaiseksi etta se mahtuu teoriaan. Taman pitaisi menna toisin pain, eli teoriaa pitaisi muokata/vaihtaa todellisuuden mukaan. Nyt on maaritelty sallittu lopputulos, ja lahdetty muuttamaan todellista maailmaa sellaiseksi etta paastaan siihen lopputulokseen.


Olisit psychodad vain pysynyt vaitteessasi jossa halusit puolueetonta tutkimusta ilman kummankaan leirin osallistumista.

Se on ja pysyy edelleen paatavoitteena, tuon naita asioita esille vain siksi etta ihmiset ymmartaisivat miksi mina ja muut ovat uuden tutkimuksen kannalla. En mina ainakaan halua spekuloida silla salaliitolla ja sen jasenilla sen enempaa, mutta ehdottomasti tutkimisen arvoinen juttu koska kaikki ei tasmaa. Ei oikeastaan edes sinne pain.

Peace out and happy 4th of July.

Samoin sinne, taalla pain sita ei juhlita, meilla oli oma paivamme tuossa torstaina.


Ihailen tapaasi pysya kannassasi ja ole hyva, jatka sita toki ja mene uskomustesi mukaan. Minulla ei henkilokohtaisesti ole sita mitaan vastaan, eika se elamaani horjuta suuntaan eika toiseen. Pyydan ainoastaan ettet vaantaisi totuutta haluamaasi suuntaan. Et voi puhua mistaan tahan liittyvasta aiheesta "absoluuttisena totuutena" "mahdottomuutena" "fysiikan lakeja rikkovana" yms koska tiede ei toimi niin. Em. asiat jotka olet maininnut useaan otteeseen ovat aihetodisteita, ehka jopa todisteita. Mutta niita pitaa kayttaa, sanoa ja tutkia sen mukaan. Ymmarratko pointin?
Jatka toki vaittelyasi, sita on mukava seurata.

Ymmarran. Mutta ymmarratko sina mita tarkoitan jos sanon etta "don't bring a knife to a gunfight"? Jos vastapuolen pelikirjaan kuuluu ensimmaiseksi potku vyon alle, on kai aika naiivia kuvitella etta mina pitaytyisin taysin korrektissa tavassa esittaa asiat? Edes NIST ei valty vaittamasta etta tiede on absoluuttisesti heidan puolellaan, ja heidan tarinansa toistelijat valittavat viela vahemman siita mihin juuri puutuit.


Olisi varmaan painoarvoa, mutta kun nuokin lainaukset ovat niin hienosti irroitettu konteksistaan etta niille on lahes mahdoton antaa ansaitsemaansa painoarvoa.

Max Cleland erosi 9/11-komissiosta siis Bushin hallinnon, syista lahtea Irakin sotaan ja Yhdysvaltain hallituksen haluttomuuden antaa dokumentteja komission kasiteltavaksi. Ei suinkaan tutkimuksen todenperaisyytensa vuoksi. Eiko nain?

Juuri nain, ja en silla halunnutkaan viitata mihinkaan muuhun kontekstiin. Tuolla PITAISI jo itsessaan olla valtavasti painoarvoa, se (muiden vastaavien kommenttien kanssa samasta komissiosta) osoittaa etta valkoinen talo ei halunnut totuuden tulevan julki. Jo tuo itsessaan on minulle riittava halytyskello, jonka vuoksi koko homma pitaisi tutkia uudestaan ja paremmin....ja puolueettomasti. En yhtaan ihmettele etta tuollaisia kommentteja saatiin 9/11 komissiosta, hehan eivat saaneet laittaa raporttiinsa esimerkiksi Norman Minettan todistusta Cheneyn toimista ennen Pentagonin iskua. Todistus on julkista materiaalia, mutta sita ei laitettu raporttiin koska jos se siella lukisi silla olisi viela suurempi painoarvo mita silla on nyt kun sita ei ole ylos kirjattu. Nyt moni kysyy tietysti etta mika todistus, koska asia on jaanyt pienemmalle huomiolle siksi ettei sita koskaan painettu itse raporttiin.
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Nyt täytyy myöntää, etten ymmärrä mikä saa ihmisen uskomaan termiitin jäämiin. Alkaa menemään usko jo siihen, että olet ylipäätään tosissasi tässä asiassa. Pitää varmaan lopettaa kirjoittaminen tähän ketjuun.

Ala nyt missaan nimessa lopeta. Ensinnakin menettaisimme suuren ajattelijan, ja kuka minulle sen jalkeen tulkkaisi englantia. Voitko muuten kayda akkia kaantamassa tuosta mainitsemastani NISTI:n raportista nuo kohdat jotka mainitsin, haluaisin tietaa etta onko ne siella englanniksikin, vai olenko vain keksinyt ihan omiani. Kun ei tuo lontoo oikein taivu.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsekin Taidan lopettaa tähän. Käsitit jälleen tahallasi väärin ja auot sen varjolla päätäsi. Hieno tyyli. Menin erheellisesti olettamaan että olisit pystynyt omatoimisesti huomaamaan jotain epäloogisuuksia noissa raporteissa, mutta tietenkin nekin tulivat kuin papukaijalta muita matkimalla.

Menen ulos, hieno ilma. Terkkuja!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Itsekin Taidan lopettaa tähän. Käsitit jälleen tahallasi väärin ja auot sen varjolla päätäsi. Hieno tyyli. Menin erheellisesti olettamaan että olisit pystynyt omatoimisesti huomaamaan jotain epäloogisuuksia noissa raporteissa, mutta tietenkin nekin tulivat kuin papukaijalta muita matkimalla.

Menen ulos, hieno ilma. Terkkuja!

Keta matkimalla?

Ja sinua ei hairitse se etta ne epaloogisuudet raportista loytyvat, sinun mielestasi minun olisi pitanyt olla maailman ainoa ihminen joka on ne samat epaloogisuudet sielta poiminut? Sitten ne kiinnostaisivat sinuakin?

Hassua kuinka virta nayttaa olevan ketjusta poispain kun aletaan puhumaan naista asioista. Sanoinkin jo jotain siita etta jotkut aiheet ovat liian raskaita joillekin ihmisille, kaantavat mieluummin paan pois kuin katsovat, koska katsominen saattaisi johtaa epamiellyttaviin johtopaatoksiin.

Thank you, come again!
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hassua kuinka virta nayttaa olevan ketjusta poispain kun aletaan puhumaan naista asioista. Sanoinkin jo jotain siita etta jotkut aiheet ovat liian raskaita joillekin ihmisille, kaantavat mieluummin paan pois kuin katsovat, koska katsominen saattaisi johtaa epamiellyttaviin johtopaatoksiin.

Thank you, come again!

Vielä on pakko tulla käymään. Katsos kun sinun kanssa väittely ei ole kumulatiivista - et ota vastaan mitään kritiikkiä, et joko ymmärrä sitä tai vain suodatat sen pois, sormet korvissa, silmät tiukasti kiinni -menetelmällä. Kaikki sinun "pointtisi" on torjuttu melkoisen murskaavasti täällä, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta ikiliikkujaan. Aivan sama ilmiö havaitaan, kun väitellään vaikka kreationistin kanssa. Tämän takia keskustelu kanssasi tuntuu hyvin hedelmättömältä - ei ole väliä mitä sinulle sanoo, olet kuin poliitikko, joka joka tapauksessa papattaa ilmoille sound bitensä vaikka keskustelun toinen osapuoli sanoisi tai kysyisi mitä. Tämä tuntuu yhdistävän useimpia WTC- tai NWO-salaliittoon uskovia, mikä minusta on selvä merkki siitä, että ollaan rationaalisen keskustelun ulkopuolella. Eikä ainakaan minua huvita irrationaalinen keskustelu. Kaikella kunnioituksella sinua ja vahvaa uskoasi kohtaan.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Äh olkoon, ulos ehtii myöhemminkin.

Mistä psyko on saanut sen käsityksen, että joku lopputulos olisi minulle epämiellyttävä? Vastaa ihmeessä. Suorastaan nimittäin toivon, että wtc:n taustalta paljastuisi muhkea salaliitto.

Oletatko, että kaikki jotka ovat kanssasi vähääkään eri mieltä eivät myöskään haluaisi uskoa juttuihisi?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vielä on pakko tulla käymään. Katsos kun sinun kanssa väittely ei ole kumulatiivista - et ota vastaan mitään kritiikkiä, et joko ymmärrä sitä tai vain suodatat sen pois, sormet korvissa, silmät tiukasti kiinni -menetelmällä. Kaikki sinun "pointtisi" on torjuttu melkoisen murskaavasti täällä, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta ikiliikkujaan. Aivan sama ilmiö havaitaan, kun väitellään vaikka kreationistin kanssa. Tämän takia keskustelu kanssasi tuntuu hyvin hedelmättömältä - ei ole väliä mitä sinulle sanoo, olet kuin poliitikko, joka joka tapauksessa papattaa ilmoille sound bitensä vaikka keskustelun toinen osapuoli sanoisi tai kysyisi mitä. Tämä tuntuu yhdistävän useimpia WTC- tai NWO-salaliittoon uskovia, mikä minusta on selvä merkki siitä, että ollaan rationaalisen keskustelun ulkopuolella. Eikä ainakaan minua huvita irrationaalinen keskustelu. Kaikella kunnioituksella sinua ja vahvaa uskoasi kohtaan.


Eli palasit, et selittaaksesi miksi kaytetaan tietokonemallinnosta jossa teras muutetaan gyprocia vastaavaksi ja miksi se on hyvaksyttavaa, vaan kertomaan kaikille etta kayttaydyn kuin kreationisti.

Ja todennakoisesti olet taas sita mielta etta olet todistanut "murskaavasti" jotain mainitsemiani asioita vastaan, vaikka todellisuudessa suoritit taas yhden ad hominem hyokkayksen ja pitaydyit taysin itse aiheen ulkopuolella. Tosi murskaavaa todistusaineistoa.

Missa se kunnioitus pelaa? Puutu asiaan, ei kirjoittajaan. Jos on jotain puuttumista. Selita miksi teraksella ei ole lammonjohtokykya ja sen ominaisuudet vastaavat gyprocia. Selita miksi tuollaisilla arvoilla mallintaminen on hyvaa tiedetta ja tuottaa paikkansapitavia tuloksia joihin voidaan todellisessa maailmassakin luottaa? Jos teraksen ja gyprocin ominaisuudet ovat samat, eiko olisi viisasta valmistaa esimerkiksi laivoja gyprocista, olisi varmasti halvempaa? Osallistuisitko neitsytristeilylle? Hyvaa matkaa.

Katsos, pointtien "murskaaminen" ei ole vain sita etta haukkuu kanssakirjoittajan ja keskittyy epaolennaisuuksiin. Onko sinulla jotain kiistamista esimerkiksi mainitsemistani 9/11 komission kommenteista, viittaamistani kohdista NIST:n raportissa tai kenties NIST:n valehtelusta sulan metallin suhteen?

Anteeksi etta uhkaan maailmankuvaasi, mutta se ei ole minun vikani.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Äh olkoon, ulos ehtii myöhemminkin.

Mistä psyko on saanut sen käsityksen, että joku lopputulos olisi minulle epämiellyttävä? Vastaa ihmeessä. Suorastaan nimittäin toivon, että wtc:n taustalta paljastuisi muhkea salaliitto.

Oletatko, että kaikki jotka ovat kanssasi vähääkään eri mieltä eivät myöskään haluaisi uskoa juttuihisi?

Silta se vaikuttaa, sinua ei yhtaan kiinnostanut se mita NIST:n raportissa lukee vaan se etten mina ollut ainoa ihminen maailmassa joka sen sielta bongasi. Luulisi itse aiheen kiinnostavan enemman kuin sen olenko mina ainoa tai ensimmainen joka olisi sita ihmetellyt.

Sinua kiinnostaa enemman se milla tavalla paasisit sanomaan jotain itse kirjoittajasta kuin se asia jota kasitellaan. Joten on helppo paatya sellaiseen johtopaatokseen ettet valttamatta ole valmis hyvaksymaan sita mahdollisuutta etta virallisessa tarinassa on jotain vikaa. Niin vahvasti olet kuitenkin kaikkea kyseenalaistamista vastaan.

Salaliitto nyt on selvio, epaselvyydet tulevat sitten siina kun yritetaan etsia miten se tehtiin, kenen toimesta ja miksi. Itselleni on jokseenkin sama tassa vaiheessa kuka sen takana on, kunhan heidat saataisiin jossain vaiheessa aiheesta syytteeseen. Siihen en kylla usko, mutta se ei esta toivomasta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös